Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 347)
  • Auteur
    Berichten
  • #17492210
    opelfreak1975
      Lid sinds:
      12 September 2009

      ziet er netjes uit zo vooral door gaan met het project je vader zou het super vinden dat zijn ouwe auto gerestaureert wordt

      dat ken ik weten want was super gek met je vader in de tijd dat ik hem heb gekent we hebben veel gekke dingen gedaan met hem en de sloop ascona’s :jerry

      #17492211
      Kadett 1.5-TD 4Deurs
      Deelnemer
        Lid sinds:
        16 February 2008

        Mooi bezig man! :kewlpics

        #17492212
        asconahobbyist
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 June 2008

          er zijn weer ontwikkelingen,ik had de plastic handremgeleider op de achteras gemold:swear
          eigen stomme schuld,maar helaas is ie niet meer leverbaar,ook niet bij Opel classic parts.
          ook de man van classic opel parts in emmen kon m niet meer leveren.
          Nou zijn er 2 forumleden die met een 82er c ascona die er een dikke motor inhangen,dus ik brutaal ge u2u’t of ze die as weelicht overhadden.
          nou is dat het geval,dus moet ik even wat afspreken,ik denk dat ik ze beide ophaal,eentje reserve is nooit weg.
          tevens heb ik nog een fotootje van de gepoedercoate velgjes.

          was echt roestige meuk,is weer helemaal nieuw

          http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YZMTNPGH.jpg

          kleur van de naafdopjes komt ook aardig overheen,valt hier meer op dan in t echt

          http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-6ASICG37.jpg

          meer nieuws volgt

          #17492213
          asfaltmaffia
            Lid sinds:
            29 January 2006

            Word het motorblok ook weer netjes gemaakt?

            #17492214
            asconahobbyist
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2008

              kop is er wel afgeweest maar door tijdgebrek (het moest er erg snel weer in) niet de tijd gehad om het 100% naar mn zin te maken,qua uiterlijk dan,technisch is ie wel wer 100%
              Onderblok en carter zijn opnieuw gespoten en de kop en nokkenashuis zijn in zo’n zuurbadje geweest (bij het bedrijf dat ook de kop gevlakt heeft en de kleppen heeft ingeslepen,en de klepseals vervangen)
              dus opzich ziet het er wel weer behoorlijk uit.
              uiteraard zijn de krukas en nokkenaskeerringen vernieuwd en natuulijk ook de riem en waterpomp.
              caraterpan is eraf geweest en schoongemaakt plus nieuwe pakking.
              Bak zou wat schoner mogen,maar bijvoorbeeld de rembooster moet nog een keertje een verfje hebben.
              Maar dat zijn dingen die je er later zo weer uithaald om even op te knappen,leuk voor van de zomer.
              En ik zit eigenlijk te wachten tot ik nog eens een ruil/revisiemotor op ebay duitsland tegen kom voor een leuk prijsje,maar dat komt wel.

              #17492215
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                en weer even bezig geweest,we hebben gelukkig weer een werkende handrem,met dank aan oplvectrafreak voor de achteras,daar kon ik mooi mn missende geleidertje afhalen.
                Ook de bandjes zitten er op,begint wat te worden.
                Vandeweek kijken of ie nog/weer wil lopen.
                nu alleen nog wachten op de ruitenboer voor het voorraam,dan kunnen de voor en achterruit erin.
                de foto’s

                weer een knap velgje met een mooi nieuw ouderwerts vredestein bandje

                http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KYADGOBE.jpg

                gelukkig komt de kleur van de velgen vrij aardig overeen met die van de (nieuwe en originele) naafdopjes

                http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KFNCJUPT.jpg

                Achterbrug ziet er ook weer aardig uit met van allerlei nieuwe meuk

                http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XUGQGN3E.jpg

                nou,dit is het plaatje hoe ie er nu bijstaat.

                http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FS64674N.jpg

                vandeweek hopelijk weer nieuwe updates!

                #17492216
                GTS2.2DTI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2006

                  Helemaal super, net of hij zo uit de fabriek komt..:wors

                  #17492217
                  asconahobbyist
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 June 2008

                    bedankt voor het compliment!
                    De restauratie is echt finaal uit de klauwen gelopen maar dat komt vaker voor schijnt het.
                    In elk geval ben ik er zelf al best wel trots op hoe ie is geworden tot dusverre.
                    Denk dat mn vader ze wagentje weer heel mooi zou vinden,al zou ie me waarschijnlijk voor gek verklaard hebben.
                    Vandaag in friesland bij kipracing nog een achteras gehaald,nu heb ik gelukkig nog zo’n handremgeleider liggen als er nog eens eentje sneuvelt.

