ascona nieuw leven geven of

Forumindex Forums Modellen Ascona ascona nieuw leven geven of

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
  • Auteur
    Berichten
  • #17255447
    mantacc
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 June 2009

      http://www.speurders.nl/overzicht/opel-aschona-1977-apk-belasting-vrij-123237511.html

      is ze het nog waard om langer leven tegeven .
      graag jullie mening .
      stel dat ze technisch goed is .
      ja wat voor waarde is ze nu .
      gr hans

      #18108133
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        ik denk dat de waarde iets is wat je zelf moet bepalen.
        wat heb je er zelf voor over.
        als ik de foto bekijk zie ik een uitgewoonde sloper en zou IK er 50 euro voor geven.
        je kan van alles tegenkomen qua roest maar als ie redelijk hard is kan je het best avonturen .
        spuiten moet je hem toch. en wat ie waard is kan vooral jijzelf bepalen.
        ik zou er eerder met technisch werk kopen maar het is maar net wat je zelf leuk vindt om op te knappen.

        #18108134
        keesjanvanzanten
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 April 2010

          Ik ben best wel optimistisch maar ik denk dat je aan die ascona wel veel werk zal hebben.

          Ik denk dat je alle losse plaatwerkdelen zoals zijschermen en motorkap kunt vervangen.
          En dan zullen er vast nog wel een slechte dorpel , wielrand en dragende delen bij zitten.
          Daarna zal hij nog wel gespoten moeten worden.

          Maar zo te zien heeft hij nog wel APK dus dat is nog wel een plus punt.
          Orgineel is het 1900S met een automaat maar zo te zien is er een handbak met 4 versnellingen ingebouwt.
          Dat zou ik ook als een plus punt zien. maar dat is persoonlijk.

          Het is maar net wat je van plan bent en hoeveel geld je er aan uit wilt geven.
          Als je gaat kijken let dan vooral op de dragende delen onder de auto zoals chassisbalken, deurstijlen, dorpels en de veerschotels + balken boven de achteras.

          Kwa waarde zeker niet meer dan 400 euro als hij technisch in orde is.

          succes
          :thumb

          #18108136
          teun42zutphen
            Lid sinds:
            17 February 2013

            hahah dus gaat ofen mij autow dag all lees iets bekens hahah maar goet moter kaap en zij scheremen moet ik all op hallen zoek nog een agten kont of wel agten plaat waar de agten ligten in ziten met stuk van binen plaat en dek de zij scheren liks scherem agten daan is mesten op knap weerk wel ge daan maar het is voor apk niet nodeg maar wil dat gaan doen tijd hep ik zat en ben daar niet bang voor dorpels en dat sort dingen zijn dus redelek goeden staat in de daat het is een hok maar rijd wel erg snel 1900cc met 4 bak geen autow maat meer dus je ik lijk wel gek dat ik wil gaan doen maar iedee is er en denk ook te doen spijten is laaten een sorg maar woort die oranje of zwart ook op zoek naar de bupers kustof geen metallen die wil ik er niet meer op heben maar zoeken naar onder delen is een ramp kont agten in limburg ga ik niet heen te veer dus zoek wel digten bij huis maar goet de opel is van mij dus maar leuk dat je so tegen kom haat ik niet veer wagt maar ja voor die 400 gaat die niet weg ik ken se ook uit mu hoof en hep er nog 2 anderen auwen autows fort genada en taunus 2,0 op lpg genada is bezienen maar ik hoor wel weer

            #18108137
            teun42zutphen
              Lid sinds:
              17 February 2013

              sory voor slegen schijfen on alvabeties maar kaan wel alles uu hoop ik :thumb

              #18108138
              Arjen
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                :shock:

                #18108139
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  @teun42zutphen wrote:

                  sory voor slegen schijfen on alvabeties maar kaan wel alles uu hoop ik :thumb

                  moest t 3 keer lezen voor ik der n touw aanvast kon knopen
                  maar jij hebt die ascona en wil hem gaan opknappen begrijp ik??
                  enkel kan je slecht onderdelen vinden??

