Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 347)
  • Auteur
    Berichten
  • #17492360
    joop1970
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 September 2010

      Apart, kun je nagaan wat voor een zooi caliber is. Heb er 1 keer een rca kabel van gehad, wat een troep was dat.

      #17492361
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        Tsja,en met het mooie weer van de afgelopen dagen trek je de rode Ascona maar weer eens uit de garage,even lekker een blokje om met ‘m,vond ie erg lekker.
        Tevens een paar dingetjes gedaan,op de rechter achterdeur zaten er op de list onder het raam wat oxydatieplekjes,stoorde me al een hele tijd,maar aangezien ook de raamlikker scheurtjes vertoonde eerst op zoek naar nieuwe,uiteindelijk een (veel langere) van een voordeur pasgemaakt. Best een klusje want je wil niks beschadigen,maar het is weer gelukt,tevens een vakkundig door SALUMA gefabriekt deel 3 achter het voorraam,ziet er wel lekker retro uit.
        Hier een paar pics!

        #17492362
        GTS2.2DTI
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 October 2006

          :thumb fantastisch, heb die krengen achter het raam eerder altijd gruwelijk lelijk gevonden maar voor de juiste tijdsgeest hoort het er gewoon op te zitten.

          #17492363
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            jupz,en dan natuurlijk wel eentje uit 1983! Die heeft er overigens oorspronkelijk maar kort opgezeten aangezien de auto van November 83 is.
            en dan in Dronten ook de oude nummerplaten erop,dan is het plaatje vrijwel compleet!

            #17492364
            asconahobbyist
            Deelnemer
              Lid sinds:
              23 June 2008

              helaas,vandaag de blauwe automaat nagekeken voor de keuring.
              Gatver,dat viel toch even tegen!
              sowieso alle 4 de banden droogtescheurtjes (kan ik evt wisselen voor de APK met mn winterbanden van de witte) beide remslangen voorzijde hebben een bult,dus moeten nieuw,de linker dorpel zitten een boel kleine gaatjes in over een lengte van 80 cm,dus moet een nieuw stuk in,en dan begint ook de vloer bij de ophanging wat minder te worden (nog niet door dus nog geen afkeur),dus dat zou goed schoongemaakt moeten worden en behandeld. Hij is dus in een jaar tijd heel hard achteruit gehold.
              Probleem is met name de dorpel,aangezien ik zelf niet kan lassen,en zo zonder werk heb ik ook niet veel financien tot mn beschikking,dus ik vrees dat t schorsen gaat worden en afwachten op betere tijden,wel jammer dat ik net de verzekering heb betaald voor een jaar!

              #17492365
              saluma
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 November 2010

                Prachtige wagen,de rode Ascona.Heb hem in Dronten in het echt mogen aanschouwen,maar er valt gewoon totaal niets op aan te merken.
                Klasse hoor,als zo’n wagen in die staat rond rijdt!Complimenten!!!!!!!!!!
                groetjes Marcel

                #17492366
                wybe
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 October 2011

                  Heb je rode Ascona in Dronten ook bekeken.
                  Nou hij ziet er super uit hoor!
                  Gewoon mooier dan nieuw! :thumb

                  gr Wybe.

                  #17492367
                  Aapje
                    Lid sinds:
                    1 January 2009

                    :thumb Rijd goed die witte :)

                    #17492368
                    asconahobbyist
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 June 2008

                      Dank dank voor de complimenten,ik was ook zeker wel in mn nopjes met hoe ie er bijstond,al is er in mijn ogen zeker nog ruimte voor wat verbetering,zijn toch nog wel wat puntjes die me niet bevallen.

                      @aapje
                      ,lekkere kar toch!

