Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › AsconaB Rallyproject Update 30-1 VERKOCHT
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
20 september 2011 om 18:20 #17776903
@henk 400rr wrote:
Een kapotte rotor: het nokje binnenin de rotor waarmee hij in het spleetje valt op de as, die was weg.
Geen idee hoe dat kan, misschien de rotor van geen goede kwalliteit, Johan (monteur) heeft er later zo een schroefje in gedraaid en daar liep hij later weer op, we lagen er toen al uit maar we konden weer op eigen kracht terug naar de service.
Ah oke geen rare dingen gelukkig :thumb, Hengelo doe je dan nog mee?!
20 september 2011 om 22:44 #17776904Nee, ik niet, Rene wel met de Ascona.
9 oktober 2011 om 15:16 #17776865Van de week weer een hoop gedaan aan de ascona om hem klaar te maken voor een van de laatste rally’s dit jaar die we nog gaan rijden namelijk HENGELO.
Wat hebben we alweer aangepast aan de auto na Blankenheim rally?
* Remschijven op de achteras gemaakt en remdrukregelaar ertussen gezet.
* Rolkooi Aangepast volgens regelementen
* Uitlaat veranderd (demper ertussen weg)
* Speciale Folie op de ramen geplakt voor het versplinteren van de ramen.
Verder moeten er nog een paar dingen gedaan worden voor Hengelo.
* Andere Achteras monteren (1.3) dus Korte overbrenging.
* Throttle body’s we zijn al druk met de kabelboom te maken.
* Lampenbar maken voor ‘s avonds.
* Misschien nog een andere bak monteren.
Hier alvast een paar foto’s ik zal er van de week meer maken.
Meer foto’s staan op:
http://www.renotuning.nl/asconarestauratie2″ onclick=”window.open(this.href);return false;9 oktober 2011 om 16:31 #17776885Met welke homologatie gaan jullie rijden ?
ivm de throttlebody ?9 oktober 2011 om 17:38 #17776777dezelfde als Meijers.
9 oktober 2011 om 18:07 #17776887de i400
moet je dan ook geen i400 uitbouw hebben ?9 oktober 2011 om 19:01 #17776768Die van Meijers is geen i400 en rijd ook niet met die homologatie.
Hij heeft een aanvulling op i2000 homologatie, waarin meer staat wat toegestaan is dan in de standaard homologatie, de 400 had dat ook ook (verschillende homologaties met aanvullingen).
En die aanvulling wil jij ook wel hebben denk ik ;) en dan moet je bij de KNAF zijn of even bij Meijers informeren, welke dat nu precies is.
9 oktober 2011 om 19:12 #17776826haha die willen wij ook wel hebben,
maar meijers vertelde pas nog dat ie de i400 gebruikte, vandaar mijn vraag.
maar weet jij zo welk nummer homologatie het is ? die toevoeging ?Hoe was het in Belgie ??
9 oktober 2011 om 19:25 #17776882Ok, dat is het verhaal wat ik ken/gehoord heb, sowiso zou hij geen homologatie rijden van 400, maar een aanvulling waarin stond dat er een uitbouw op mocht van …breed.
Welke het is, geen idee, als ik het wist had ik hem wel in de verzameling en was hij zo te leveren wat mij betreft.Ascona 400 had ook een paar homologaties met wat aparte aanvullingen, erg vreemd klonk dat niet.
Maar goed, volgend jaar is dat geen probleem met groep HM, dan is die homologatie niet nodig.
België was erg glad en redelijk tricky en we hebben veel regen gehad, de auto ziet er niet meer uit, ondanks ons uitstapje (korte vliegles) in een weiland hebben we geen noemenswaardige schades opgelopen.
De stuurbekrachtiging is uitgevallen, dus die gaat er nu definitief uit verder hadden we bijna geen verlichting en daar moet ik even naar kijken wat daarvan de oorzaak is, de dynamo is nieuw, misschien slechte massa.Voor ons is het de laatste rally, hierna nog rally for kids en dan vindt ik het verder wel best, Hengelo weet ik nog niet of ik dat ga doen, sowsio moet ik dan nog HANS aanschaffen met de bijbehorende helm.
10 oktober 2011 om 17:26 #17776905Vandaag overleg gehad, we hebben geen sponsor meer dus Hengelo wordt even niks met de manta, Deelname groep HM volgend jaar wordt daardoor ook lastig.
dus, wordt denk ik weer een “hier en daar en behalve NL” seizoen volgend jaar voor ons.
