Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 347)
  • Auteur
    Berichten
  • #17492085
    asconahobbyist
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2008

      weer even een update,zaterdag de ,motor met bak enzo eruit gehaald
      Kon nu ook goed het schutbord bekijken.
      Ben echt blij dat ik die nieuwe neus heb,anders had dit een punt geweest dat ik had besloten,ik stop ermee,hij is te slecht.
      Schutbord is rot op diverse plekken,bij de ophanging is het zeer krokant.
      hier wat pics

      stukkie omhoog dan maar,ik heb de ophanging eraf geschroefd,kon ik zo het hele spulletje laten zakken.

      eenmaal een complete aandrijving

      neus omhoog takelen en spulletje eronderuit schuiven

      en wat ik toch zonder dit karretje zou moeten…………..

      en zo is hij weer een stukje lichter

      Ik heb inmiddels 3 hagelnieuwe deuren versierd dus die gaan er dan ook in.

      #17492086
      Opel Astra X1.8XE
        Lid sinds:
        4 November 2008

        het schiet aardig op zo patrick , ik kom wel een keer kijken als we in de buurt zijn.

        #17492087
        asconahobbyist
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 June 2008

          en voor de rest is het even wachten op de nieuwe dorpels,als ik die heb gaat ie in een keer door met de neus erop etc.

          #17492088
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            inmiddels heb ik de dorpels,ben ik ook nog even tussendoor op vakantie geweest.
            In het mooie Wijchen nog een hagelnieuwe voorbumper opgehaald en bij een sloperij die nog een aantal asci’s had staan nog een vloerisolatiemat gehaald plus nog wat klein grut.
            afgelopen zaterdag is ie echt naar binnen gegaan en vol aan de gang.
            De plaatwerker heeft nu een paar plekjes in de donor neus gezet,die is nu 100% gaaf en roestvrij.
            Zelf ben ik bezig met de bodem heheel blank te maken,vreselijk werk maar ach,het hoort erbij.
            Met een beetje mazzel zit de neus er voor het weekend op.

            gelukkig zijn de wielrandjes perfect gaaf,scheelt een hoop werk

            en dan als alles kaal is,wat nu aardig opschiet,met de roterende staalborstel eroverheen,dan is ie echt kaal.

            http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-84OUVPUF.jpg

            de neus is inmiddels klaar,er zit ook een nieuwe keienvanger op,dat pak je dan meteen mee natuurlijk.

            het is nu ook geen auto meer maar alleen nog een rollend karkas.
            Zit alleen nog in dubio,ik wil m sowieso laten tectyleren,maar de plaatwerker wil t liefst de bodem etc in de bodyschutz zetten en m onder ook rood spuiten,is wel gaaf natuurlijk,maar zou t zin hebben,m.a.w hoe lang blijft t mooi………..
            het wordt sowieso geen wagen die veel km’s zal maken,in de regen rijden zal zelden gebeuren en hij staat altijd binnen.

            #17492089
            asconahobbyist
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2008

              helaas zit de neus er nog niet op,dus vandaag maar lekker van alles aan het schoonmaken geweest op het gebied van alles wat onder de kap gaat komen zoals bobine,tankjes etc zodat het er allemaal weer knap uit ziet.
              Maandag weer updates en foto’s

              #17492090
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                weer een kleine update

                http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KMJXAHP4.jpg

                gelukkig tot dusver weinig narigheid verder tegengekomen behalve wat we al wisten,dus t is vooral krabben geblazen.

                http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YRZMVG3J.jpg

                wielkuipen ook schoon en ook hier geen narigheid,behalve dan rond de schokbreker,daarom ook niet schoongemaakt,komt toch een nieuw stuk in.

                Als vandeweek de neus er eindelijk op gaat begint het weer wat te worden,paar stukjes hier en daar erin zetten,dan de bodem met de roterende staalborstel de laatste restjes eraf halen,dan kan de bodem vast in de primer.
                Dan ga ik de hele body schuren tot blank en dan kan de plaatwerker hem strak maken,kan ik intussen de schermen,kleppen en deuren schuren,en ook tussendoor de motor nog even beetpakken…….. pffffffff wat een werk.

                #17492091
                GTS2.2DTI
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 October 2006

                  Mein gott, resize die foto’s toch eerst eens voordat je ze op het forum zet. De rechterkant van de foto heb ik thuis kunnen bekijken, voor de linkerkant ben ik even bij de buren op bezoek geweest..

                  Je kunt weinig tot niets maken van al het goede werk wat je aan deze Ascona doet, jammer hoor..

