Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › ascona banden/velgen/veren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 april 2009 om 21:49 #17209592
Hello’w,
Ik zou graag rondom 8j (et 01) ats classic velgen willen, is dit mogelijk vooraan?
Waar kan ik deze nieuw kopen?Met die wielen hoeveel kan je dan best verlagen, had iets van 6cm in gedachten…
En waar kan je die veren en eventueel dempers kopen?Alvast bedankt,
/Jef/.
23 april 2009 om 11:31 #17479025Ja, kan wel maar wordt wel heeeel erg laag. :afro
Vooral met een Spaghetty en Groep A uitlaat. (Op de foto’s zit dit er nog niet onder.)24 april 2009 om 15:31 #17479026mja zoiets ongeveer, is die 6 cm verlaagd? met welke veren en/of dempers? en welke bandenmaat dan?
Greetz
/Jef/
24 april 2009 om 18:23 #17479027Dat is 60mm verlaagd met rode koni’s en veren…
Ats 8j et0 met 175 50 13Groeten…
6 december 2009 om 20:31 #17479028Wat is de ET waarde van de standaard Ascona velgen?
en met rode koni’s is die dan nog enigszins comfortabel? Gele zijn heel hard, of niet?
6 december 2009 om 23:02 #17479029het kan wel,maar ik heb ze eronder uitgehaald,raakt wel tig keer de bodemplaat over die geweldige wegen hier in dat dorp en ik had er gele koni’s er onder,nu staat hij op ats-cup 15″ met 195/50 banden erop,gaat het stuk beter,dus het gaat wel maar niet aan te raden!!!
7 december 2009 om 07:33 #17479030Maar ligt dat daan aan de schokbrekers, of aan de verlaging? Of zijn die gele weer korter dan rode of standaard schokbrekers?
7 december 2009 om 10:14 #17479031Dat hij zo laag komt, dat heeft twee oorzaken.
1 De verlaging zelf ongeacht of het de rode, gele koni of een andere verlagingsset is.
2 De velgen zijn 13inch en dat is normaal ook op een auto, alleen het zit em in de banden. Standaard velg breedte is 6j ongeveer en hoogte van de banden is 60, 65, 70. Dat is een hoogte die berekend is in procenten. (Zie link)
De velgen die er nu op zitten zijn 8j breed met banden die hoog 50 zijn. Daar komt nog bij dat de banden getrokken zijn op brede velgen.
Dan liggen ze nog platter op de velg. Zie het zo dat als je band lek is gaat de auto ook omlaag, dus platte bandjes. :D
Of een monstertruck, hoge vering en dikke banden dus heel hoog. :thumbup
Zet je er grotere 16 inch wielen op en platte banden dan is de omtrek redelijk gelijk als de 13inch met dikke banden.Zet je er nog een groep A uitlaat eronder, die is dikker en ligt lager.
Banden maten en informatie
http://www.bandennolletdiksmuide.be/img/banden/band-afbeelding.jpg7 december 2009 om 14:15 #17479032Volgens mij heb je’m 60 mm verlaagd, of niet?
Is er dan nog veerweg over, of staat ie dan rubber op rubber
7 december 2009 om 19:20 #17479033Die op de foto hierboven wel, die veert ook nog goed in.
De mijne, de rechter op het fototje hiernaast, die heb ik de veren afgeslepen. :hmmz
Ik moet wel zeggen dat is minder stug is en dan klapt hij soms wel helemaal in…..:agent vooral in combi met platte bandjes.Rode koni dempers beide auto’s.
7 december 2009 om 20:27 #17479034Ik heb trouwens tussen de veren blokjes zitten zodat hij niet helemaal kan in veren.
Zo was hij verlaagd toen ik de Ascona kocht.Ik heb 13, 14 en 15inch er onder gehad maar de 15inch 8j breed die ik nu heb staan wel mooi zoals je al gezien hebt hier op het Forum maar smaken verschillen.
7 december 2009 om 23:14 #17479035het is geen gezicht die mini wielen eronder maar ja das persoonlijke smaak
daar komt bij dat alle rij comfort ook verdwenen is
8 december 2009 om 06:21 #17479036origineel gepost door Makko
De mijne, de rechter op het fototje hiernaast, die heb ik de veren afgeslepen. :hmmz
Ik moet wel zeggen dat is minder stug is en dan klapt hij soms wel helemaal in…..:agent vooral in combi met platte bandjes.Dat inklappen komt omdat je de veer karakeristiek te veel veranderd met het afslijpen.
Afslijpen kan heel gevaarlijk zijn.
8 december 2009 om 08:34 #17479037Afslijpen kan heel gevaarlijk zijn.
Ja dat merkte ik, mijn broek en laars stonden in de fik. :jerry
8 december 2009 om 15:42 #17479038Afslijpen zou gevaarlijk kunnen zijn.
De orginele veren zijn minder stug en als ze te kort zijn kunnen bij een hobbel of kuil wegspringen volgens de keurmeester. :hmmz
De Ascona van Makko moet dan altijd voor de keuring de originele veren er weer tijdelijk onder hebben.
Bij de mijne hoeft dat niet.8 december 2009 om 16:11 #17479039Of ze moeten vastzitten, zodat bij het loskomen van de achteras door een hobbel of een kuil dat de veren blijven zitten.
