Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Ascona C avonturen,automaat weg,nog 1 Ascona over!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 347)
  • Auteur
    Berichten
  • #17492310
    asconahobbyist
    Deelnemer
      Lid sinds:
      23 June 2008

      tsja,en dan is het alweer maart,over een dikke maand moet de rode Asci alweer gekeurd worden,Hij is alweer een jaar klaar.Wat vliegt de tijd!!
      Zal een makkelijk apk tje worden,heeft het afgelopen jaar net 600 km gereden.
      Overigens is ie ook nog steed niet getaxeerd,wil dat eigenlijk op de familiedag van de HOCN lanten doen,eind mei.
      Dus,Ron,dan zie je m ook meteen,overigens,als het weer goed is dan neem ik m in april ook mee naar Dronten!!

      #17492311
      Anoniem
        Lid sinds:
        1 January 1970

        Deze Ascona verdient een eigen ‘stand’ op Dronten :thumbup:wors

        dus wees er tot die tijd wel voorzichtig mee :D

        Als het weer meezit dan zijn wij miss ook van de partij
        maar dan met de A1, [de A2 staat nog een tijd op stalling]

        grtz Ron ;)

        #17492312
        asconahobbyist
        Deelnemer
          Lid sinds:
          23 June 2008

          inmiddels is ie in Dronten op z’n eerste meeting geweest,erg leuke reacties gehad.
          geeft toch altijd wel een goed gevoel.
          De APK is ook weer achter de rug,zowaar afkeur op een rot wiellagertje achter.
          Maar is met de restauratie niet vervangen,want was nog goed.
          Blijkbaar is 10 jaar stilstaan toch niet goed geweest,de andere kant zal dan ook wel niet lang op zich laten wachten.

          #17492313
          asconahobbyist
          Deelnemer
            Lid sinds:
            23 June 2008

            erg weinig nieuws van het Ascona front, geen nieuws is goed nieuws zou je zeggen!
            Er mankeert eigenlijk helemaal niks aan de Ascona’s
            De rode is op de HOCN familiedag getaxeerd,ruim het bedrag van de restauratie,dus das wel mooi.
            Vandaag bij de witte daily de hele wagen weer teruggebouwd naar de originele toestand van 1984,was weer uitgekeken op de model 1987 look,tevens nu de winterbandjes er weer onder gemikt,standaard velgen geritseld met de originele basic zwarte naafdopjes,ziet ie er lekker standaard uit.
            Eveneens een set achtergordels gemonteerd,niet omdat ik dat nou zo mooi vindt maar meer omdat er eind november gezinsuitbreiding komt en ik het toch wel een lekker idee vindt als het kleintje veilig achterin kan!
            De rode krijgt overigens geen achtergordels,die 1000 km die hij per jaar rijdt kan de kleine wel voorin.
            hier een pic van hoe de witte er nu bij staat.
            hij krijgt nu wel hier en daar een plekje,niks schokkends maar moet er wel van de winter wat aan gaan doen.

            #17492314
            Astraman
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 July 2004

              :wors

              Mooi werk. Heb even door het topic gescrollt, maar die rode is echt super. Ascona C’s zijn zeer ondergewaardeerde auto’s. Je ziet ze bijna niet meer. Ik heb er weleens in een gereden en ze ogen door de belijning vrij compact maar het zijn echt lekker stevige, ruime en degelijke auto’s.

              #17492315
              opelkadetje
              Deelnemer
                Lid sinds:
                6 December 2004

                ziet er nice uit:D

                we hebben onze cabrio ook laten taxeren (bwjr 1985) en kwamen ook op een verassend mooi bedrag uit…waarvan ik bijna zou zeggen het maakt me niet uit of er wat gebeurd:P zonder gekheid.. de ascona is inderdaad zeer ondergewaardeerd en het zijn fijne auto’s om te rijden…