                      #17492369
                      anoniem
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        @asconahobbyist wrote:

                        helaas,vandaag de blauwe automaat nagekeken voor de keuring.
                        Gatver,dat viel toch even tegen!
                        sowieso alle 4 de banden droogtescheurtjes (kan ik evt wisselen voor de APK met mn winterbanden van de witte) beide remslangen voorzijde hebben een bult,dus moeten nieuw,de linker dorpel zitten een boel kleine gaatjes in over een lengte van 80 cm,dus moet een nieuw stuk in,en dan begint ook de vloer bij de ophanging wat minder te worden (nog niet door dus nog geen afkeur),dus dat zou goed schoongemaakt moeten worden en behandeld. Hij is dus in een jaar tijd heel hard achteruit gehold.
                        Probleem is met name de dorpel,AANGEZIEN IK ZELF NIET KAN LASSEN,en zo zonder werk heb ik ook niet veel financien tot mn beschikking,dus ik vrees dat t schorsen gaat worden en afwachten op betere tijden,wel jammer dat ik net de verzekering heb betaald voor een jaar!

                        Over een week of wat hangt mijn kadett volledig in een spit en dan kan ik m rollen, dan kan die met een hoes er omheen buiten staan en kan ik de garage in en de dorpel wel lassen voor je!
                        En als je er bij blijft kan ik je nog een spoedcursus lassen geven ook :angel

                        #17492370
                        opelremco
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 August 2007

                          Zo`n aanbod zou ik niet afslaan! :thumb

                          #17492371
                          asconahobbyist
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 June 2008

                            MM,de Asci gaat geschorst (apk is al meer als een maand eraf dus kost me straks een bekeuring) dus er mee rijden wordt m niet,maar die spoedcursus lassen,dat klinkt me als muziek in de oren!
                            Eigenlijk schandalig,als je oude Opels rijdt MOET je gewoon kunnen lassen.

                            #17492372
                            asconahobbyist
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 June 2008

                              en er is weer nieuws!!!
                              De blauwe automaat heeft weer APK,er is een nieuw stuk dorpel ingezet,een buurman van een kennis heeft het voor me gedaan,dus weer blij mee,2 remslangetjes eronder gezet en mn winterbandjes erop,en ziedaar,de nieuwe APK was een feit,tot juni 2015,dus heb weer even de tijd.
                              tevens de beslissing genomen om de witte daily tot eind van het jaar te rijden,waarom,zou je zeggen?
                              Het is een mooie wagen,rijdt heerlijk en mankeert eigenlijk nooit wat aan,alleen,het is een tweede auto,als ik (ooit) weer eens werk heb gaat mn meisje 3 dagen per week werken,dan kan ze meer tijd met de kleine doorbrengen.zou dus uitkomen op 80 km per week,en om dat nou met een Ascona te gaan doen die 93 euro in het kwartaal belasting gaat kosten en niet duur maar toch op die stukjes rond 1 op 11/12 zal gaan rijden op benzine het besluit genomen. Ik heb er immers nóg 2 (en de Zafira op LPG)
                              De opvolger moest klein wezen,licht en zuinig zijn,en ook nog voor weinig te koop zijn. Enneh,ook nog iets waar ik wat nostalgisch mee had,en als klap op e vuurpijl ook nog eens netjes,merk en type was ik al uit,een Daihatsu Cuore uit de L201 serie (1990-1994),waarom?Omdat mijn buurman waar ik indertijd vaak mee op pad was jaren zo’n ding heeft gehad,en ik vondt het toen zo’n leuke auto,dus eigenlijk het liefst ook nog een rode TX versie met bumpers in de kleur,dus op zoek !
                              Kwam er al gauw achter dat het net zo goed een Opel kon wezen,want juist die serie had vooral last van………juist,ROEST!!!! En dan vooral aan de wielranden en dorpels,waar ken ik dat toch van??
                              Uiteindelijk de juiste gevonden met enig technisch en cosmetisch werk.

                              Een rode 850 TX uit maart 1992 (inderdaad,import 1997) maar wel in redelijk harde staat,wel een stukje dorpel rot,verder geen gekke plekken.
                              technisch wat werk,de voorbanden zijn op,de schijven en blokken gaar en de startonderbreker heeft kuren,zit zo’n klereding met zo’n prikkertje in.
                              er is een keertje ingebroken dus rond het slot van de deur is het plaatwerk wat gegolft,en de motorkap heeft een rare plek waar ooit een sticker heeft gezeten,duidelijk op de foto te zien.

