Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › ascona in de fik
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2009 om 00:33 #17212853
Ik start de auto, sta nog ff te praten met mn schoonpa, en ineens komt dikke zwarte rook onder de kap / ventielatierooster uit.
toen n paar vlammen het ging heel snel..voorzichtig kap open. de rook kwam achter het schutbord uit…bij de kachel
brandblusser deed het niet:S dan maar een emmer water erover…en het was uit
Nu is dus mijn kachelmotor spontaan in de fik gevlogen, met als gevolg dat deze naar de kloten is, evenals mijn plastick afdek kap die hetregenwater en andere zooi dat via de ventielatieopeningen onder het voorraam naar binnen komt opvangt
de lak op de kap is op een stuk van 5 bij 10 cm verkleurd en gebarsten
Wie heeft enig idee hoe dit kon gebeuren?
wie heeft er een andere kachelmotor incl stekker en stuk kabelboom voor mij
wie heeft er zo een zwarte afdekplaat voor mij
tis een c ascona c 20ne
toch nog geluk gehad, het had veel erger kunnen aflopen!:S
8 oktober 2009 om 14:00 #17533865soow das wel klote!:o
is het niet dat er een kabeltje naar de kachelmotor kortsluiting maakte?8 oktober 2009 om 14:07 #17533866dat kan, of misschien is hij vastgelopen of blijven hangen en doorgebrand:S
maar goed de oude is al eruit, en de roetschade voor zover mogelijk weggewerkt!
ik heb dus nodig
eennieuwe motor met kunststof behuizing
de stekkers en bekabeling die aan de motor vastzitten
en eennieuwe zwarte afdekplaat voor op de parafan
wie o wie
21 oktober 2009 om 14:46 #17533867ik heb nog wel een motor liggen en behuizing maar is wel oud
en heb zelf ondertussen wat poblemen met de kachel maar als ik hem nie meer nodig heb en je heb nog geen ander zal ik het wel effe laten weten
21 oktober 2009 om 16:59 #17533868ik ben nog altijd blij da het geen b is maar tog zonde :swear
2 juni 2010 om 17:07 #17533869Dat is dikwijls een probleem,zowel bij Ascona C als Kadett E. Als ik een tweedehandse in gebruik neem goed smeren want ze zitten dikwijls zo al vast.
Je kan de motor ook preventief demonteren en smeren, is niet zoveel werk en spaart veel ellende !! Grtz.2 juni 2010 om 18:20 #17533870zonde man, maar als het een poederblusser was mag je blij zijn dat hij het niet deed, want dan kan je heel de auto afschrijven:mad:
2 juni 2010 om 19:35 #17533871Kacheltje van een Corsa A is inclusief behuizing gelijk aan die van een Ascona C. Wel opletten, want er zijn ook Corsatjes geleverd met maar twee snelheden schakeling. Een Ascona heeft drie snelheden. Kwam ik helaas ook na ervaring achter. Je kan ook die van een E-kadett nemen, maar dan moet je alles in de C-Ascona behuizing overbouwen, maar daar zal bij jou weinig van over zijn.
Groeten, MArk
2 juni 2010 om 21:37 #17533872Hey ruud, ik weet hoe dat komt….
Ding is aan de verkeerde kant aangedreven :P
3 juni 2010 om 00:24 #17533873ik heb de kachel stekker van mijn b manta ook al eens zien wegsmelten:hmmz
slecht kontakt, overgangsweerstand, smelt… smelt…bla bla bla…tsja…
ik zag het gelukkig op tijd…als je kachelmotor was vast gelopen was je zekering er wel uit geploft…en zo niet zelfde resultaat…
maar ik ga voor de slechte stekkercontacten!3 juni 2010 om 12:17 #17533874De ascona is al geruime tijd in mijn bezit.
Heb idd de kachelmotor van een corsa-a dr op gezet.Greetz Arnold
3 juni 2010 om 16:13 #17533875ik weet niet of die ventilatoren ook meer stroom trekken dan de oude…?
:hmmz3 juni 2010 om 21:58 #17533876origineel gepost door johani500driver
zonde man, maar als het een poederblusser was mag je blij zijn dat hij het niet deed, want dan kan je heel de auto afschrijven:mad:inderdaad, wees blij dat die het niet deed…
succes met de werken ;)
4 juni 2010 om 10:31 #17533877origineel gepost door Koendettc
origineel gepost door johani500driver
zonde man, maar als het een poederblusser was mag je blij zijn dat hij het niet deed, want dan kan je heel de auto afschrijven:mad:inderdaad, wees blij dat die het niet deed…
succes met de werken ;)
Wat voor brandblusser raden jullie aan dan om in de auto bij je te hebben?
En wat is het probleem van de poederblusser?
4 juni 2010 om 13:37 #17533878origineel gepost door The_Undertaker
origineel gepost door Koendettc
origineel gepost door johani500driver
zonde man, maar als het een poederblusser was mag je blij zijn dat hij het niet deed, want dan kan je heel de auto afschrijven:mad:inderdaad, wees blij dat die het niet deed…
succes met de werken ;)
Wat voor brandblusser raden jullie aan dan om in de auto bij je te hebben?
En wat is het probleem van de poederblusser?
uit een poeder blusser komt een zout als poeder en je weet wat zout met je auto doet?
op een alu blok is het zelfs de doodssteek voor het alu want het word compleet opgevreten..
maw je hebt een jaar later een flintstone auto;)tsja wat moet je dan?
schuim is een goede optie maar danmoet je de vorst bestendige versie kopen en die is niet goedkoop!
Halon mag niet meer… maar soms komt je nog wel eens eentje tegen :P;) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.