10 oktober 2011 om 18:30 #17776906Jammer van de sponsor, Jammer dat rally zo’n dure hobby is.
Maar een leuk seizoen met sommige uitstapjes in het buitenland, is ook erg leuk !
De Ebr lijkt me ook een super rally, we wilde er heen dit jaar, maar helaas voor de Nederlandrally gekozen.
Belgie was mooier geweest, maar zo te lezen heb je weer wat werk voor de komende dagen ;)Ik zal Meijers eens even bellen binnenkort over de homologatie, ben best benieuwd.
Maar aan de andere kant wil ik ook graag de klasse HM afwachten
die regelementen worden ook deze week bekend,
heb al wel wat van de concept regelelmenten gelezen, e ndat zag er goed uit, maar je weet natuurlijk nooit wat de knaf er nou weer aangedaan heeft..Maar gaan jullie met de ascona wel in Hengelo rijden ??
10 oktober 2011 om 19:12 #17776907De Ascona gaat zeker starten, Rene met z’n zoon Maikel, ik ga dit keer meehelpen op de service als 2e monteur.
Wij zijn in EBR gestart vanwege m’n lidmaatschap bij Slowly Sideways en volgend jaar wil ik nog een paar anderen mee pikken daar.
Je hoeft je niet te verexcuseren voor je bezoek aan de NL rally, ook een hele leuke rally, jammer is alleen dat beide op dezelfde dagen zaten en je kiest welke je op dat moment het beste uitkomt, als ik daar in de buurt woonde was ik daar ook gaan kijken.
Volgend jaar is dat anders, dan komt de EBR een week vroeger dan de NL-rally.
Iedereen denkt dat er geen overleg is tussen beide organisaties, maar dat valt best wel mee.De KNAF heeft een bepaald beleid wat ze handhaven en er is inderdaad een lichting daartussen die nog niet doorheeft dat ze dit met 2 handen moeten aanpakken om de kleinere teams wat spelingsruimte te gunnen en de startvelden wat voller te krijgen.
Maar goed, zolang je geen WRC hebt kan je opzouten. ;)13 oktober 2011 om 10:54 #17776908Dinsdag zijn we weer druk geweest met de ascona!
De 1.3 as hangt eronder de remmen zijn overgezet en ook zijn we bezig geweest met de throttle bodies.
daarvoor moesten we de kachelhuis weer aanpassen maarja als het goed is hebben we er ook weer voordeel van.
Nu hopen dat die weer loopt voor volgende week donderdag (Rally For Kids) en anders gaan we hem klaarmaken voor hengelo .
foto’s komen van de week nog13 oktober 2011 om 11:31 #17776909Blijft een 1300 as wel heel?
13 oktober 2011 om 15:20 #17776910;) een 1300 as is gewoon een dikke as met een korte overbrenging ;)
13 oktober 2011 om 15:37 #17776911De S wel, De N niet ;)
13 oktober 2011 om 16:38 #17776912Weer wat geleerd!!!
Mooie wagen, btw.
Heel, heeeeel misschien ga ik volgend jaar ook rallysprints rijden.
13 oktober 2011 om 16:43 #17776913das mooi :thumb waarmee ga je los? WRC of BRC?
13 oktober 2011 om 17:10 #17776914Man ik weet het niet eens, weet wel wat voor auto, maar hou ik nog even voor me. Kan er nu niets over zeggen (ondanks dat het erg brand :wtf )
Voor meer info: even pm-enEn sorry voor de -offtopic
14 oktober 2011 om 09:44 #17776915Hier een paar foto´s
Gister is de kabelboom ingetaped voor de throttle bodies moet alleen nog een stekker aangemaakt worden voor de computer en dan is die als het goed is ook klaar14 oktober 2011 om 10:16 #17776916ziet er goed uit :thumb
14 oktober 2011 om 11:21 #17776917Mooi man, komen die tb’s van een motor of zo?
14 oktober 2011 om 17:37 #17776918Jaa die throttle bodies komen inderdaad van een motorfiets af ;)
14 oktober 2011 om 17:48 #17776919De Throttle bodies zitten erop de DIS ontsteking is geplaatst en hier een aantal foto’s
Zondag gaan we weer verder morgen hebben we geen tijd helaas
16 november 2011 om 19:49 #17776920Aha dus hier heb ik van ”verloren” tijden OPN haha. Nee hoor, super nette wagen, zit meer werk in en is netter dan die van mij! Throttlebodies is king: !
Sjupke` -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.