Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › asrta g moter probleem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 februari 2011 om 13:46 #17232595
Ik zoek iemand met verstand van auto`s ik heb een Opel astra g z22se ( 2.2 16v sport ) nouw wilde ik hem starten.. wat ik hoorde was veel geratel in me moterblok.. direct uit gezet me moter.. dag later heb ik hem naar een garage gebracht.. zijn er 2 daggen mee bezig geweest.. en de uit slag is.. VOLGENS HUN… 0.0 compressie in het moterblok.. dat zouw komen dat al mij 16 kleppen + 4 cilinders kapot zijn.. volgens die mensen zouw dat het gevolg kunnen hebben van verkeerde oli geruik.. (wat ik me niet kan voor stellen) er gaat standaard 5w30 in.. maar ben 3 maanden geleden overgestapt op op 5w40.. zouw weining verschil maken.. volgens de garage.. wat hebben de monteur(s) ondekt.. hebben een compressie test gedaan.. en kwamen er achter dat er 0.0 compressie in het moter blok was.. bij alle 4 de cilinders.. ( in hun worden alle 16 kleppen stuk + zuigers +cilinders ) veel aanslag op bosi.. oli in lucht in laat… wie kan me helpen of advies geven.. er wert mij vertel dat ik ruim 1000,- tot 2500,- schaden heb… HELP…. @ hier
11 februari 2011 om 13:55 #17815150Beetje verdwaald op het forum?
Lijkt me vreemd dat iets dikkere olie dat tot gevolg heeft. Lijkt mij eerder dat er iets niet op tijd heeft gestaan bij de distributie. Maar daarvoor moet je de 2.2 experts hebben. Is dat niet een motor die Opel via GM heeft overgenomen van Chevrolet? Of is dat een andere 2.2?
11 februari 2011 om 13:57 #17815151Vast verdwaald hier verkeerde forum denk ik.
En ook nog niet voorgesteld.11 februari 2011 om 13:58 #17815152ketting versprongen?
11 februari 2011 om 14:06 #17815153ben nieuw hier en weet niet hoe en wat hier oke..
voor de mensen die graag willen dat ik me voor stel
ik ben martin uit almere ik heb een opel astra g 2.2 16v sport uit 2001
mijn distributie.. is mij vertel dat ik een ketting heb die.. ( niet vervangen hoeft teworden )
ik heb totaal geen verstand van auto en moteren.. zo ver ik weet is dit gewoon een 2.2 blok van opel
dus wilde graag wat info via dit form..
volgens mij ben ik niet verdwaalt hier.. weet alleen de weg hier nog niet.. hopelijk respecteren jullie dat..
en ja er staat spel fouten in ( ben dyslexie )11 februari 2011 om 14:09 #17815154hij bedoelde dat de topic in sub forum vectra staat en niet onder motoren.
11 februari 2011 om 14:10 #17815155Nou ja, je zet het in het Vectra forum :).
Dat bedoel ik met verdwaald. Maar deze motor heeft volgens mij ook wel in de Vectra gezeten, dus wie weet.11 februari 2011 om 14:13 #17815156wil iemand mij uit leggen hoe ik dit bij astra neer zet?
snap het form nog niet helemaal zeg maar..11 februari 2011 om 14:24 #17815157Waarschijnlijk stond je ketting niet meer optijd dus je zuigers en kleppen zullen moeten worden vervangen, en eventueel nog andere odnerdelen zoals drijfstangen afhankelijk van wat er allemaal kapot is gegaan.
Dit zou niet mogen komen door gebruik van 5w40 motorolie.
11 februari 2011 om 14:33 #17815158oke.. maar dat zouw betekenen dat al mij 16 kleppen kapot zijn.. plus mij zuigers?
ik heb wat info opgezecht en gevraagt.. en er werd mij vertel dat de kans er klein is dat al mij 16 kleppen
kapot zijn gegaan.. heb jij ook dit probleem gehad?mssn stomme vraag maar als je dit wil na kijken moet me kleppen deksel er af toch?
in iedegeval al vast bedank voor je/jullie info
( als het goed is staat mijn probleem nu ook op de astra )
11 februari 2011 om 15:12 #17815159Als al dat wat jij opnoemt kapot is dan zal de rekening niet mals zijn!!! Sterkte ermee.
Greetz Roel met een C.
PS: topic had inderdaad in het Astra gedeelte gemoeten, wellicht dat 1 van de Moderatoren je topic nog de goede weg wijst en hem daarheen verplaatst.
11 februari 2011 om 15:17 #17815160mocht dit het geval zijn dat dit alles kapot is,zou ik in jouw plaats eens nadenken om een andere auto te kopen!!!
en ik zou misschien eens horen voor een 2de opinie.
mvg11 februari 2011 om 15:18 #17815161Het is gelukt zit nu op de goede topic!
Dank je wel.. hoop dat het weer goed komt!Groeten Martin.
11 februari 2011 om 15:22 #17815162beste kevin
deze uitslag blijkt uit diagnose onderzoek. met compressietest en andere klein onderzoek. men heeft geen kleppen deksel open gehad.. kan je dan deze oorzaak gelijk onderstrepen
(voor wat mee info)
de laaste paar weken maakte hij al een tikkent/ratelent geluid.. als ik hem starte maar als me moter warm begon
teworden was het getik/ratelent al snel weg..
me astra verbruikte best wat oli. maar had het idee dat het kwam door mijn rijgedrag
voor de rest klein jaar geleden grote beurt gehadmvg Martin
14 februari 2011 om 12:07 #17815163waarschijnlijk de kettingspanner kapot gegaan waardoor de ketting niet gespannen word en daarom van tijd gesprongen is, kleppen kunnen idd krom zijn, zuigers kapot heb ik nog nooit gezien bij zo n blok
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.