Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 oktober 2009 om 07:20 #17492110
nou,beetje onverwachte tegenvaller.
Het project ligt op het moment een beetje stil/op een laag pitje.
De plaatwerker is vandeweek in het ziekenhuis opgenomen met hartproblemen en het ziet er niet naar uit dat ie weer snel eruit komt.
ik ga sowieso wel rustig verder met schoonmaken,zn zoon is er nog wel maar die doet alleen maar spuiten,dus wat schoon is kan dan in de primer.
Nou heb ik gelukkig geen haast…….
Hoop wel dat het weer snel goed komt met de man (en niet alleen vanwege mn Asci)10 oktober 2009 om 07:30 #17492111AnoniemLid sinds:
1 January 1970Wens je plaatwerker en zijn familie maar veel sterkte met de aankomende revalidatie. :thumbup
Tis natuurlijk jammer dat de klus even stil ligt,
maar hopelijk komt de plaatwerker er weer goed bovenop,
en dat is voorlopig wel het voornaamste :thumbup ;)10 oktober 2009 om 13:25 #17492112dat is mooi kut pat dan kan je niet verder met las werkzaamheden aan de ascona
hoop dat het goed komt met de plaatwerker
10 oktober 2009 om 15:28 #17492113inderdaad,de auto is in dit geval maar bijzaak.
10 oktober 2009 om 15:31 #17492114idd, wel jammer. sterkte aan je plaatwerker
wel grootse aanpak! moet je maar aandurven! :thumbup:thumbup
29 oktober 2009 om 17:26 #17492115nou,de man is weer op de been dus we kunnen weer verder,hij moet het natuurlijk wel rustig aan doen.
Ik ben ondertussen weer aan het schoonmakenhttp://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EINE787L.jpg
hij heeft intussen de achterplaat eruit gehaald om te vervangen.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VXUW7TN8.jpg
helaas had ik weer eens niet de goeie spullen geregeld,namelijk een losse achterplaat in plaats van eentje met versteviging dus dat betekent 50 puntlassen uitboren en de verteviging overzetten.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LP4NGG4R.jpg
en als de achterkant eruit is kan ineens overal perfect bij met schoonmaken dus meteen gebruik van maken.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SIVXENVL.jpg
en dan gelukkig weinig rottigheid aangetroffen.
Morgen gaat de achteras eronderuit en ga ik zaterdag daar alles kaal maken,balken,veerschotels etc.
En dan volgende week voor nog ff de ophanging weg,dan kan alles in de primer en ben ik wat schoonmaken betreft een aardig eind op weg.
binnen is ie al schoon en de motorruimte schiet ook aardig op
Kreeg ook al bericht van de bekleder dat de hemelbekleding klaar is dus dat is ook alvast maar klaar.
komt er eindelijk wat schot in het project.
Maar resumerend blijft er uiteindelijk nog maar een derde van de oorspronkelijke auto over:hmmz dus in hoeverre die nu nog echt origineel is……29 oktober 2009 om 17:40 #17492116hierbij de foto’s van asconahobbyist
29 oktober 2009 om 21:00 #17492117thanx man!!
30 oktober 2009 om 08:19 #17492118goed werk man, dat je zoveel ervoor doet om de auto weer klaar te maken.:thumbup
voor velen waarschijnlijk een hopeloos project geweest die op de sloop terecht kwam.ook al is het meeste vervangen, het blijft de auto van voorheen.
zo zeg ik bijv. ook altijd dat mijn brommer van mijn broers geweest is, terwijl er geen onderdeel meer over is van toen.:hmmzsucces verder!
10 november 2009 om 18:01 #17492119vanavond ga ik de laatste avond schoonmaken aan de bodem,dan is de hele wagen kaal en kan ie in de epoxyprimer.
Dan ben ik er even klaar mee en kan ik me gaan richten op de motor netjes maken en diverse delen van de ophanging schoonmaken en netjes in de zwarte chassislak.http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FVDAO7ZS.jpg
dak en stijlen al kaal,geen gekke dingen tegengekomen
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QPJN6LY8.jpg
paar hele kleine deukjes,verder gelukkig ook netjes.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-84CZAMOP.jpg
ook de portieren en kleppen gaan natuurlijk kaal,al zijn ze nieuw
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZWOOGKRL.jpg
Ai!! toch nog 1 pijnpuntje tegengekomen,gelukkig was het echt alleen in de balk,schotel was perfect dus schotel eraf geboord en nieuw stukje 2mm plaat in de balk gezet,meteen de binnenkant van de balk kunnen bekijken,was 100% gaaf,roest kwam echt van buiten af.
