Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 347)
  • Auteur
    Berichten
  • #17492110
    asconahobbyist
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2008

      nou,beetje onverwachte tegenvaller.
      Het project ligt op het moment een beetje stil/op een laag pitje.
      De plaatwerker is vandeweek in het ziekenhuis opgenomen met hartproblemen en het ziet er niet naar uit dat ie weer snel eruit komt.
      ik ga sowieso wel rustig verder met schoonmaken,zn zoon is er nog wel maar die doet alleen maar spuiten,dus wat schoon is kan dan in de primer.
      Nou heb ik gelukkig geen haast…….
      Hoop wel dat het weer snel goed komt met de man (en niet alleen vanwege mn Asci)

      #17492111
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Wens je plaatwerker en zijn familie maar veel sterkte met de aankomende revalidatie. :thumbup

        Tis natuurlijk jammer dat de klus even stil ligt,
        maar hopelijk komt de plaatwerker er weer goed bovenop,
        en dat is voorlopig wel het voornaamste :thumbup ;)

        #17492112
        opelfreak1975
          Lid sinds:
          12 September 2009

          dat is mooi kut pat dan kan je niet verder met las werkzaamheden aan de ascona

          hoop dat het goed komt met de plaatwerker

          #17492113
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            inderdaad,de auto is in dit geval maar bijzaak.

            #17492114
            sw16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              idd, wel jammer. sterkte aan je plaatwerker

              wel grootse aanpak! moet je maar aandurven! :thumbup:thumbup

              #17492115
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                nou,de man is weer op de been dus we kunnen weer verder,hij moet het natuurlijk wel rustig aan doen.
                Ik ben ondertussen weer aan het schoonmaken

                http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-EINE787L.jpg

                hij heeft intussen de achterplaat eruit gehaald om te vervangen.

                http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-VXUW7TN8.jpg

                helaas had ik weer eens niet de goeie spullen geregeld,namelijk een losse achterplaat in plaats van eentje met versteviging dus dat betekent 50 puntlassen uitboren en de verteviging overzetten.

                http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LP4NGG4R.jpg

                en als de achterkant eruit is kan ineens overal perfect bij met schoonmaken dus meteen gebruik van maken.

                http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SIVXENVL.jpg

                en dan gelukkig weinig rottigheid aangetroffen.

                Morgen gaat de achteras eronderuit en ga ik zaterdag daar alles kaal maken,balken,veerschotels etc.
                En dan volgende week voor nog ff de ophanging weg,dan kan alles in de primer en ben ik wat schoonmaken betreft een aardig eind op weg.
                binnen is ie al schoon en de motorruimte schiet ook aardig op
                Kreeg ook al bericht van de bekleder dat de hemelbekleding klaar is dus dat is ook alvast maar klaar.
                komt er eindelijk wat schot in het project.
                Maar resumerend blijft er uiteindelijk nog maar een derde van de oorspronkelijke auto over:hmmz dus in hoeverre die nu nog echt origineel is……

                #17492116
                opelfreak1975
                  Lid sinds:
                  12 September 2009

                  hierbij de foto’s van asconahobbyist

                  #17492117
                  asconahobbyist
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 June 2008

                    thanx man!!

                    #17492118
                    Christian-tsx
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 May 2008

                      goed werk man, dat je zoveel ervoor doet om de auto weer klaar te maken.:thumbup
                      voor velen waarschijnlijk een hopeloos project geweest die op de sloop terecht kwam.

                      ook al is het meeste vervangen, het blijft de auto van voorheen.
                      zo zeg ik bijv. ook altijd dat mijn brommer van mijn broers geweest is, terwijl er geen onderdeel meer over is van toen.:hmmz

                      succes verder!

                      #17492119
                      asconahobbyist
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 June 2008

                        vanavond ga ik de laatste avond schoonmaken aan de bodem,dan is de hele wagen kaal en kan ie in de epoxyprimer.
                        Dan ben ik er even klaar mee en kan ik me gaan richten op de motor netjes maken en diverse delen van de ophanging schoonmaken en netjes in de zwarte chassislak.

                        http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FVDAO7ZS.jpg

                        dak en stijlen al kaal,geen gekke dingen tegengekomen

                        http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QPJN6LY8.jpg

                        paar hele kleine deukjes,verder gelukkig ook netjes.

                        http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-84CZAMOP.jpg

                        ook de portieren en kleppen gaan natuurlijk kaal,al zijn ze nieuw

                        http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ZWOOGKRL.jpg

                        Ai!! toch nog 1 pijnpuntje tegengekomen,gelukkig was het echt alleen in de balk,schotel was perfect dus schotel eraf geboord en nieuw stukje 2mm plaat in de balk gezet,meteen de binnenkant van de balk kunnen bekijken,was 100% gaaf,roest kwam echt van buiten af.

                        Body is nu dus 100% roestvrij,das best een goed uitgangspunt om weer op te gaan bouwen:P

                        Vanavond weer nieuwe pics maken,t gaat nu echt hard!

