Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona gekocht, gelijk wat vragen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 augustus 2011 om 10:12 #17240704
Hallo Allemaal,
wij, mn maatje en ik hebben een C-ascona gekocht. wij gaan hier deze winter de carbage-run winter edition mee doen.
Voor de mensen die willen weten wat dat is, even googlen; http://www.carbagerun.nl ;)
Nu is de bedoeling om met je auto zoveel mogelijk op te vallen, maar onze ascona vinden wij in zulke goede staat, dat wij denken dat hij daarmee al opvalt.
Dus de verf rollers blijven in de kast en we houden het wat bescheidener.Het is dus een 2 deurs sedan, 1.6s luxus van 1983, met nu 88.000 originele kilometers.
De auto is tot april van dit jaar van dezelfde eigenaar geweest, en altijd bij de dealer onderhouden waar hij nieuw is verkocht!
de originele groene matten liggen er zelfs nog in!
De volledige onderhoudshistorie incl aankoopbon zitten erbij :)De auto heeft altijd binnen gestaan en kent dus ook geen roest.
dit is hem, verdere fotoos volgen binnenkort nog even als we hem even gepoetst hebben want dat is nodig.
nu gelijk even een paar vraagjes die ontstaan zijn;
de auto heeft pas geleden nieuwe koplampen gehad maar dit lijken niet de goede, er zit een flinke spleet tussen de motorkap en de lampen? Zijn hier verschillen in? en zit dat dan in de hoogte. t.o.v. de witte knippers die erin zitten zijn ze 0.5-1cm lager.
anders gaan we achter de juiste lampen aan )ook de versnellingsbak is een vraag, de auto heeft een 4 bak, maar op de bak (een f-16) zit een schakelhand met 5 versnellingen?
nu heb ik gehoord dat dt vaker voorkomt? is het dan stiekum toch een 5 bak? kan iemand mij even opweg helpen in de materie :)alvast bedankt!
marco
26 augustus 2011 om 13:50 #17910765Daar zou ik maar zuinig op zijn en zeker geen rare dingen mee doen!! Die grote kieren boven de koplampen hoort (helaas) zo. Bij de ene Ascona is het erger als bij de andere.
26 augustus 2011 om 14:02 #17910766@macoe16v wrote:
ook de versnellingsbak is een vraag, de auto heeft een 4 bak, maar op de bak (een f-16) zit een schakelhand met 5 versnellingen?
nu heb ik gehoord dat dt vaker voorkomt? is het dan stiekum toch een 5 bak? kan iemand mij even opweg helpen in de materie :)marco
Het zal dan toch wel een 4 bak zijn, zeker gezien hoe origineel deze auto nog is.
Er zijn inderdaad F16/4 bakken met een 5-bak schakelpatroon er op.
Je zou even de schakelstang los kunnen koppelen en met de hand het schakelmechaniek bedienen, om zo te controleren of het niet toch een 5-bak is met 4-bak pook, maar die kans acht ik heel klein, want zo te zien is er weinig aan deze auto verbouwd.Maarre…..
Lekker origineel laten, die Ascona.
Ziet er nog veel te netjes uit om te verbouwen.26 augustus 2011 om 14:13 #17910767Zo zie je ze niet ze heel veel meer. Lekker orgineel laten en niet verklooien.
26 augustus 2011 om 15:04 #17910768zou er idd niet de carbige run mee rijden
ziet er netjes uit26 augustus 2011 om 15:09 #17910769bedankt voor de reacties.
de auto zal ook grotendeels origineel blijven. en de wijzigingen die gedaan worden moeten zo zijn dat het originele zonder te veel problemen terug kan.
naar het is dus een 4 bak dan. en die naad tussen de koplampen en de motorkap hoort ook.. beetje jammer :D
26 augustus 2011 om 15:12 #17910770wat houdt de “sr” aanduiding precies in?
want volgens de verzekring staat de auto te boek als sr.. maar ik dacht dat dat een sportieve variant was? en er is weinig sportiefs aan te ontdekken :D
26 augustus 2011 om 16:42 #17910771Dit is een 16S zonder verdere toevoegingen op het kenteken. Hij heeft verkeerd gekeken denk ik.
28 augustus 2011 om 11:32 #17910772ok bedankt :)
wat voor carb hoort er origineel op de 16s van 83 te zitten?
zoals gezegd, wij hebben hem van de 2e eigenaar overgenomen (deze heeft de auto maar 5 maanden gehad) en deze heeft er wel een beetje aan lopen prullen.Er zit nu een andere carb op denk ik. Met een luchtfilter met 1 centrale aansluiting op het deksel. heb er nog een luchtfilter en andere carb bijgehad met 3 aansluitingen op het luchtfilter deksel?
volgens mij heeft deze een aansluiting voor de economy meter op het dashboard? kan ik deze wellicht ook op andere wijze aansluiten? want deze meter doet het nu niet.alvast bedankt weer :)
28 augustus 2011 om 14:00 #17910773“(carbage-runner)”?? Hopelijk hou je de auto netjes?