Body is nu dus 100% roestvrij,das best een goed uitgangspunt om weer op te gaan bouwen:P
Vanavond weer nieuwe pics maken,t gaat nu echt hard!
11 november 2009 om 20:55 #17492120er komt schot in de zaak,zo liet ik m gisteravond achter
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IYVCYJ4H.jpg
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TTVRTTFS.jpg
vandaag hebben ze de binnenzijde netjes en strak gemaakt zodat die waarschijnlijk op dit moment staat te drogen.
De rode verf voor onder en binnen is ook al binnen,schijnt een soort vrachtwagenlak te zijn,veel taaier en sterker.
De buitenzijde wordt wel gewoon base coat met blanke lak.11 november 2009 om 21:45 #17492121AnoniemLid sinds:
1 January 1970:o:o:o
Zo te zien heb je de laatste dagen weinig slaap gehad :hmmz :D
De foto’s beginnen steeds mooier te worden :wub
Succes gewenst met het uiteindelijke resultaat :thumbup
11 november 2009 om 21:52 #17492122hierbij de fotos van asconahobbyist
het dak van de ascona
rechterachterscherm van de ascona
losse deur van de ascona
veerschotel achter met beetje roest
rechter achterscherm in de primer
linker achterscherm in de primer11 november 2009 om 21:57 #17492123maak inderdaad lange dagen,vandaag ff dagje rust.
Overdag natuurlijk gewoon werken en in de avond tot een uurtje of 11 aan de Asci.
Maar aan de wagen zelf kan ik nu niet veel meer doen,alleen nog naden kitten samen met de plaatwerker (en dat zijn er best veel)
En tsja,dan zelf de ophanging,tank en motor opknappen.,motor gaat ook uit elkaar maar moet wel in 1 a 2 dagen te doen zijn.
Nieuwe remleidingen maak ik samen met een maatje,die heeft het gereedschap om die kraagjes te maken.
En dan opbouwen,daar trek ik denk ik gewoon een maandje voor uit.
de (nieuwe) hemel monteren doet degene die m ook gemaakt heeft en voor en achterruit plaatsen inclusief de pezen wordt ook gedaan.
Ook een rondje uitlijnen,nou je,sporing stellen hoef ik niet zelf te doen,velgen worden gestraald en gepoedercoat in zilver (de originele stalen velgen),ophanging en tank schilder ik zelf in een soort metaal chassislak,wilde ik eerst ook laten peodercoaten maar de bodem voor de schatkist komt een beetje in zicht dus even rustig aan. Ik heb uitgerekend dat ie straks kant en klaar met alles ongeveer bijna de nieuwprijs gaat kosten (bijna 25.000 gulden)11 november 2009 om 22:08 #17492124maar dan heb je ook weer een nieuwe ascona voor de deur staan waar jij en moeders misschien weer een hele tijd mee kunnen doen toch
11 november 2009 om 22:53 #17492125AnoniemLid sinds:
1 January 1970Kijk eens wat jij al zelf gedaan hebt :o:thumbup
En als ie dan klaar is, meteen de taxeur bellen,
op waarde laten schatten, en dan hup in de allrisk ;)De rode verf voor onder en binnen is ook al binnen,schijnt een soort vrachtwagenlak te zijn,veel taaier en sterker.
vrachtwagenlak is een goedkope optie om de binnenkanten van je auto te doen.
[wordt vaker toegepast bij goedkopere klussen, vanwege de lagere inkoopsprijs]:hmmzDe buitenzijde wordt wel gewoon base coat met blanke lak.
Met deze lak ga je zekers plezier krijgen,
Het echte cleaneren is er dan niet meer bij, lekker wassen met zeep,
en af en toe in de was zetten.:thumbup12 november 2009 om 17:32 #17492126tsja,eigenlijk heb ik dus alleen de rotklussen gedaan als slopen,schoonmaken en nu dan schuren.
De eer voor de strakke gave body komt volledig toe aan de plaatwerker.
Is wel leuk,het is een echte oldtimer restaurateur,doet vooral veel engels zoals Triumph,Bentley,Alvis en af en toe wel eens een rolls.Veel kapitale amerikanen ook,dus dit is ergens wel een vreemde eend in de bijt,maar hij heeft ook al 3 Opels van een kennis van mij gedaan,zodoende vond ik dat hij deze ook moest doen.
Hij heeft ze alle 3 van hem net zo gedaan als deze,dus alle 3 helemaal nieuw.
Een Ascona C 2.0i uit 87
Een Manta B 2.0 berlinetta uit 78
En een Ascona C Keinath C3 Cabrio uit 84,dus das wel een vrij exclusief ding.
