Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona C Project; Verlagen en updates 16/5
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 maart 2014 om 18:43 #17880739
Dat is inderdaad zonde! Wat een pech.
Veel werk om het weer op te knappen?
Kan je het op het transportbedrijf verhalen?
Of anders iets voor het waarborgfonds?11 maart 2014 om 19:54 #17880740Heb de bumper en radiateurbalk weer redelijk recht kunnen meppen met de allerheilige hamer… Tijdelijk de plastic voorbumper van de sloper erop gezet.
Helaas is de achterplaat niet helemaal lekker terug in vorm te krijgen, maar wil m graag als het geld er is naar schadeherstel sturen, om het fatsoenlijk te laten maken en eventueel te laten spuiten.Kosten zijn als het goed is gewoon via het transportbedrijf te verhalen, schadeformulieren zijn gewoon netjes ingevuld.
16 maart 2014 om 08:21 #17880741Dat is mooi, heb zelf vorig jaar november schade opgelopen (iemand heeft flinke deuk in mijn deur gereden) en dat is gelukkig ook via verzekering opgelost.
Geld heb ik binnen, moet alleen nog naar schadebedrijf begin april.Andere vraag, Bryan. Jij leert toch voor automonteur.
Ik heb inmiddels 4 keer de Wegenwacht moeten laten komen en heb de Manta een paar dagen bij de Opel garage gehad.
Probleem is als volgt: heb nu verschillende keren gehad dat de Manta begon te stoten en flink te roken uit de uitlaat (zwarte rook), dat wordt dan erger en vervolgens slaat ie af. Dan krijg ik hem niet meer aan de praat. Met starten lijkt het alsof ie net niet aanslaat.
Zoals gezegd heeft de Wegenwacht er al 4 keer naar gekeken en de Opel garage al 1 keer. In de laatste twee weken heeft ie tussendoor ook steeds weer een tijdje gelopen (soms een aantal dagen, soms maar een halve dag).
Het gaat om een 2.0 GSI motor.
Inmiddels is vervangen:
signaalmodule, rotor, verdelerkap, bougiekabels (1 kabel was bij de verdelerkap kapot), bobinekabel, startmotor (had door de vele startpogingen ook de geest gegeven :( ), bobine.
Getest en goed bevonden:
accu, brandstofpomp, brandstofrelais, zekeringen, ecu.Jij misschien een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt en succes met opknappen van de Ascona!gr
John16 maart 2014 om 10:05 #17880742Ja eigenlijk vrachtwagenmonteur en heb inmiddels mijn diploma :thumb
Zwarte rook duidt vaak op een brandstofoverschot. En als ik het goed heb praten we hier over een injectiemotor met 4 injectoren toch? Het kan zijn dat er één of twee injectoren niet altijd goed openen of sluiten waardoor je cilinder volloopt en de boel elkaar gaat tegenwerken. Weet niet of ze dit kunnen uitlezen…Dat opknappen gaat wel lukken!
Groetjes uit het zonnige zuiden!
16 maart 2014 om 12:39 #17880743@Dolmans wrote:
Ik heb inmiddels 4 keer de Wegenwacht moeten laten komen en heb de Manta een paar dagen bij de Opel garage gehad.
Probleem is als volgt: heb nu verschillende keren gehad dat de Manta begon te stoten en flink te roken uit de uitlaat (zwarte rook), dat wordt dan erger en vervolgens slaat ie af. Dan krijg ik hem niet meer aan de praat. Met starten lijkt het alsof ie net niet aanslaat.
Zoals gezegd heeft de Wegenwacht er al 4 keer naar gekeken en de Opel garage al 1 keer. In de laatste twee weken heeft ie tussendoor ook steeds weer een tijdje gelopen (soms een aantal dagen, soms maar een halve dag).
Het gaat om een 2.0 GSI motor.
