Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › ascona kopen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 januari 2012 om 22:53 #17245606
hallo opelfans
ik ben nieuw op het forum dus ik stel me heel snel voor, ik ben alrik en ik ben 17 jaar oud en woon in dalfsen.
ik wordt over een jaar 18 en dan wil ik heel graag een B ascona gaan rijden :D
ik wil graag een project beginnen maar dan moet ik weten wat de zwakke punten van een opel ascona zijn waar ik echt op moet letten als ik er een ga kopengroet
23 januari 2012 om 15:57 #17980814Roest :p Een v d grootste problemen.
23 januari 2012 om 16:07 #17980815AnoniemLid sinds:
1 January 1970zag t weekend nog een ideeaal project voor je
was een oranje of rode waar de motor momenteel niet in zat
2 deurs
prijs was wel reeel dacht ik
en nog niet gek ver weg ookstond op mplaats ;)
23 januari 2012 om 16:59 #17980816welkom kerel.
waar je op moet letten bij een b ascona.. tja. het ergste is aal genoemd… roest.
maar dat is bij de meeste oldtimers wel een aandachtspunt.wat zijn slechte plekken van een ascona B… tja… een kleine opsomming, maar er zijn er vast meer.
eerst de rotterij maar eens benoemen:
*chassisbalk onder rembooster ( ivm oude lekkage kan hij daar rot zijn )
*”oortjes” naast de koplampen, kun je voelen van onderuit, bij het wiellangs naar boven. en heel misschien ook wel zien.
*a spijl, de spijl waarin de schanieren van je portieren voor zitten. en dan met name de zijde achter het voorscherm.
* de dorpels
* de langsdragers ( chassisbalken onder de auto over de gehele lengte )
met name de punten waar de voorste wielophanging gemonteerd zit* kriksteunen
* rotterij langs de montage van de stoelen, als deze vaak heen en weer gegaan zijn, wil het blik daar nog wel eens toegeven.
* wielranden rondom, maar met name achter. let op het binnenscherm, of deze nog vast zit aan het buitenscherm
* het hangen van de portieren ivm het gewicht t. o.v de schanierpunten.
* aan de bodemplaat t.h.v de achterste kriksteunen, het rechtopstaande stukje blik, om de dorpel dicht te maken.
* reservewiel bak, onderzijde.
* rand kofferbak, naar acherplaat.
* sponningen
* accubak
* ruitenwisservloeistof bak
* voorste dwarsbalk tussen beide chassisbalken in
* eingelijk alle gekke plekken en hoekjes en naden wel.
bovenstaande negatief ? ? ? het hoeft niet allemaal aanwezig te zijn, maar dit zijn zo een lijstje met plekken waar nog wel eens wat aan schort.
* lawaaierige achteras
* verknooide kabelboom. even een blik in de zekeringkast werpen
* losse draden onder de kap of dash vermijden
* niet te veel poespas op en aan de wagen.
maaaar.. het kan ok allemoale metvall`n :D
succes naar je zoektocht, maar stront toevallig weet ik nog een verdomd fraai exemplaar voor je te staan.
http://link.marktplaats.nl/522073563″ onclick=”window.open(this.href);return false;
23 januari 2012 om 18:00 #17980817AnoniemLid sinds:
1 January 1970http://auto.marktplaats.nl/opel/522517474-opel-ascona-b-2-0-s.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
deze bedoelde ik
lijkt me een goede basis
:thumb23 januari 2012 om 18:48 #17980818wat is de prijs dan? :jerry
25 januari 2012 om 15:44 #17980819Het hoogste Bod tot nu toe is 1200.-
http://auto.marktplaats.nl/opel/522517474-opel-ascona-b-2-0-s.html” onclick=”window.open(this.href);return false;
Heb nog geen reactie van de bieder, dus hij is nog steeds te koop de Ascona.Net nog even extra er onder gekeken, hij heeft een plekje op de koker, maar niet door gerot.
En de randen van de koplampen zijn niet helemaal gaaf meer.25 januari 2012 om 16:57 #17980820Ik vind dit een veel leukere Ascona.. Als ik zelf alles ga optellen wat ik kwijt ben als ik mijn Ascona zo wil krijgen dan red ik het nooit voor dat geld.
http://link.marktplaats.nl/516102959″ onclick=”window.open(this.href);return false;
25 januari 2012 om 19:35 #17980821Denk dat iemand van 17 jaar dat niet snel op zijn rekening heeft staan.