Met 2 stuks heb ik ook al veel meegeholpen dus ik wist al hoe secuur hij te werk ging.
vandaag weer ff rustig,hij voelde zich niet lekker dus avondje vrij voor hem. Ik ga vanavond de benzinetank netjes maken.12 november 2009 om 21:17 #17492127Dat ziet er al weer goed uit, zal weer een hele mooie Ascona gaan worden.
13 november 2009 om 09:06 #17492128Erg goed bezig hoor!!!
Neem je die veerschotel er nog af? Meestal zit daartussen een enorme berg roest die je kokerbalk verder weg vreet.
Mooiste is een nieuw stukje koketbalk en een nieuwe veerschotel.13 november 2009 om 18:02 #17492129is al gedaan,veerschotel is eraf geweest en er is een nieuw stukje 2mm plaat in de balk gezet en schotel er weer op,roest nooit meer als t goed is.
13 november 2009 om 23:25 #17492130ik hoop het voor je want je weet het blijft een opel :jerry
14 november 2009 om 07:21 #17492131weet ik maar je gaat je verbazen dat zo’n ding niet nog harder roest want de originele anti roest behandeling is een lachertje.
Aan de onderkant zit die pvc zooi (die na een aantal jaren gaat uitdrogen) de binnenzijdes van de dorpels en balken etc zit gewoon niets!!!
Roest is bijna ingebouwd zegmaar.
net als de constructie van vloer en schutbord vooraan,met een loze ruimte (heeft e kadett ook) slaat helemaal nergens op,blijft alleen maar water in staan wat niet wegkan. En ook daar niets geen bescherming.
Zo stom gemaakt,is mij nu ook geen raadsel meer dat ze bij de ophanging allemaal rot zijn.
Is denk ik te danken aan het feit dat ie weinig in de regen is geweest en altijd binnen heeft gestaan dat ie er nog was.
Ook de isolatiemat tegen het schutbord is een bron van ellende,komt ook niet meer terug op de mijne,die rubberen mondjes voor de afvoer van de paravaanbak gaan scheuren/uitdrogen waardoor die mat continu zeiknat is,gevolg laat zich raden………
maar ken nu alle pijnpunten wel dus van het voorraad de rest van de asci’s daar even goed checken.
gelukkig is mn daily (de 87er) bij aflevering helemaal volgeblubberd dus die heeft gelukkig nergens last van.
Maar toch gaat die er volgend jaar uit,ik hou het er bij 3,en dan blijven de oudste.14 november 2009 om 17:12 #17492132gisteravond en vandaag weer lekker aan de gang geweest.
bodem is nu helemaal schoon,gaat morgen in de epoxy,dan staat de hele wagen erin.
Vandaag ook bij moeders in de garage nog bezig geweest,de benzine tank schoongemaakt,en de bovenste helft vast geschilderd,tevens 2 delen van de trekhaak in de verf gezet.
En ik heb eindelijk een set leuke oldschool velgen voor mijn Asci automaat gevonden,zodat de velgen daarvan naar de straler kunnen en op de strax rode Asci kunnen,want dat zijn berlina velgen en die zaten standaard ook op de J uitvoering.
de foto’shttp://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7G4YY4MV.jpg
deze velgen zijn er nu dus onder vandaan en komen onder de rode straks.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YA6GBITC.jpg
zo staat ie er nu dus bij,best aardig toch,zijn officieel van een Ascona Jubilee uit 87 dus eigenlijk iets te nieuw maar staat best leuk.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CXPSLCRE.jpg
hij is nu nog grijs…………..
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3NIOGRYC.jpg
echt helemaal grijs.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4Y8ET6UR.jpg
overal grijs:D
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ASNYDEIH.jpg
de bovenkant van de tank in de verf,de matte strepen zijn een soort teermatjes die tegen de bodem aandrukken,heb ik dus maar omheen geschilderd
Volgende week met een kwastje op de body alle naden extra volsoppen en daarna alle naden kitten,hij spuit het er dan op en ik ga er achteraan met de kwast.
Het wordt eindelijk watking:14 november 2009 om 17:51 #17492133AnoniemLid sinds:
1 January 1970In het begin dacht ik van, ………. :hmmz
maar dankzij je goede leermeester begint het erop te lijken
Zorg er in ieder geval voor dat in de motorruimte ook base en blankelak komt,
want met vrachtwagenlak blijft het niet zo lang mooi :agentSucces met de afronding :jerry
14 november 2009 om 22:45 #17492134goed bezig patrick
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.