Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 305)
  • Auteur
    Berichten
  • #17880618
    Nybra
      Lid sinds:
      10 January 2011

      @opelpower89 wrote:

      @Nybra wrote:

      Ben van plan om een E18NV in te bouwen, aangezien het blok nog niet goed is… Waarschijnlijk cilinder 4 toch ovaal… BALEN!!

      Nu wil ik graag weten waar ik op moet letten bij de ombouw van 16SV naar E18NV. Iemand ervaring?

      Als het doorgaat wordt het blok deze week nog omgelegd.

      Mvg,

      Bryan

      Dat e zowiezo de steek assen v de 1800 komt te gebruiken en de voorpoten …. omdst je vn smallblock naar bigblok gaat

      Naaf en as anders dan 1600? Of waar zit t m in?

      #17880619
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Als je van smallblock naar Bigblock gaat moet je ook de bak overzetten.

        de aandrijfassen van een smallblock versnellingsbak (F10 F13 F15 F17), zijn qua vertanding anders, dan bij een bigblock versnellingsbak (F16 F18 F20), ook de vertanding in de bigblock wielnaven zijn anders als bij de smallblock naven.

        Willem

        #17880620
        Nybra
          Lid sinds:
          10 January 2011

          @wim-v6 wrote:

          Als je van smallblock naar Bigblock gaat moet je ook de bak overzetten.

          de aandrijfassen van een smallblock versnellingsbak (F10 F13 F15 F17), zijn qua vertanding anders, dan bij een bigblock versnellingsbak (F16 F18 F20), ook de vertanding in de bigblock wielnaven zijn anders als bij de smallblock naven.

          Willem

          Bak gaat zoiezo mee over, is 5 bak, dus wel fijner rijden denk ik zo. Wil de auto van Paul GSI 16v als donor gebruiken. Dus neem dan de hele voortrein mee over denk ik.

          Bryan

          #17880621
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            en vergeet de pook niet,ook de kabelboom moet over.
            Motor,bak,assen,motorsteun,uitlaat,in elk geval de voorpijp.
            Ik zou de auto omhoog halen,draagarmen eronderuit (compleet,niet alleen de triangels) een motor,bak en assen in 1 keer laten zakken.
            Zo gaat het t makkelijkst,meerdere malen gedaan,is op die manier zelfs in je uppie te doen.

            #17880622
            Nybra
              Lid sinds:
              10 January 2011

              @asconahobbyist wrote:

              en vergeet de pook niet,ook de kabelboom moet over.
              Motor,bak,assen,motorsteun,uitlaat,in elk geval de voorpijp.
              Ik zou de auto omhoog halen,draagarmen eronderuit (compleet,niet alleen de triangels) een motor,bak en assen in 1 keer laten zakken.
              Zo gaat het t makkelijkst,meerdere malen gedaan,is op die manier zelfs in je uppie te doen.

              Oké, is dat mogelijk om dat op een vlakke vloer te doen? Heb hier niet de beschikking over een brug…

              #17880623
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                ja dat kan prima je moet wel een motortakel hebben als je de bumper eraf haalt en je knoopt een oude gordel om de frontbalk dan kan je de aito daar aan optillen zal straks wel even een foto posten van mijn opstelling

                #17880624
                Nybra
                  Lid sinds:
                  10 January 2011

                  @asconahobbyist wrote:

                  ja dat kan prima je moet wel een motortakel hebben als je de bumper eraf haalt en je knoopt een oude gordel om de frontbalk dan kan je de aito daar aan optillen zal straks wel even een foto posten van mijn opstelling

                  Een motortakel heb ik tot beschikking ;)

                  #17880625
                  Paul GSi 16V
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    24 March 2005

                    Vanaf vanavond Ascona-loos :( Maargoed, aan alles komt een eind. Bryan, veel succes met de ombouw!!

                    #17880626
                    asconahobbyist
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 June 2008

                      ZO heb ik het gedaan,auto op bokken,motor en bak op de grond laten zakken,dan de auto optillen en het spul eronderuit schuiven.
                      Inbouwen uiteraard precies andersom,alleen je moet in plaats van de staalkabel een oude autogordel nemen (ik hoefde niet voorzichtig te zijn met demonteren,mijn neus ging toch bij het oud ijzer. frontbalk is sterk zat,houd het makkelijk,neus weegt niet zoveel zonder motor en bak.

                      #17880627
                      Nybra
                        Lid sinds:
                        10 January 2011

                        @Paul GSi 16V wrote:

                        Vanaf vanavond Ascona-loos :( Maargoed, aan alles komt een eind. Bryan, veel succes met de ombouw!!

                        Thankjoee

                        Het voorfront is er al vanaf qua bumpers en lampen enzoo… Zie wel dat links en rechts niks van hetzelfde zit aan lampen xd een alluminium knipperlicht, n plastic knipperlicht, een koplamp zwart van binne en de andere grijs :P

                        Heb nog parfum en 2 cent gevonden :P Die zijn gratis af te halen :D

                        #17880628
                        Nybra
                          Lid sinds:
                          10 January 2011

                          @asconahobbyist wrote:

                          ZO heb ik het gedaan,auto op bokken,motor en bak op de grond laten zakken,dan de auto optillen en het spul eronderuit schuiven.
                          Inbouwen uiteraard precies andersom,alleen je moet in plaats van de staalkabel een oude autogordel nemen (ik hoefde niet voorzichtig te zijn met demonteren,mijn neus ging toch bij het oud ijzer. frontbalk is sterk zat,houd het makkelijk,neus weegt niet zoveel zonder motor en bak.