                  tjah 400 is mischien niet veel maar de auto oogt ook niet veel momenteel
                  daarbij is een 4 deurs ook lang niet zo gewild als een 2 deurs

                  de waarde van een foto bepalen vind ik zoiezo beetje vaag
                  :shock: ;) ;)

                  #18108140
                  teun42zutphen
                    Lid sinds:
                    17 February 2013

                    nee is misien wel so maar ik hep niet veel met twee duurs en in de daat de autow ziet er ge woon weg niet uit mee eens ik hep all wat onder delen die ik zater dag op ga haalen so all links res scherem moter kaap spot uit laat ik weet niet of ik de uit laat ga doen houw niet so van lawaj mesten weerk zit hem in de kond en agten paneel waar de agten ligten in ziten dat wil ik gaan veer vangen noit ge daan ga wel doen en steuk van de koven bak zelf regen agten scherem lijk mu moeleksten dat weer reg te krijgen ik weet niet hoe ik dat ga doen maar zouw voor oog ge woon moeten maar ja mis leuk het daan sloop ik hem maar ga van uit dat gaat leuken heelen autow spuiten kost mu 400 euro met schuuren er bij dus valt ook wel mee dagt ik zo dus is allen maal plaanen maar hep de tijd van de week gaat die de brug op eefen alles van onderen be kijken laterss ja weet het schijfen is erg slaagt onalfabeties sory maar ja het weent hahah

                    #18108141
                    teun42zutphen
                      Lid sinds:
                      17 February 2013

                      hep allen 4 de veeren net op ge halt

                      #18108142
                      Stender
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        5 April 2009

                        Als ik mijn toetsenbord uit het raam gooi dan komen er volgens mij nog beter leesbare woorden en zinnen uit ten opzichte van de manier waarop jij typt.

                        Jezus man het is echt niet lezen. :hmmz

                        #18108143
                        asconahobbyist
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 June 2008

                          tis wel een beetje hottentots ja,maar als je goed leest en je fantasie laat gaan kom je er wel uit.

                          #18108144
                          HT
                            Lid sinds:
                            5 September 2011

                            @asconahobbyist wrote:

                            tis wel een beetje hottentots ja,maar als je goed leest en je fantasie laat gaan kom je er wel uit.

                            Hij kan het beter eerst in word typen en dan de spellingcontrole er overheen en dan hier plakken. :hmmz

                            #18108145
                            astraTD
                              Lid sinds:
                              9 March 2009

                              We zijn niet allemaal perfect he, rustiger lezen en je snapt wat de persoon schrijft :thumb

                              Ik zou die wagen in ieder geval niet kopen.

                              #18108146
                              kaneelschep
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 November 2004

                                :D Ik had ooit een vriendinnetje met dislexie maar jij bent echt de koning!
                                gelukkig boeit dat hier niet zo ;)
                                Maar probeer wel eens gewoon een punt of komma ofzo. Scheelt al heel veel ;)

                                #18108147
                                Arjen
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 June 2004

                                  Volgens mij is deze forummer de huidige eigenaar. Ik heb het even aangepast:

                                  Nee, is misschien wel zo maar ik heb niet veel met tweedeurs en inderdaad de auto ziet er gewoonweg niet uit. Mee eens. Ik heb al wat onderdelen die ik zaterdag op ga halen, zoals schermen links en rechts, motorkap en sportuitlaat. Ik weet niet of ik de uitlaat ga doen. Ik hou niet zo van lawaai. Het meeste werk zit hem in de kont en achterpaneel waar de achterlichten in zitten. Dat wil ik gaan vervangen. Nooit gedaan maar ik ga het wel doen. Een stuk van de kofferbak zelf regelen. De achter schermen lijkt me nu het moeilijkste om dat weer recht te krijgen. Ik weet niet hoe ik dat ga doen maar zou voor het oog gewoon moeten. Maar ja, mislukt het, dan sloop ik hem. Maar ga van uit dat het gaat lukken. De gehele auto spuiten kost me nu 400 euro, met schuren er bij. Dus valt ook wel mee dacht ik zo. Dus het zijn alleen nog maar plannen. Maar ik heb de tijd. Van de week gaat die de brug op. Even alles van onderen bekijken.

