Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5

• Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 305)
  • Auteur
    Nybra

Volgens google zou ik daar wel ergens moeten uitkomen ja.

Nybra

Van Goedkeur naar Afkeur in 20 seconden…
        Auto heeft linksachter ooit een flinke klapper tegen het wiel gehad, waardoor de wielkuip in de kofferbak een stukje gescheurd was. Hier is blijkbaar nooit iets aan gedaan en zag dat het flink aan het roesten was. De roest eens flink weggepoetst en toen kwam ik aan de buitenkant er weer uit… Maar ingestreken met RustRoest rommel, en nu is het gelukkig wel keihard geworden. Moet binnenkort even een de roest eruit slijpen en een nieuw plaatje erin lassen.
        Denk wel dat het verstandig is om de schokdemper aan de bovenzijde te demonteren zodat er geen spanning op de kast staat als ik er een stukje uit ga slijpen. Iemand een idee hierover?

opelpower89
        Deelnemer

@Paul GSi 16V wrote:

Velgenservice toch?? Aan de Battenweg te Maasbracht.

ja die idd battenweg nr 8 dacht ik

opelremco
          Deelnemer

@Nybra wrote:

Van Goedkeur naar Afkeur in 20 seconden…
            Auto heeft linksachter ooit een flinke klapper tegen het wiel gehad, waardoor de wielkuip in de kofferbak een stukje gescheurd was. Hier is blijkbaar nooit iets aan gedaan en zag dat het flink aan het roesten was. De roest eens flink weggepoetst en toen kwam ik aan de buitenkant er weer uit… Maar ingestreken met RustRoest rommel, en nu is het gelukkig wel keihard geworden. Moet binnenkort even een de roest eruit slijpen en een nieuw plaatje erin lassen.
            Denk wel dat het verstandig is om de schokdemper aan de bovenzijde te demonteren zodat er geen spanning op de kast staat als ik er een stukje uit ga slijpen. Iemand een idee hierover?

Zwaar klote zoiets.
            Ik denk ook dat het geen gek idee is om hem eerst es op as steuntjes te zetten en dan de bovenzijde van de demper los te halen.
            Dan is van vervorming idd geen sprake.( mocht dit niet al zijn gebeurd zijn )

Nybra

Denk ik vanmiddag even een caramelschijf te gaan halen, krijg ik de sleutel niet meer omgedraaid… Sta je dan, gestrand op je eigen oprit.
              Slot heb ik inmiddels nagekeken en is gewoon kapot, er zit geen gehoor of gevoel meer in, kruipolie geprobeerd maar heeft geen uitkomst gebracht.
              Dit contactslot zit er pas vanaf 2004 in, dus vind het een beetje vreemd dat het nu alweer kapot is. Ga morgen even langs de opel-dealer om te kijken wat die voor me kunnen doen, wil het liefste natuurlijk dezelfde sleutels houden zonder alle sloten te hoeven wisselen. Het contactslot dat in 2004 geplaatst is werkt op de orginele sleutels uit ’87, volgens de 1e eigenaar. Wat geen gek idee is voor een prijs van €93,- incl. montage in 2004.

Verder wordt de roest bij de schokdemper deze week ergens verholpen. De roest bevindt zich alleen op de binnenste plaat, er zit namelijk nog een verstevigingsplaat rond de veerschotel, welke niet is doorgeroest.
              Ook worden de wielen even uitgebalanseerd, zodat ik hopelijk niet meer uit de auto tril bij 120 km/h.

Verder heb ik het Opel en Ascona logo van een nieuw laagje verf voorzien, de 1.6 en de S volgen z.s.m.

De eerste 2 steelies voor in de winter zijn al voorzien van een rood velgbed, de overige 2 zullen ook gedaan worden binnenkort.

Heeft iemand trouwens een idee waar ik het goedkoopste aan een pakking/keerringset voor de gehele motor kom?? Of is het voordeliger elke pakking/keerring appart te bestellen bij de goedkoopst aanbiedende firma?

