AStijl rot

Forumindex Forums Modellen Calibra AStijl rot

  • Dit onderwerp is leeg.
21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Auteur
    Berichten
  • #17273901
    Patrick24
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      Beste mede calibra liefhebbers,

      Helaas is mijn A stijl rot nu zoek ik hier een stuk plaatwerk voor maar dat is niet makelijk te vinden.
      Wie van jullie weet waar je dit onderdeel nog kan kopen?

      Een goede van een sloper mag natuurlijk ook.
      Hoop dat iemand me kan helpen.

      #18299412
      anoniem
        Lid sinds:
        30 June 2004

        oei, zier er niet best uit, is de auto verder niet roestig?
        Zo op de foto ziet de raamstijl er zelf nog wel goed uit, heb zelf eens zo’n stuk plaatwerk origineel gehad voor een manta A, dus met scharnierpunten, drempel en raamstijl, zal dan voor de Calibra ook wel leverbaar zijn geweest, je kunt eens kijken bij Cope Parts in Emmen.
        hier in de buurt (Friesland) was vorige maand nog een Calibra gesloopt maar de eigenaar heeft de carrosserie inmiddels voor oud ijzer weg gebracht, staat hier in de buurt nog wel 1 op de sloop met de deuren er nog in, maar weet niet of die ook roestig is

        ook even om denken dat er twee verschillende bevestigingspunten zijn waar de strip in komt die er voor zorgt dat de deur niet te ver open gaat, bij de ene zitten er plastic afstandsbusjes tussen

        #18299413
        Patrick24
        Deelnemer
          Lid sinds:
          30 June 2004

          Hoi Duurt,

          Nee de rest van de auto is in perfecte staat.
          Dit zijn de enige plekken van de auto die nog gedaan moeten worden.

          Zat er ook aan te denken om de sloop maar langs te gaan als ze niet meer nieuw te leveren zijn.

          Dat is goed om te weten, bedankt voor het meedenken.

          #18299414
          anoniem
            Lid sinds:
            30 June 2004

            ze staan alleen niet zo veel meer op de sloop, de oudsten zijn ondertussen ook al 25 jaar

            #18299415
            Maurice89
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 October 2009

              Dit ziet er wel behoorlijk kroekpoek achtig uit :shock: Heb ze daar al wel is zien roesten maar niet zo erg als deze.
              Mijn mening is haal je voorraam er uit ter controle hoe daar de boel er uit ziet + dashboard er eventueel uit voor je schutbord te controleren even alle isolatie weg halen.

              Ik heb binnenkort een calibra staan maar geen idee hoe de staat is.

              #18299416
              Patrick24
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                Hoi maurice,

                Ja die van mij lijkt het erg te pakken te hebben daar ben erg bang voor de andere kant nu.
                En dat terwijl ik deze auto in 2005 helemaal uit elkaar heb gehad om te restaureren.

                Wanneer denk je dat je die calibra binnen krijgt?
                Wil je mij dan een seintje geven?

                Als ik in de tussentijd wat vind dan laat ik het je wel horen.

                #18299417
                jethro
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 February 2008

                  Valt wel mee vind ik, je kunt het ook gaan gritstralen.
                  En dan eens kijken hoe de zaak er voor staat, eventueel dan enkele stukken er in lassen.
                  Wie daar van schrikt is niets gewend.

                  :jerry :jerry :thumb

                  #18299418
                  Maurice89
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 October 2009

                    Ik had de calibra compleet na de ijzerboer gebracht heb gekeken achter het zijscherm maar die begon ook te rotten maar ding viel bijna uit elkaar zo’n roest bak was het :sleeping

                    #18299419
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      rest in pieces….. :sleeping

                      #18299420
                      Patrick24
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        Ondertussen heb ik twee A stijlen gevonden nu kijken wat we er van kunnen maken.

                        Binnenkort een foto update.

                        #18299421
                        Patrick24
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Even een vraag tussendoor.
                          Vandaag weer bezig geweest met de auto en dashboard enz. er uit gehaald.

                          Alleen nu het volgende toen ik de auto starte sloeg hij aan en de motor liep toen niet helemaal lekker.
                          Verder niet opgelet en reed de auto de garage binnen vlak voor dat ik naar binnen reed sloeg de motor af om vervolgens niet meer aan te willen slaan.
                          Motor draait mooi rond heb benzine druk en vonk maar wil gewoon niet lopen en bij doorstarten verzuipt het blok gewoon.
                          Wie van jullie heeft een idee wat dat zou kunnen zijn? Km stand van dit blok is pas 60.000.Maar moet er wel bij vertellen dat ik de auto bijna een jaar heb laten stilstaan.

                          Hoor graag jullie ideeen.

                          #18299422
                          bart-gsi
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 July 2012

                            als je blok wel een vonk en benzine geeft maar niet op tijd zou ik denken aan een krukas-positie-sensor of nokkenas-positie-sensor
                            die hebben te maken met de correcte timing van de motor

                            #18299423
                            Patrick24
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              He Bart,

                              Bedankt voor je reply daar heb ik ook aan gedacht.
                              Maar zou het ook door de koelvloeistof temperatuur zender kunnen komen?
                              Het is trouwens een c20ne met motronic 1.5 deze heeft dan dacht ik geen nokkenas positie sensor toch?