28 augustus 2011 om 15:19 #17910774ja hoor.
deze auto is veel te mooi om te verzieken.
het gaat om opvallen, maar hij valt al op doordat die nog zo mooi is :)
28 augustus 2011 om 18:00 #17910775:) Ik zou in elk geval even de koeling goed controleren, alle vloeistofjes vervangen :)
Dus de auto heeft minder dan 500 euro gekost? Nette aankoop :D
28 augustus 2011 om 18:46 #17910776heb hem zien rijden in simonshaven , echt een mooi ding , zeker gaaf dat het nog een orginele hollander is wees er echt zuinig op
28 augustus 2011 om 20:42 #17910777Er hoort een Varjet2 carburateur op te zitten,inderdaad 1 bevestiging van het luchtfilter,een M8 draadeind met een moer erop.
De spleet tussen de koplampen en de motorkap hoort bij een Ascona C eerste type (1981-1984) inderdaad groter te zijn als bij de latere modellen,aangezien witte knippers pas vanaf modeljaar 1987 standaard waren klopt het dat die hoger zijn,vanaf modeljaar 1985 waren de koplampen hoger!
De schakelhand met afbeelding van een 5 bak zit er inderdaad altijd op,of ie nou een 4 of een 5 bak heeft.
De economymeter sluit je aan met een slangetje op het inlaatspruitstuk,er zit normaliter een ringetje met een pijpje onder de wartel van de rembooster gemonteerd.
Is zo te zien een Luxus uitvoering,met chroombiezen rond de ramen en grotere naafkapjes op de wielen.Was het tweede model in de lijn,je had de Basis,Luxus en als meest luxe de Berlina (en later de CD als nog luxere variant) En uiteraard de sportieve telg,de SR en SR/E.
Zo op de foto een mooie wagen,zonde om voor een garbage run te gebruiken,dit is een bijna klassieker die gekoesterd moet worden.29 augustus 2011 om 12:34 #17910778bedankt voor de uitleg :)
de auto wordt echt wel met zorg behandeld hoor. mijn maatje en ik zijn allebei liefhebbers, en zijn echt niet van plan de auto af te raggen ;)
wij zochten een goedkope oplossing om de run mee te doen. dus we gingen op zoektocht naar iets belastingvrij’s
dat is met deze ascona gelukt.inmiddels is het interieur al aardig opgeknapt :)
wat een kleur zeg.. hoe kunnen ze het verzinnen :)29 augustus 2011 om 12:40 #17910779AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hele mooie Ascona, maar de kleur van het interieur is echt foei lelijk zeg! :O
29 augustus 2011 om 16:16 #17910780kleur valt wel mee toch??
Je had ook poepbruin en paprikachips oranje,dat was stukken minder……….
Zo te zien inderdaad een Luxus uitvoering,ziet er netjes uit,en als je hem zat bent stuur je maar een pm,dan kom ik m wel ophalen en verzorg ik m wel verder :jerry
Maar veel succes met de Asci,als je m technisch op orde hebt zal je er probleemloos mee rijden.29 augustus 2011 om 16:53 #17910781Die combinatie van lichtgrijs metallic en een groen interieur begrijp ik ook niet helemaal. :hmmz
29 augustus 2011 om 18:25 #17910782volgens de folder had je bij zilveren lak de keuze uit donkergrijs,groen,donkerbruin en oranje rode bekeleding dus zo gek is het niet,al had ik persoonlijk de grijze gekozen.
29 augustus 2011 om 18:32 #17910783AnoniemLid sinds:
1 January 1970Valt wel mee? de kleur vind ik echt walgelijk! :angel
Grijs is beter ja, maar het is verder een hele mooie wagen!! :thumbup29 augustus 2011 om 19:52 #17910784zeer nette auto goos!!int kleur is mijn smaak zeker niet.
maar het is wel oldschool .lekker fout zeg ik.
lekker van genieten mannen!greetz Remo
30 augustus 2011 om 11:18 #17910785Bedankt allemaal :)
met dat interieur tjsaa.. mensen zaten in die tijd ook op een appeltjes groen bankstel enzo :jerry :jerry
voor de run willen we wel kijken voor andere stoelen (tijdelijk), als ik goed begrepen heb passen er in de C-1 stoelen van een manta-B en kadett-D? en natuurlijk ascona C-1
zag namelijk 2 GTE kuipen van een D-kadett op mp. zou dan wel intressant kunnen zijn. :thumbup30 augustus 2011 om 15:54 #17910786die GTE kuipen zijn van forumlid andreas berger.
die moeten er inderdaad zo inpassen.
30 augustus 2011 om 16:49 #17910787Ik heb deze te koop voor jullie
Zijn zo goed als nieuw!!!!!!(zonder de gordels)
zonder rails en neerklapbaar.
ik denk aan een 175 euro???of net bod.1 september 2011 om 21:29 #17910788Mooie stoelen maar die passen niet in het budget :)
denk dat het eerder die GTE kuipen worden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.