Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juli 2013 om 20:58 #17880693
@Dolmans wrote:
Hallo Bryan, de Ascona ziet er steeds beter uit. Lijkt al helemaal niet meer op de “saaie” wagen van mijn vader :D
Uitlaat staat hem ook goed. Heb zelf al een tijdje een andere, sportieve, einddemper:
Maar misschien vind jij die overdreven.Die Manta kan m goed hebben hoor. Ben zelf niet van de ‘dtm’ look met die pijpjes naar boven.
Word nog een einddemperloze uitlaat gemaakt, kijken wat t geluid doet.Groet, Bryan
14 augustus 2013 om 12:19 #17880694Heey mensen, maar weer eens n update van wat we allemaal gedaan en meegemaakt hebben.
Zoals beloofd de ATS cupjes erop gelegd, zijn nog niet in 100% staat maar het is al beter dan dat ze waren.
En in de tussentijd maar met de vriendengroep richting centerparcs in de Eiffel. Daar hebben we op de laatste dag nog moeten sleutelen aangezien de thermostaat niet altijd open ging… Deze maar eruit gehaald en thuis een nieuwe erin gezet. Verder niks te klagen gehad over het rijgedrag op lange stukken.
En deze wil ik jullie niet onthouden, mooie routes, mooi uitzicht
En toen gebeurde er dit…
Zaterdag wilde ik even naar de winkel, slaat ie totaal niet meer aan. Kabels van de ontsteking nagelopen, was de bobinekabel groen. Deze fijn schoongemaakt en nog wat aan wat kabels lopen frotten. N paar uurtjes laten weer gewoon lopen… Alles voor de ontsteking nieuw besteld behalve de bobine, deze hebben we doorgemeten en was nog goed. 2 dagen lang geen problemen gehad, onderdelen binnen en dacht nog even snel langs de Praxis te gaan voor wat beugeltjes… Kom ik daar niet meer van de parkeerplaats af, motor wilde niet aanslaan. Aangezien ik bij de Praxis gewerkt heb kwam de vestigingsmanager al snel kijken wat er aan de hand was en bood aan om even met me naar huis te rijden om de onderdelen op te halen. De onderdelen dus op de parkeerplaats vervangen maar nog steeds niet aanslaan. Daarna maar de ANWB gebeld, en deze heeft geconcludeerd dat het signaal naar de ECU niet sterk genoeg was om de bobine te laten aansturen. Heeft er een noodontsteking aangehangen en achter me aangereden tot ik thuis was. Hier zelf maar opzoek gegaan en bleek dat er een kabel van de krukaspositiesensor niet meer zo heel lekker was. Deze komt morgen pas binnen dus nog een dagje met de star(s)let over de weg.Dit vraagt overigens om problemen…
En daar gaat nog een groot deel van de sloper…
Mooi plaatje zo
14 augustus 2013 om 13:24 #17880695ziet er leuk uit zo ! krijg volgende week mijn tweede ascona c erbij :D
14 augustus 2013 om 15:00 #17880696@ opelpower89, ben zaterdag in sevenum… Jij ook met n ascona of?
14 augustus 2013 om 16:30 #17880697Ik kom iig wel met de ascona,de rooie waarschijnlijk.
Als opelpower89 er ook eentje meeneemt zijn er in elk geval al 314 augustus 2013 om 22:17 #17880698ik moet helaas werken jongens (moet een nieuw project opstarten , werk is helaas belangrijker anders kunnen we geen spullen voor de ascona kopen :P ) en mijn daily ascona krijg ik pas volgende week donderdag
de andere is mijn restauratieproject5 november 2013 om 19:16 #17880699Hallo mensen,
om toch een beetje de boel op de hoogte te houden, achterraam heeft nog wat stickertuning ondergaan…
Matzwarte motorkap en grille liggen al klaar om eens gepast te worden, motorkap heeft nog een keer een likje verf nodig maar is dan ook wel klaar.
Verder ben ik opzoek naar iets meer verlaging, heb op internet ergens een setje 75/50 gezien maar kan ‘m nergens meer vinden :wtf Iemand toevallig een idee???
En een setje brede 13 inch moeten mijn pad nog eens kruisen, het is bijna winter dus ‘velgenopmaakweer’.Foto’s volgen z.s.m.
Groet!
16 december 2013 om 21:04 #17880700Nog maar even een kleine update de wereld in helpen!
Heb een setje velgen gevonden, zijnde Smoor Roadster, 13 inch in 7 en 8J. Met een ET van 14 en 15. Hebben nog een opknapbeurt nodig maar daar is de winter een prima tijd voor. Nu toch lekker rollen op steelies!