                  #17492092
                  asconahobbyist
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 June 2008

                    probeer ik ook maar om een of andere reden lukt het even niet
                    ik zet de linken wel even neer

                    #17492093
                    asconahobbyist
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 June 2008

                      zo,nu zijn ze in elk geval te bekijken,ben niet zo handig met computers helaas……….

                      #17492094
                      asconahobbyist
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 June 2008

                        vandaag niet zo veel gedaan.
                        de wagen klaargemaakt voor amputatie van de neus,ophanging eronder weggehaald,is nu helemaal kaal.

                        http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XQNBPHBF.jpg

                        als de neus eraf is zal ik eens wat close ups proberen te maken van de rotte plekken,kan nu echt goed zien hoe slecht ie is

                        #17492095
                        Anoniem
                          Lid sinds:
                          1 January 1970

                          probeer het eens met dit kostenloze programma

                          hiermee kun je de foto’s kleiner maken,
                          neem de standaard waardes, die het programma aangeeft,
                          nl 640×480,

                          1) maak eerst een fotomap aan voor het forum,

                          open dan het proggie!!

                          2) klik bij source op browse om naar je org fotomap te gaan,

                          3) klik bij dest op browse, ga naar je nieuwe map,
                          en zet daar je resize fotos in, klik dan op GO.

                          die foto’s kun je dan plaatsen op het forum.

                          download-link>>> http://www.freedownloads.nl/downloaden/JPEG_Resizer_2.04.html

                          proberen maar en succes ermee ;)

                          #17492096
                          asconahobbyist
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 June 2008

                            vandeweek is er weer een hoop gebeurd aan de Ascona.

                            hij had Michael Jackson neigingen,viel gewoon z’n neus eraf:o

                            http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GDITWH6R.jpg

                            met de nieuwe neus erop meteen nieuwe buitendorpels,binnenin gelukkig alles nog gaaf

                            http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FF4GCIXG.jpg

                            als je goed naar de lasnaden kijkt van de binnen en buitenstijl links en rechts zie je de overlap,binnenstijl is bijna onderaan gelast.

                            http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FWU6IKND.jpg

                            zo weet je zeker dat er geen roest zit

                            http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RWCO7RDX.jpg

                            dit is het totaalplaatje hoe hij er nu bij staat,wielbakken in de primer en met nieuwe neus

                            http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GJQ3KEDG.jpg

                            en met de trotse eigenaar

                            Wat nu qua laswerk nog moet is het achterplaatje (waar de achterlichten in zitten) en de bakken in kofferbak bij de schokbrekers.
                            Dan ondertussen maak ik de hele bodemplaat net zo kaal als de voorwielkasten,daarna gaat alles in de epoxyprimer,worden alle naden afgekit en gaar de bodem in de bodyschutz.
                            Dan kan ie spuitklaar gemaakt worden en wordt de hele wagen rood gespoten,inclusief de bodem.

                            enneh Ron,als ik de tijd kan vinden ga ik eens met jouw tip aan de gang.
                            Ik snap alleen niet waarom de eerste foto wel gelukt is en de rest had ik op exact dezelfde manier gedaan en die werden zo achterlijk groot,vandaar dat ik het maar even bij de linkjes laat

                            #17492097
                            imported_Gsifreak
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              29 June 2004

                              maar dat je er nu een nieuwe neus op hebt gezet is wel mooi, maar blijft het bij die lasnaad geen zwakke plek? kwa roest enzo?

                              #17492098
                              asconahobbyist
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 June 2008

                                als t goed is niet,hij heeft exact hetzelfde gedaan bij een kennis van mij,ook met een c asci en die rijdt alweer 5 jaar zonder dat er 1 plekje roest op zit.
                                En omdat je meerdere overlappen hebt blijft de sterkte ook op peil.
                                Maar tis wel een project hoor!

                                #17492099
                                Anoniem
                                  Lid sinds:
                                  1 January 1970

                                  origineel gepost door Gsifreak
                                  maar dat je er nu een nieuwe neus op hebt gezet is wel mooi, maar blijft het bij die lasnaad geen zwakke plek?
                                  kwa roest enzo?

                                  Denk dat op de vloer gebruik is gemaakt van de org naad,
                                  en dat de oude [kop] daar ‘afgekoppeld’ is.
                                  Steviger op de vloer wordt ie daardoor niet,
                                  maar omdat de kokers dubbel gelast worden,
                                  en waarschijnlijk op verschillende plaatsen,
                                  zal deze zwakte weer ruimschoots opgevangen worden.
                                  Goed de lasnaden en kokers afsealen, aan beide kanten,
                                  met een epoxy-primer en evt de vloer strak met strijkkit afwerken,
                                  om het tot 1 geheel te laten uitzien.
                                  de roest blijft dan voor een hele lange tijd uitgesloten.

