Ascona C – Onstekingsmodule vervangen

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona C – Onstekingsmodule vervangen

• Dit onderwerp is leeg.
7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Auteur
    Anoniem

Goedemorgen!

Gisteren kreeg ik, heel mooi en volgens afspraak, van een mede-panellid een complete ontstekingsmodule toegestuurd, afkomstig uit een Kadett. Ik heb een Ascona C , met C16NZ motor. Dat is dezelfde motor als in de Kadett.

De ontstekingsmodule zou moeten werken bij mijn motor. Maar…., er blijkben 6 draden uit de verdelerkap te komen terwijl er in mijn originele module maar 5 draden zijn.

Wie weet waar dit verschil vandaan komt en of het mogelijk is de 6e draad af te blinden of zelfs weg te halen?

Iemand vertelt me dat het kan liggen aan de computer die er wel in de Kadett zat maar nog niet in mijn Ascona van eind ’86. De 6e draad zou richting computer gaan.

Graag de gouden tip! Of natuurlijk toch een identieke module, mocht iemand die hebben of te koop weten, dan hoor ik dit ook graag.

Alvast dank!

Pier7

wim-v6
      Deelnemer

5draden is voor de 16sv motor.
        6draden voor de c16nz.

De ontstekingsmodule zelf in de verdeelkap van de c16nz heeft ook een pinnetje meer.

Door WIM-V6, vanaf de teledinges
        let daarom niet te veel op SPELFOUTEN.

Anoniem

Dank, Wim,

Ik begrijp van de verkoper van deze module dat hij oorspronkelijk bij jou vandaan komt. En dat vind ik een aanbeveling!

Nu begrijp ik ook dat ik wel degelijk een 16SV motor heb. En nu begrijpt hier iedereen dat ik er zelf niet zoveel verstand van heb. De man die zo vriendelijk is aan mijn auto te werken, heeft nu geen tijd om op dit forum bezig te zijn.

Maar hij is heel benieuwd of hij de 6e draad mag negeren. En gewoon deze module uit de C16NZ motor (van jouw Kadett) kan plaatsen in mijn C16SV motor. En welke draad is dan overbodig??

Als je tijd hebt kan bellen natuurlijk ook! (06.28172897)

Vriendelijke groet,

Pier7

opelremco
          Deelnemer

Mocht je een nieuwe originele gm module willen voor je 16sv motor.Heb nog 1 liggen.

wim-v6
            Deelnemer

Ow heb je mijn c16nz module te pakken.

Dat is wel zonde dat ie niet past.

Erg oud is deze niet namelijk.

Anoniem

Dank, Opelremco en Wim v6,

@Opelremco
                : wat is een gm-module? Is dit hetzelfde als de onstekingsmodule? Een kap met een centraal punt en 4 punten gelijk verdeeld, met 5 draden die er uit komen. Een deel van de draden gaat via een klein blokje. Hier hoort een foto bij natuurlijk. Een kijken of ik die nog gepost krijg.

Inderdaad zou een nieuw exemplaar zeer welkom zijn, als het is wat ik nodig heb. Wat vraag je ervoor?

@ Wim-v6, ok, hij past niet die uit de C16NZ motor. Maar is er geen trucje om hem aan te passen?

Beiden dank!

wim-v6
                Deelnemer

Dan had ie er bij mij opgezeten want mijne was kapot toen ik deze had liggen.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.