Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 mei 2011 om 17:59 #17776807
Soms zie je wel eens dat ze na het uitslijpen het nieuwe binnenscherm een stuk naar buiten laten steken, zodat het de buitenste rand van de uitbouw tegemoet komt (ik denk voor de stevigheid). Is dat bij deze uitbouwset niet nodig?
Moesten jullie nog veel aan het polyester bijschuren en schaven voordat het paste?
29 mei 2011 om 18:33 #17776808de randen passen perfect zonder bijwerken/schuren
31 mei 2011 om 06:38 #17776809interessant…..
hoe werk je die randen af? Ik lees dat jullie ze met kit afgewerkt hebben, zit er ook kit tussen de randen en de auto? of van dat foamschuim?
6 juni 2011 om 20:46 #17776740@ McLambo die randen hebben wij er gewoon opgepopt en later afgekit dus verder niets ertussen.
verder is vandaag de kop er weer af gegaan want het bleek dat toch nog een klep krom was van de 2e cilinder waar we ook geen compressie op hadden. Nadat vorige week de nokkenas gebroken was en 4 inlaat kleppen incl. geleiders naar de kl*te waren.
verder hebben we de motorkap incl hoodpins en koplampen gemonteerd en jaja het begint weer op een auto te lijken .
hier een paar foto´s
we zouden aankomende zaterdag een rally hebben maar die hebben we al afgezegd.
6 juni 2011 om 21:03 #17776700En eerstvolgende erna wordt inderdaad lastig.
tjah, kut, maar soms loopt het zo.
15 juni 2011 om 04:59 #17776811ik vind hem echt heel bruut geworden!
zijn er nog aandachtspunten bij het opnieuw inlassen van de schermen?
Ik hoor geruchten over kromtrekken van het plaatmateriaal?
Hoe hebben jullie dat gedaan? :wors15 juni 2011 om 08:23 #17776812Met beleid inlassen en zorgen dat er niet teveel warmte in het plaatmaterial komt.
16 juni 2011 om 13:03 #17776813is ie al klaar voor zaterdag? :D
16 juni 2011 om 15:27 #17776814Helaas, aangezien we geen “hans-systeem” konden regelen voor deze wedstrijd is de afbouw eerst even stopgezet, anders graag, was een leuke wedstrijd om aan mee te doen. Qua onderdelen hadden we het kunnen redden.
Overigens zou ik hier dan navigeren en Rene rijden.
17 juni 2011 om 14:37 #17776816Weet je dat je Hans ook zou kunnen huren ?
Vechtdal zou voor jullie geweest zijn, lopen duitse keurmeesters rond ipv de nederlandse ;)
18 juni 2011 om 21:18 #17776817Was bekend, maar alles was al verhuurd, we konden nergens meer wat krijgen, vorige week ook lopen informeren, maar dat bracht niets op.
Duitse keurmeesters was niet helemaal de reden, we konden daar in klasse HD rijden en dan mag de 16V wel weer.
19 juni 2011 om 18:23 #17776818Zaterdag druk bezig geweest in de nieuwe werkplaats de ascona stond eral maar hier een paar foto´s
Tevens nog een kleine update nadat we te horen hadden gekregen dat de kop van de 16V helemaal krom was van boven vandaar nokkenas gebroken was hebben we alle kleppen eruit gehaald en de kop weggegeven.
Dus moesten we op zoek naar wat anders en dat hebben we hij zit nog in een auto die niet meer loopt omdat er alarm en startblokkering opzit dus gisteren begonnen met demonteren hier ook een paar foto´s van de auto
9 juli 2011 om 21:32 #17776819Na een lange tijd eindelijk weer een update
De andere motor zit er weer in het is nu een 20XE ipv een C20XE dus gaan weer een paar PK´S er op vooruit :jerry
Ook was Henk400RR er vandaag met de manta om het een en ander te checken voor de Eifel rally aankomend weekend
MantaSport was ook aanwezig vandaag.
Hier een paar foto´s van de vorderingen.
Oude motor
Lege Motorruimte
Nieuwe motor
De manta en Ascona bij elkaar.
Distributie kap gespoten en distributie vervangen.
Motor er weer in
Nog een paar keer Manta Ascona bij elkaar.
