Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 augustus 2012 om 16:48 #17880592
Nee heb helemaal geen onderdelen liggen :P Heb alleen een orginele radio…
2 september 2012 om 00:31 #17880593Hey man even een vraagje ;) is je ascona nou verlaagd? of ligt die nog steeds op z’n originele veren?
4 september 2012 om 13:49 #17880594@kenny1991tje wrote:
Hey man even een vraagje ;) is je ascona nou verlaagd? of ligt die nog steeds op z’n originele veren?
Staat helaas nog steeds op originals…
4 september 2012 om 18:38 #17880595heb jij enig idee hoe het zit met schroefkitjes enzo??
5 september 2012 om 06:42 #17880596@kenny1991tje wrote:
heb jij enig idee hoe het zit met schroefkitjes enzo??
Schroefkitjes kun je vrijwel vergeten, of je moet zelf iets fabriceren. Eventueel met andere poten of iets dergelijks.
5 september 2012 om 07:15 #17880597van vectra a en dan toplager van ascona c gebruiken
5 september 2012 om 21:24 #17880598@opelpower89 wrote:
van vectra a en dan toplager van ascona c gebruiken
poten van een vectra a zijn korter ofzo??
Btw: iemand van jullie mischien nog een carterpan en triangels(voorwielen) liggen die je verkoopt van een ascona c 1.6 ’86?
20 november 2012 om 19:39 #17880599Tijd voor een kleine update, tijdje geleden alweer gedaan maar toch.
Zijramen achter geblindeeld, achterruit durf ik niet helemaal aan te beginnen, maar wordt waarschijnlijk toch een stickerraampje…
Ledverlichting aangebracht, ook in kofferruimte gedaan.
En mijn sub+versterker vervangen
New links, old rechts
En het resultaat
2 december 2012 om 16:13 #17880600Een kleine update,
Cilinderkop ligt ervan, motor stootte alleen nog blauwe rook uit als ie moest werken. Cilinder 4 bleek olie gehapt te hebben.
Koppakking vernieuwd, maar dit maakte geen verschil. Nu dus de kop weer los en helemaal uit elkaar gehaald, kleppen schuren, nieuwe klepseals erin, nieuwe klepstoters, nokkenaskeerring e.d. Een komplete koprevisie dus maar.
Helaas moet ik nu dus wel de hele week met de bus reizen…2 december 2012 om 21:26 #17880601zal het niet in het onderblok zitten, die olieverbruik..
Willem
2 december 2012 om 21:44 #17880602grote kans toe…
2 december 2012 om 22:20 #17880603Dat is meestal de zuigerveren oid in onderblok
3 december 2012 om 09:32 #17880604De klepstelen van cilinder 4 zaten helemaal onder de olie, en de zuigerveren zijn nog goed(zegt 30 jaar ervaring). Dus dat geloof ik wel. Mocht het na de koprevisie nog niet goed zijn dan gaan de zuigerveren er ook aan geloven. Motor was toch al aan onderhoud toe.
3 december 2012 om 10:27 #17880605Mijn ervaring met olieverbruik? Geen hoonspoor meer in je cilinderwanden. Gezien je de kop eraf hebt, kijk even hoe die eruit zien ;)
3 december 2012 om 13:08 #17880606ik ga voor de klepseals,eerder regel dan uitzondering bij deze blokjes.
Laat ook effe kijken naar de klepgeleiders.3 december 2012 om 19:33 #17880607@asconahobbyist wrote:
ik ga voor de klepseals,eerder regel dan uitzondering bij deze blokjes.
Laat ook effe kijken naar de klepgeleiders.Dat vermoeden hadden ik en mn pa ook al, en de klepgeleiders, ja idd ff naar kijken. Tnx voor de tip!
3 december 2012 om 19:45 #17880608Tja, Blauwe rook bij belasting, is vanuit het onderblok.
blauwe rook na afremmen op de motor is kleprubbers..
als de motor Constant blauw rookt zijn die kleprubbers wel ineens HEEL ver weg…
(bij de way, mijn 26jaar oude 16SV gebruikt tot dus ver geen spetter olie, ik hoop dat dat zo blijft.
