Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 347)
  • Auteur
    Berichten
  • #17492335
    opelremco
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 August 2007

      Staat de Ascona goed die gsi stoelen :wors
      Is dat wat te doen die voorbereiding maken voor verwarmde spiegels?

      #17492336
      asconahobbyist
      Deelnemer
        Lid sinds:
        23 June 2008

        ik had op de sloop een setje uit een sloopwagen gehaald,compleet met kabelboom,toevallig de goede kleur ook nog.
        Meer een kwestie van mazzel.
        In Duitsland kom je t veel vaker tegen ,houdt http://www.ebay.de maar ns in de gaten

        #17492337
        opelpower89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 September 2009

          bij ons inde buurt vind je toch nerges meer een c ascona op sloop helaas af en toen rot voor spullen voor een 5drs te vinden

          #17492338
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            weer wat geknutseld en wat leuks te melden.

            Ik heb in juli 2010 met mn rode Ascona in het blad,Youngtimer magazine gestaan,en deze maand sta ik er weer in,nu met mn hele collectie in de afdeling “belevenissen” dat gaat er dan over wat je allemaal beleeft met je youngtimer,deze eerste bijdrage gaat over het hoe en waarom juist dat type.
            Het blad is sowieso zeker de moeite waard,deze maand ook een heel artikel over de Opel Corsa A Irmscher

            begin volgende maand heb ik de beschikking over een soort van flinke carport voor mijn blauwe Ascona automaat,tsja,en DAN is het ineens weer de moeite om er eens mee aan de gang te gaan,dus stukje voor stukje kijken hoe ie is qua roest en meteen alles behandelen.
            Ik ben begonnen met de neus,dus de voorkant kaal gesloopt.

            er zat dus zeker wel wat,maar niet echt diep,dus met een grove staalborstel op de boormachine de handel zo diep mogelijk blank gemaakt,dat alle roest weg is,daarna primer er op,2 wat dikkere lagen,dat laten drogen,dan alle naden goed afdichten met strijkkit,en als dat droog is de hele handel met tectyl behandelen,dan moet het er wel weer even tegen kunnen,de voorschermen zelf zijn gelukkig helemaal gaaf.Aan beide kanten een klein gaatje gevonden,dus die gaan op de to-do lijst,vooralsnog even geconserveerd,en eventueel laswerk (ook de beruchte vloer komt nog aan bod) wordt allemaal in 1 keer gedaan.

            goed kaal gemaakt

            en in de primer,op de onderste foto zie je het gaatje zitten,onderin het binnenscherm,is aan beide kanten zo,dus valt erg mee,voor de rest is ie keihard aan de voorzijde

            en hier in de tectyl,die blubberige kitstrook is overigens de kitlaag waar het scherm weer tegenaan komt,hier zat geen roest,ik heb echt alleen de naden goed afgekit.

            de volgende klus wordt de binnenkant leeghalen en de vloer bekijken,maar ik vermoed dat daar wel wat zit :???:

            #17492339
            astrastationgsi
              Lid sinds:
              1 August 2010

              ik heb youngtimer magazine binnen alleen nog niet gelezen maar ga ik zeker doen

              #17492340
              asconahobbyist
              Deelnemer
                Lid sinds:
                23 June 2008

                :thumbup

                #17492341
                mantallica
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  29 December 2005

                  Heb de youngtimer ook liggen staat een mooi stuk over je Ascona’s in :thumb

                  Ook van de Corsa is :thumb

                  #17492342
                  asconahobbyist
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    23 June 2008

                    jaja,en in die witte zitten jou oude stoelframes!

                    #17492343
                    asconahobbyist
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 June 2008

                      Na de operatie roest behandelen in de neus van de blauwe automaat,nu ook maar besloten het ook bij de witte te doen,die krijgt immers eerdaags ook de winter weer voor zn kiezen,met pekel enzo (das de pest van een daily,en nóg een wagen erbij gaat m niet worden) dus daar ook maar ns de neus uit elkaar gesloopt om te kijken hoe ie er aan toe is.

                      die is kaal,nu eens kijken!

                      nou,dat valt niet tegen,eigenlijk de moeite niet,maar haal het toch kaal,primer kit en tectyl,zodat ie er weer tegen kan. De losse schermen daarentegen zijn bij deze een stuk minder goed,met name onderaan langs de randen en hoeken zit wel de nodige narigheid,die wil ik nu nog wel een keertje opknappen en wellicht volgend jaar,dan wil ik ook nog de kont laten spuiten,dat ik er dan meteen 2 andere schermen opzet en meteen mee laat spuiten.Even kijken hoe de schatkist er dan uitziet :mrgreen:

                      #17492344
                      asconahobbyist
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        23 June 2008

                        inmiddels weer een hele leuke update,via forumlid Saluma een kentekenbewijs deel 3 verworven,de versie uit 1983 met het juiste kenteken erop.
                        Een maatje van mij gaat er even mee bezig om m op het juiste formaat uit te printen,dan dan die boven de binnenspiegel komen.
                        Ik ben in de schuur ook de originele (niet gaik) kentekenplaten tegengekomen,eens kijken hoe mooi ik die ga krijgen. Het 1983 plaatje wordt dan steeds completer,alleen nog eens een origineel of replica blanco onderhoudsboekje zien te bemachtigen,de oorspronkelijke heb ik nog wel maar die is vol en een beetje sufgerukt.
                        kortom,hij wordt steeds origineler,beetje fetisjist ben ik wel op dat gebied :mrgreen:
                        Ben al zover dat er alleen cassettebandjes in liggen met muziek van 1983 of vroeger,en dan ook geen type bandjes die er toen nog niet waren,dus echt de oude TDK D60 bandjes enzo

                        deze dus

                        #17492345
                        opelremco
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          11 August 2007

                          Kijk, :thumb
                          Goed bezig!!!!

