Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 januari 2010 om 11:58 #17492185
die gaat opelfreak1975 erop zetten,ik kan op de 1 of andere manier met mn comp geen foto’s meer uploaden.
Dus ik heb ze naar hem doorgemaild.3 januari 2010 om 16:34 #17492186hierbij de foto’s van de ascona van asconahobbyist
3 januari 2010 om 18:52 #17492187Had een Junior geen dashboardje met toerenteller?
3 januari 2010 om 18:56 #17492188nee,dat was de sport die je ook vanaf modeljaar 84 had.
Deze had nog enkel een snelheidsmeter,en dan was er ook nog verschil tussen 1983 en 1984 want de 84er had dan nog een snelheidsmeter tot 220 en onze tot 200.
De 84er kreeg dan nog de letters Ascona J in een wat zwieriger lettertype en vanaf half 83 waren de deurkaarten met stof inplaats van geheel kunstleer met een chroombies3 januari 2010 om 19:02 #17492189Ok, dat is duidelijk. Ik heb gisteren een Duitse 18i Sport gekocht. Volgens mij kennen we die niet in Nederland. Ik denk dat het een soort SR/E is. Deze ga ik gebruiken om mijn station om te bouwen. Net als jij dus; een voorkant van deze Duitser tegen de achterkant van mijn Station. Ik wil hem SR/E uitvoeren, dus onderkant antraciet en de rest rood en de raamlijsten en dakgootlijsten ook antraciet.
3 januari 2010 om 19:10 #17492190hoe oud is die sport?
De sport van 83 en 84 had eigenlijk hetzelfde interieur als de J en de Luxus alleen met een rode bies,dus geen recaro kuipstoelen
Hou er wel rekening mee dat een C1 tot 85 een iets andere bodemplaat heeft als de C2 en 3,met name de stoelbevestiging.
Die sport is overigens zeker wel in nederland geleverd,ik meen met alleen de 1.8E motor
welk interieur ga je in je vauxhall staion maken dan??
Ik heb eventueel dan wel (als het netjes is)interesse in dat van je sport.3 januari 2010 om 19:34 #17492191Maar eerst moet mijn Kadett E gesloten bestel af en daarna begin ik aan et Ascona Stationcar project.
Dat zijn echt de laatste want het wordt al aardig vol…
3 januari 2010 om 19:36 #17492192Aah joh boven nog zat ruimte Arjan :jerry
3 januari 2010 om 19:37 #17492193Nee, dat wordt allemaal magazijn. Af en toe werk ik ook nog……… :cry
3 januari 2010 om 19:46 #17492194ah,die sport,die had ik ook zien staan ja,die is in nl ook geleverd,heb m wel eens zien rijden,had altijd een K serie kenteken,ik geloof KS iemand bij mij op t dorp.
Mooie collectie die je daar hebt:o3 januari 2010 om 19:46 #17492195@ Asconahobbyist: dit interieur in ieder gaval niet. De achterbank van de station is anders. Daar komt bij dat het ook grijs (velours) is, dus dat past mooi bij het rood. Het is inderdaad een 84er.
3 januari 2010 om 19:47 #17492196nou,als je dr vanaf wilt hoor ik t wel,heb wel interesse voor een mooi prijsje
3 januari 2010 om 19:52 #17492197Dat kan wel, maar ik moet hem eerst nog hier zijn te krijgen. (ik koop altijd auto`s zonder ze eerst te bekijken ;)) Hij staat boven Bremen. Er ligt hier in het noorden zo`n 25cm sneeuw. Dus het wordt wel eind deze week of anders volgende week.
3 januari 2010 om 20:04 #17492198hoor het wel man!
Suc66 januari 2010 om 17:27 #17492199Nou, dat ging weer flink de mist in. Toen ik belde om een afspraak te maken om hem op te halen had hij hem net verkocht. :swear:fy1
6 januari 2010 om 18:11 #17492200lekker dan!