Nog een nieuw tapijtje in het koffer gegooid, en even de boel een beetje strakker weggewerkt. En een orgineel kofferbaklampje geplaatst, niet omdat ik nog licht nodig had, maar omdat het kan!
Helaas wel een minder leuke ontdekking gedaan toen ik m op het werk even op de brug had gezet (ja hij gaat der net op als ik blokken onder de oprijplaten leg king: )
Na de winter linksvoor een nieuwe bodemplaat erin lassen dan maar, tijdens de winter gaat ‘m helaas niet worden omdat ie elke dag gebruikt moet worden.
En een klein deukje, maar dat mag de pret niet drukken natuurlijk.
Reacties en commentaar uiteraard van harte welkom!
En nog even een mooi plaatje van de winterwielies op de crossa van m’n vriendin! Worden na de winter fijn zomervelgjes :D
18 december 2013 om 18:48 #17880701Hoihoi, weer een kleine update en een vraagje…
Motorkap heeft vandaag z’n laatste laagje verf gehad en word morgen geplaats, de grille zit er inmiddels al in, maar ziet er niet zo mooi uit zonder zwarte kap.
Nu ga ik zaterdag een setje mistlampen ophalen, en de bekabeling is allemaal orgineel voorbereid… Via de grijze connector links achter een blindplaatje krijg ik voor op een kabel stroom, nadat ik een relais had ingeplugd, en een zekering(15A) in positie 12 had gezet.
Nu is deze grijze connector 4 polig, maar heb alleen nog 3 poligge schakelaars liggen, nu werk dit wel, maar vraag me af wat de verlichting doet op het moment als ik een 4 poligge schakelaar gebruik… Welke Ascona kenner kan me hier aan verdere informatie helpen? Heb de vraagbaak al doorgebladerd maar het schema maakt het er niet echt duidelijker op.Alvast heel erg bedankt!
18 december 2013 om 22:41 #17880702mooi project! lekker doorgaan zo! er komt een dag dat die dingen wel gewaardeerd worden king:
Als je hem zo wil gaan verlagen, zou je niet eens wat ijzerwerk tussen je veerpoten schroeven? al is het maar om te voorkomen dat de boel door het ‘werken’ gaat roesten..
vandaag heeft de 1e kamer definitief het doodsvonnis getekend voor mijn ascona, al was ie al bestwel rot op de plaatsen waar jouw sloper het ook is/was. Hij stond ook op de nominatie om gerecycled te worden, zij het nu wat sneller als gepland…
22 december 2013 om 10:46 #17880703Zo, weer wat kleine updates.
Eindelijk een fijn setje mistlampen erop zitten, gele uiteraard. En de matzwarte kap erop gelegd, maar wat is dat n werk om die fijn uit te lijnen zeg…
Alles uit
Stadslicht en mistlicht
En alles aan
Mistlampen schakelen uit bij grootlicht. Dit moet ik op de een of andere manier nog even zien te overbruggen. Maar dat gaat wel lukken.
22 december 2013 om 12:01 #17880704Dat hoort zo, dat is bij mij ook zo.
Aanpassing maken op het relais.Ik vind het bij wel geinig in combinatie met de verstralers, die wisselen elkaar af bij seinen
Sent from my GT-I8190 using Tapatalk
22 december 2013 om 21:04 #17880705leuk die mistlampen!
persoonlijk vond ik hem met de motorkap en grille in kleur mooier samen met de atsjes maar die smoor zijn ook erg leuk ! helaas past zoiets niet bij mij erop22 december 2013 om 21:09 #17880706@Nybra wrote:
Hallo mensen,
om toch een beetje de boel op de hoogte te houden, achterraam heeft nog wat stickertuning ondergaan…
Matzwarte motorkap en grille liggen al klaar om eens gepast te worden, motorkap heeft nog een keer een likje verf nodig maar is dan ook wel klaar.
Verder ben ik opzoek naar iets meer verlaging, heb op internet ergens een setje 75/50 gezien maar kan ‘m nergens meer vinden :wtf Iemand toevallig een idee???
En een setje brede 13 inch moeten mijn pad nog eens kruisen, het is bijna winter dus ‘velgenopmaakweer’.Foto’s volgen z.s.m.
Groet!
de verlaging:
http://www.ebay.de/itm/KAW-PlusKit-SPORTFAHRWERK-Opel-Ascona-C-C-75-55-2060-7075-1-/380577045074?pt=DE_Autoteile&hash=item589c28da52″ onclick=”window.open(this.href);return false;
staan meerderegewoon even zoeken op ascona c kaw
23 december 2013 om 17:55 #17880707@opelpower89 wrote:
@Nybra wrote:
Hallo mensen,
om toch een beetje de boel op de hoogte te houden, achterraam heeft nog wat stickertuning ondergaan…
Matzwarte motorkap en grille liggen al klaar om eens gepast te worden, motorkap heeft nog een keer een likje verf nodig maar is dan ook wel klaar.