                #17492316
                asconahobbyist
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 June 2008

                  zekers,was in de begintijd van mn rijbewijs meer van de E Kadett,vindt ik overigens om te zien nog steeds leuker,maar op een gegeven moment was ik zo klaar met die enorme roest.
                  De Ascona C is ook niet ongevoelig voor roest maar toch echt wel beter als de Dett.
                  En tsja,ze zijn ruimer en rijden absoluut fijner,plus dat je er echt aan afziet dat het een oude wagen is,de E Dett ziet er toch weer veel moderner uit. (sluit niet uit dat er toch ooit nog eentje komt :jerry )
                  Zit er alleen nog een beetje mee wat ik met mn blauwe automaat ga doen.RIj er amper mee,mischien 1500 km per jaar en hij staat altijd buiten.Toch wel erg zonde,mischien een beter idee om er een ander baasje voor te zoeken die hem wel de aandacht kan geven.
                  Anderzijds ben ik er in die 8 jaar dat ik m heb toch wel gehecht aan geraakt!lastig…….

                  #17492317
                  opelkadetje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 December 2004

                    die gedachte heb ik ook gehad, onze cabrio heeft dit jaar nog geen 1000 km gereden mede door het geweldige zomer weer wat we deze zomer gehad hebben, bij mij staat hij dan wel droog in de garage maar ondanks de weinig km’s wil ik hem eigelijk niet kwijt.

                    als ik dan denk van hm ja misschien beter om hem weg te doen ivm weinig km’s en ik rij een rondje dan ben k gelijk weer helemaal overstag en gaat ie niet weg lol

                    #17492318
                    asconahobbyist
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      23 June 2008

                      En er is weer nieuws aan het Ascona front.
                      De rode staat lekker te slapen voor de winter.
                      De witte was weer aan de jaarlijkse APK toe,en die viel best even tegen!
                      De remwerking achter is ongelijk,de voorschokbrekers zijn gaar,de midden en einddemper zijn lek/rot,het CO op lpg is veelste hoog en de verdamper reageert niet op verstellen van de schroef,dus maar effe aan de gang en meteen maar wat andere dingen oppakken.
                      Uitlaat is al gefixt,had de oude uitlaat van de rode nog liggen en die is nog goed,dus die gaat eronder dus kost niks.
                      Via marktplaats een setje voorschokbrekers geregeld voor 3 tientjes,koopje dus,de verdamper is aan revisie toe,maar op datzelfde marktplaats een hagelnieuwe gescoord,ook weer voor het befaamde weinig,achterremmen even open gehad,niks aan te zien,alles gangbaar dus schoongemaakt en weer dicht,en afgesteld (gaat bij deze nog handmatig)
                      Tevens maar een begin gemaakt met versterker en cd wisselaar inbouwen,tot ik onde de vloermat voelde,zeiknat dus!!
                      oei oei!,dus leeggesloopt,2 plekjes gevonden op de vloer,onder de pedalen gelukkig niks,dus de bermuda driehoek is nog goed (hele teermat weggekrabd),weet gelukkig wel waar t vandaan komt,rubber onder de kachelmotor sluit niet goed af,dus die moet goed afgekit worden,meteen de schutbord isolatie onder de kap weggehaald,blijft ook weg,klereding,kan ik mooi alles in de gaten houden.
                      dus nu wachten tot de spullen binnenkomen en ondertussen de bodem laten drogen en meteen roest wegborstelen en conserveren,en dan de rest en dan mag ie weer.
                      Maar al met al weer een pakkie werk :(

                      #17492319
                      opelkadetje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        6 December 2004

                        ik heb net een (vond ik) goedkoop setje schokbrekers en veren (nieuw) gekocht.
                        ik heb spax (in hardheid verstelbare) dempers met jamex 60mm voor 40mm achter veren…. was 160 inc verz kosten.

                        misschien wat voor jou als je toch nieuw spul moet hebben en wat omlaag wilt?

                        #17492320
                        asconahobbyist
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          23 June 2008

                          thanx voor je tip man!
                          Das idd niet duur voor een heel setje.
                          Heb alleen al dempers binnen,2 sachs patroontjes.
                          Moest ik 30 euro voor geven dus das niet te gek.
                          Nu ff wachten op de rest van de spullen,dan kan ie nagelopen en afgemeld worden.

