Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › AStijl rot
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2015 om 20:16 #17273901
Beste mede calibra liefhebbers,
Helaas is mijn A stijl rot nu zoek ik hier een stuk plaatwerk voor maar dat is niet makelijk te vinden.
Wie van jullie weet waar je dit onderdeel nog kan kopen?Een goede van een sloper mag natuurlijk ook.
Hoop dat iemand me kan helpen.18 oktober 2015 om 17:59 #18299412oei, zier er niet best uit, is de auto verder niet roestig?
Zo op de foto ziet de raamstijl er zelf nog wel goed uit, heb zelf eens zo’n stuk plaatwerk origineel gehad voor een manta A, dus met scharnierpunten, drempel en raamstijl, zal dan voor de Calibra ook wel leverbaar zijn geweest, je kunt eens kijken bij Cope Parts in Emmen.
hier in de buurt (Friesland) was vorige maand nog een Calibra gesloopt maar de eigenaar heeft de carrosserie inmiddels voor oud ijzer weg gebracht, staat hier in de buurt nog wel 1 op de sloop met de deuren er nog in, maar weet niet of die ook roestig isook even om denken dat er twee verschillende bevestigingspunten zijn waar de strip in komt die er voor zorgt dat de deur niet te ver open gaat, bij de ene zitten er plastic afstandsbusjes tussen
19 oktober 2015 om 07:20 #18299413Hoi Duurt,
Nee de rest van de auto is in perfecte staat.
Dit zijn de enige plekken van de auto die nog gedaan moeten worden.Zat er ook aan te denken om de sloop maar langs te gaan als ze niet meer nieuw te leveren zijn.
Dat is goed om te weten, bedankt voor het meedenken.
19 oktober 2015 om 08:34 #18299414ze staan alleen niet zo veel meer op de sloop, de oudsten zijn ondertussen ook al 25 jaar
19 oktober 2015 om 22:35 #18299415Dit ziet er wel behoorlijk kroekpoek achtig uit :shock: Heb ze daar al wel is zien roesten maar niet zo erg als deze.
Mijn mening is haal je voorraam er uit ter controle hoe daar de boel er uit ziet + dashboard er eventueel uit voor je schutbord te controleren even alle isolatie weg halen.Ik heb binnenkort een calibra staan maar geen idee hoe de staat is.
19 oktober 2015 om 23:18 #18299416Hoi maurice,
Ja die van mij lijkt het erg te pakken te hebben daar ben erg bang voor de andere kant nu.
En dat terwijl ik deze auto in 2005 helemaal uit elkaar heb gehad om te restaureren.Wanneer denk je dat je die calibra binnen krijgt?
Wil je mij dan een seintje geven?Als ik in de tussentijd wat vind dan laat ik het je wel horen.
2 november 2015 om 21:40 #18299417Valt wel mee vind ik, je kunt het ook gaan gritstralen.
En dan eens kijken hoe de zaak er voor staat, eventueel dan enkele stukken er in lassen.
Wie daar van schrikt is niets gewend.:jerry :jerry :thumb
4 november 2015 om 23:33 #18299418Ik had de calibra compleet na de ijzerboer gebracht heb gekeken achter het zijscherm maar die begon ook te rotten maar ding viel bijna uit elkaar zo’n roest bak was het :sleeping
4 november 2015 om 23:36 #18299419rest in pieces….. :sleeping
6 november 2015 om 13:37 #18299420Ondertussen heb ik twee A stijlen gevonden nu kijken wat we er van kunnen maken.
Binnenkort een foto update.
8 november 2015 om 01:44 #18299421Even een vraag tussendoor.
Vandaag weer bezig geweest met de auto en dashboard enz. er uit gehaald.Alleen nu het volgende toen ik de auto starte sloeg hij aan en de motor liep toen niet helemaal lekker.
Verder niet opgelet en reed de auto de garage binnen vlak voor dat ik naar binnen reed sloeg de motor af om vervolgens niet meer aan te willen slaan.
Motor draait mooi rond heb benzine druk en vonk maar wil gewoon niet lopen en bij doorstarten verzuipt het blok gewoon.
Wie van jullie heeft een idee wat dat zou kunnen zijn? Km stand van dit blok is pas 60.000.Maar moet er wel bij vertellen dat ik de auto bijna een jaar heb laten stilstaan.Hoor graag jullie ideeen.
8 november 2015 om 03:30 #18299422als je blok wel een vonk en benzine geeft maar niet op tijd zou ik denken aan een krukas-positie-sensor of nokkenas-positie-sensor
die hebben te maken met de correcte timing van de motor8 november 2015 om 09:14 #18299423He Bart,
Bedankt voor je reply daar heb ik ook aan gedacht.
Maar zou het ook door de koelvloeistof temperatuur zender kunnen komen?