Inmiddels is vervangen:
signaalmodule, rotor, verdelerkap, bougiekabels (1 kabel was bij de verdelerkap kapot), bobinekabel, startmotor (had door de vele startpogingen ook de geest gegeven :( ), bobine.
Getest en goed bevonden:
accu, brandstofpomp, brandstofrelais, zekeringen, ecu.Jij misschien een idee waar dat aan zou kunnen liggen?
Alvast bedankt en succes met opknappen van de Ascona!gr
JohnKlinkt al het zelfde probleem dat wat ik gehad heb.
Het kon een paar dagen goed gaan en zo had hij weer het probleem.
Na lang gedoe (ook verschillende spullen vervangen maar het probleem bleef) heb ik de ontsteking vervangen en het was opgelost.
Kan zijn dat het bij jou het zelfde probleem is.21 maart 2014 om 18:57 #17880744hij loopt weer!
lmm is schoongemaakt en opnieuw afgesteld, stekkers zijn gecontroleerd en de motor is opnieuw afgesteld. Motor draait nu beter, heeft meer power en houdt niet meer in bij volgas.
Dus we kunnen weer verder sturen :thumb
En, Bryan, gefeliciteerd met je diploma!
29 maart 2014 om 08:54 #17880745Auto is totalloss verklaard, krijg 200 piek en mn wrak weer terug…
Om de auto nu weer helemaal naar wens te maken en te lassen wordt het een heel duur grapje, dus gaat ie waarschijnlijk met pijn in het hart in de verkoop :(
Gratis stalling bestaat helaas niet…29 maart 2014 om 09:04 #17880746zoveel is er toch ook weer niet aan is zonde om m weg te doen dan krijg je helemaal niks meer ervoor nu
29 maart 2014 om 10:11 #17880747Wielrandjes beginnen weer te roesten, achterplaat begint in de hoeken flink, en als er nu iets gebeurt krijg ik helemaal niks meer ervoor terug.
Als ik de wagen weer zo wil als ik t graag zou willen hebben dan moet er weer 1500 euro in. Want wielrandjes erin zetten en niet spuiten is ook niks…29 maart 2014 om 14:08 #17880748dan kan je idd beter kijken voor een andere en deze slopen…
ze zijn momenteel niet duur meer dus voor leuk bedrag heb je een goede29 maart 2014 om 15:06 #17880749Heb nog een c2 hatch in de aanbieding, met 16sh bigblock motor, en f16 5bak.
Pm bij intresse
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
29 maart 2014 om 17:24 #17880750denk dat hij dan meteen voor een 3drs gaat :P
29 maart 2014 om 17:48 #17880751Ja, kan, maar mischien had of heeft ie er wat aan??
Verstuurt vanaf een trage Samsung Gio met Tapatalk
30 maart 2014 om 08:10 #17880752Klopt, een hatch heeft niet echt mijn voorkeur. Maar heb zelf gekeken naar een b vec station of een astra g station.
Voor nu een auto waar ik niet veel aan hoef te doen qua laswerk en reparaties en als ik ‘later groot ben’ weer een ascona en dan op t gemakkie helemaal restaureren.Maar zolang ik nog geen vervanger naar wens heb gevonden, tuf ik nog fijn oldscool door.
31 maart 2014 om 15:29 #17880753Jee, Bryan, zonde.
Ik kan je een hand geven. Mijn Manta is vorige week weer stilgevallen en nu is de grens van mijn financiële mogelijkheden bereikt. Met heel veel pijn in mijn hart heb ik moeten besloten om hem weg te doen. Bij de Manta moet op termijn ook het een en ander weer gebeuren (dorpels en 1 wielrand o.a.) en eerst moet helemaal uitgezocht worden waarom ie niet wil lopen. Al met al lopen de kosten te hard op.