                              Als het een van de sensoren zijn is dit dan ook uit te lezen met de tech1 van opel?

                              #18299424
                              bart-gsi
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                7 July 2012

                                Van dat een c20ne geen nokkenas sensor heeft kan kloppen… Had even niet aan die motor gedacht…

                                Ja de andere sensor valt wel uit te lezen met tech volgens mij

                                #18299425
                                Maurice89
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  10 October 2009

                                  Cali kun je ook uitlezen met opcom met verloop stekker.

                                  Wel raar als je vonk + benzine hebt en auto start niet beetje raar.

                                  #18299426
                                  bart-gsi
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    7 July 2012

                                    @Maurice89 wrote:

                                    Cali kun je ook uitlezen met opcom met verloop stekker.

                                    Wel raar als je vonk + benzine hebt en auto start niet beetje raar.

                                    kan een verkeerde timing zijn.. dan sta je benzine erin en eruit te pompen en dan tussen de uitlaat en inlaat slag komt een vonkje… even heel zwart wit gezien

                                    #18299427
                                    Patrick24
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      30 June 2004

                                      Zo een kleine update betreffende het niet meer willen starten van de auto.
                                      Probleem hij start nog steeds niet ondertussen wel steeds bezig geweest met zoeken naar het probleem

                                      Hierboven zei ik dat de auto wel benzine krijgt, maar dat is dus niet zo.Sterker nog de hele pomp hoor je niet.
                                      Eerste gedachte was dan ook gelijk, dan moet het dus de benzinepomp relais zijn. Nieuwe besteld erin gezet en niks.
                                      De auto vonkt trouwens wel. Nu is het zo dat ik 16 jaar geleden een gemini alarm er in heb laten bouwen en ik dacht dan zal het wel de startonderbreker van het alarm zijn aangezien ik geen puls op het relais krijg.

                                      Alarm er vandaag tussen uit gehaald en weer niks.
                                      Wanneer ik het relais omzijl en stroom op de benzinepomp zet gaat deze gelijk aan.

                                      Nu hoop ik dat jullie mij nog een richting kunnen geven waar ik zou kunnen zoeken.

                                      Mijn gedachte misschien de ecu???

                                      #18299428
                                      anoniem
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        volgens mij kun je een alarm er niet zo maar uit halen, een alarm onderbreekt vaak een lijn die dan wel weer handmatig moet worden doorverbonden, gewoon even de draden volgen die naar het alarmkastje gingen

                                        #18299429
                                        Patrick24
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Hoi Duurt,

                                          Alle draden van het alarm heb ik uit de kabelboom gehaald en weer terug in originele staat gebracht.
                                          Dus alle onderbrekingen zijn er tussenuit. Daarom denk ik aan de ecu.

                                          #18299430
                                          anoniem
                                            Lid sinds:
                                            30 June 2004

                                            ik heb even de vraagbaak van de Vectra er bij gepakt, de C20NE kan een Motronic ML4.1 of M1.5 hebben
                                            Als je de 1.5 hebt gaat er vanaf aansluiting 87B een roodblauwe draad naar de pomp maar die had je al gezien, de spanning komt via pin 30 binnen deze komt rechtstreeks van de accu, op de dikke rode draad moet dus 12v staan, deze twee nooit zo maar doorverbinden, altijd eerst het relais er tussenweg halen.
                                            In het relais zit nog een contact die de injectoren van spanning voorziet, op pin 87 moet dus ook 12V staan en die hangt ook aan de spoel. dan hebben we nog een dunne rode draad, pin 30, die komt ook vanaf de accu, die gaat naar de spoel van het relais die de injectoren van spanning voorziet, de andere kant van deze spoel zit op pin 85 van het relais, de bruingrijze draad die bij de regeleenheid weg komt moet bij het starten dus bijna 0 Volt zijn
                                            op dat moment moet er op pin 87 12V staan, deze spanning gaat intern ook naar de spoel van de brandstofrelais, de andere kant van die spoel moet dus ook weer bijna 0 Volt zijn en dat is pin 85B
                                            Zowel pin 85 en pin 85B moeten bij het starten dus bijna 0 Volt zijn, ze komen beiden uit de regeleenheid respectievelijk pin 36 en 3
                                            als de spanningen uit de regeleenheid niet kloppen de voedingsspanning controleren, pin 18 is 12V rechtstreeks van de accu, 27 is contactschakelaar, maar je had wel vonk dus dit zal ook wel kloppen

                                            dan kun je tot slot nog even de massacontacten bij de motor, accu en chassis controleren, wil ook wel eens een bron van storing zijn

                                            #18299431
                                            Patrick24
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              30 June 2004

                                              Zo weer een kleine update.

                                              De auto loopt weer als een zonnetje.
                                              Probleem was een kabelbreukje bij de krukas sensor waardoor de pomp niet aangestuurd werd.

                                              Auto kan nu weer terug naar de plaatwerker om eindelijk de a stijlen te gaan vervangen.

                                              @Duurt bedankt voor het meedenken. :thumbup

                                            21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
                                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.