Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 december 2009 om 21:22 #17492160
weet ik maar dan worden ze giga groot!
opelfreak 1975 is heel handig met verkleinen,hij is zogezegd mijn foto-bitch:P10 december 2009 om 19:48 #17492161origineel gepost door asconahobbyist
en vandaag weer even nuttig beziggeweest.nieuwe radiator en claxon plus wat tankjes geplaatst
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-L8F64YTU.jpg
en dan heb je dus met veel pijn en moeite die teerzooi eruit gepulkt en gekrabt,gaan we hetzelfde spul er gewoon weer inplakken
Is mooi werk,grof erin plakken en op maat maken,dan verwarmen met de fohn en voorzichtig in vorm drukken,best aardig gelukt zo.http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GP4CSHOT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DOUERPFJ.jpg
ook vast een beginnetje gemaakt met de kabelboom erin leggen maar ga ik toch anders doen,het deel onder de kap ga ik kaal maken en opnieuw intapen,de ouwe tape is én smerig én net kauwgom
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LKSUFJ4E.jpg
dat was het weer voor vandaagking:
Heb gezien dat je een groot gedeelte van de binnenkant van de auto bedenkt hebt met een soort zwarte mat.
Ben benieuwd hoe dat heet en waar je het kunt kopen.
Jouw auto ziet er gaaf uit !10 december 2009 om 20:08 #17492162Ziet er super mooi uit! Mooie kleur ook.:)
10 december 2009 om 21:30 #17492163hierbij de fotos van asconahobbyist
van zijn foto bitch
:jerry10 december 2009 om 22:20 #17492164die zwarte matjes dat zijn teermatjes,zijn stukken van 50 bij 50 cm ,deze zijn van 3M.
Is zelfklevend,knip of snij je zo op maat.
Je plakt ze erin,dan met de fohn verwarmen en in vorm drukken.
Zit er origineel ook in.Is met name voor geluidsisolatie.
Een goede automaterialenzaak,Brezan,Lasaulec,Rijsbergen kunnen dat zeker leveren.
Tis niet heel goedkoop maar wel nodig want als je goed wilt restaureren moet alles eruit om zeker te weten dat er geen roest zit.11 december 2009 om 09:36 #17492165Netjes hoor,maar 1 puntje van kritiek
Als je hem restaureert waarom geen nieuwe boutjes (zie de beugel voor de claxon)
en de claxon beugel effe netjes zilver of zwart weer11 december 2009 om 10:07 #17492166klopt helemaal,had boven al geschreven dat ik diverse nieuwe bouten en moeren wilde plaatsen,ben nu aan het monteren zodat ik in kaart kan brengen wat ik moet halen,dan gaat in 1 keer alles nieuw erop.
Maar goed opgemerkt want ik had inderdaad alleen de ouwe zooi gebruikt.Maar komt nog in orde.
Enneh,thanx voor t compliment!:thumbup11 december 2009 om 11:42 #17492167origineel gepost door asconahobbyist
die zwarte matjes dat zijn teermatjes,zijn stukken van 50 bij 50 cm ,deze zijn van 3M.
Is zelfklevend,knip of snij je zo op maat.
Je plakt ze erin,dan met de fohn verwarmen en in vorm drukken.
Zit er origineel ook in.Is met name voor geluidsisolatie.
Een goede automaterialenzaak,Brezan,Lasaulec,Rijsbergen kunnen dat zeker leveren.
Tis niet heel goedkoop maar wel nodig want als je goed wilt restaureren moet alles eruit om zeker te weten dat er geen roest zit.Interessante info.
Hoe krijg je die dingen er uit bij de oude bodem? Het lijkt muurvast te zitten.
11 december 2009 om 12:02 #17492168origineel gepost door McLambo
Interessante info.
Hoe krijg je die dingen er uit bij de oude bodem? Het lijkt muurvast te zitten.
Door ze te verwarmen met een fohn, of als je geen geduld hebt een gasbrander. dan worden ze zacht, en heb je ze er zo uit met behulp van een plamuurmes ;)
11 december 2009 om 12:25 #17492169koudijsmethode kan ook nog
11 december 2009 om 12:55 #17492170Hah! Breekt dan niet de hele bodemplaat in stukken? :D
11 december 2009 om 13:01 #17492171origineel gepost door asconahobbyist
klopt helemaal,had boven al geschreven dat ik diverse nieuwe bouten en moeren wilde plaatsen,ben nu aan het monteren zodat ik in kaart kan brengen wat ik moet halen,dan gaat in 1 keer alles nieuw erop.
Maar goed opgemerkt want ik had inderdaad alleen de ouwe zooi gebruikt.Maar komt nog in orde.
Enneh,thanx voor t compliment!:thumbupof thermisch verzinken en dan laten passiveren. Heb je de originele bouten/moeren etc. en dan ook als nieuw.
Ziet er netjes uit zo!:thumbup18 december 2009 om 21:46 #17492172kan helaas geen foto’s meer plaatsen want ik krijg op de een of andere manier geen foto’s meer geupload,dan loopt mn comp. vast.
Ik heb dr wat naar opelfreak1975 gemailt,die gaat ze dr dan opzetten.
Schiet aardig op.
Alle deuren hangen erin.
Holle ruimtes heb ik ingespoten met holraumwax.
Tapijt ligt erin,kabelboom is klaar en weer netjes.
Dashboard zit erin.
Vandaag heeft de bekleder de nieuwe hemel gemonteerd,zit er super uit.
Morgen de schermen kitten en fijnafstellen.
ZVerders zeggen de foto’s die gaan komen genoeg denk.
