Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

  • Dit onderwerp is leeg.
22 berichten aan het bekijken - 326 tot 347 (van in totaal 347)
  • Auteur
    Berichten
  • #17492385
    asconahobbyist
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2008

      Toch worden die regelmatig aangeboden.
      Volgens mij heeft andreas berger nog wat staan,ff pm sturen

      #17492386
      opelpower89
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 September 2009

        Nee die heeft niks staan :p was die eerste die ik vroeg van de week op de club meet

        #17492387
        asconahobbyist
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 June 2008

          http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/opel-onderdelen/m717120530-set-gte-voorstoelen-opel-kadett-manta-ascona-doe-leuk-bod.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr” onclick=”window.open(this.href);return false;

          Das eddepet van t forum,wel iets instapschade alleen. Frames heb je overigens niks aan.

          #17492388
          opelpower89
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 September 2009

            bedankt maar dat is voor mij meer als 6 uur rijden heen en weer :P ik woon helemaal in het zuidelijkste puntje van nl

            #17492389
            opelremco
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 August 2007

              Je moet er wel wat voor over hebben,Mike.Hahaha. :jerry :jerry :jerry

              #17492390
              opelpower89
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 September 2009

                ik heb vandaag twee recaros gekocht(uit c kadett coupe) alleen zonder frame dus zoek nu twee recaro stoelframes voor kadett d gte
                ook heb ik die kopsteunen met dat gaas laten wegleggen (uit capri???) voor later erop

                #17492391
                asconahobbyist
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 June 2008

                  kwam nog een leuke foto tegen van de keuring van de zomer.
                  Had nog niet echt foto’s van de bodem,dus bij deze!

                  #17492392
                  asconahobbyist
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 June 2008

                    Na lange tijd weer even een update.
                    De Zafira was toe aan nieuwe voorremmen,en niet zo’n klein beetje ook! :shock:

                    Gebruikt,maar nog niet op zou je zeggen!

                    Uhm,toch best wel een beetje op eigenlijk

                    Ja,heeft toch zeker wel betere tijden gekend.

                    Zo kan ‘t weer eventjes!

                    En dan de opruiming,zoals iedereen wel weet gaat de wegenbelasting voor oldtimers op de schop,dit treft ook mij,met 3 van die ouwe dingen.
                    Uiteraard blijft de rode gewoon,maar de andere 2?
                    De witte loopt natuurlijk op LPG,dus dat moet er sowieso uit,maar dan nog,mn meisje rijdt nog maar 3 keer per week naar het werk,dus voor 60 km in de week een (grote,oude) benzineauto erbij,tsja…….
                    Tevens heeft de auto inmiddels hier en daar een plekje,niks ergs,maar het zit er wel.Veel erin investeren zie ik niet meer zitten aangezien de waarde nu ook flink onderuit is gegaan,ik kan inmiddels ook niet de motivatie/zin/tijd vinden om er mee bezig te gaan,mischien ben ik er na 4 jaar ook wel wat op uitgekeken.
                    En dan mn blauwe automaat,ook daar zit inmiddels wat werk aan,maar met de laatste 2 jaar 800 en 600 km gereden vindt ik dit ook niet verantwoord,dus ook voor deze is na 10!!! jaar de tijd gekomen om afscheid te nemen. Maar ns rustig oven nadenken hoe ik het ga doen.

                    #17492393
                    midnight black
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      14 December 2011

                      Kijk met de Zafira weer veilig onderweg! Heb je de Corsa ook nog? De Ascona’s zou je eigenlijk ergens moeten kunnen wegzetten tot dat de regering weer eens van gedachte is verandert (Dat doen ze namelijk bijna nooit :jerry )

                      #17492394
                      opelpower89
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        9 September 2009

                        jammer dat je de witte en de blauwe weg gaat doen
                        maar snap t wel als je voor beide een hoop extra geld bent dan is de lol vaak eraf

                        zelf doe ik ze niet weg zowiezo de witte niet
                        wel gaat mijn vectra 2000 weg daarom blijft de hatch

                        #17492395
                        asconahobbyist
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 June 2008

