Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Asconafreak1975 Ascona B project.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 januari 2012 om 16:47 #17245394
Weer een Ascona B eetje gered.
Kreeg deze ascona van mijn vrouw en kids op mijn verjaardag 20 december 2011.
De bedoeling was de sunstar 1op18 blauw maar mede dankzij mijn neef die deze ascona nu overhad ivm zijn vondst van een a ascona kreeg ik deze ascona b die hij anders zou gebruiken voor oud ijzer.
Er moet op zich redelijk wat gebeuren aan deze klassieker maar de moeite waard omdat de bodem erg hard is.
Hij is opzich kompleet maar er moeten nog wel 2 knappe deuren bij en een aanpassing naar 1.6s(achteras 1200N weet niet of hier de 1.6s oppast).
Begin graag met een paar foto’s van mijn project.Gr harmJan.
Zo staat ze er nu bij klaar om onderdak te gaan voor het nodige laswerk.
zal wel een tijdje duren omdat ik dus zo af en toe kan en de a ascona van mijn neef tegelijk gaat.16 januari 2012 om 16:58 #17976029Altijd goede zaak als een oudje gered wordt :thumb
Maar ik zie geen foto`s? :(
16 januari 2012 om 17:00 #17976030@SanguiniusNL wrote:
Altijd goede zaak als een oudje gered wordt :thumb
Maar ik zie geen foto`s? :(
Sorry geregeld had verkeerde urls.
Bedankt voor je reactie.
Gr harmjan
16 januari 2012 om 17:32 #17976031Jaaaa, ik kan zien! :D
Van wat ik zo snel kan zien ziet de auto er niet heel slecht uit, vooral veel poetswerk :)
Heb je alle onderdelen compleet erbij?Met een beetje TLC komt deze er wel weer bovenop!
Succes! :D16 januari 2012 om 18:00 #17976032@SanguiniusNL wrote:
Jaaaa, ik kan zien! :D
Van wat ik zo snel kan zien ziet de auto er niet heel slecht uit, vooral veel poetswerk :)
Heb je alle onderdelen compleet erbij?Met een beetje TLC komt deze er wel weer bovenop!
Succes! :Dalle onderdelen wel maar van alles wat
Was orgineel op kenteken 1.9 sr maar is nu alleen nog een 1.2 n achteras bij 1.6 s motor en bak zonder huis en 1.2 n aandrijfas.
Weet dus niet of dit wel gaat werken.
en bijde deuren onder doorgerot kan er 2 manta deuren voor wijnig bijkopen maar is overlassen van de raamspalk genoeg.16 januari 2012 om 18:18 #17976033Hoi asconafreak..
Het lijkt me geen onaardige basis?heb zelf ook een b 2 drs moet ook nogal wat aan gebeuren
Wat betreft die as…als je t bij een 1.6s houd moet de as van een 1200n nog wel volstaan..
meningen zijn erover verdeeld maar zover ik weet scheelt t niets met de overbrenging met een 1.6n.
die had ook een dikke 60 pk unter der haube..alleen met die tussenas kan je niks want de aansluiting voor past niet op een cih bak.
achter aan de as wel..
dus dan moet je een 1600n tussenas hebben
(Deluxe77 hier van t forum heeft er nog een te koop)mvg jeroen
16 januari 2012 om 20:19 #17976034Mooi bouwpakket. :thumb
16 januari 2012 om 21:32 #17976035leuk project weer hiero :D
17 januari 2012 om 15:07 #17976036@asconiakkefietje wrote:
Hoi asconafreak..
Het lijkt me geen onaardige basis?heb zelf ook een b 2 drs moet ook nogal wat aan gebeuren
Wat betreft die as…als je t bij een 1.6s houd moet de as van een 1200n nog wel volstaan..
meningen zijn erover verdeeld maar zover ik weet scheelt t niets met de overbrenging met een 1.6n.
die had ook een dikke 60 pk unter der haube..alleen met die tussenas kan je niks want de aansluiting voor past niet op een cih bak.
achter aan de as wel..
dus dan moet je een 1600n tussenas hebben
(Deluxe77 hier van t forum heeft er nog een te koop)mvg jeroen
bedankt voor de tip en heb jij toevallig een witte B?