Het begint eindelijk wat te worden.
Velgen zijn ook gister van de straler teruggekomen,zijn weer als nieuw!18 december 2009 om 22:15 #17492173echt super hoe jij dit allemaal aanpakt. zou mijn manta ook wel zo willen restaureren . 1 vraagje waar zit die roestgevoelige holle ruimte waar je het een tijd geleden over had . ik heb namelijk ook nog een (dacht ik ) roestvrije e kadett:hmmz
19 december 2009 om 08:44 #17492174origineel gepost door fernand
echt super hoe jij dit allemaal aanpakt. zou mijn manta ook wel zo willen restaureren . 1 vraagje waar zit die roestgevoelige holle ruimte waar je het een tijd geleden over had . ik heb namelijk ook nog een (dacht ik ) roestvrije e kadett:hmmzals je onder de kap van de auto kijkt zie je onder aan het schutbord in het midden een groot gat zitten waar bij de vroegere modellen de schakelstang uit komt,daarbinnen is zeg maar de gevoelige holle ruimte.
ALs daar ellende zit dan zie je dat het eerst binnen in de auto,dan moet je het tapijt en isolatiemat weghalen.
EN dan zeg maar onder je pedalen (maar ook rechts op dezelfde plek waar dus geen pedalen zitten),daar zit een teermat overheen en vaak als je die weeg gaat bikken ga je er doorheen.
als je daardoorheen gaat dan zit je onder de auto vlakbij de draagarm bevestiging,daarom is het ook zo’n rotplek,als ie echt slecht is kan gewoon je ophanging eronderuit scheuren.
Mede forumlid Glenn GSI weet daar alles van helaas,alleen dan bij een D Kadett.
Als je nog een tijdje met je dett wilt doen kan het geen kwaad om te checken,het is wel even werk maar het is wel een fijn idee als je weet dat het hard is,en als ie begint dan kan je het meteen (laten) fixen om erger te voorkomen.19 december 2009 om 11:24 #17492175bedankt ik zal het gelijk even checken en ik hoop dat het meevalt. wat voor antiroest spul moet je er dan op spuiten?:o
19 december 2009 om 15:29 #17492176ik heb bij mij de binnenkant van de bak met hohlraumwax ingespoten,onderzijde staat in de bodyschutz en de binnenkant zit epoxyprimer,daarover grondeverf,gewoon de kleur en daarna heb ik de teermatjes er weer ingebrand.
19 december 2009 om 19:12 #17492177hierbij de foto’s van asconahobbyist
19 december 2009 om 19:27 #17492178Mooi werk ! zo’n Ascona C is ook net een D kadettje hea :P
Die witte plastic dingetjes bij de koplamp.. ( ik denk dat daar dat plastick kapje onder de koplamp op komt ) heb je er daar nog een paar van liggen toevallig ? dat zijn precies dezelfde om de kappen van de ronde koplampen van men D kadett te monteren en laat ik er nou 2 missen :P
20 december 2009 om 09:45 #17492179kom er helaas zelf ook nog eentje te kort.
Ben al een eeuwigheid bezig om ze bij opel classicparts te bestellen.
Is de pest dat ze altijd sneuvelen bij demonteren.
de gewone Opel dealer kan ze ook al niet bestellen,ik heb ze ook her en der gesprokkeld.20 december 2009 om 13:25 #17492180Nieuw hemeltje?
Wordt dat nog gemaakt? of moet je dat ergens speciaal laten maken?En de deurrubbers; ook nieuw: Of de oude gebruikt?
20 december 2009 om 14:05 #17492181deurrubbers heb ik de originele gebruikt,die waren nog helemaal heel en netjes.
De hemel heb ik uit de auto gehaald en naar een auto bekleder/stoffeerder gebracht,die heeft het materiaal besteld en de hemel nagemaakt,als je dat ook wil laten doen 1 advies,laat diegene hem er ook inzetten,is zelf niet te doen.
Heb ik bij een kennis gezien,heeft ze nieuwe hemel compleet verkloot.
Mijne zit er subliem in.20 december 2009 om 15:41 #17492182Ik ben niet met een grootschalige restauratie bezig, maar loop alleen de pijn puntjes langs. Ik laat het hemeltje er dus lekker inzitten :-). Maak het wel schoon
3 januari 2010 om 11:41 #17492183en weer even een update,het schiet aardig op,het interieur zit er al helemaal in,het wordt echt wat.
Schokbrekertjes achter vervangen voor monroe sensatracs,het waren de eerste nog,deden niet echt veel meer.
neusje is ook klaar.
De originele Ascona J striping zit er inmiddels ook op,tot groot ongenoegen van de plaatwerker,die loopt al de hele week te blazen tegen me. Heeft ie er zo zn best op gedaan,maak ik er een zebra van! Mn bijnaam is daar inmiddels dan ook Patje plakplaatje:angelDe achteras zit er inmiddels ook weer onder,geschilderd en wel,gister de remleidingen gemaakt en eronder gezet,maandag op de brug die leidingen nog even iets netter doen,zit nu nog iets gekronkeld.
Tsja en dan is het even geduld tot het voorruit binnen is,dan moeten er nog banden om de gestraalde en gepoedercoate velgen.
Carburateur moet een revisiesetje in ,dan nog wat leidingen en slangen en wat vloeistoffen en dan kan er zo’n beetje gereden worden.
Foto’s komen eraan,met dank aan opelfreak1975.
Zal morgen buiten wat mooiere proberen te maken.3 januari 2010 om 11:51 #17492184????:kewlpics
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.