                          #17492321
                          opelkadetje
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            6 December 2004

                            no problem;)

                            #17492322
                            asconahobbyist
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              23 June 2008

                              Weer even een update van de Ascona’s.
                              De witte KH-88-SJ die al ruim 2 jaar in de stalling staat toch maar verkocht,hij staat en staat er maar en wordt er ook niet beter op.
                              als de witte op LPG ooit op of slecht is dan zie ik wel weer,dan wil ik eigenlijk wel weer ns een ander kleurtje.Rij nu al vanaf 2008 dagelijks in een witte Ascona.
                              De witte is weer apk gekeurd en ik moet zeggen,die nieuwe schokbrekers en verdamper hebben m echt goed gedaan,hij heeft nu weer een hele beste wegligging,met de verdamper start ie beter en loopt ie ook veel mooier en rustiger.
                              Tevens een interieur upgrade,voor wat ik er mee rijdt (2000 km per maand) schoten de stoelen echt tekort,ze zijn in wezen niet slecht maar na al die jaren wel wat ingezakt,dus via het forum hier een stel recaro’s van een Manta B GSI gescoort.
                              Na wat passen en meten geconcludeerd dat de manta frames met geen mogelijkheid passend waren te krijgen dus na wat navraag van mantallica van het forum 2 D Kadett frames overgenomen en dat was plug en play.
                              Ben me er van bewust dat de bekleding totaal niet past maar de zoektocht naar een lichtgrijs velours achterbank en deurkaarten is in volle gang (zal van een Ascona GL,GLS of touring van na 1985 moeten zijn) maar heb je wat of weet je wat voor een mooi prijsje,dan hou ik me aanbevolen.

                              #17492323
                              asconahobbyist
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                23 June 2008

                                en weer een update ,vandaag kwam tante pos weer wat moois bezorgen.

                                alleen nog een setje stekkers versieren,dan kunnen we aan de knutsel
                                lichtgrijze GLS bekleding komt er ook aan.
                                Tevens op de sloop ns een info display versieren van een Astra F,dan kan die mooi in het bovenste vakje van de middenconsole komen.
                                ook een zwarte irmscher achterspoiler ligt al klaar
                                dus volop mods aan de witte Asci!

                                #17492324
                                asconahobbyist
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  23 June 2008

                                  afgelopen even de laatste spullen uit mn witte asci gehaald die in de stalling stond en nu verkocht is.
                                  Nog even paar pics gemaakt als afscheid
                                  overigens waren het oorspronkelijk beide exact dezelfde auto’s,de 04-HVK-1 is dus een ietwat verbouwd.

                                  #17492325
                                  billathome
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    16 August 2009

                                    Ik zie dat je de spoiler er op heb zitten Pat.
                                    Toch wel een mooi gezicht :thumb 2 van zulke pracht auto’s zoals ze daar staan.

                                    Grtz.Billy the handymen. :wors

                                    #17492326
                                    asconahobbyist
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      23 June 2008

                                      jupz,staat wel OK toch??
                                      kom maar naar dronten in April.In principe staan die van mij er alle 3 ,die andere witte waarschijnlijk ook plus nog een andere ex Asci van mij (de blauwe SL-66.NT,in dit topic op sommige foto’s ook te zien)

                                      #17492327
                                      asconahobbyist
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        23 June 2008

                                        vandaag is de blauwe automaat gekeurd.
                                        resultaat,2 lange remleidingen slecht,achterrem links blijft hangen,handrem doet niks (wist ik) uitlaatspruitstukpakking lekt en flens van de voorpijp lekt iets,even lassen.
                                        Valt alles mee voor een wagen van 29 jaar oud.
                                        Wel het uiterlijk even beetpakken,heb m wel wat verwaarloosd en hij moet over 2 weken in dronten wel knap erbij staan.
                                        Blijkt het afgelopen jaar maar 1800 km gereden te hebben.Wil dit jaar eigenlijk wel wat meer met m rijden,dit is ook zonde.

                                        #17492328
                                        Aapje
                                          Lid sinds:
                                          1 January 2009

                                          Over twee weken alweer die meeting? *Grom* Effe opschieten dan maar :D

                                          #17492329
                                          asconahobbyist
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            23 June 2008

                                            idd,moet nog ff 3 stuks klaarstomen.Je zal morgen zien wat een puinhoop ook de witte nog is.