Maargoed je hebt gelijk, je bent goedkoper uit. Ik heb mijn ascona ook o mijn 17e gekocht, puur om te leren hoe een auto in elkaar zit.
Heb er echt veel van geleerd. Praktijk leer je het meest.
Maar het ligt eraan of je een ascona koopt om nieuwsgierig te zijn en er een project van te maken, of je koopt een perfecte om meteen klaar te zijn en netjes onderhouden.29 januari 2012 om 21:54 #17980822aller eerst bedankt voor reacties allemaal
ik wil hem echt helemaal opknappen, niet te veel motorisch en als hij dan klaar is mooi mee rond touren.
mijn kosten die ik denk te gaan maken
auto +- 1200,-
hoop auto over te kunnen spuiten voor 1000,-
en dan nog 800,- voor extra onderdelen beetje rondom + Zowieso een raamjaloezie
ik denk dat het wel genoeg geld is om project je te doen toch?30 januari 2012 om 21:59 #17980823een projectje kost altijd meer als gepland :D
maargoed.. hoe denk jij over dat spuitwerk? vind het nogal an de lage kant namelijk.
31 januari 2012 om 08:58 #179808241000,-, dat zou hooguit kunnen wanneer die auto compleet strak en spuitklaar aangeleverd word, en dat strak- en spuitklaar maken is wel vakwerk wat ik persoonlijk aan de spuiter over zou laten. Persoonlijk zou ik, als je het goed wil doen, minstens 4-5000 beschikbaar willen hebben, en dan heb je mazzel als je overhoud (en kun je dan veel naar de kroeg toe om ‘t alsnog op te maken). Want wanneer je hem uit elkaar haalt, kom je vast nog rottigheid en andere narigheid tegen. Dat kost ook allemaal tijd, en tijd is geld.
31 januari 2012 om 09:26 #17980825laswerk, versleten delen zoals bussen, een verlagingssetje etc etc
de grote lijnen heb je maar denk ook aan het kleine werk
ben zelf nu bezig aan een volledige c kadett restauratie en een paar duizend ben je zo kwijtHeb je trouwens een werkplaats/ruimte?
verder lijkt die oranje 2 deurs me een mooie basis
31 januari 2012 om 10:04 #179808261000 euro voor spuitwerk is wel te doen, maar dan moet je zelf strak maken. en vergeet niet dat dat ook geld kost. plamuur, schuurpapier, spuitplamuur, grondlak en heel veel uren en geduld.
dan nog het lassen, inlasdelen, gas/lasdraad, slijpschijven, tektyl. etc.
valt kwa kosten altijd tegen.
tja, kant en klare kopen zoals die witte kan ook. maar ik zou het zelf nooit doen.
heb té vaak meegemaakt dat dat achteraf ook een miskoop is. netjes gespoten maar daaronder?? :pukelaatst nog weer een mercedes w123 volledig gelast terwijl ie nog geen jaar geleden ‘gelast’ en gespoten was voor 3000 euro :thumbdown
31 januari 2012 om 10:28 #17980827ik heb een schuur waar de auto gedurende hele project in kan staan dus dat komt wel goed.
mijn oom werkt bij autoschade bedrijf dus die kan me wel beetje matsen bij het spuiten en mijn schuur/plamuur controleren
ik denk dat het wel moet lukken met dit bedrag31 januari 2012 om 15:20 #17980828AnoniemLid sinds:
1 January 1970@alrikv wrote:
ik heb een schuur waar de auto gedurende hele project in kan staan dus dat komt wel goed.
mijn oom werkt bij autoschade bedrijf dus die kan me wel beetje matsen bij het spuiten en mijn schuur/plamuur controleren
ik denk dat het wel moet lukken met dit bedragals je t met n beduget van 4000 wild redden
zorg dan dat je een pakt zonder spuitwerk
dan kun je die 1000 uit je begroting ergens anders in stoppen
zoals laswerk en slijtagedelenanders ga je t niet redden met n budget van 4000 ben ik bang
had je die uit m,n linkje al eens in t echt bekeken????
was toch niet ver van jou vandaan??? ;)31 januari 2012 om 15:47 #17980829Ik koop het liefst een auto die motorisch en mechanisch goed is en de carrosserie wat rotter is
31 januari 2012 om 17:20 #17980830ik zou er zelf liever een kopen met een wat betere carrosserie en een gare motor.
Een motor voor in een manta/ascona kost geen klap, en stelt ook niks voor om in te bouwen.