                    #17492218
                    opelfreak1975
                      Lid sinds:
                      12 September 2009

                      het ziet er super uit de ascona vooral door gaan er mee want je bent er bijna

                      #17492219
                      asconahobbyist
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 June 2008

                        en weer even bezig geweest.

                        kofferbak ingericht met een nieuwe velg en band uit 1983!

                        al het electra werkt inmiddels,handrem is nu ook goed afgesteld.Als van het weekend de carburateur klaar is gaat ie erop. Remmen doorpompen ging niet,bleef lucht houden dus even zo’n easy-bleed versieren,dan zet je druk op je remoliepotje en pomp je het (als het goed is) zo door.
                        En dan nog achter een voorraam aan,heb het al bij diversen proberen te bestellen maar degene die ik wil wordt moeilijk,gewoon blank glas zonder spiegelvoetje erop
                        al met al is ie dus nu bijna klaar.
                        Moet alleen de tankontluchting eens nakijken,hij bouwt druk op in de tank,en dat met net een litertje of 5 erin………
                        nog 1 plaatje om het af te leren.

                        http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FKRWXYOK.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;

                        #17492220
                        Christian-tsx
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          25 May 2008

                          wordt echt mooi hoor:thumbup

                          doet me denken aan het opbouwen van mijn d kadett.
                          zo mooi als alles gespoten of nieuw is, om het dan in elkaar te zetten.

                          ik heb dezelfde velgen als jij trouwens alleen andere wieldoppen.

                          ga zo door, en wanneer trouw je trouwens?:jerry (had ooit eens gelezen dat ie dan klaar moet zijn om als trouwauto te dienen:D)

                          #17492221
                          asconahobbyist
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 June 2008

                            thanx voor het compliment,ja vindt m zelf ook echt super geworden.
                            we gaan 20 mei trouwen,zal dan ook wel wat foto’s posten.
                            Bevalt de kadett sedan automaat een beetje???

                            #17492222
                            Christian-tsx
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              25 May 2008

                              ja zeker, loopt mooi, en een automaat loopt ook wel goed.
                              eerste dagen wat problemen met de choke. bleef hangen waardoor ie verzoop. stond voor een stoplicht te wachten en viel uit, kreeg em ook niet meer aan en accu leeg, snel aan de kant duwen in mn eentje:P

                              ma dat heb ik verholpen en geen problemen gehad. roestplekjes bijgewerkt enzo.

                              #17492223
                              asconahobbyist
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 June 2008

                                beter,vond t inderdaad een leuk ding.
                                Een maatje van mn neefje heeft met zn fikken aan de carb gezeten,hij ZEI dat ie er verstand van had………
                                zuinig op wezen ,volgend jaar geen wegenbelasting meer:D

                                #17492224
                                Christian-tsx
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  25 May 2008

                                  ja klopt, maar ik denk dat ie vant voorjaar weer weg gaat. dan rij ik weer ik mn d kadett verder, en de ascona wil ik ook vanaf.

                                  dan hou ik mooi 2 auto’s over, meer als zat.

                                  zou misschien wel beter zijn om te wachten tot ie belastingvrij is, ma tis en blijft maar een winterauto voor mij.

                                  dus er is wel wat aan geknooit met die carburateur, dacht ik al, er mist volgens mij iets wat ik nu met 2 tairips heb opgelost. werkt wel maar moet eigenlijk nog een keer anders.

                                  maar ik weet niet wat er mist, omdat ik nooit eerder zon carburateur heb gehad, moet eigenlijk een keer een soortelijke motor ernaast hebben.

                                  #17492225
                                  fernand
                                    Lid sinds:
                                    11 December 2009

                                    super mooi geworden:wors:wors:wors:wors ik vind ze origineel ook het mooist!!!!

                                    #17492226
                                    opelfreak1975
                                      Lid sinds:
                                      12 September 2009

                                      ziet er netjes uit de ascona

                                      #17492227
                                      Anoniem
                                        Lid sinds:
                                        1 January 1970

                                        Deze Ascona verdient uit respect een………………. Upje :wors

                                        We wachten met geduld op een fotoshoot van deze Ascona :thumbup
                                        :kewlpics

                                        grtz Ron ;)

                                        #17492228
                                        asconahobbyist
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 June 2008

                                          heey,hij staat voorlopig even in de garage bij moeders,enoge wat er nu te melden valt is dat ie volledig rijvaardig is,hij rijdt en remt gewoon goed.
                                          Als het weer beter is ga ik de laatste kleinigheidjes doen,de pezen moeten nog in de raamrubbers,dat ging vanwege de kou niet meer,was te stug,en de deuren moeten nu de body wat meer gezet is nog iets bijgesteld worden.
                                          dan moet ie alleen nog uitgelijnd worden en een APK erop. Dan kan er als ie 100% klaar is ook getaxeerd worden!
                                          maar 20 mei zal ie schitteren als trouwauto!~