17 januari 2012 om 17:31 #17976037Ik heb inderdaad oa een witte b ascona…
nou word ik wel erg nieuwgierig hoe je dat weet?
groningen ligt niet om de hoek..
hebben jullie toevallig tijdje terug een jalouzie bij mij opgehaald ooit?
mvg jeroen17 januari 2012 om 17:39 #17976038Als je een gewone 4 bak hebt heb ik nog wel een aandrijf liggen voor je.
Heb er meerdere liggen hoor!
leuk ascona’tje :thumb
17 januari 2012 om 18:03 #17976039@asconiakkefietje wrote:
Ik heb inderdaad oa een witte b ascona…
nou word ik wel erg nieuwgierig hoe je dat weet?
groningen ligt niet om de hoek..
hebben jullie toevallig tijdje terug een jalouzie bij mij opgehaald ooit?
mvg jeroenidd mijn neef kocht die jaloezie.
Hij is trouwens nu nog op zoek naar 2 deurtjes en evt 2 spatborden (knap) voor een a ascona de B is nu naar mij hij heeft een A.Gr Harmjan
17 januari 2012 om 18:10 #17976040@remo 07 wrote:
Als je een gewone 4 bak hebt heb ik nog wel een aandrijf liggen voor je.
Heb er meerdere liggen hoor!
leuk ascona’tje :thumb
Erg bedankt voor de aanbod.
Alleen zal even moeten wachten zaandam is niet zo bij de deur voor me en opsturen lijkt me ook wel een kosten plaatje.
Maar toch mooi dat ik weet dat je ze hebt bedanktgr harmjan
17 januari 2012 om 20:13 #17976041haha ik had al een vermoeden!
heb zelf ook een 76er
heb m gekocht als tijdelijk vervoer tot mijn voyage weer op de weg is.zit nu even een 1.6s in met 5 bak en een gare 3.44
en dat wil je echt niet meemaken…dat is 10x niks.ga m ook terugbouwen naar 1.6n aandrijflijn omdat ik nog een goede as had.
en dan mag ie naar mijn vriendin als dailydie rijd nu met een fiat 126 met een dikke 650 2 pittert…
heb zelf wel een hoop a ascona spul staan als je ooit wat nodig hebt
ook plaatwerk maar deuren alleen voor 4 drs en spatborden doe ik voorlopig nog niet weg.doe de groeten aan je neef
17 januari 2012 om 20:42 #17976042Opsturen is geen probleem hoor!als het niet zwaarder is dan 10 kg is het maar 6.75 euro.
gr Rene
18 januari 2012 om 16:12 #17976043AnoniemLid sinds:
1 January 1970@asconafreak1975 wrote:
@SanguiniusNL wrote:
Was orgineel op kenteken 1.9 sr maar is nu alleen nog een 1.2 n achteras bij 1.6 s motor en bak zonder huis en 1.2 n aandrijfas.
en bijde deuren onder doorgerot kan er 2 manta deuren voor wijnig bijkopen maar is overlassen van de raamspalk genoeg.nee helaas niet
het raammechanischme van de ascona is ook niet gelijk aan manta
hoe gemakelijk je het spuyl kan overzetten weet ik zo nietwaar woon je ergens in groningen dan??
woon zelf net tussen foxholl en stad ;)18 januari 2012 om 17:14 #17976044@louwe 16 klepper wrote:
@asconafreak1975 wrote:
@SanguiniusNL wrote:
en bijde deuren onder doorgerot kan er 2 manta deuren voor wijnig bijkopen maar is overlassen van de raamspalk genoeg.nee helaas niet
hoe gemakelijk je het spuyl kan overzetten weet ik zo nietwaar woon je ergens in groningen dan??