Das fijn afspraken maken he:(
maar je zoekt dus een links gestuurde ascona c,ga je het chassisnummer ook gebruiken zodat ie dan evt belasting vrij is??6 januari 2010 om 18:16 #17492201Ja, dat klopt. Maar wel met een beetje leuke motor, dus vanaf 18i. En in een kleur die past bij een grijs interieur. 5 bak is ook wel een must en stuurbekrachtiging zou ook leuk zijn maar is geen must. Daarom was ik zo blij met die rode duitser. Maar ja, er komt er nog wel een voorbij…
6 januari 2010 om 18:39 #17492202jah,ik heb nog wel een hele knappe 1.8S te koop maar die is eigenlijk te mooi om te slopen.
is die circuitwagen die hier te koop staat niet wat voor je,ligt zo te zien iets van een 1.8i in.
Ziet er nog redelijk intact uit.
En interieur heb je natuurlijk nog van je station.7 januari 2010 om 17:40 #17492203vandeweek niet zo veel gedaan helaas,kan hopelijk morgen de brug even op om de remleidingen even wat netter te leggen,benzinetank en vulhals en de uitlaat er onder.
wel vanmiddag de opgeknapte trekhaak en onder gezet,tevens zit de geschilderde achteras er weer onder.
en we kunnen weer wat trekken (al is t alleen maar om de achterbumper te beschermen)
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7ZDCZ66W.jpg
een beetje het totaalplaatje hoe ie er nu bijstaat,ik heb de openingen voor het voor en achteruit maar even afgeplakt,anders wordt ie zo stoffig van binnen,we wachten nog op het voorruit,dan gaan gaan ze er meteen beide in.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CCPLOFB4.jpg
van voren is t m ook al weer aardig
Op de achtergrond het soort projecten wat de plaatwerker normaal gesproken restaureert.
Een Chevrolet bel air convertible uit 1958,en het wolfrace wiel wat je nog net ziet behoort toe aan een Datsun 240Z uit 73http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-H8A6YDJZ.jpg
pfoeh,en als ik bedenk hoe vaak ik op deze plek gezeten heb………..
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FUELKVXW.jpg
dat was het weer eventjes
8 januari 2010 om 18:42 #17492204en vandaag ook weer lekker bezig geweest!
hij kon vandaag lekker op de brug,werkt een stuk fijner
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CM8UNWEQ.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-G3XMMHYM.jpg
we hebben weer een benzinetank en een uitlaat,achterdempertje hangt even tijdelijk zo,juiste rubbers zijn besteld
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7P8I3IYR.jpg
mooie nieuwe remleidingen en hoofdremcylinder,rembooster krijgt ook nog een keer een verfje
eerst moet ie rijden en gekeurd zijn,dan kan ie bij de plaatwerker weg.http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-X4MYHK38.jpg
dat was het weer voor nu
8 januari 2010 om 18:42 #17492205??:kewlpics
8 januari 2010 om 18:47 #17492206alstu,was wat te vroeg met bevestigen geweest:P:P
ben nog steeds niet zo’n computerheld.8 januari 2010 om 18:48 #17492207lol maar zie nog steeds nix hoor:D
8 januari 2010 om 18:51 #17492208ze doen t gewoon hoor,linkje aanklikken,als ik ze zo plaats worden t net posters zo groot!
8 januari 2010 om 19:43 #17492209net even via internet 4 bandjes besteld
de aloude vredestein sprint+ in maatje 165/80 13
is weliswaar ietsje smaller als wat er op zat (185/70 13) maar hij stuurde altijd al erg zwaar dus dat zal nu minder zijn.
Overigens is de sprint+ ook niet in 185 te krijgen en ik wilde het liefst dat type,dat haalde ik er namelijk voor de restauratie ook af (zijn er in 1988 opgekomen en waren nog niet verdroogd,maar uit oogpunt van erg oud toch weggeknikkerd.
En 165/13 zat sowieso al op bijna alle uitvoeringen dus…… -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.