                              eerst die startonderbreker eruit,hoop draadjes voor zijn klein autootje!!

                              toen kwam ik op de sloop een nette motorkap tegen,weliswaar dof maar wel strak en roestvrij,en voor een tientje,tsja…..
                              tevens die lelijke plastic putdeksels eraf (waren toch al stuk)

                              oude eraf!

                              tss,wel een beetje verschil ja!

                              Het is ongelofelijk Mike,hij lijkt wel nieuw!!! (vrij naar: Dura shine reclame op TV) kijk het verschil!!!!! :shock:

                              ziet er weer beter uit!

                              nu nog velgen netjes spuiten en 2 bandjes erop,wel al 2 originele naafdopjes versierd,dus nog 2 erbij zoeken en dan wordt het wat.
                              Welbeschouwd is het al bijna een youngtimertje,je ziet ze amper meer,en 1992 is toch alweer 21 jaar oud!!!

                              #17492373
                              jeroenk
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                6 February 2012

                                Haha, prachtig zo’n scheurijzertje erbij! :thumb

                                #17492374
                                asconahobbyist
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 June 2008

                                  En na een hele tijd weer eens een update,De blauwe Ascona had last van wéér een remslang met bult,dus maar weer een verse gehaald.Toch linke soep,sneetje in de bult en de remolie zeek er zo uit.

                                  Maar er is meer (niks vermakelijker dan de ellende en stommiteiten van een ander,nietwaar?)

                                  De Daihatsu is alweer vertrokken,waarom zou je zeggen,nou omdat ie na een kilometer of 20 warm liep en er waarschijnlijk een verstopping in de radiator zat en tevens had waarschijnlijk de waterpomp te weinig opbrengst,ook hield ie bij tijd en wijle enorm in,dit zou in electrische sproeiers van de carburateur zitten,kortom,grafding. Op de sloop niet te vinden,zo’n ding,dus wegwezen,aan een ding van 300 piek ga ik niet zoveel versleutelen.Dus autobedrijven langs om m in te ruilen,uiteindelijk een niet zo mooie (eigenlijk compleet uitgewoonde en verragde) Corsa gehaald en de Daihatsu ingeruild met een beetje bijbetaling,eigen geld terug dus geen verlies,op dus naar de Corsa.
                                  Lak dof en gekrast,motorkap geplamuurd en gespuitbust,binnenzijde een zwijnestal,achterklep veel roest en een bak olielekkage,geen zorgen, olielekkage komt vast van de o ring op het onstekingsdekseltje (dacht ik :jerry ).

                                  zo op t oog niet gek toch,voor 600 piek?

                                  Ojeee!!

                                  Nee toch! :hmmz

                                  mijn hemel,gewoon dichtgemetseld! :wtf

                                  zo,hier past wel weer een andere speaker in.

                                  bijwerken wordt m niet,de gaten zitten erin,pffffffff

                                  Leve de sloop,voor een tientje een nieuw vriendje,met spoiler!!!! en weinig roest en ook nog in de goeie kleur

                                  fijn,zo’n sloop,ook een mooie kapje voor weinig gescoord.

                                  ook van binnen even ontsmetten

                                  En dan nu de olielekkage,even schoonspuiten en dan even laten lopen,maar natúúúúrlijk weet ik al dat het bij het onstekingsdeksel wegkomt.

                                  uuuhhm ja,meestal wel,maar nu dus niet :mrgreen:

                                  dus weer volop knutselplezier

                                  lekker dan!! Dus nu de handel maar gesloopt en alles dan maar nieuw,meteen een disriem en thermostaatje,olie en koelwater en alles lekker schoonmaken.

                                  Toch vraag ik me af wat voor eigenaar ‘t karretje heeft gehad.Hoe krijg je het in godsnaam voor elkaar om een Corsaatje in 150.000 km (en das nieveel) zo toe te takelen??? :wtf
                                  Daarentegen zit er wel een volledig ingevuld boekje bij,zitten er nieuwe bridgestones onder,een bijna nieuwe GM uitlaat onder,dus ook niet echt lullig ofzo.