                                          groetjes,een bijna getrouwde Patrick

                                          #17492229
                                          Anoniem
                                            Lid sinds:
                                            1 January 1970

                                            Als je ons allen uitnodigt,
                                            dan is er geen fotoshoot meer nodig,
                                            dan kunnen we allemaal de hele dag genieten :D:D:D


                                            hier nog een van je laatste fotos

                                            Nee, joh, geintje, we wachten met geduld af op de fotoshoot,
                                            die van voor of op 20 mei :D:thumbup

                                            grtz Ron ;)

                                            #17492230
                                            asconahobbyist
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 June 2008

                                              gister nog even met de Ascona bezig geweest!
                                              was immers mooi weer.
                                              de deuren sluiten nu weer perfect,de stootlijst op de bestuurdersdeur zit nu ook op de goeie hoogte,ook nog wat poetswerk onder de kap gedaan en de Varajet2 lekker volgespoten met met carb cleaner,dat vondt ie wel erg lekker,hoewel ie de eerste 10 seconden daarna wel even stond te kuchen en te hoesten (maar ja,wat zou jij doen als je normaal alleen bier drinkt en dan ineens een flinke slok Stroh 80 in je mik krijgt,dan kuch je ook wel een paar keer:jerry)
                                              uiteraard heb ik een paar fotootjes gemaakt,al doen ze de auto vindt ik geen recht,in het echt is ie mooier.

                                              hieronder zie je de lijst nog te hoog zitten!

                                              http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GDNRG7GA.jpg

                                              http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-JCQGNM74.jpg

                                              http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-C3NWFSFZ.jpg

                                              en op deze zit de lijst nu goed.
                                              Het fotomodel is trouwens mn moeder,ze vindt het gewldig dat de Ascona weer als nieuw is.
                                              Zit ze weer even op dr vertrouwde plekje na 10 jaar (in mei 2000 is ie stilgezet)

                                              http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RSZFD874.jpg

                                              inmiddels zijn er ook weer nieuwe remcylinders voor achter besteld.
                                              ik had alles vernieuwd,tijdens ontluchten zeek het rechtsachter uit de trommel,nieuwe cylinder zo lek als een mandje,ingeleverd en nieuwe gekregen (plus een set voering,want die was ook nat)
                                              gister wilde ik de achterremmen nog wat bijstellen dus trommel eraf,wéér lek,dus weer terug.
                                              Ik krijg nu 2 nieuwe cylinders van een andere leverancier en weer een set voering.
                                              Oude zijn open gemaakt en er zat roest in,blijkbaar te lang gelegen. Maar tis wel weer werk.
                                              waarschijnlijk in April gaan wel m technisch nog even nalopen en kan er een keuring op.

                                              #17492231
                                              asconahobbyist
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 June 2008

                                                nou,afgelopen donderdag weer even lekker bezig geweest.
                                                achterremmetjes zijn nu voor mekaar,remt nu prima.
                                                achterklep ligt mooi vlak,deuren openen en sluiten nu mooi soepel,portierruiten voor heb ik afgesteld,en ik heb m even gewassen en goed in de was gezet.
                                                alleen kom je eigelijk aan werken niet toe als ie buiten staat want om de haverklap wordt je aangesproken door voorbijgangers,is wel heel leuk,blijkt dus ook dat echt heel veel mensen dus een Ascona gehad hebben.
                                                en uiteraard complimenten voor hoe ie er uit ziet.
                                                ben ook heel stiekem een klein blokje omgeweest met m,en hij rijdt,remt en stuurt nu gewoon goed,gelukkig.
                                                dus die apk komt wel goed!

                                                #17492232
                                                knoll
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  16 July 2005

                                                  origineel gepost door opelfreak1975
                                                  hierbij de fotos van asconahobbyist
                                                  van zijn foto bitch
                                                  :jerry

                                                  hey,

                                                  waar heb jij je teer matten gehaald? zijn het gewoon ongeveer dezelfde als dat er origineel in zaten?

                                                  Greets,
                                                  Alex

                                                  #17492233
                                                  Alfred
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    8 January 2005

                                                    Prachtige restauratie! :wub Respect voor ‘t werk! :wors:thumbup

                                                    #17492234
                                                    asconahobbyist
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 June 2008

                                                      het zijn platen van 50 bij 50 cm van het merk 3M ,zelf helemaal op maat geknipt.
                                                      Ik heb ze via de plaatwerker gekocht maar denk dat een brezan het zo kan bestellen.
                                                      deze zijn iets dunner als origineel.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 151 tot 175 (van in totaal 347)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.