Foto’s volgen binnenkort als ik ze niet vergeet :jerry

asconahobbyist
              Deelnemer

die roest in je koffer bij je schokbreker hoeft niet door een beuker te komen,komt heel vaak voor en is een gevolg van Juist die dubbele plaat. Heel veel Ascona’s hebben het,heb het er met meerdere gehad.
                Er zijn overigens reparatiedelen voor,sowieso zal Artaparts ze wel hebben.
                contactslot komt wel eens voor,maar het zou ook zomaar alleen je sleutel kunnen zijn die versleten is,deursloten doen het dan nog wel maat contactslot weigert als eerste (ook dit heb ik zelf wel gehad) Het sleutelnummer kan je vinden als je het slotje van de kofferklep eruit haalt,op de lip die het slot bedient staat het sleutelnummer,hiermee kan je sleutels en een contactslot bestellen.
                pakkingen kan je gewoon een koppakkingset bestellen bij de lokale onderdelenboer daar zit alles in 1 keer in.

Nybra

@asconahobbyist wrote:

die roest in je koffer bij je schokbreker hoeft niet door een beuker te komen,komt heel vaak voor en is een gevolg van Juist die dubbele plaat. Heel veel Ascona’s hebben het,heb het er met meerdere gehad.
                  Er zijn overigens reparatiedelen voor,sowieso zal Artaparts ze wel hebben.
                  contactslot komt wel eens voor,maar het zou ook zomaar alleen je sleutel kunnen zijn die versleten is,deursloten doen het dan nog wel maat contactslot weigert als eerste (ook dit heb ik zelf wel gehad) Het sleutelnummer kan je vinden als je het slotje van de kofferklep eruit haalt,op de lip die het slot bedient staat het sleutelnummer,hiermee kan je sleutels en een contactslot bestellen.
                  pakkingen kan je gewoon een koppakkingset bestellen bij de lokale onderdelenboer daar zit alles in 1 keer in.

Heb 3 orginele sleutels waarvan geen enkele het doet, dus lijkt me niet dat dan de sleutel defect is.
                  Van de kofferbak het cilindertje of het complete slot eruit halen? De opeldealer kan toch ook op chassisnummer bestellen lijkt me?

Nybra

Op de lip die het slot bedient kan ik geen nummer vinden, als het dat lipje is wat zeg maar draait als je de sleutel omdraait.
                    Ga maar ff de opeldealer bellen, die zullen me vast wel kunnen helpen.

Nybra

Heb de code alsnog gevonden, stond iets verderdoor op het slot verstopt.
                      Maar volgens mij zijn ze gek geworden, 205 euro voor een contactslot…
                      Iemand een ander idee toevallig?

asconahobbyist
                      Deelnemer

jawel,er is zijn bedrijven die het kunnen leveren voor een tientje of 8,maar dan moet ik ff op internet zoeken wie dat ook alweer was,heb er toen voor mijn astra G eentje besteld.

Nybra

@asconahobbyist wrote:

jawel,er is zijn bedrijven die het kunnen leveren voor een tientje of 8,maar dan moet ik ff op internet zoeken wie dat ook alweer was,heb er toen voor mijn astra G eentje besteld.

Heb op internet een site gevonden waar ze me een orgineel contactslot kunnen leveren, helaas wel met nieuwe sleutels. Maar voor dat bedrag heb ik er dat wel voor over. Het scheelt bijna 100 euro tov de opeldealer…
                          Er komt een voordeel bij gelukkig, normaal als ik de radio aan had staan kon ik niet gelijktijdig mijn kofferbak openen omdat de radio contactgeschakelt is (dit is een beveiliging in de radio ivm versterkers enzo…, en dus niet verkeerd aangesloten) Nu kan ik dus muziekje draaien en ondertussen t bakje leeggooien :D

opelpower89
                          Deelnemer

contact slot krijg je zelfs bij heuts als t goed is zelfde als e kadett

Nybra

Contactslot zit er al in, dus de heuts is niet meer nodig.
                              Roest bij de verstevingsplaat van de schokdemper is ook weer mooi verholpen.

opelremco
                              Deelnemer

:kewlpics ?

Nybra

Die moet ik nog even maken haha :P dat gaat m vandaag niet meer worden. Eerst voetbal kijken.

anoniem

Hier was het contactslot ook stuk, maar heb er eerst even een op gezet van een sloper met andere sleutel.
                                    Later er nog 1 bij opgezocht waar de originele sleutel in ieder gaval in paste maar niet wilde draaien, deze uit elkaar gehaald en de lipjes verplaatst zodat het binnenste deel aardig vlak was en de rest via het amareel gedaan.
                                    Nu past de originele sleutel weer voor een tientje.