Carrosseriewerk gaat altijd veel tijd inzitten.En inderdaad wat gezegd is, met zo’n klein budget kom je toch niet uit. Straks wil je toch weer vanalles hier en daar, en dat kost geld. Net zoals een hoop zaken die later pas aan het licht komen. Is ook niet erg, zo gaat het bij mij ook. Maar houd er rekening mee dat een project dan langdurig gaat worden. Je moet er veel tijd en geld instoppen.
Met het budget wat je noemt kom je denk ik eerder bij de koop van een Ascona, het apk klaarmaken en evt hier en daar wat opleuken.
Iig heel veel succes ermee :thumb :thumb31 januari 2012 om 18:29 #17980831Maar is het te doen? Een auto opknapper voor een handige 17 jarige?
31 januari 2012 om 18:39 #17980832dat is heel goed te doen, een ascona zit relatief gezien makkelijk in elkaar, en er is nog zo goed als alles voor te krijgen.
Het enige is dat je waarschijnlijk naar school gaat of studeert (net als ik) en je het dus financieel gezien wat minder hebt.
Vandaar dat het soms wat langer kan duren, dat heb ik zelf ook.Ik heb mijn manta gekocht toen ik 18 of 19 was, er zit zeker al 7,5K euro in en ik ben nog nauwelijks aan de carrosserie begonnen.
Project loopt dus inmiddels al 2 jaar en zo veel spannends is er nog niet gebeurd. Maar dan maak ik hem ook helemaal naar mijn zin.Ik zou zeggen, ga er eens een avond goed voor zitten en bekijk een aantal uitgebreide projecttopics hier op het forum, en zie wat je allemaal tegen kan komen bij dit soort auto’s, en wat er allemaal zoal vervangen moet worden. Dan kun je misschien een idee krijgen over de hoeveelheid werk die er in kan gaan zitten, en oordeel dan zelf hoever je wilt gaan ;)
1 februari 2012 om 20:19 #17980833AnoniemLid sinds:
1 January 1970@alrikv wrote:
Ik koop het liefst een auto die motorisch en mechanisch goed is en de carrosserie wat rotter is
hier ga je nog op terug komen ;)
geloof me maar als het financieele plaatje binnen de perken moet blijven
ben je he best af met een basis met zo min mogelijk werk aan de carresoriemotor wissel is een dag werk
en is nog redelijk aan te komenbegin je aan een carresorie te demonteren
kom je gegarandeerd meer werk tegen dan wat binnen je budget valtlaswerk lijkt niet zo duur
maar valt al snel tegen
dingen die vaak vergeten wordenrollen draad
flessen gas
doorslijpschijven
schoonmaakschijven bv van 3m
schuur papier
plamuur
enz enz enzdan spuitwerk zelf net wat algepost is
1000 euro zalmischien lukken als het enkelspuiten is
komt er voorbereiden/strakmaken enz bij
reken dan maar eerder op t dubbele ;)maar je moet doen wat jij denkt wat t beste is :thumb
dan denk je later nog wel es aan dit topic terug :shock: ;)1 februari 2012 om 21:26 #17980834@alrikv wrote:
Ik koop het liefst een auto die motorisch en mechanisch goed is en de carrosserie wat rotter is
Komt bij mij over als een beet zwanger. Als een auto op een paar punten rot is, heb je grote kans dat veel van de andere vaak voorkomende plekken ook rot zijn.
3 februari 2012 om 07:10 #17980835Je vergeet 1 ding !!!
T is maar een detail hoor , maar het schijnt dat je ook een rijbewijs nodig hebt ! :jerry
Dat kan aanzienlijk drukken op je budget ….
Succes met je speurtocht , en als je er 1 denkt gevonden te hebben , neem een ter zake kundig iemand mee ??
Nee geen kameraad met een petje in een golf ,maar iemand met enige praktijk ervaring..
gr Gert
3 februari 2012 om 18:49 #17980836Ik krijg heel wat lessen voor mijn verjaardag dus dat komt wel goed, en met die techische vriend komt ook wel goed, heeft iemand nog een auto staan die geschikt kan zijn voor mij. Meldhet maar.
11 april 2012 om 08:16 #17980837ik heb besloten het iets anders aan te gaan pakken, ik zoek een fatsoenlijke ascona zo min mogelijk roest aan zichtbare carrosserie delen en dan gewoon de auto een beurtje geven dus niet meteen helemaal strippen en compleet overspuiten. als iemand een geschikte auto weet of heeft gezien meld het maar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.