                          Ach,de belastingmaatregel is niet de reden,het is meer een duwtje.
                          De blauwe automaat die ik dus al 10 jaar heb,heeft in het begin best veel gereden,maar sinds de rode klaar is rijdt de blauwe steeds minder,afgelopen voorjaar in maart de tank volgegooid en niet eens leeggereden,dus tsja……
                          De witte was voor meetings,lekker naar de camping en daily voor mijn woon-werk,maar aangezien mijn meisje nog maar 3 dagen in de week werkt en ik veel verder moet rijden naar mn werk als zij,en de Ascona MIJN liefhebberij is,zal ik er vrijwel niet mee rijden,ik neem de Zafira op gas,en zij vindt de Corsa (die we nog steeds hebben) veel fijner om naar t werk te gaan.Ik vindt het wel erg jammer want zeker met de witte heb ik (en nog steeds) heerlijk gereden,nu in 4 jaar een ton gereden,dus z’n geld heeft ie wel opgebracht. Wellicht komt ie weer bij een liefhebber terecht die hem netjes behandelt zodat ie nog heel wat jaren de wegen onveilig mag maken.
                          En als dan de 2 Ascona’s weg zijn ik heb qua werk wat meer financiele zekerheid dan zou het zo maar kunnen dat ik mezelf nog eens een vroege E Kadett kado doe,maar sowieso zullen jullie de rode nog heel wat keren op meetings kunnen zien,die gaat uiteraard nooit weg.

                          #17492396
                          asconahobbyist
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 June 2008

                            Inmiddels is de witte verkocht! En is ie naar een liefhebber gegaan?,uuuhhm,ja en nee.
                            Wel iemand die gek ik van de C Ascona,maar ook iemand die vrijwel niets aan zn auto’s doet.
                            in 2006 heeft ie een nette 84er gekocht,die hebben we (dof en roestig) in 2010 gesloopt,als vervanger kocht ie een redelijk mooie 84er in henna rood (soort bruin/oranje),die staat roestig en dof bij mn moeder op de oprit om gesloopt te worden (ik wil de motor,bak en kabelboom hebben) dus tsja,je weet wel wat er over 4 jaar gaat gebeuren.De blauwe automaat ben ik toch aan het twijfelen. Het ergste is dat de beide deuren aan de onderkant gewoon rot zijn,1 gave heb ik staan (rechts) en een gave linker,das nog wel te vinden,maar dat moet wel weer gespoten worden,en daar wringt de schoen,immers,ga maar eens 2 deuren binnen en buiten spuiten. heb ik nou een mannetje/adresje die dat voor (echt) weinig kan doen,dan zou ik zomaar kunnen besluiten om m toch te houden,dan ga ik m in de zomer een soort van dagelijks rijden (want een heerlijke auto),en na 10 jaar ben je toch aan zo”n stuk blik gehecht.
                            Hieronder het arme ding in het voorjaar van 2004

                            #17492397
                            midnight black
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              14 December 2011

                              Hmm Hobby tandemasser en een Ascona, ik kan me herinneren dat onze Ascona 1.6s (luxus op lpg in dezelfde kleur als jou gerestaureerde!) destijds al een hele kluif had aan onze Home-Car van 1100kg max maar wel een leuke foto! Wat betreft het spuiten: ik heb al 2x een spuitbusje lak laten maken bij de autoschadehersteller: €20/per busje en als je er secuur werk van maakt dan oogt het best goed!

                              #17492398
                              asconahobbyist
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 June 2008

                                de onderkanten van de deuren heb ik nu al in de spuitbusverf staan,is strak en goed op kleur maar aangezien het niet mooi glanst ben ik er niet tevreden over,en een hele deur ga ik zéker niet zo doen,ga ik niet blij van worden.
                                Nog maar effe over nadenken,was vanmiddag nog ff bij de auto in de stalling,heeft me toch wel erg aan het twijfelen gebracht,als je die deuren (waarvan de meerderheid van de mensen zal vinden dat het allemaal wel meevalt) even wegdenkt staat er gewoon nog een plaat van een klassieke (dat mag ik wel zeggen in deze kleurcombo en uitvoering) Opel Ascona.mmmmm……..lastig!