                        #17492120
                        asconahobbyist
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 June 2008

                          er komt schot in de zaak,zo liet ik m gisteravond achter

                          http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-IYVCYJ4H.jpg

                          http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-TTVRTTFS.jpg

                          vandaag hebben ze de binnenzijde netjes en strak gemaakt zodat die waarschijnlijk op dit moment staat te drogen.
                          De rode verf voor onder en binnen is ook al binnen,schijnt een soort vrachtwagenlak te zijn,veel taaier en sterker.
                          De buitenzijde wordt wel gewoon base coat met blanke lak.

                          #17492121
                          Anoniem
                            Lid sinds:
                            1 January 1970

                            :o:o:o

                            Zo te zien heb je de laatste dagen weinig slaap gehad :hmmz :D

                            De foto’s beginnen steeds mooier te worden :wub

                            Succes gewenst met het uiteindelijke resultaat :thumbup

                            #17492122
                            opelfreak1975
                              Lid sinds:
                              12 September 2009

                              hierbij de fotos van asconahobbyist


                              het dak van de ascona


                              rechterachterscherm van de ascona


                              losse deur van de ascona


                              veerschotel achter met beetje roest


                              rechter achterscherm in de primer


                              linker achterscherm in de primer

                              #17492123
                              asconahobbyist
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 June 2008

                                maak inderdaad lange dagen,vandaag ff dagje rust.
                                Overdag natuurlijk gewoon werken en in de avond tot een uurtje of 11 aan de Asci.
                                Maar aan de wagen zelf kan ik nu niet veel meer doen,alleen nog naden kitten samen met de plaatwerker (en dat zijn er best veel)
                                En tsja,dan zelf de ophanging,tank en motor opknappen.,motor gaat ook uit elkaar maar moet wel in 1 a 2 dagen te doen zijn.
                                Nieuwe remleidingen maak ik samen met een maatje,die heeft het gereedschap om die kraagjes te maken.
                                En dan opbouwen,daar trek ik denk ik gewoon een maandje voor uit.
                                de (nieuwe) hemel monteren doet degene die m ook gemaakt heeft en voor en achterruit plaatsen inclusief de pezen wordt ook gedaan.
                                Ook een rondje uitlijnen,nou je,sporing stellen hoef ik niet zelf te doen,velgen worden gestraald en gepoedercoat in zilver (de originele stalen velgen),ophanging en tank schilder ik zelf in een soort metaal chassislak,wilde ik eerst ook laten peodercoaten maar de bodem voor de schatkist komt een beetje in zicht dus even rustig aan. Ik heb uitgerekend dat ie straks kant en klaar met alles ongeveer bijna de nieuwprijs gaat kosten (bijna 25.000 gulden)

                                #17492124
                                opelfreak1975
                                  Lid sinds:
                                  12 September 2009

                                  maar dan heb je ook weer een nieuwe ascona voor de deur staan waar jij en moeders misschien weer een hele tijd mee kunnen doen toch

                                  #17492125
                                  Anoniem
                                    Lid sinds:
                                    1 January 1970

                                    Kijk eens wat jij al zelf gedaan hebt :o:thumbup

                                    En als ie dan klaar is, meteen de taxeur bellen,
                                    op waarde laten schatten, en dan hup in de allrisk ;)

                                    De rode verf voor onder en binnen is ook al binnen,schijnt een soort vrachtwagenlak te zijn,veel taaier en sterker.

                                    vrachtwagenlak is een goedkope optie om de binnenkanten van je auto te doen.
                                    [wordt vaker toegepast bij goedkopere klussen, vanwege de lagere inkoopsprijs]:hmmz

                                    De buitenzijde wordt wel gewoon base coat met blanke lak.

                                    Met deze lak ga je zekers plezier krijgen,
                                    Het echte cleaneren is er dan niet meer bij, lekker wassen met zeep,
                                    en af en toe in de was zetten.:thumbup

                                    #17492126
                                    asconahobbyist
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 June 2008

                                      tsja,eigenlijk heb ik dus alleen de rotklussen gedaan als slopen,schoonmaken en nu dan schuren.
                                      De eer voor de strakke gave body komt volledig toe aan de plaatwerker.
                                      Is wel leuk,het is een echte oldtimer restaurateur,doet vooral veel engels zoals Triumph,Bentley,Alvis en af en toe wel eens een rolls.Veel kapitale amerikanen ook,dus dit is ergens wel een vreemde eend in de bijt,maar hij heeft ook al 3 Opels van een kennis van mij gedaan,zodoende vond ik dat hij deze ook moest doen.
                                      Hij heeft ze alle 3 van hem net zo gedaan als deze,dus alle 3 helemaal nieuw.
                                      Een Ascona C 2.0i uit 87
                                      Een Manta B 2.0 berlinetta uit 78
                                      En een Ascona C Keinath C3 Cabrio uit 84,dus das wel een vrij exclusief ding.
                                      Met 2 stuks heb ik ook al veel meegeholpen dus ik wist al hoe secuur hij te werk ging.
                                      vandaag weer ff rustig,hij voelde zich niet lekker dus avondje vrij voor hem. Ik ga vanavond de benzinetank netjes maken.