                                  hier dan de foto’s, ik heb ze voor jou kleiner gemaakt :-)

                                  Het ziet er weer puik uit, het project begint ‘glans’ te krijgen :thumbup

                                  #17492100
                                  asconahobbyist
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    23 June 2008

                                    gelukkig schiet het nu een beetje op ja,ben dat schoonmaken nu wel een beetje zat te worden.
                                    Ben nu al iets van 50 uur aan het krabben,pulken en borstelen geweest.
                                    de vloer is inderdaad op de originele naad weer vastgemaakt.

                                    #17492101
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      Maak de spatbordranden van de achterschermen voor de zekerheid aan de binnenkant goed schoon,
                                      desnoods de randen even blank maken, om er daarna epoxy-pirmer op te zetten.

                                      Het wordt toch meegespoten ,dus…….;)

                                      #17492102
                                      asconahobbyist
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 June 2008

                                        zal je nog sterker vertellen,de complete bodemplaat,wielkasten body aan de buitenkant moeten blank.
                                        die plaatwerker is niet makkelijk,dus ik heb nog wat te doen.
                                        Voor heb ik ze al compleet blank gehad,staat nu al in de primer.
                                        hij vindt het wel leuk dat ik zelf zoveel doe,je krijgt dan toch nog meer een band met de auto,zo ik die al niet had:P

                                        #17492103
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          Heel goed, dat er een strakke hand in de buurt is, :o

                                          Het gaat allemaal om een ding , jullie trouwdag in je Super Ascona :thumbup

                                          #17492104
                                          opelfreak1975
                                            Lid sinds:
                                            12 September 2009

                                            ziet er super uit patrick ga vooral zo door dan staat er volgend jaar een nieuwe ascona klaar voor jullie trouwdag

                                            #17492105
                                            asconahobbyist
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 June 2008

                                              thanx jongens,t ligt vandeweek even stil vanwege een tamelijk hardnekkig griepje maar volgende week gaan we er weer tegenaan.
                                              Ben alleen nog steeds op zoek naar een mooie rugleuning voor de achterbank,ik heb alles nieuw of als nieuw en die bekleding verknalt eigenlijk de hele zaak met de verkleurde bovenzijde.
                                              Nou heb ik nog wel de autoplaid die mn pa er altijd overheen had maar ja…………………
                                              Dus asjeblieft jongens,hou je ogen open.
                                              Voor de bekleding,zie vorige pagina.

                                              #17492106
                                              Arjen
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                30 June 2004

                                                Kan je foto`s maken van de bodem? Zit daar een originele naad? Ik wil hetzelfde gaan doen met mijn Ascona Stationcar namelijk.

                                                #17492107
                                                DVO
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  15 July 2004

                                                  Heftig projekkie hoor:worstoppie.
                                                  ik hoorde het van Wouter dat je dit aan het doen,en gelijk het verhaal gelezen;)
                                                  ik had hem vanavond aan de telefoon om te kijken naar zijn auto.
                                                  maar gaaf dat je dit met je vrouwtje aan het doen bent.
                                                  keep up the good work.

                                                  Gr.Denis

                                                  #17492108
                                                  asconahobbyist
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    23 June 2008

                                                    jaja,tis een beste klus,het is ook dat die plaatwerker me echt achter mn broek aan zit hoor!
                                                    Als hij niet tevreden is met mijn voorwerk doet hij ook gewoon niks,eerst moet t zoals hij het wil.
                                                    We zijn nu bezig om binnen in en in de koffer de vloer schoon te maken,laatste restjes,insoppen met thinner en dan met scotch brite en daarna met een schone doek met thinner navegen.
                                                    Wordt wel erg mooi moet ik zeggen.
                                                    En dan kan dat in de epoxy en kan ik met de bodem verder.
                                                    Hij wordt dan op een soort stelling gezet en dan gaan de voor en achterophanging eronder weg.Zodat de bodem gedaan kan worden.
                                                    Enneh Arjen,ik zal morgen even een fotootje maken hoe hij het gelast heeft.
                                                    Was overigens geen bestaande naad wat ik begreep,maar je zit het wel.
                                                    Dus nog volop schoonmaakplezier:mad:

                                                    #17492109
                                                    Anoniem
                                                      Lid sinds:
                                                      1 January 1970

                                                      Volgens mij heb je al aardig wat thinner verbruikt,
                                                      als je er maar niet haaai van wordt of hoofdpijn van krijgt

                                                    25 berichten aan het bekijken - 26 tot 50 (van in totaal 347)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.