                                #17492399
                                midnight black
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  14 December 2011

                                  Als je met een spuitbus (die ik heb spuiten in een waaier) meer laagjes er op zet en dan naderhand met schuurpapier met een hele fijne korrel even nat naschuurt en dan evt nog met bijvoorbeerld commandant 5 erna dan wordt het resultaat veel beter. Toegegeven is wel even wat werk maar goedkoop en een hobby mag tijd kosten he.

                                  #17492400
                                  opelpower89
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 September 2009

                                    ik zou m gewoon houden hoor zonde om weg te doen !

                                    #17492401
                                    opelremco
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      11 August 2007

                                      Krijg je spijt van,Patrick!Maar ik begrijp het wel,heb precies hetzelfde met de Cali.

                                      #17492402
                                      asconahobbyist
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 June 2008

                                        Ach,het is aan de andere kant zo,er is zo weer een andere ascona gekocht,zijn er zat nu.
                                        Wil van het voorjaar de Corsa eruit,en dan of een Calibra,of een Astra F Cabriolet (beide voor een habbekrats te koop),en als opvolger van de blauwe automaat (als auto voor de leuk erbij) een leuke E kadett van voor 89 in een vieze kleur.

                                        #17492403
                                        asconahobbyist
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 June 2008

                                          ziezo,de corsa is verkocht,aan mn schoonmoeder,eind februari gaat ze rijden.
                                          Ga dus eerdaags de Ascona automaat ophalen en even nalopen,zodat ik niet meteen de eerste de beste calibra hoef te halen,maar rustig op zoek kan naar juist DIE auto voor de juiste prijs,en ondertussen tuf ik wel met de Ascona automaat,allerminst een straf,gelukkig.

                                          #17492404
                                          asconahobbyist
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 June 2008

                                            Inmiddels is er een Calibra bijgekomen,daar rijdt ik alweer een maandje of 2 mee.
                                            Ook in Dronten was ie te bewonderen.
                                            Deze dus.

                                            De ingeruilde hennarode Ascona (op de witte ingeruild) ben ik lekker aan het slopen,vandaag de motor en bak eruit gehaald.

                                            eerst het ding op bokjes

                                            motor onder spanning houden en de steunen losmaken

                                            Motor en bak op de grond laten zakken en vervolgens de auto de hoogte in

                                            ziezo,die is eruit

                                            Die staat veilig in de garage,kan niks mee gebeuren.

                                            Ook had ik nog een stukje plaatwerk nodig om de blauwe 2 deurs weer wat roestvrijer te maken.
                                            Dus dan pak je een beitel en hamer en je bikt hem er ruim uit.

                                            Ziezo,ook weer gelukt

                                            De automaat ben ik ook nog mee bezig,daar is een andere gaskabel ingegaan,en sinds die tijd krijg ik m niet meer goed qua schakelen,ik kan nergens vinden hoe dat afgesteld moet worden,hij schakelt of heel laat op,of helemaal niet,dus weet nog ff niet wat ermee moet.

                                            #17492405
                                            asconahobbyist
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 June 2008

                                              En inmiddels weer een Ascona weg!!
                                              De blauwe automaat is verkocht.
                                              Het moest er toch maar eens van komen,dit jaar 300 km gereden,veelste weinig!
                                              Dus op internet gezet.
                                              Bedrag wat ik gekregen heb ben ik niet helemaal tevreden over,maar het is wel de verstandigste oplossing.
                                              Centjes zitten in een envelopje,de vrouw vindt dat er nu geen auto meer bij komt,ik denk daar natuurlijk anders over,maar voorlopig inderdaad even niks,of er moet voor een mooi prijsje een leuke E Kadett voorbijkomen (ojee,daar gaan we weer!! :jerry )
                                              maar voorlopig moet het maar effe met de Calibra als hobbyhok (en de rode natuurlijk,maar die gaat eerst de winter slapen).
                                              Nog even een fotootje ter afscheid! :cry

                                              #17492406
                                              midnight black
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                14 December 2011

                                                :cry Hopelijk is ie naar een liefhebber gegaan.

                                              22 berichten aan het bekijken - 326 tot 347 (van in totaal 347)
                                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.