Het is trouwens een c20ne met motronic 1.5 deze heeft dan dacht ik geen nokkenas positie sensor toch?Als het een van de sensoren zijn is dit dan ook uit te lezen met de tech1 van opel?
8 november 2015 om 12:10 #18299424Van dat een c20ne geen nokkenas sensor heeft kan kloppen… Had even niet aan die motor gedacht…
Ja de andere sensor valt wel uit te lezen met tech volgens mij
8 november 2015 om 22:11 #18299425Cali kun je ook uitlezen met opcom met verloop stekker.
Wel raar als je vonk + benzine hebt en auto start niet beetje raar.
8 november 2015 om 22:22 #18299426@Maurice89 wrote:
Cali kun je ook uitlezen met opcom met verloop stekker.
Wel raar als je vonk + benzine hebt en auto start niet beetje raar.
kan een verkeerde timing zijn.. dan sta je benzine erin en eruit te pompen en dan tussen de uitlaat en inlaat slag komt een vonkje… even heel zwart wit gezien
21 november 2015 om 23:47 #18299427Zo een kleine update betreffende het niet meer willen starten van de auto.
Probleem hij start nog steeds niet ondertussen wel steeds bezig geweest met zoeken naar het probleemHierboven zei ik dat de auto wel benzine krijgt, maar dat is dus niet zo.Sterker nog de hele pomp hoor je niet.
Eerste gedachte was dan ook gelijk, dan moet het dus de benzinepomp relais zijn. Nieuwe besteld erin gezet en niks.
De auto vonkt trouwens wel. Nu is het zo dat ik 16 jaar geleden een gemini alarm er in heb laten bouwen en ik dacht dan zal het wel de startonderbreker van het alarm zijn aangezien ik geen puls op het relais krijg.Alarm er vandaag tussen uit gehaald en weer niks.
Wanneer ik het relais omzijl en stroom op de benzinepomp zet gaat deze gelijk aan.Nu hoop ik dat jullie mij nog een richting kunnen geven waar ik zou kunnen zoeken.
Mijn gedachte misschien de ecu???
22 november 2015 om 19:21 #18299428volgens mij kun je een alarm er niet zo maar uit halen, een alarm onderbreekt vaak een lijn die dan wel weer handmatig moet worden doorverbonden, gewoon even de draden volgen die naar het alarmkastje gingen
22 november 2015 om 19:51 #18299429Hoi Duurt,
Alle draden van het alarm heb ik uit de kabelboom gehaald en weer terug in originele staat gebracht.
Dus alle onderbrekingen zijn er tussenuit. Daarom denk ik aan de ecu.23 november 2015 om 18:19 #18299430ik heb even de vraagbaak van de Vectra er bij gepakt, de C20NE kan een Motronic ML4.1 of M1.5 hebben
Als je de 1.5 hebt gaat er vanaf aansluiting 87B een roodblauwe draad naar de pomp maar die had je al gezien, de spanning komt via pin 30 binnen deze komt rechtstreeks van de accu, op de dikke rode draad moet dus 12v staan, deze twee nooit zo maar doorverbinden, altijd eerst het relais er tussenweg halen.
In het relais zit nog een contact die de injectoren van spanning voorziet, op pin 87 moet dus ook 12V staan en die hangt ook aan de spoel. dan hebben we nog een dunne rode draad, pin 30, die komt ook vanaf de accu, die gaat naar de spoel van het relais die de injectoren van spanning voorziet, de andere kant van deze spoel zit op pin 85 van het relais, de bruingrijze draad die bij de regeleenheid weg komt moet bij het starten dus bijna 0 Volt zijn
op dat moment moet er op pin 87 12V staan, deze spanning gaat intern ook naar de spoel van de brandstofrelais, de andere kant van die spoel moet dus ook weer bijna 0 Volt zijn en dat is pin 85B
Zowel pin 85 en pin 85B moeten bij het starten dus bijna 0 Volt zijn, ze komen beiden uit de regeleenheid respectievelijk pin 36 en 3
als de spanningen uit de regeleenheid niet kloppen de voedingsspanning controleren, pin 18 is 12V rechtstreeks van de accu, 27 is contactschakelaar, maar je had wel vonk dus dit zal ook wel kloppendan kun je tot slot nog even de massacontacten bij de motor, accu en chassis controleren, wil ook wel eens een bron van storing zijn
18 december 2015 om 11:01 #18299431Zo weer een kleine update.
De auto loopt weer als een zonnetje.
Probleem was een kabelbreukje bij de krukas sensor waardoor de pomp niet aangestuurd werd.Auto kan nu weer terug naar de plaatwerker om eindelijk de a stijlen te gaan vervangen.
@Duurt bedankt voor het meedenken. :thumbup
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.