Ascona uit 1972

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona uit 1972

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264474
    AsconA1972
      Lid sinds:
      4 March 2014

      Hallo forum’ers!

      Ik heb sinds 1 maart een opel ascona en ben de trotse 2e eigenaar.
      De buitenkant ziet er tiptop uit en staat strak in de lak!
      Het enige was dat de motor al 21 jaar niet meer functioneerde.
      Nu ben ik er achter gekomen dat hij niet vonkte maar wel brandstof kreeg,
      Dus vandaag druk aan de slag gegaan en hij vonkt weer.
      Maar nu wilt de motor nog niet aanslaan :(
      Heb de olie ververst nieuwe filter en nieuwe olie.

      Dus nu de vraag; waar kan ik nog meer naar kijken zodat de motor weer aanslaat?
      want volgensmij zit er nu zoizo te veel benzine in het blok, en hoe krijg ik deze eruit?

      Hopen dat jullie me verder kunnen hebben.

      Het is een Ascona uit 1972 16N

      Thnx! :D

      #18221182
      asconiakkefietje
        Lid sinds:
        15 December 2006

        Welkom op t forum
        Heb zelf ook n aantal a ascona’s dus foto’s van de jouwe zijn erg welkom;)

        Als je je olie ververst hebt zit er niet teveel benzine in t blok
        Lijkt erop dat je vlotter niet goed is?
        Start ie wel op remmenreiniger?

        Anders even carb erafhalen en nalopen.

        bij n 16n is t een enkele solex…das de makkelijkste en beste die er is.

        #18221183
        AsconA1972
          Lid sinds:
          4 March 2014

          Hallo,

          Wat ik niet doorhad was dat hij niet vonkte maar wel benzine bleef pompen dus vandaar dat ik dacht dat er misschien teveel benzine in t blok zit?
          De remmen reiniger bij luchtfilter naar binnenspuiten toch?
          Ik heb gister de carb helemaal schoongemaakt met mijn oude tandenborstel en nieuwe pakkingen geplaatst, omdat ik eerst dacht dat het aan de carb lag.

          Thnx! :D

          #18221184
          asconiakkefietje
            Lid sinds:
            15 December 2006

            je kan t beste luchtfilter er even af halen en rechtstreeks in de carb spuiten…
            weet niet hoelang je hebt geprobeerd om te starten maar zal wel meevallen..

            als je t zekere voor t onzekere wil nemen kun je als je er echt mee gaat rijden dadelijk nog n oliewissel doen

            zowiezo is t goed om als ie 21 jaar heeft stilgestaan wat vlugger n oliewissel te doen….eerst goedkopere olie bv en daarna de “echte” omdat er nogal wat bagger uit t blok kan komen.

            zelfde met koelvloeistof..als ie 21 jaar heeft stil gestaan zou ik ook de waterpomp even vervangen.
            waterpomp kan nog goed lijken, maar van binnen compleet aangetast of aangekoekt…rij je iig je blok niet te heet
            wel even blok doorspoelen met tuinslang voor je er n nieuwe pomp opzet…dan is t helemaal 100%

            #18221185
            AsconA1972
              Lid sinds:
              4 March 2014

              Ik heb er deo in gespoten omdat mijn oude scooter op deo altijd wilde starten.
              Wat er toen gebeurde was dat er een ”plof” te horen was en daarna weer niet wilde aanslaan.

              Wat kan die ”plof” zijn?

              Thnx!

              #18221186
              AsconA1972
                Lid sinds:
                4 March 2014

                Nu blijkt dat mijn ontsteking niet goed staat dus maar eens gaan draaien en hopen dat hij het snel gaat doen.
                Alleen trekt hij telkens mijn accu leeg :'(

                Snel een update.

                #18221187
                AsconA1972
                  Lid sinds:
                  4 March 2014

                  Hallo,

                  Vandaag starte de auto normaal voor zijn doen, alleen loopt hij niet stationair.
                  Dus luchtfilter eraf en de ronding half afgeplakt met ductape en opnieuw starten en voilá hij liep stationair.
                  Dus wat kan ik hieraan doen zodat er geen ductape op mijn carb ronding hoeft?
                  Want dit smelt weg.
                  Graag reply! :D:D

                  Thnx!!!

                  #18221188
                  P. Rutser
                    Lid sinds:
                    2 July 2011

                    stationaire sproeier verstopt.
                    welke carburateur?
                    hand choke of autom?

                    #18221189
                    AsconA1972
                      Lid sinds:
                      4 March 2014

                      Betreft Solex carberateur, met handchoke.

                      #18221190
                      P. Rutser
                        Lid sinds:
                        2 July 2011

                        De hoofdsproeiers bevinden zich onderin de vlotterkamer. Bij de enkelvoudige carburateur is de hoofdsproeier bereikbaar na verwijdering van de plug opzij onderaan de vlotterkamer: via de vrijgekomen opening kan de hoofdsproeier met een schroevendraaier worden los gedraaid en verwijderd. Bij de registercarburateur zijn de twee hoofdsproeiers bereikbaar na verwijdering van het carburateurdeksel en de vlotter. De stationaire sproeier is bij beide typen carburateurs aan de rechterzijde gemonteerd, schuin boven het membraan van de acceleratiepomp. De sproeier heeft een zeskante kop met gleuf.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.