Astra 1.4 16V ’99 meer vermogen

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 1.4 16V ’99 meer vermogen

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    VanlerbergheB

Beste leden,

Al sinds mijn eerste wagen rij ik met Nissan of BMW. Dus veel ervaring heb ik niet met het Opel gamma. Alhoewel ik veel lovende dingen hoorde over de 16V motoren.

Onlangs vondt ik een astra die betrokken was bij een ongeluk.
      De enige uitweg voor de wagen was het schroot, of een autocross. Vandaar dat ik jullie expertise vraag ivm de motor.

Na het alombekende “weight reduction bro” zoek ik een gemakkelijke (goedkope) manier om de motor op te drijven. Dit hoeft niet extreem te zijn, maar iedere pk telt voorlopig :D

Is er iemand van jullie die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt voor de moeite!

Shane_Astra_g
      Deelnemer

Ja..

Kort door de bocht, goedkope manier is er niet! Het is en blijft een 1.4. Je kun de luchtfilterbak ontgrenzen(luchtkelk verwijderen) en een grotere luchthapper bij de grill zetten(Vectra C) Je wint hier echter minimaal tot geen vermogenwinst mee. Hooguit het net iets soepeler lopen van de motor.

Wil je echt wat pk’s erbij dan zul je meer geld moeten uitgeven. Bijvoorbeeld laten chippen. Echter kost dit zo een 300euro en win je er ongeveer 12pk/15nm. Dit kan uiteraard verschillen per auto. Zo zijn er wel meerdere manieren, maar aan je verhaal te lezen wil je er minimaal geld aan uitgeven en zal het dus ook niet gaan benoemen :jerry

Ik was ruim 800euro verder voor 26pk winst bij mijn vorige astra g 1.6 16v.

Uitlaat aangepast. rvs systeem met 2 dempers en 200cell sportcat.(500)
        Inlaattraject aangepast(50euro)
        Chip op maat(300euro)
        van 96pk 135nm naar 122pk 165nm op de wielen.

Ja de auto trok als een malle voor een 1.6 die maar 1050kilo woog. Maar mijn portomonee was ook een stuk leger :jerry Uiteindelijk maar een opc gekocht :agent

VanlerbergheB

Bedankt voor het antwoord!
          Uiteindelijk als het meeste gewicht eruit is zal de astra ook wel vooruit gaan :)

Toevallig ervaring met het sleutelcontact van zo’n 1st gen Astra? Deze is afgebroken tijdens het uithalen van het dashboard… :/

Shane_Astra_g
          Deelnemer

ja als je de astra volledig stript zal ze al stuk vlotter zijn! Voordeel is dat het voor de cross is, dus dan je echt alles strippen.

Ik heb helaas geen ervaring met het contactslot, wellicht dat iemand anders je hiermee kunt helpen.

warhamstr
            Deelnemer

uito voor €200,- verkopen en voor €300,- een 1800 of gsi terugkopen.

Corsa_GSi
              Deelnemer

Is het een x14xe motor?
                Zo ja en mits deze hetzelfde inlaatspruitstuk heeft als een x14xe uit de Corsa B / Tigra A, dan kan je een Mantzel powerbox erop schroeven.

http://www.corsa-novatuning.nl/?page_id=36

bart-gsi
                Deelnemer

ik denk dat het blok het zelfde is als een x16xel van een astra f

als het alleen voor de cross is idd alles eruit, half kooitje erin ( alleen de voorzijde om een beetje gewicht te besparen)
                  en dan idd het inlaat en uitlaat spruitstuk vervangen met een powerbox en spaghetti spruitstuk met een chip erin.. ( tenzij je zonder ECU gaat rijden wat met injectie niet echt makkelijk gaat worden)
                  meeste crossers zetten ook de radiateur waar dan de achterbank zat met een 10L fuelcell in het vak van het reservewiel

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.