Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona C ombouw naar Calibra 2.0 16V motor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 april 2014 om 00:09 #17265487
wie kan mij vertellen wat ik nodig ben om van mijn ascona 1.6
een 2.0 16v te maken ik snap natuurlijk de motor :D maar wat
zou ik moeten aanpassen ik bedoel moet ik dan mijn kabelboom
gaan verknippen :hmmz reden van het willen ombouwen is dat er
steeds minder te krijgen valt en er steeds meer problemen komen met de
varajets en het snel zijn speelt natuurlijk ook een kleine rol :D waar het mij
dus voornamelijk om gaat is de kabelboomDavid
24 april 2014 om 00:19 #18230599sorry was er ever vergeten bij te zetten dat het gaat om de c ascona 16SH {90 p.k}
David
24 april 2014 om 06:28 #18230600een how to is als je instructies wilt delen
en wat voor 2 liter heb je ?
24 april 2014 om 10:23 #18230601nou ik heb hem nog niet maar wil gaan kijken voor een c20xe
met bak en al ;)David
24 april 2014 om 14:13 #18230602de aandrijf assen,remmen voor ,beste ook schijven achter ,andere hoofdremcilinder,remdruk verdelers ,koelslangen ,radiator,uitlaat, kabelboom,luchtfilterbak moet je aanpassen van een vectra a ofzo want 1 op 1 past t niet , zou dan ook een ander klokken stel pakken met toerenteller , f16 ascona bak gebruiken de standaard f20 bak van calibra past niet in een ascona ,
24 april 2014 om 16:31 #18230603@opelpower89 wrote:
de aandrijf assen,remmen voor ,beste ook schijven achter ,andere hoofdremcilinder,remdruk verdelers ,koelslangen ,radiator,uitlaat, kabelboom,luchtfilterbak moet je aanpassen van een vectra a ofzo want 1 op 1 past t niet , zou dan ook een ander klokken stel pakken met toerenteller , f16 ascona bak gebruiken de standaard f20 bak van calibra past niet in een ascona ,
:(
Ik zou zeggen dat hij beter een 2.0 NE erin kan zetten.
(is minder werk/kosten)24 april 2014 om 16:34 #18230604oke super, mooi lijstje kan voor het meeste
dus beter een complete calibra halen :hmmz
maar bedankt voor de reactie :thumb is er hier dan ook al
iemand die dit al heeft?David
24 april 2014 om 16:35 #18230605oke een 20ne en wat is daar voor nodig dan want ik begrijp
dat ik niet in mijn kabelboom hoef te knippen :hmmzDavid
24 april 2014 om 17:44 #18230606t zelfde bijna … alleen hoef je je kabel boom niet te knippen als je een c20ne boom uit een ascona kan krijgen
24 april 2014 om 17:52 #18230607ik zou meteen een c20xe pakken ..
24 april 2014 om 20:22 #18230608ja inderdaad gewoon een c20xe een beetje werk ben ik niet zo bang voor
zover ik het een beetje begrepen heb is wat ik nodig ben alleen de kabelboom
van de motor samen met de ecu :D {om hem aan de gang te krijgen} de rest
lijkt me mooi sleutelwerk!David
24 april 2014 om 20:32 #18230609ik rijd zelf dagelijks met een ascona c c20xe rijd heerlijk in een ascona en niemand verwacht het !
dit is mijne !pas wel op dat de f20bak wat origineel op de c20xe zit niet in een ascona c past omdat die de bevestiginggaten voor de motorsteun aan de achterkant van de bestuurders zijde niet heeft wat een ascona (f16) bak wel heeft ( f16 uit vectra a,calibra en astra f hebben deze gaten ook niet meer )
24 april 2014 om 20:57 #18230610super mooie auto :wub
ja van die bak had ik gelezen word even goed zoeken
heb goed contact met een slooper in emmeloord die heeft heeeeel veeeel spul
liggen van calibra manta ascona rekord meschien nog een tip voor iemand hier? :pukeDavid
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.