                          Handig zo idd. Alleen moet ik dan nog ff de voorpoten wisselen, maar dat gaat wel lukken. Zie dat de werkhoogte best meevalt, maak wel even een karretje voor het motorblok, verplaatst zich net wat makkelijker.

                          Bryan

                          #17880629
                          Paul GSi 16V
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            24 March 2005

                            Haha, ja klopt van die knipperlichten en koplampen. Heb ooit eens iemand aangereden, vandaar. De voorruit is ook geen originele meer met zonneband. Wat betreft die parfum: denk niet dat die nog goed is :puke En die 2 cent is pure sponsoring :-P Aardig he?! Haha!

                            #17880630
                            Dolmans
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 June 2009

                              Hé Bryan, lijkt me toch nog een aardige klus. Knap, hoor!
                              Als ik een keer een andere motor in mijn Manta wil, kan ik dan langs komen?
                              ;)

                              #17880631
                              Nybra
                                Lid sinds:
                                10 January 2011

                                @Dolmans wrote:

                                Hé Bryan, lijkt me toch nog een aardige klus. Knap, hoor!
                                Als ik een keer een andere motor in mijn Manta wil, kan ik dan langs komen?
                                ;)

                                Ja iets te fel gereden denk ik, was dat motortje niet aan gewend :P Ja het is een uitdaging, maar krijg goede hulp ;)
                                Langskomen mag altijd, aankomen is een ander punt :P haha

                                Groetjes

                                #17880632
                                Nybra
                                  Lid sinds:
                                  10 January 2011

                                  @Paul GSi 16V wrote:

                                  Haha, ja klopt van die knipperlichten en koplampen. Heb ooit eens iemand aangereden, vandaar. De voorruit is ook geen originele meer met zonneband. Wat betreft die parfum: denk niet dat die nog goed is :puke En die 2 cent is pure sponsoring :-P Aardig he?! Haha!

                                  Is rondom licht getint glas ofniet? Ja heel aardig van die 2 cent :P
                                  Nog 5 cent uit de guldentijd, nostalgie, gevonden. Verder alleen nog meer roest… Onder de koplamp rechts, onder de bestuurdersstoel…
                                  Interieur is volledig gestript, was nog een hele klus om die kabels van de CV eruit te halen… Maar het lukt tot nu toe allemaal wel ;)

                                  #17880633
                                  Paul GSi 16V
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 March 2005

                                    Volgens mij is dat getint glas rondom. Ja die roest is bekend, dit zal niet het enige zijn wat je aantreft, haha. PS: vergeet m’n klinken links en rechts niet ;)

                                    #17880634
                                    Nybra
                                      Lid sinds:
                                      10 January 2011

                                      @Paul GSi 16V wrote:

                                      Volgens mij is dat getint glas rondom. Ja die roest is bekend, dit zal niet het enige zijn wat je aantreft, haha. PS: vergeet m’n klinken links en rechts niet ;)

                                      Behalve het glas zit er niks meer in de deuren, klinken liggen appart, 4 stuks ;)

                                      Welke olie heeft er ingezeten btw? Mineraal, halfsyntheet of volsyntheet??

                                      #17880635
                                      Paul GSi 16V
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        24 March 2005

                                        Ik dacht dat ik er altijd 10W40 in heb gehad, weet het niet meer zeker. Is het trouwens ok als ik maandagavond de vrijwaring en klinken op kom halen??

                                        #17880636
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          10w40 halfsyntheet is prima voor zo’n motor.

                                          Willem

                                          #17880638
                                          Nybra
                                            Lid sinds:
                                            10 January 2011

                                            Zag dat het boek 15w40 voorschreef, dus die heb ik ook maar gehaald. Als het niet zo lekker loopt dan kan ik altijd nog 10w40 erin gooien.

                                            #17880637
                                            Nybra
                                              Lid sinds:
                                              10 January 2011

                                              @Paul GSi 16V wrote:

                                              Ik dacht dat ik er altijd 10W40 in heb gehad, weet het niet meer zeker. Is het trouwens ok als ik maandagavond de vrijwaring en klinken op kom halen??

                                              Ja na 7 uur is altijd prima, heb namelijk mn eerste stagedag maar weet niet hoelaat ik dan klaar ben ;)

                                              #17880639
                                              Nybra
                                                Lid sinds:
                                                10 January 2011

                                                Hoe krijg ik een pookhoes over mn 5bak poookiee?

                                                #17880640
                                                opelremco
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  11 August 2007

                                                  Knop en plastic huls dr af halen.Kleine inbusboutje losdraaien en het lift systeem dr af halen.Nu kun je de hoes r af halen.

                                                  #17880641
                                                  opelpower89
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 September 2009

                                                    waar heb je een pook hoes voor nodig ?? hehe zonder ziet lekker ratlook uit:P :angel

                                                    #17880642
                                                    Nybra
                                                      Lid sinds:
                                                      10 January 2011

                                                      @opelremco wrote:

                                                      Knop en plastic huls dr af halen.Kleine inbusboutje losdraaien en het lift systeem dr af halen.Nu kun je de hoes r af halen.

                                                      Die huls waar de knop op gedraaid zit? Die krijgen we er namelijk niet af…

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 305)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.