                                  #18108148
                                  teun42zutphen
                                    Lid sinds:
                                    17 February 2013

                                    dislexie maar ja went wel, en bu dank arjen , astra td
                                    Ik zou die wagen in ieder geval niet kopen ? het is een hobby moet je van houden en ik hep wat te doen maar autow is niet meer te koop, paas als die klaar is, en neuwen apk er op zit dus werk zat nog , ik kaan niet goed schijfen maar kaan werken ? en ben er mee op ge groot ge woorden ik hep daar geen leters voor noodeg gaat meer om wat je kaan ik zit al van mu 13 jr in de autows maar lekker belang rijk weer groeten teun zutphen

                                    #18108149
                                    HarryBarry
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      31 July 2010

                                      Ik ben grote Ascona B liefhebber, maar dat wit/zwarte hok in Zutphen is gewoon moe en wil slapen :sleeping

                                      #18108150
                                      Arjen
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        Ok, duidelijk. Je wilt de auto niet meer verkopen, maar je wilt hem nu zelf opknappen. Voor de duidelijkheid; we lachen je echt niet uit hier hoor!! De één is goed met auto´s en de ander weer met wat anders!! Hou ons op de hoogte!!

                                        #18108151
                                        teun42zutphen
                                          Lid sinds:
                                          17 February 2013

                                          ik weet het ga ik ook niet van uit dat weet ik wel kom goed b Ascona wil misien slapen maar laat ik niet toe dan denk ik dat ik groter liefhebben ben ford granada 1984 hep ik ook klaar loop en rijd goet en de ford taunus ook 1982 twee agter rubes voor apk en links balk je lazen en ford galaxy is eefen tijdelek dood kop lages steuk dus werk zat laterssss

                                          #18108152
                                          teun42zutphen
                                            Lid sinds:
                                            17 February 2013

                                            -weg-

                                            #18108153
                                            Corsaliefhebber
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              19 February 2012

                                              Gaaf dat je de Ascona wil redden, elke die behouden blijft is er een.

                                              Ik lees wel wat langzamer, het is zoals je zegt,
                                              Het gaat erom wat je kan, de een is goed met zijn hoofd,
                                              de ander is goed met zijn handen, lees werken :thumb :thumb

                                              Ik blijf je topic zeker met plezier volgen :wors :wors

                                              #18108154
                                              teun42zutphen
                                                Lid sinds:
                                                17 February 2013

                                                van dag met de veer beseg ge west regs voor mu teen op gelet geen roten balk geen schotel rot allen op hag rubes zij dik in orden geen af kuring tot zo veer anderen kaant is morgen aan de buurt autow is niet moi maar tegnis lijk die er goet door heen te gaan kaan geen laswerk vinden nog niet je weet het niet rijt ook ge woon goet met veel lawaj dat is om dat geen lug filter huis op zit maar een of anderen pijp dus woort ook veer vagen ook all spot velgen honing graat velgen ligen all klaar kosten mu 50 euro de veeren allen 4 ge kogt voor 15euro moter kaan links en regs spat borden voor 50 euro dus gaat nog haart mee valen lijk mu zoek nog regten agten scherem en de agten front waar de ligten in ziten met stuk kofen bak ge delten iemat een iedee voor niet all te veel geld ? ik hoor wel teun35@msn.com ik ben niet van plaan te wagten tot de apk er af is so dra ik kaan en het mij lijk gaat die op neuw naar de apk om dat ik een goeden autow wil en so ook weet wat ik er aan hep niet dat ik van plaan ben om te houwen dat niet maar voor vijleg hijd lijk mu dat wel beeten de autow hep te veel ijgen naaren ge haat in 3 manden tijd denk so 5 ijge naaren met geen veer staand van auto,s stuk rijden kaan ideren maar op bouwen is manen werk weet iemant waar in wort speling kaan douw loden of zo ?? ik zie ook wel is moelek lees baar maar goet hoor wel weer groeten teun zutphen