                                            #17492330
                                            asconahobbyist
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              23 June 2008

                                              inmiddels dronten weer achter de rug.
                                              Alles is weer gekeurd,de rode afgekeurd op benzinelekkage!!!! De afdichting van de tankvlotter lekte en het slangetje van de tank naar de gele teflon leiding was compleet vergaan,zit er net 2 jaar op,kwaliteit is dus compleet ruk geweest,maar goed,alles er nieuw op dus hij mag weer een jaartje.
                                              Zondag weer met sowieso de rode naar de familiedag van de historische Opel club in Amersfoort,zal ie wel lekker vinden,weer een goed stukje rijden.
                                              Alleen de koude start blijft slecht,hij slaat wel vlot aan maar na 10 seconden gaat ie pruttelen en moet ik m echt met t gas aan de gang houden,tot ie wat warmer is,dan loopt ie prima,heb zelf t gevoel dat t iets met de choke van doen heeft,heb t idee dat ie te rijk is dan,nog maar ns over nadenken.

                                              #17492331
                                              asconahobbyist
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                23 June 2008

                                                In de tussentijd is er met name aan de witte gascona een hoop gebeurd/veranderd.
                                                Heb m in de vakantie op de camping eens lekker gepoetst,ook onder de motorkap lekker beziggeweest en de nodige goodies erop en erin gemaakt.

                                                Die is wit!!!

                                                onder de kap ook weer fris.

                                                Na de sapjes gecontroleerd te hebben ook de verdelerkap maar eens bekeken.
                                                dat ie nog gelopen heeft hiermee……… :shock: zit er toch alweer 60000 km in

                                                een stuurtje uit een Astra GSI gesloopt,met een lekker dikke rand,en hee,waar zijn de wijzers gebleven??

                                                ah,die zijn vervangen door vloeibare kristallen!

                                                zo kunnen we ook zien hoe warm het buiten is! En dat vakje gebruikte ik toch al nooit

                                                en aangezien mn pookknopje ongeveer uit elkaar viel mocht een C Corsa een verse leveren,alhoewel ik t niet de mooiste vindt,als nieuw is ie nog wel.

                                                de Recaro’s van de Manta GSI waren al bekend,inmiddels is ook de rest van de bekleding lichtgrijs velours

                                                wat een fijne stoeltjes :wub

                                                en ook een lekkere retro rubberen spoiler (Irmscher) zit er inmiddels op,ben er nog niet uit of ik t met of zonder mooier vindt :hmmz

                                                Van een Calibra sportive versie uit 1993 een paar mooie plaatjes afgewipt en op de Asci geplakt

                                                En tot slot,een in Sevenum verworven Ascona cap,wel een beetje must-have voor mij dacht ik zo

                                                #17492332
                                                opelfreak1975
                                                  Lid sinds:
                                                  12 September 2009

                                                  en weer knutselen he pat net als vroeg jij blijft altijd bezig net als ik

                                                  #17492333
                                                  asconahobbyist
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    23 June 2008

                                                    ach ja,zo blijf je bezig.
                                                    Ook nog ns een keertje de kabelboom voor de electrische spiegels monteren,wil ik voor het najaar gedaan hebben,wel lekker,verwarmde spiegels.
                                                    En wil volgend jaar wat grotere velgjes hebben,maar dan moet er een een stuurpomp op,anders sjor je schouder uit de kom.
                                                    Kortom,plannen zat.
                                                    Tevens moet die andere gastank er nog in,die in de reservewielbak,dan kan ik tenminste een grotere subwoofer kwijt.
                                                    wensen,wensen,wensen……………..

                                                    #17492334
                                                    opelfreak1975
                                                      Lid sinds:
                                                      12 September 2009

                                                      ja dt heb ik ook , morgen ff de vectra apk doen en dan een onderhoudsbeurtje dan kan hij er weer tegen aan voor ff en dan voor de winter achterkant laten spuiten dan is dat ook weer netjes

                                                    25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 347)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.