                                  #17492375
                                  opelremco
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 August 2007

                                    Het houd je van de straat,Patrick.Letterlijk en figuurlijk. ;)
                                    Is nog wel wat leuks van te maken.Knapt al snel op van een nieuw kapje en klepje. :thumb

                                    #17492376
                                    asconahobbyist
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 June 2008

                                      En dan zijn we alweer 2 weken verder,de corsa is alweer even rijdend (geweest) want er was meer :mrgreen: (waarom is ellende bij een ander altijd leuk en bij jezelf nooit??? :hmmz
                                      In ieders geval,het kopje en alles lekker schoongemaakt en de hap dicht gebouwd,toen konden we fijn rijden (dacht ik),maar helaas.
                                      Nu lag er geen grote plas onder de hele motor maar alleen nog onder de distributiekant een klein plasje als er mee gereden was.
                                      Dus maar ns onderzoeken,ding een half uur stationair laten lopen,niks,kurkdroog.Even lekker een minuutje op 4000 toeren houden,niks,kurkdroog.Stukje rijden door het dorp,weer kijken,niks,kurkdroog :wtf ..
                                      Even wat ruiger gereden,het pad weer op en eronder,en jahoor!! drup,drup,goed kijken,het kwam tussen het blok en het oliepan weg,pakking was keihard dus nieuwe besteld en eronder gezet,lekker klusje,zo op straat in de regen,maar vooruit.Handel weer dichtgebouwd,olie gevuld en rijden.
                                      Terug bij huis,godver! :fy1 drup,drup,uit die nieuwe pakking,leek het.
                                      Er was niet echt een spoor,maar toch maar weer de distributie losgehaald,krukastandwiel eraf,en inderdaad een miniskuul oliespoortje zichtbaar bij de keerring,maar dan wel eronderuit,dus niet tussen de krukas en de ring uit,hij zat ook een beetje raar,dus eens voelen, :wtf hij zit gewoon los,pakte hem er zo af,nog nooit meegemaakt. Dus die ook maar nieuw gehaald,dichtbouwen en weer rijden en ziedaar…….vooralsnog (nooit te vroeg juichen natuurlijk) kurkdroog.
                                      In elk geval heeft degene die hem ooit van mij overneemt een gouden karretje,alles is nu gedaan,dus hij kan weer effe.

                                      #17492377
                                      asconahobbyist
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 June 2008

                                        Inmiddels weer even een update.
                                        De Corsa heeft er nu zo’n 1000 km opzitten en het moet gezegd,hij rijdt als een zalfje.
                                        Geen lekkage,zuinig,behoorlijk vlot,en hij ziet er gewoon netjes uit,uiteraard wel hier en daar een deukje of een plekje,blijft immers 15 jaar oud.
                                        Zo is ie nu.

                                        geen onaardig karretje toch,gezien wat t was.

                                        En dan de witte Ascona,tsja,nog steeds in bezit.
                                        Hij zou al meerdere malen verkocht wezen maar ja………
                                        De eerste kijker had besloten om m te nemen,zou met een week op komen halen,maar ja,bekende,dus je vraagt geen handgeld. Wel alvast de auto leeghalen.Telefoon,eh,uhm ja weet je ,ik zie er toch van af. ja,nee,de auto is mooi,de prijs is goed en hij rijdt heerlijk maarreh,ja dat kenteken,ik vindt een nieuw kenteken niet mooi. Ja,oké,leuk dat je daar nu mee komt.dan lekker niet!
                                        Kijker nr 2,belt en komt langs,kijken rijden,wilde nadenken en zou de dag erop bellen hoe of wat.Nu 2 weken later moet ie nog bellen. Dan kijker nr 3,belt en komt.Tsja,hij valt me toch een beetje tegen zegt,hier zit een pitje,daar een roestplekje. Ja zeg,hallooo ,de auto is 29 jaar oud!
                                        Dus het besluit genomen (mede omdat men blijft steggelen met de MRB vrijstelling voor oldtimers) om er lekker weer zelf mee te gaan rijden.
                                        Dus even conserveren voor de winter.
                                        Paar plekjes aan de onderzijde van de deuren,de bekende felsrandjes. Dus kit eraf,schoonmaken,en primer erop.