Nu Moet die nog een keer aangesloten worden dat word volgende week gedaan als die dan goed loopt dan kunnen we verder met afbouwen9 juli 2011 om 22:46 #17776820AnoniemLid sinds:
1 January 1970mooie ruimte heb je daar :wors :wors
leuke plaatjes ook :thumbup
hopen dat je van deze motor meer plezier mag belevenwel de juiste waterpomp er op zitten qua vertanding
omdat je nieuwe distributie hebt geplaatst mischien ook waterpomp vervangen????heb pas nog een omgeboude xe gekocht
waar ook n nieuwe w pomp opzat
maar wel mooi de verkeerde pomp
riem was nog net niet stuk ;) ;)9 juli 2011 om 23:26 #17776821daar is op gelet. ;)
9 juli 2011 om 23:37 #17776822AnoniemLid sinds:
1 January 197010 juli 2011 om 05:38 #17776823@CoupeetjeJr wrote:
Na een lange tijd eindelijk weer een update
De andere motor zit er weer in het is nu een 20XE ipv een C20XE dus gaan weer een paar PK´S er op vooruit :jerry
Ook was Henk400RR er vandaag met de manta om het een en ander te checken voor de Eifel rally aankomend weekend
MantaSport was ook aanwezig vandaag.
Hier een paar foto´s van de vorderingen.
Oude motor
Lege Motorruimte
Nieuwe motor
De manta en Ascona bij elkaar.
Distributie kap gespoten en distributie vervangen.
Motor er weer in
Nog een paar keer Manta Ascona bij elkaar.
Nu Moet die nog een keer aangesloten worden dat word volgende week gedaan als die dan goed loopt dan kunnen we verder met afbouwenWas wel een lange dag, maar best wel een hoop gedaan.
Remmen en uitlaat zijn weer in orde, alles wat los gekomen is en de lichte strijdplekken van de Grönegau Rally zijn weer bijgewerkt en hij is weer opgepoets.
De auto staat weer te glimmen. :agent
De Manta is weer helemaal klaar voor de eifel rally, nu de bestuurder en navigator nog. ;)
(De spullen maar eens bij elkaar zoeken, voor je het weet is het donderdag.)De ascona is weer voorzien van een nieuw hart, en heb er alle vertrouwen in dat als hij is aangesloten loopt als een zonnetje. :thumb
10 juli 2011 om 06:51 #17776824We hopen hem aankomend weekend weer in actie te kunnen aanschouwen! :thumbup
10 juli 2011 om 21:44 #17776825@manta_sport wrote:
@CoupeetjeJr wrote:
Na een lange tijd eindelijk weer een update
De andere motor zit er weer in het is nu een 20XE ipv een C20XE dus gaan weer een paar PK´S er op vooruit :jerry
Ook was Henk400RR er vandaag met de manta om het een en ander te checken voor de Eifel rally aankomend weekend
MantaSport was ook aanwezig vandaag.
Hier een paar foto´s van de vorderingen.
Oude motor
Lege Motorruimte
Nieuwe motor
De manta en Ascona bij elkaar.
Distributie kap gespoten en distributie vervangen.
Motor er weer in
Nog een paar keer Manta Ascona bij elkaar.
Nu Moet die nog een keer aangesloten worden dat word volgende week gedaan als die dan goed loopt dan kunnen we verder met afbouwenWas wel een lange dag, maar best wel een hoop gedaan.
Remmen en uitlaat zijn weer in orde, alles wat los gekomen is en de lichte strijdplekken van de Grönegau Rally zijn weer bijgewerkt en hij is weer opgepoets.
De auto staat weer te glimmen. :agent
De Manta is weer helemaal klaar voor de eifel rally, nu de bestuurder en navigator nog. ;)
(De spullen maar eens bij elkaar zoeken, voor je het weet is het donderdag.)De ascona is weer voorzien van een nieuw hart, en heb er alle vertrouwen in dat als hij is aangesloten loopt als een zonnetje. :thumb
Jaa laten we het hopen dat deze motor goed is en dat we er een hoop plezier van kunnen hebben..
Het vertrouwen komt wel weer terug hoop ik:D
27 juli 2011 om 21:06 #17776827Vast wel, nu nog even afbouwen voor Blankenheim en dan kunnen we en jullie weer even genieten. :thumb
28 juli 2011 om 07:54 #17776828henk 400rr wrote:Helaas, aangezien we geen “hans-systeem” konden regelen voor deze wedstrijd.had dan voor een henk systeem gekozen.
hoofd en nek kraag systeem.
hahaha, nee geintje, wel balen dan.
zo noemen wij het hans syteem, bij ons.groeten.
28 juli 2011 om 09:57 #17776829morgen gaan we beginnen met het aansluiten van de motor.
en dan hopen dat er morgen lawaai uit komt.
dus morgen wel weer een update28 juli 2011 om 20:43 #17776830Succes man !
En ik hoop voor jullie dat ie goed loopt29 juli 2011 om 17:52 #17776831leuke ruimte, dikke wagen..
snel ding weer aan de praat brengen en vlammen met deze leuke wagen :thumb29 juli 2011 om 19:28 #17776832vandaag wel wat gedaan maar loopt nog niet
als we tijd hebben gaan we volgende week weer verder
helaas druk met andere dingen dus nog even geduld :( -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.