Willem
3 december 2012 om 22:09 #17880609ach,als de auto lang niet is gebruikt en ineens km’s gaat maken kan het hard gaan.
Mijn 16SH uit 84 had in 2009 bij invoer een echte 71.000 km gelopen,en verbruikte geen druppel,rond de ton ging er een liter op de 2000 km door en met 123.000 een liter per 350/400 km ,was toen net de stoomboot van sinterklaas. toen ook de kop eraf en seals gedaan,maar hielp weinig,dus kop er weer af en goed bekeken,bleken de klepgeleiders verrot,via Ebay.de een VEGE ruilkop gekocht voor weinig en die erop gekwakt,nu bij km 148.000 nog steeds vrijwel geen verbruik,in 8000 km een kwart litertje erbij.3 december 2012 om 22:35 #17880610We gaan het zien… Mijn 16SV heeft 13jaar stilgestaan..
Willem
4 december 2012 om 06:13 #17880611Je hebt de kop eraf toch? Simpele check in de zuigerkamers, hebben ze zichtbare hoonsporen, dan is mijn ervaring dat het alleen de klepsteelrubbers zijn. Echter is mijn ervaring met olieboten zoals wim gehad heeft met zijn x16xe dat het vaker de zuigerveren zijn. En mijn ervaring met het verbouwen van een hoop olieboten zegt: geen hoonspoor? Nieuwe Zuigerveren+honen.
Mijn ‘garagehouders’ met veel jaren ervaring zeiden ook ja het zijn klepseals. Krengen liet ik destijds vervangen en olieverbruik bleef…
24 december 2012 om 15:24 #17880612Na 2 keer een compressiemeting gedaan te hebben blijkt dat er toch wel een aardig verschil zit tussen de cilinders.
Waar krijg ik nog zuigerveren voor mijn beestje?29 december 2012 om 18:05 #17880613Check de klepzittingen even, slechte compressie kan daar ook vandaan komen. Simpele check is de kop omdraaien en dan de kleppen onderwater zetten. Als ‘t water erdoorheen komt dan sluiten de kleppen niet meer lekker. Dan is ‘t een kwestie van de kleppen opnieuw inslijpen.
Wat zijn de resultaten van de compressietest?
29 december 2012 om 19:38 #17880614Hebben de kop eraf en de zuigers eruit, van zuiger 2 waren de veren ver op en van zuiger 4 is een veer gebroken en heeft mijn zuiger gesloopt. De cilinders zijn gelukkig nog goed, maar waar krijg ik een zuiger en zuigerveren??
btw kleppen zijn de vorige keer al opnieuw ingeslepen, dus 100 km geleden. En neem aan dat de zuigerveren het probleem zijn.
PLEH! HELP!
13 januari 2013 om 13:39 #17880616Ben van plan om een E18NV in te bouwen, aangezien het blok nog niet goed is… Waarschijnlijk cilinder 4 toch ovaal… BALEN!!
Nu wil ik graag weten waar ik op moet letten bij de ombouw van 16SV naar E18NV. Iemand ervaring?
Als het doorgaat wordt het blok deze week nog omgelegd.
Mvg,
Bryan
13 januari 2013 om 15:24 #17880617@Nybra wrote:
Ben van plan om een E18NV in te bouwen, aangezien het blok nog niet goed is… Waarschijnlijk cilinder 4 toch ovaal… BALEN!!
Nu wil ik graag weten waar ik op moet letten bij de ombouw van 16SV naar E18NV. Iemand ervaring?
Als het doorgaat wordt het blok deze week nog omgelegd.
Mvg,
Bryan
Dat e zowiezo de steek assen v de 1800 komt te gebruiken en de voorpoten …. omdst je vn smallblock naar bigblok gaat
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.