Hij is inmiddels, via het Opelforum, verkocht aan een andere liefhebber en gaat woensdag weg.gr
John31 maart 2014 om 17:25 #17880754Hmm… das niet zo mooi…
Neig er zelf toch steeds meer na om de ascona te houden… de funfactor ligt veel hoger dan een nieuwerwetse auto…
En geld kosten gaat het toch, ook bij een andere auto.Groet,
Bryan
1 april 2014 om 11:18 #17880755Nu weet je wat je hebt, een andere tweedehands kost een hoop geld. En vaak erf je er ook de problemen die de vorige eigenaar al had. En afschrijving heb je nu met je Ascona toch niet echt.
In ieder geval sucses met je keuze en/of reparatie.6 april 2014 om 16:25 #17880756Knoop is door, ascona blijft!
Zelf maar beetje bij beetje de zaakjes bijwerken, en als het een beetje mee wil werken (vooral financieel) wil ik ‘m graag laten spuiten.
Wat er op het programma staat om eerst te doen;
– voetpakking van de carburateur vervangen, trekt valse lucht
– voorste veerschotels vervangen, lagers rammelen er zowat uit
– roestplekje in schutbord bijwerken
– achterplaat lassen en bijwerken
– wielrandjes opnieuw bijwerken, vorige keer niet zo goed gedaan of slecht bijgespoten, roest komt er weer doorheen.Bryan
7 april 2014 om 20:18 #17880757Goed zo Bryan !!
7 april 2014 om 20:20 #17880758that’s the way to go ! keep on rolling !
8 april 2014 om 05:46 #17880759goed bezig
:thumb9 april 2014 om 21:08 #17880760Weer een beetje bezig geweest deze week
Heb zondag de 2 liter remmers op de vooras geïnstalleerd, bleken de afgedraaide schijven toch iets te krom te zijn. En op zondagmiddag krijg je nergens meer onderdelen, waardoor ik de boel weer terug heb gebouwd naar origineel. Maandag nieuwe schijven gehaald en s’avonds de boel weer erop gezet, beetje rond gereden, flink roken en maar afvragen waar dat van kwam… even vergeten dat ik de klauwen met hittebestendige verf had gespoten, die was dus aan het uitharden. Een zorg minder dus.
Na een ritje maandagavond trok de auto nog iets naar rechts, wat ook dinsdag en vandaag te voelen was. Bij thuiskomst nog maar eens ontlucht, bleek links nog iets lucht in de zitten. Na een goede rit met veel remmen trekt ie op het moment niet meer naar rechts. Wel worden de remmen rechts warmer dan links, alles is gangbaar en de klauwen zijn gereviseerd… dus kijk het nog even aan en kijk of het verder tot problemen lijdt. Zo niet, dan blijft t lekker zitten.Hier nog met de afgedraaide schijven, maar geeft in indicatie.
Vandaag ook nog maar even het hele ruitensproeiersysteem schoongemaakt, raakte telkens verstopt… Reservoir en leidingen goed uitgespoeld met heet water en de kopjes even met het blaaspistool doorgeblazen, en nu werkt het weer helemaal fantastisch!
En kon het niet laten om het reservoir zwart te spuiten, ziet er toch ietsjes strakker uit. En direct een foto met de veerpootbrug.En nog maar wat aangeprutst, niet erg orgineel, wel oldscool. Zoek nog een blikje dat er fatsoenlijk omheen gaan, deze zijn net te krap waardoor in de zijkant heb moeten insnijden…
18 april 2014 om 15:45 #17880761Hé Bryan,
Goed bezig. Ik heb besloten om als daily ride een Ascona C aan te schaffen. Weet jij nog ergens een mooie staan? Mijn (helaas beperkte) budget is ± € 800.
gr
John18 april 2014 om 16:55 #17880762Nee weet er zo even geen te staan. Ze worden steeds minder gezien helaas.
Wel mooi dat het een c’tje word!Mvg,
Bryan
18 april 2014 om 18:23 #17880763een man met smaak ! beter dan een c kan bijna niet :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.