                                                #18108155
                                                teun42zutphen
                                                  Lid sinds:
                                                  17 February 2013

                                                  Arjen veer taal maar alls je wil

                                                  #18108156
                                                  Tech 1
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 February 2013

                                                    @teun42zutphen wrote:

                                                    van dag met de veer beseg ge west, regs voor mu teen op gelet geen roten balk, geen schotel rot, allen op hag rubes zij dik in orden.
                                                    geen af kuring tot zo veer, anderen kaant is morgen aan de buurt.
                                                    autow is niet moi, maar tegnis lijk die er goet door heen te gaan.
                                                    kaan geen laswerk vinden, nog niet je weet het niet.
                                                    rijt ook ge woon goet, met veel lawaj, dat is om dat geen lug filter huis op zit maar een of anderen pijp, dus woort ook veer vagen. ook all spot velgen,honing graat velgen ligen all klaar,kosten mu 50 euro.
                                                    de veeren allen 4 ge kogt voor 15euro.
                                                    moter kaan links en regs spat borden voor 50 euro, dus gaat nog haart mee valen lijk mu.
                                                    zoek nog regten agten scherem, en de agten front,waar de ligten in ziten met stuk kofen bak ge delten.
                                                    iemat een iedee voor niet all te veel geld ? ik hoor wel teun35@msn.com.
                                                    ik ben niet van plaan te wagten tot de apk er af is, so dra ik kaan en het mij lijk ,gaat die op neuw naar de apk, om dat ik een goeden autow wil en so ook weet wat ik er aan hep.
                                                    niet dat ik van plaan ben om te houwen, dat niet, maar voor vijleg hijd lijk mu dat wel beeten.
                                                    de autow hep te veel ijgen naaren ge haat in 3 manden tijd, denk so.
                                                    5 ijge naaren met geen veer staand van auto,s stuk rijden kaan ideren, maar op bouwen is manen werk.
                                                    weet iemant waar in wort speling kaan douw loden of zo ??
                                                    ik zie ook wel is moelek lees baar maar goet hoor wel weer groeten teun zutphen

                                                    Even wat punten en komma’s gezet,heb zelf ook veel geleerd van een oudere collega/vakman die niet lezen en schrijven kon.
                                                    Succes met opbouwen. :thumbup

                                                    #18108157
                                                    Arjen
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Vandaag met de veren bezig geweest rechts voor. Meteen opgelet of de balken niet rot zijn. Geen schotel rot. De ophangrubbers zijn dik in orde. Geen afkeuring tot zover. Andere kant is morgen aan de beurt. Auto is niet mooi maar technisch lijkt die er goed door heen te komen. Kan geen laswerk vinden. Nog niet, maar je weet het niet. Rijdt ook gewoon goed. Wel met veel lawaai, maar dat is om dat er geen luchtfilterhuis op zit, maar een of andere pijp dus dat wordt ook weer vragen. Ik heb ook al honingraat velgen liggen. Die kostten me 50 euro. De veren gekocht voor 15 euro. Ik kan spatborden links en rechts krijgen voor 50 euro. Dus gaat nog flink meevallen lijkt me. Ik zoek nog rechter achterscherm en de achtertussenpaneel waar de achterlichten in zitten. Heeft iemand een idee voor m`n kofferbak voor niet te veel geld? Ik hoor het wel; teun35@msn.com. Ik ben niet van plan te wachten tot de apk er af is. Zodra ik kan gaat hij opnieuw naar de apk om dat ik een goede auto wil en ook weet wat ik er aan heb. Niet dat ik van plan ben om hem te houden. Dat niet. Maar voor veiligheid lijkt me dat wel beter. De auto heeft te veel eigenaren gehad. In 3 maanden 5 eigenaren zonder verstand van auto`s. Stuk rijden kan iedereen, maar opbouwen is mannenwerk.

                                                      Groeten Teun uit Zutphen

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 39)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.