Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona i2000 groep 2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 juni 2011 om 17:44 #17237147
Hallo,
Na 5 jaar met m’n huidige Ascona te hebben rondgereden ben ik nu bezig met de opbouw van een Ascona i2000 groep 2, zoals die in het WK heeft gereden (zie foto). De auto wordt zo waarheidsgetrouw mogelijk nagemaakt om te kunnen deelnemen aan Slowly Sideways demo ritten.
Over de 400 is info genoeg te vinden, maar over de i2000 heb ik nog enkele vraagjes:
welk is de kleurcode van de witte en gele lak?
welke velgen maten zitten eronder?
Is de motorkap van polyester of metaal?
Is de rolkooi dezelfde als van een 400, dus geschroefd?Alvast bedankt.
15 juni 2011 om 20:27 #17873225heb hier als het goed is de homoligatie papieren liggen van een i2000
moet wel even opzoeken zaten bij mijn i2000
kleuren zijn gelijk als die van een c coupe gt/e16 juni 2011 om 05:40 #17873226Dank u,
Momenteel heb ik al:
2 liter Ascona kas (ex Nederlandse Circuit auto), volledig opgelast en versterkt
geboute rolkooi.
Opgelaste vooras op harde rubbers en Volvo remmen
achteras op schijven met 3.89 en 75% sper
2 liter motor, opgeboord tot 2.4 met hogedruk zuigers en 305° nokkenas van bij Risse. Momenteel zuinig afgesteld en 185 PK bij 6000rpm
Voorlopig staat er een afgekorte 6 cyl injectie met DTA sturing op, maar dit zullen volgens de Homologatie Webers moeten worden.
265 versnellingsbak met sintermetalen koppeling van BMW M3
Hydraulische handremEn de verbredingen zijn ook net binnen.
16 juni 2011 om 20:11 #17873227Ben benieuwd naar dit project, ben trouwens gek op foto’s. :kewlpics :wors :D
16 juni 2011 om 21:46 #17873228@Willy Vansant wrote:
Dag Filip,hier de kleurcodes van een Kadett C Coupé GT/E.
Wit is:POLARWEISS L452.
Geel is:BRILLIANTGELB L445.
Hopelijk heb je hier wat aan.
Mvgr.Willy16 juni 2011 om 22:01 #17873229@rallyfilip wrote:
Dank u,
Momenteel heb ik al:
2 liter Ascona kas (ex Nederlandse Circuit auto), volledig opgelast en versterkt
geboute rolkooi.
Opgelaste vooras op harde rubbers en Volvo remmen
achteras op schijven met 3.89 en 75% sper
2 liter motor, opgeboord tot 2.4 met hogedruk zuigers en 305° nokkenas van bij Risse. Momenteel zuinig afgesteld en 185 PK bij 6000rpm
Voorlopig staat er een afgekorte 6 cyl injectie met DTA sturing op, maar dit zullen volgens de Homologatie Webers moeten worden.
265 versnellingsbak met sintermetalen koppeling van BMW M3
Hydraulische handremEn de verbredingen zijn ook net binnen.
klinkt goed, maar origineel zaten er solex carburateurs op, en 265 bak is niet conform homologatie, 2.4 ook niet.
Dus dat “waarheidsgetrouw” wordt met een knipoog bekeken ;) of niet? :D
In ieder geval: papieren zijn hier te downloaden: http://www.cg-racing.de/homologationsblatt/Asconai2000.pdf
Rolkooi is geschroefd, maar niet als 400, je kan zo’n kooi zelfs nu nog zo kopen, Sparco heeft ze ook, kan je ook nog rally’s rijden buiten de Slowly.
Motorkap is gewoon staal, uitbouw is officieel van aluminium, maar die vind je eigenlijk nergens meer.succes met de opbouw en laat es wat zien zou ik zeggen.
16 juni 2011 om 22:48 #17873230deze zeg maar :D
17 juni 2011 om 16:50 #17873231Dat is’em ja. De motor ligt momenteel in m’n Ascona.
17 juni 2011 om 18:15 #17873232Saftey devices kooi?
19 juni 2011 om 10:02 #17873222Nee, er staat ééntje van OMP in. Omdat de hemel er ondertussen uit is wordt de kooi nog omhoog gebracht zodat ze wat beter aansluit.