                                        Was dus bijna niks,maar voorkomen voor het erger wordt.

                                        Daarna strijkkit op de naden,weer primer en daarna hoogglans wit erop.

                                        Ik ben me ervan bewust dat het netter kan,maar vergeet niet,het is een daily en ik vindt het belangrijker dat het goed beschermd is,al ziet het er op de foto veel lelijker uit dan het in werkelijkheid is,het valt amper op.Zaak is dat ik nu met een gerust hard weer de pekel indurf met m.
                                        En de Corsa,die zet ik voorlopig maar even aan de kant in afwachting van wat er komen gaat.
                                        Komt er iemand met een mooi bod,dan mag ie weg en anders weet ik het nog niet

                                        #17492378
                                        opelpower89
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          9 September 2009

                                          wat is een witte c ascona toch mooi
                                          ziet er wel nog goed uit
                                          ik heb de zelfde spoiler erop

                                          #17492379
                                          asconahobbyist
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 June 2008

                                            De jouwe is wel super hoor!! C20XE erin toch??
                                            Spoiler is idd dezelfde,een Irmscher.
                                            Wel een Luxus,heeft hetzelfde interieur als mijn rode Ascona J.
                                            Maar wit is inderdaad een kleur die een C Ascona erg goed staat!

                                            #17492380
                                            opelpower89
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              9 September 2009

                                              ja ik heb een c20xe met licht vliegwiel gr n uitlaat en chip erin helaas wel met 4 bak maar dat word nog veranderd na 5 bak (4 bak krijgt t niet geregeld deze zat er al in)

                                              ja is idd luxus interieur grijze skai deurpanelen enzo helaas zijn de stoelen wel stof en links beschadigd aan de wang zoek sportstoelen voor erin maar vind niks passends met deze stoelbevestigingen dus denk ik dat het laswerk word voor champion stoelen erin te maken

                                              ascona is van 1982

                                              #17492381
                                              midnight black
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                14 December 2011

                                                Corsa is flink opgeknapt :thumb , meteen het grote voordeel van Opel tov een japanner, veel van te krijgen voor weinig!

                                                #17492382
                                                asconahobbyist
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  23 June 2008

                                                  stoelframes van een Ascona SR of SR/E of van een D Kadett SR/GTE ,dan kan je bijvoorbeeld stoelen van een Manta GSI erin zetten.


                                                  Ik heb frames van een D Kadett GTE en stoelen van een Manta GSI,mijn Ascona is van 84,dus dezelfde bevestiging als bij jou.

                                                  in jouw geval zouden D kadett GTE stoelen wel aardig bij de rest passen.

                                                  #17492383
                                                  asconahobbyist
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    23 June 2008

                                                    @midnight black wrote:

                                                    Corsa is flink opgeknapt :thumb , meteen het grote voordeel van Opel tov een japanner, veel van te krijgen voor weinig!

                                                    Ja,van een uitgewoond en verwaarloosd hok is het nu gewoon een nette wagen.

                                                    #17492384
                                                    opelpower89
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      9 September 2009

                                                      @asconahobbyist wrote:

                                                      stoelframes van een Ascona SR of SR/E of van een D Kadett SR/GTE ,dan kan je bijvoorbeeld stoelen van een Manta GSI erin zetten.


                                                      Ik heb frames van een D Kadett GTE en stoelen van een Manta GSI,mijn Ascona is van 84,dus dezelfde bevestiging als bij jou.

                                                      in jouw geval zouden D kadett GTE stoelen wel aardig bij de rest passen.

                                                      naar kadett d gte stoelen had ik ook al gezocht maar niks gevonden.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 301 tot 325 (van in totaal 347)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.