woon zelf net tussen foxholl en stad ;)Je zat bij mij in de klas louwe bij bart je hebt me eens naar huis gebracht in vinkhuizen.
gr harmjan.
maar heb de deuren van mijn ascona kompleet maar onder echt doorgerot helaas en kan geen 2 knappe vinden in de omgeving.
hovingh had wel 2 manta deuren .
dus wou mijn spuyl overlassen en raam mechanisme overbouwen als dat kon.13 maart 2012 om 11:33 #17976028Na een tijdje zoek en speurwerk een komplete motor gevonden en belangrijkst van alles 2 supergave deuren.
Dus kon weer even verder en heb dan gisteren de draadboom(pje) :D :???: teruggeplaatst en het blok met bak geplaatst.en niet te vergeten de deuren die al netjes waren gemaakt voor me door de vorige eigenaar ivm dat ik geen stoot randen op de deur heb,mijn dank is groot hiervoor.
Op naar de volgende update maar heb namelijk nwe spatbordranden voor achter ook al binnen
Gr Harmjan
14 maart 2012 om 19:17 #17976027en wat voor motor heb je er nu ingelegd?
Ik zou denk ik gewoon voor een dikke achteras gaan.
Is ook nog wel goed aan te komen voor niet al te veel geld.14 maart 2012 om 20:30 #17976026@asconafreak1975 wrote:
@louwe 16 klepper wrote:
@asconafreak1975 wrote:
@SanguiniusNL wrote:
en bijde deuren onder doorgerot kan er 2 manta deuren voor wijnig bijkopen maar is overlassen van de raamspalk genoeg.overlassen van de raamstijlen is mogelijk. de deuren zijn verders indentiek. kan verschil zitten in raammechanisme, maar dat komt omdat er 2 types zijn voor zowel manta als ascona: kabel en tandwiel. suc6…
nee helaas niet
woon zelf net tussen foxholl en stad ;)Je zat bij mij in de klas louwe bij bart je hebt me eens naar huis gebracht in vinkhuizen.
gr harmjan.
maar heb de deuren van mijn ascona kompleet maar onder echt doorgerot helaas en kan geen 2 knappe vinden in de omgeving.
hovingh had wel 2 manta deuren .
dus wou mijn spuyl overlassen en raam mechanisme overbouwen als dat kon.14 maart 2012 om 20:32 #17976025overlassen van de raamstijlen is mogelijk. de deuren zijn verders indentiek. kan verschil zitten in raammechanisme, maar dat komt omdat er 2 types zijn voor zowel manta als ascona: kabel en tandwiel. past allebei in alle 2-deurs manta’s en ascona’s. suc6…
14 maart 2012 om 20:50 #17976024@manta-senator wrote:
overlassen van de raamstijlen is mogelijk. de deuren zijn verders indentiek. kan verschil zitten in raammechanisme, maar dat komt omdat er 2 types zijn voor zowel manta als ascona: kabel en tandwiel. past allebei in alle 2-deurs manta’s en ascona’s. suc6…
heb 2 zo goed als nwe deuren nu voor de ascona dus dat probleem is opgelost.
Maar als nog bedankt voor de info.14 maart 2012 om 20:53 #17976023@Ben_M wrote:
en wat voor motor heb je er nu ingelegd?
Ik zou denk ik gewoon voor een dikke achteras gaan.
Is ook nog wel goed aan te komen voor niet al te veel geld.Heb er nu een 1200n in vind het prima het is 2e auto voor hobby en toeren en met die benzine prijzen van nu ik vind het prima.
9 juni 2013 om 12:13 #17976046Hoi,Ben jij de Harmjan van de Ascona B koplampen uit zaandam??
gr Remo.
9 juni 2013 om 14:10 #17976047@remo 07 wrote:
Hoi,Ben jij de Harmjan van de Ascona B koplampen uit zaandam??
gr Remo.
Jep that’s me en jij dus de welbekende rene.
Gr HarmJan ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.