Als de sleutel nog in het slot wil draaien kun je het slotje er uit halen door met een pinnenje in het ronde gaatje te steken in de contactslotbehuizing.
                                    Als het slot niet wil draaien zal dat waarschinlijk niet lukken, dan heb ik in het mijne geval een stuk aluminium van het huis afgebroken waardoor ik de stalen beugel over de stuuras kon verwijderen, bij de sloper heb ik toen de stalen beugel doorgebroken zodat ik weer een compleet setje had en deze gemonteerd met een imbusbout.
                                    De originele bevestiging was met een breekbout en had op de sloop geen boormachine tot mijn beschikking
                                    ;)

Nybra

@Duurt wrote:

Hier was het contactslot ook stuk, maar heb er eerst even een op gezet van een sloper met andere sleutel.
                                      Later er nog 1 bij opgezocht waar de originele sleutel in ieder gaval in paste maar niet wilde draaien, deze uit elkaar gehaald en de lipjes verplaatst zodat het binnenste deel aardig vlak was en de rest via het amareel gedaan.
                                      Nu past de originele sleutel weer voor een tientje.

Als de sleutel nog in het slot wil draaien kun je het slotje er uit halen door met een pinnenje in het ronde gaatje te steken in de contactslotbehuizing.
                                      Als het slot niet wil draaien zal dat waarschinlijk niet lukken, dan heb ik in het mijne geval een stuk aluminium van het huis afgebroken waardoor ik de stalen beugel over de stuuras kon verwijderen, bij de sloper heb ik toen de stalen beugel doorgebroken zodat ik weer een compleet setje had en deze gemonteerd met een imbusbout.
                                      De originele bevestiging was met een breekbout en had op de sloop geen boormachine tot mijn beschikking
                                      ;)

Contactslot zat helemaal vast, kon deze ook niet meer draaien. Anders had ik alleen een cilinder besteld met passende sleutel.
                                      Heb ervoor gekozen om wel een nieuwe slot te bestellen omdat ik er ook zeker van wil zijn dat het gewoon werkt zoals ‘t hoort en niet na 3 weken ook stuk gaat.

Nybra

Update:::

rondom nieuwe bandjes, had er eentje lek gereden en ze waren wel aan vervanging toe. Heb er uniroyal rainsport 2 onder gegooid in de maat 195/50/15, bandjes plakken goed en vooral bij regenweer merk je een groot verschil met de hoeveelheid grip.
                                        Heb wel t gevoel dat de koppeling zo langzaam aan het opraken is. Moet op t werk maar eens ff op de brug en eens kijken hoe het eruit ziet.
                                        Het klopt toch dat je gewoon dat plaatje tussen vbak en motor eraf kunt draaien en je de plaat kunt zien?

Foto’s heb ik nog geen tijd voor gehad, kofferbak ligt vol, dus dat gaat m voorlopig ook niet worden.
                                        Deze heb ik wel al

van #balen

naar #nieuwe gummers

En eens wat geprobeerd voor in de winter…

De vraag… 2 rood en 2 zwart laten of de andere 2 ook een rode rand?

De ideale opstelling

opelremco
                                        Deelnemer

Idd de ideale opstelling.
                                          2 hobby´s verenigd!!

remo 07
                                          Deelnemer

Alle 4 met rode rand!!!Ziet er goed uit man.

Nybra

Dan ga ik me daar nog maar eens een paar uurtjes voor geven :P

jojonopel
                                              Deelnemer

Ik heb er bij mij een recup kontaktslot van een Kadett E opgezet, je hebt
                                                dan wel twee sleutels nodig, maar met die Kadett sleutels heb je nooit problemen !
                                                Die platte Ascona C sleutels slijten gewoon te vlug, nou ja, na 25 jaar !!

kenny1991tje

Heeey is het mogelijk dat ik jou wagen gezien heb op de meeting in ramsel vorige woensdag?
                                                  Was daar ook met mijn ascona C maar niet om te bezichtigen ;)

Nybra

@kenny1991tje wrote:

Heeey is het mogelijk dat ik jou wagen gezien heb op de meeting in ramsel vorige woensdag?

Helemaal correct :D Samen met de civic van me neef.

kenny1991tje

@Nybra wrote:

@kenny1991tje wrote:

Helemaal correct :D Samen met de civic van me neef.

Proper autoke ;) Aan mijne is nog veel werk.. pas tegen gehouden door de politie enz wegens het verlagen en de te brede banden ;)
                                                      Maarja.. Jij misschien nog stukken liggen :angel

25 berichten aan het bekijken - 76 tot 100 (van in totaal 305)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.