                                      #17492127
                                      GTS2.2DTI
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        14 October 2006

                                        Dat ziet er al weer goed uit, zal weer een hele mooie Ascona gaan worden.

                                        #17492128
                                        max
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          Erg goed bezig hoor!!!

                                          Neem je die veerschotel er nog af? Meestal zit daartussen een enorme berg roest die je kokerbalk verder weg vreet.
                                          Mooiste is een nieuw stukje koketbalk en een nieuwe veerschotel.

                                          #17492129
                                          asconahobbyist
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 June 2008

                                            is al gedaan,veerschotel is eraf geweest en er is een nieuw stukje 2mm plaat in de balk gezet en schotel er weer op,roest nooit meer als t goed is.

                                            #17492130
                                            opelfreak1975
                                              Lid sinds:
                                              12 September 2009

                                              ik hoop het voor je want je weet het blijft een opel :jerry

                                              #17492131
                                              asconahobbyist
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 June 2008

                                                weet ik maar je gaat je verbazen dat zo’n ding niet nog harder roest want de originele anti roest behandeling is een lachertje.
                                                Aan de onderkant zit die pvc zooi (die na een aantal jaren gaat uitdrogen) de binnenzijdes van de dorpels en balken etc zit gewoon niets!!!
                                                Roest is bijna ingebouwd zegmaar.
                                                net als de constructie van vloer en schutbord vooraan,met een loze ruimte (heeft e kadett ook) slaat helemaal nergens op,blijft alleen maar water in staan wat niet wegkan. En ook daar niets geen bescherming.
                                                Zo stom gemaakt,is mij nu ook geen raadsel meer dat ze bij de ophanging allemaal rot zijn.
                                                Is denk ik te danken aan het feit dat ie weinig in de regen is geweest en altijd binnen heeft gestaan dat ie er nog was.
                                                Ook de isolatiemat tegen het schutbord is een bron van ellende,komt ook niet meer terug op de mijne,die rubberen mondjes voor de afvoer van de paravaanbak gaan scheuren/uitdrogen waardoor die mat continu zeiknat is,gevolg laat zich raden………
                                                maar ken nu alle pijnpunten wel dus van het voorraad de rest van de asci’s daar even goed checken.
                                                gelukkig is mn daily (de 87er) bij aflevering helemaal volgeblubberd dus die heeft gelukkig nergens last van.
                                                Maar toch gaat die er volgend jaar uit,ik hou het er bij 3,en dan blijven de oudste.

                                                #17492132
                                                asconahobbyist
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  23 June 2008

                                                  gisteravond en vandaag weer lekker aan de gang geweest.
                                                  bodem is nu helemaal schoon,gaat morgen in de epoxy,dan staat de hele wagen erin.
                                                  Vandaag ook bij moeders in de garage nog bezig geweest,de benzine tank schoongemaakt,en de bovenste helft vast geschilderd,tevens 2 delen van de trekhaak in de verf gezet.
                                                  En ik heb eindelijk een set leuke oldschool velgen voor mijn Asci automaat gevonden,zodat de velgen daarvan naar de straler kunnen en op de strax rode Asci kunnen,want dat zijn berlina velgen en die zaten standaard ook op de J uitvoering.
                                                  de foto’s

                                                  http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-7G4YY4MV.jpg

                                                  deze velgen zijn er nu dus onder vandaan en komen onder de rode straks.

                                                  http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YA6GBITC.jpg

                                                  zo staat ie er nu dus bij,best aardig toch,zijn officieel van een Ascona Jubilee uit 87 dus eigenlijk iets te nieuw maar staat best leuk.

                                                  http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-CXPSLCRE.jpg

                                                  hij is nu nog grijs…………..

                                                  http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-3NIOGRYC.jpg

                                                  echt helemaal grijs.

                                                  http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4Y8ET6UR.jpg

                                                  overal grijs:D

                                                  http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-ASNYDEIH.jpg

                                                  de bovenkant van de tank in de verf,de matte strepen zijn een soort teermatjes die tegen de bodem aandrukken,heb ik dus maar omheen geschilderd

                                                  Volgende week met een kwastje op de body alle naden extra volsoppen en daarna alle naden kitten,hij spuit het er dan op en ik ga er achteraan met de kwast.
                                                  Het wordt eindelijk watking:

                                                  #17492133
                                                  Anoniem
                                                    Lid sinds:
                                                    1 January 1970

                                                    In het begin dacht ik van, ………. :hmmz

                                                    maar dankzij je goede leermeester begint het erop te lijken

                                                    Zorg er in ieder geval voor dat in de motorruimte ook base en blankelak komt,
                                                    want met vrachtwagenlak blijft het niet zo lang mooi :agent

                                                    Succes met de afronding :jerry

                                                    #17492134
                                                    opelfreak1975
                                                      Lid sinds:
                                                      12 September 2009

                                                      goed bezig patrick

                                                    25 berichten aan het bekijken - 51 tot 75 (van in totaal 347)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.