Verder ben ik opzoek naar iets meer verlaging, heb op internet ergens een setje 75/50 gezien maar kan ‘m nergens meer vinden :wtf Iemand toevallig een idee???
En een setje brede 13 inch moeten mijn pad nog eens kruisen, het is bijna winter dus ‘velgenopmaakweer’.Foto’s volgen z.s.m.
Groet!
de verlaging:
http://www.ebay.de/itm/KAW-PlusKit-SPORTFAHRWERK-Opel-Ascona-C-C-75-55-2060-7075-1-/380577045074?pt=DE_Autoteile&hash=item589c28da52″ onclick=”window.open(this.href);return false;
staan meerderegewoon even zoeken op ascona c kaw
Bedankt voor de link! Ga er even hard over nadenken. Denk dat ik met die verlaging in combinatie met die Smoortjes zo ongeveer 2 cm bodemspeling heb… Dat wordt dan iets aan de te lage kant voor n daily driver…
24 december 2013 om 21:32 #17880708Hmm… verkoper van de smoortjes houd zich niet aan de afspraak… vroeg eerst 200, wat al aardig is voor een stel opknappers zonder naafkapjes en rand boutjes… moet nu ineens meer hebben. Dus denk niet dat ze het dan worden.
Iemand een alternatief?? 13 inch en breed…25 december 2013 om 08:02 #17880709is idd te duur voor op knappers 200 gaf ik al niet er voor
je kan kijken voor alley cats of gewoon ats classics beide 13 en breed te krijgen of ja een flinke stap duurder de 3 delige soorten
25 december 2013 om 08:39 #17880710Heb hier in t marktplaats gedeelte al een setje ATS classics gezien. 7J, dat is toch wel mn minimale breedte.
7 januari 2014 om 19:43 #17880711Balen als een stekker… eens gaan zoeken waardoor ik natte voetjes kreeg binnen…
Linksvoor, einde bodemplaat, begin schutbord.
Linksvoor in de bodemplaat, klein maar te redden gat.
Is het veel werk om de hele bodemplaat links te vervangen? En het stuk voor bij het schutbord?
Denk dat ik de hele brandvertragende rommel aan de buitenkant eraf moet gaan halen?Iemand ervaring hiermee en kan met wat tips komen? En waar krijg ik nog dit plaatwerk??
Vind het doodzonde om m weg te doen…
Groet
7 januari 2014 om 21:16 #17880615Ah,bekende plek.
Is wel te herstellen hoor! Zoek maar ns in het Kadett deel op Rik’s Kadett heeft roest bij de pedalen.
Verders heb je een mooie Ascona,zou m daarop niet wegdoen.
De schutbordbekleding zou ik er zeker uithalen,is bij mijn Ascona’s ook uit en komt nooooit meer terug.
Gewoon in brokken en delen eruit scheuren,beter voor je schutbord en je remleidingen.
Het water komt heel vaak óf onder je kachelmotor naar binnen (rubber dicht niet goed meer af) of de uitloopjes van de paravaanbak zitten verstopt en het loopt dus (ook weer) via je kachelmotor naar binnen.
Het is helaas een van de zwakste plekken van de C Ascona ( en de D en E Kadett).
Het is alleen veel werk om het bloot te leggen om erbij te kunnen.7 januari 2014 om 21:28 #17880548Dit is n motiverend bericht! Super dankje!
Is alleen geen rep.deel voor te krijgen ofwel?Groet
7 januari 2014 om 21:32 #17880543vergeet niet op de naden opnieuw te kitten.. en in de wielkast zit ook een soort van strijkkit. deze kan je ook met verfstripper, plamuurmes of boormachine en staal of messingborstel schoonmaken…
werkte goed op mijn inmiddels ex :( ascona…
die dempingsmatten kan je met een verstripper en een plamuurmes verwijderen…
7 januari 2014 om 21:38 #17880544Ja uiteraard! Maar ook aan de buitenkant? Of hier beter direct de zooi in de tectyl zetten?
8 januari 2014 om 08:09 #17880712dat probleem heeft mijn hatch ook ! als je wat werk erin steekt krijg je t wel weer mooi
8 januari 2014 om 15:59 #17880713Die van mij ook,gelijk het schuim dr afgehaald.Loopt het eventuele water ook beter weg via de lekbakjes.Onder bij het schutbord.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.