De auto wordt niet gebruikt voor competitie, enkel voor demo ritten, openingswagen en regularity ritten dus dat de motor uitgeboord is naar 2400cc is van geen belang. Het blijft een 2 liter blok en was enkel een goedkope manier om meer vermogen te krijgen. Ook wat remmen en versnellingsbak betreft. Voor Slowly Si
deways is het van groot belang dat de livery klopt.21 juni 2011 om 20:03 #17873233@henk 400rr wrote:
[
In ieder geval: papieren zijn hier te downloaden: http://www.cg-racing.de/homologationsblatt/Asconai2000.pdfInteressant. Eens kijken wat ik er uit ga pakken voor mijn Ascona :thumb
Hoeveel vermogen trokken ze uit zo’n i2000 ongeveer?
6 augustus 2011 om 15:41 #17873236Ondertussen is de kas opgelast en verstevigd.
De verbredingen heb ik van de week ook opgehaalt bij Jaak Smeets en deze worden momenteel gemonteerd.
Ik zal van de week eens enkele foto’s plaatsen. :D
6 augustus 2011 om 15:44 #17873237@McLambo wrote:
@henk 400rr wrote:
[
In ieder geval: papieren zijn hier te downloaden: http://www.cg-racing.de/homologationsblatt/Asconai2000.pdfInteressant. Eens kijken wat ik er uit ga pakken voor mijn Ascona :thumb
Hoeveel vermogen trokken ze uit zo’n i2000 ongeveer?
Een goed geprepareerde 2 liter heeft 180 pk.
12 augustus 2011 om 18:28 #17873235Zoals belooft enkele pics:
Zoals je ziet zijn de verbredingen er voorlopig opgeplaatst en worden de binnenkanten bewerkt.
Ook is de carrosserie ondertuseen volledig opgelast. Er moeten nog enkele verstevigingen ingelast worden, maar dat gebeurt nadat hij gezandstraalt is want er hangt teveel coating op om goed te kunnen lassen.12 augustus 2011 om 18:32 #17873239En….. ???
hoe ging dat nou, die randen uitsnijden en de verbreders plaatsen? (moet zelf ook nog doen, dus vandaar de nieuwsgierigheid :-))
12 augustus 2011 om 19:34 #17873240Door tijdgebrek worden de werken uitgevoerd door m’n neef. Door de mooie pasvorm van de door Jaak Smeets geleverde verbredingen was het aftekenen geen probleem. daarna werd de rand uitgeslepen en de verbredingen aangebracht. Daarna zijn er plaatjes gelast in de vrijgekomen openingen.
Nu worden de randen wat afgewerkt en afgekit.
Daarna wordt de Ascona gestraalt en in Epoxy gezet. Dan moeten nog enkele verstevegingen gelast worden en kan hij naar de spuiter. Waarschijnlijk gaan we eerst ook nog de rolkooi wat verplaatsten en uitbreiden naar de veerpoten.16 augustus 2011 om 10:07 #17873223dag filip,
zeer mooi project.
zal het zeker volgen.
rij je terug voor in kasterlee?grtn michael
16 augustus 2011 om 11:06 #17873238Hoe zit dat nou met die overgang van geel naar wit, heb i2000’s gezien met een rechte overgang zoals ook hier op de foto’s maar ook wel eens met het gele meelopend over de wielkasverbredingen? Dus met een bult in de overgang tht van de spatbordranden .
Hoe was het nou origineel??16 augustus 2011 om 12:32 #17873234volgens mij is het origineel met het bultje erin, echter de ‘gruppe 2’ uitvoering heeft de spatboard verbreders, en die zitten een stuk hoger dan de originele wielrand, dus daarom zullen ze het wel rechtdoor getrokken hebben..
16 augustus 2011 om 21:02 #17873224@arrowboy wrote:
dag filip,
zeer mooi project.
zal het zeker volgen.
rij je terug voor in kasterlee?grtn michael
Ik rij dit jaar mee in het Regularity gedeelte, met m’n 12 jarige dochter.
misschien tot dan ;)
25 februari 2012 om 17:31 #17873241Nog updates?
25 februari 2012 om 17:51 #17873242Ik meen dat alles onlangs te koop heeft gestaan
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.