Astra 1.3CDTi fluitend geluid

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 1.3CDTi fluitend geluid

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17239002
    roadrad
      Lid sinds:
      3 September 2011

      Hi allen,

      Ik heb een Astra H uit 2006 met ondertussen bijna 134k op de teller…. sinds niet al te lang merk ik dat de turbo (denk ik) meer fluit dan anders… ook bij stationair toerental is het soms zeer hinderlijk en daarnaast valt me op dat zodra ik in de 6e versnelling schakel er ook een bijgeluid in de auto zit. Het lijkt een beetje op een laag fluitend geluid…zodra ik dan terugschakel naar 5 is het weg… het kan natuurlijk iets met de turbo zijn maar ook met de lagers in de bak :cry

      Iemand die het wat zegt ?

      thanks vast, gr Rob

      #17893619
      TheGeneral
        Lid sinds:
        21 February 2010

        Kan de turbo zijn. Misschien turboslang klein lekje in
        ik weet niet of dit dezelfde diesel is die fiat ook gebruikt voor de doblo?? Daar hebben we al een een lek inlaatspruitstuk gehad

        #17893617
        roadrad
          Lid sinds:
          3 September 2011

          @TheGeneral wrote:

          Kan de turbo zijn. Misschien turboslang klein lekje in
          ik weet niet of dit dezelfde diesel is die fiat ook gebruikt voor de doblo?? Daar hebben we al een een lek inlaatspruitstuk gehad

          zou kunnen… ik denk dat ik m maandag wel ff naar de garage breng… :cry

          #17893616
          dion87
            Lid sinds:
            22 August 2011

            zou eerst goed kijken waar het zit en al voordat je maar meteen gaat concluderen dat het je turbo is.
            al is je vacuum traject lek of een turbo slang dan wil die namelijk ook gaan fluiten.

            #17893615
            roadrad
              Lid sinds:
              3 September 2011

              @dion87 wrote:

              zou eerst goed kijken waar het zit en al voordat je maar meteen gaat concluderen dat het je turbo is.
              al is je vacuum traject lek of een turbo slang dan wil die namelijk ook gaan fluiten.

              Ik concludeer nog niets hoor maar ik heb er zelf te weinig verstand van om iets te bepalen in dit geval… ik hoop dat het niet al te ernstig is… Ik laat het nog wel ff weten als de garage er naar heeft gekeken… :thumb

              Vreemd genoeg merk ik niets aan de prestaties van de auto… met een lek ergens verwacht je toch ook zoiets te merken in de prestaties… :shock:

              #17893618
              roadrad
                Lid sinds:
                3 September 2011

                nou uitgebreid gecontroleerd door de garage en niets gevonden. Nu kan ik m iig met een gerust hart verkopen.

                Tx allen voor het meedenken :thumb

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.