Astra 1.3 Cdti rookt enorm

Forumindex Forums Modellen Astra Astra 1.3 Cdti rookt enorm

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Daniel77
    Deelnemer

Goedendag allen,

astra Van 1.3 cdti uit 2009 start normaal en na ongeveer een kwartier rijden dikke blauwe rookwolken bij rijden in elke versnelling. Denk dat de auto dan op bedrijfstemperatuur is. Het eerste kwartier totaal geen rookontwikkeling alleen klein beetje waterdamp. Wat kan die blauwe rook verklaren ?

22voeter
      Deelnemer

Rook de auto niet bij de koude start, of lauwwarm na 30 minuten stilstaan?

Heb je olieverbruik, en welke olie zit er in? Is er wel volop vermogen, of is dat minder dan normaal?
        Bij mijn Combo 1.3 cdti was het de oliekering van de turbo welke zoveel doorlekte dat hij motorolie ging verbranden. ik had geen vermogensverlies, wel flink olieverbruik.

Daniel77
        Deelnemer

Bij het starten met koude motor heel klein beetje blauwige rook en dat is dan weg na een paar seconden. Motor loopt dan wel heel rauw. Heb hem gister nl gekocht en gelijk die aardige meneer van de garage gebeld en die wil hem gewoon maken zonder extra kosten. Alleen ben erg benieuwd of er niets ernstigs aan de hand is of dat ik beter kan overleggen om de auto terug te nemen. Snelheid blijft er wel inzitten en rookt echt alleen maar als hij warmgedraaid is en dan bij gas geven maar ook bij een constante snelheid.

22voeter
          Deelnemer

Verstandig om er ieder geval mee terug te gaan, ik vermoed een probleem met de turbo. Warme olie word dunner en lekt dan nog makkelijker langs de kering.
            Hoeveel km heeft de Combo gelopen?

Daniel77
            Deelnemer

287000

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.