Astra 1.4 turbo stottert

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 1.4 turbo stottert

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    ricardoVDV
    Deelnemer

Goeieavond,

Ik ben de trotse bezitter van een Opel Astra 1.4 turbo uit 2012. Nu heb ik alleen sinds gisteravond een klein hinder in mij rijplezier. Gisteravond reed ik op de snelweg, en tijdens een kleine sprint van 100 naar 130 stortende die iets.En daarna op de cruisecontrol nergens last van. En vanmorgen weer het zelfde probleem op de snelweg, maar nu ook gewoon tijdens het accelereren bij het stoplicht enz.
      Maar het motorlampje gaat niet branden, en nu was mijn vraag hoe dat kan?

slaat de computer wel foutcodes op ondanks dat het lampje niet brand?                                                 Heb namelijk het vermoeden dat het in de bobine zit, maar weet het liever zeker natuurlijk.

hoor graag of iemand hier ervaring mee heeft.

groeten,

Ricardo

Bart…
      Deelnemer

Haal de bobine er maar even uit, dan weet je het snel genoeg. Er zitten 4 rubberen pijpjes aan. Haal degene van cilinder 1 er voorzichtig met een draaiende beweging af. Grote kans dat het veertje wat erin zit groen is. Als dat zo is vervang dan ook de bougies.

Febe
        Deelnemer

Het lijkt wel in de ontsteking te zitten. Misschien krukassensor,  stroomverdelerkap of rotor? (Maar wat is een bobine met 4 pijpjes?)

john-opel
          Deelnemer

Slechte Bougie, bobine, injector of een combinatie van.

Stroomverdelerkap en rotor zul je niet aantreffen want electronische ontsteking.

Motormanagementlampje gaat pas branden als de storing zich vaak herhaalt. Advies is eerst storingsgeheugen uitlezen.

Corsa_GSi
            Deelnemer

[quote quote=18451155](Maar wat is een bobine met 4 pijpjes?)[/quote]

Dat is een Bobinebrug, moderne auto’s hebben namelijk geen rotor, verdelerkap en losse bobine meer.
              Je hebt tegenwoordig ook motoren die hebben penbobines (COP), dus per bougie een aparte bobine.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.