                          #17492346
                          asconahobbyist
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            23 June 2008

                            ben al bij de dokter geweest,er is geen genezing meer mogelijk!!
                            Zie onderstaande foto,hij is niet gek,hij is Opel freak :mrgreen:

                            #17492347
                            astrastationgsi
                              Lid sinds:
                              1 August 2010

                              komt zeker nooit meer goed die opel ziekte maar ik heb je stuk gelezen in youngtimer magazijn maar youngtimer is niet in de winkel te koop alleen abonement maar valt best 24 euro per jaar

                              #17492348
                              asconahobbyist
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 June 2008

                                klopt,is een leuk blad. Helaas heeft niet elke kiosk hem.
                                Zal er volgend jaar wel weer een keer in staan,het is de bedoeling om 1 of 2 keer per jaar een verhaaltje aan te leveren van wat je met je auto beleeft en wat je er aan versleutelt,(helaas/gelukkig voor mij mankeert er vrijwel nooit iets aan de Ascona’s.
                                Hier in Zwanenburg hebben ze m niet,dus ik moet al naar Haarlem of Hoofddorp.

                                #17492349
                                astrastationgsi
                                  Lid sinds:
                                  1 August 2010

                                  hier in beverwijk helemaal niet maar ik abonement erop dus krijg hem altijd helemaal toppie

                                  #17492350
                                  opelremco
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    11 August 2007

                                    @asconahobbyist wrote:

                                    ben al bij de dokter geweest,er is geen genezing meer mogelijk!!
                                    Zie onderstaande foto,hij is niet gek,hij is Opel freak :mrgreen:

                                    Krijg een Leepu flashback. :jerry :jerry

                                    #17492351
                                    asconahobbyist
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 June 2008

                                      vandaag de schuur een beetje opgeruimd,en onder een dikke laag stof lagen daar de originele nummerplaten van de rode Ascona,even opgepoetst en wat pleek,ze passen nog!! Staat toch wel fraai,en mooi voor het originele totaalplaatje!

                                      #17492352
                                      opelremco
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        11 August 2007

                                        Da´s leuk zeg.Alleen de kliko´s bij deur verraden dat de foto niet uit 1983 is.Haha.

                                        #17492353
                                        asconahobbyist
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          23 June 2008

                                          jupz,en in 1983 was t huis ernaast nog niet oranje……………..

                                          #17492354
                                          kadett4x4
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            6 July 2004

                                            haha, de orginele platen heb ik ook nog ergens een partijtje liggen van mijn kadett.
                                            zal ze binnenkort ook eens gaan zoeken.
                                            heb vroeger zelf een ascona c 16s cc gehad, vond het wel een lekkere wagen om mee te sturen.
                                            maar die van jou :wub :wub :wub :wub , die zien er wel verdomd netjes uit.
                                            ben er zuinig op, zoveel mooie rijden er niet meer rond.

                                            groeten. :wub

                                            #17492355
                                            Mr.F
                                              Lid sinds:
                                              3 November 2008

                                              Hele mooie Ascona’s, zeker de rode!

                                              #17492356
                                              asconahobbyist
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 June 2008

                                                Thnx!!!
                                                De rode moet wel een beetje het pronkstuk blijven,de blauwe is ook nog netjes maar begint hier en daar nu toch minder te worden,ook omdat ik er bijna niet mee rijdt zit ik er over te denken om er een nieuwe baas voor te zoeken,maar ja,wat zal ie nog opbrengen? En de witte,dat is mn daily dus die zal toch achteruitgaan,helaas een paar weken geleden weer eens iemand tegenaan gezeten en doorgereden dus weer schade aan het achterscherm. Maar het zijn en blijven lekkere auto’s om mee te rijden.
                                                De witte gebruik ik ook echt als moderne auto,rij overal met m heen,ook wel eens Duitsland in,en dan gewoon continu 160/170 geen punt,wel op benzine hoor,zo hard. En hij doet t altijd,daar kan menig moderne auto een puntje aan zuigen.

                                                #17492357
                                                asconahobbyist
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  23 June 2008

                                                  De witte Ascona is voor de APK geweest,uitkomst,een fuseekogelhoesje stuk,en een motorsteun stuk,meer niet,dus valt erg mee lijkt,toch weer 24000 gereden het afgelopen jaar,en verder niks gehad,blij als t weer voorjaar is,kan ie weer effe lekker gepoetst worden,hier nog een plaatje van afgelopen najaar!

                                                  ook in oktober nog een kleine fotoshoot van de rode gemaakt,hier een kleine selectie.
                                                  ALs ik m dan weer zo zie dan kan ik niet wachten tot het weer mooi weer is,dat ie weer lekker mag rijden!

                                                  #17492358
                                                  opelremco
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    11 August 2007

                                                    Nice :thumb

                                                    #17492359
                                                    asconahobbyist
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      23 June 2008

                                                      Omdat de witte mn daily is zit daar natuurlijk wel een stukje muziek in (de andere 2 hebben alleen 2 dashboardspeakertjes van 10 watt) en we hebben de subwoofer maar weer ns aan puin geblazen,dit keer geen spoel verbrand ofzo maar gewoon het membraan gescheurd.Hoe krijg ik t voor mekaar!!!
                                                      Nou was ‘t ook maar een Caliber woofertje maar toch!
                                                      Nu zit er een Signat woofer in de kist,maar ns zien hoelang deze meegaat.
                                                      Hier de oude Caliber.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 276 tot 300 (van in totaal 347)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.