Bij de voorveren zitten ze tussen de draagarmen en er tussendoor gaat nog een veerpoot met rubber onderaan. Die zitten altijd vast.15 december 2009 om 16:02 #17479040Ik heb bij mijn Ascona de achteras opgehangen met twee stalen kabels zodat als de auto achteraan los komt de veren er niet uit kunnen. Ik weet wel niet als dit mag voor de technische controle.
15 december 2009 om 16:42 #17479041Ik zou op een gegeven moment de Ascona een cm of 4 willen verlagen. Iets sportiever, maar het moet wel comfortabel blijven. Ik zit er dan aan te denken om ook gelijk andere schokbrekers eronder te zetten, om te voorkomen dat het zo’n bokkend hok wordt. Moet ik met 4 cm speciale ‘korte’ schokbrekers monteren? Of kan ik nog af met een setje ‘normale’ lengte.
Veel lui op dit forum gebruiken gele koni’s om te verlagen, maar deze zijn nog aardig prijzig zag ik. Wat is er buiten de mogelijkheid om ze in hardheid af te stellen beter/anders aan dan rode koni’s?
15 december 2009 om 17:04 #17479042AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Robbie1974
Afslijpen zou gevaarlijk kunnen zijn.
De orginele veren zijn minder stug en als ze te kort zijn kunnen bij een hobbel of kuil wegspringen volgens de keurmeester. :hmmz
De Ascona van Makko moet dan altijd voor de keuring de originele veren er weer tijdelijk onder hebben.
Bij de mijne hoeft dat niet.dat de veren dan te kort worden dat het apk afkeur is klopt
maar dat kun je ook al hebben met n set verlagings veren en standaard schokdempers:oen kan inderdaad wel redelijk link worden
maar daar integen je moet wel echt als n dwaas rijden
dat je wagen zover uitveert;)persoonlijk heb ik het nooit gehad op halve maatregelen
dus verlagen ok maar dan met de juiste veren en
bij passende dempers;)over de opmerkiong van kermittkiller
beetje gelijk moet ik hem wel geven
ondanks dat ik deze 13″ ats en pracht velgen vindvind ik ze in combi met deze platte banden en de vrij grote wielkastten van de b ascona
niet echt mooi staan
zie eerset foto zijaanzichtop de 2e foto zie je de zijkant minder en vind ik het wel erg mooi staan
:thumbup
tjah tis maar net wat je wilt;)15 december 2009 om 17:24 #17479043Je moet er mijns inziens gewoon voor zorgen dat de veer met enige/minimale voorspanning op z’n plek blijft, ook al veert ie maximaal uit. Dit moet je na het verlagen gewoon controleren.
Je kunt dit bereiken door:
1. Kortere schokbrekers (bijv. Gele Koni’s of Bilsteins voor een C-Kadett, etc.)
2. Verlagingsveren te gebruiken met een ‘slappe sectie’ (waar de windingen dicht bij elkaar zitten en die belast ‘blok gaan liggen’)
3. Bevestigingspunt van de schokbreker verplaatsen; aan de achteras 35 mm omlaag met schetsplaten (zie foto’s in topic “Mijn Ascona B”). Aan de voorkant de schokbrekerbevestiging aan de bovenkant hoger maken. Op deze manier blijft de schokbreker ook beter midden in z’n werkgebied.Afhankelijk van de te bereiken wagenhoogte heb je aan 1 van deze mogelijkheden genoeg en zo nodig combineer je ze.
Een auto opkrikken en dan achter twee veren horen omvallen zou ik niet willen. En dit is dan de minst ernstige consequentie.
15 december 2009 om 18:56 #17479044origineel gepost door Kermitkiller
het is geen gezicht die mini wielen eronder maar ja das persoonlijke smaakdaar komt bij dat alle rij comfort ook verdwenen is
Helemaal mee eens, dit is geen kijk zo…Ook persoonlijke smaak hoor..
15 december 2009 om 19:15 #17479045Mooi al die berichten.
Zo zie je dat iedereen een persoonlijke smaak heeft. :thumbup
Ats velgen moest ik gewoon een keer hebben want vroeger vond ik ze al mooi en zag je ze vaak onder C-Kadettjes en in de Flash (Opel magazine).
Maar onder een Ascona is het toch wel te klein met 175-50-13 bandjes.
Als je de auto niet verlaagd kan het wel maar dan is het helemaal geen gezicht. :thumbdown
Of hogere banden erop. :hmmz7 januari 2010 om 12:24 #17479046om maar even verder te borduren over de veren en schokbrekers:
wat is nu het verschil tussen koni geel en rood?
en wat is een mooi setje schokbrekers voor een wat snellere opel? (2400cc)
tis voor straatgebruik en eventueel circuit.ik heb mij hier nog niet in verdiept dus laat maar horen
7 januari 2010 om 14:40 #17479047Ik heb ook nog een vraagje: Sommige forum leden hier (Rik Ophuis, en Matz) die hebben mercedes veren gebruikt om de ascona te verlagen.
Op de foto’s waar deze veren onder de ascona gemonteerd zijn zie je dat zo’n mercedes veer maar 1 soort spoed heeft, en gebruikelijke verlagings veren hebben 2 soorten spoed; 1 grof, en 1 fijn om de fijne oneffenheden, en om de grote klappen op te vangen.
Is het geen nadeel dan om die mercedes veren te gebruiken waarbij de spoed over de hele ver hetzelfde is?
Schokbrekers: Als er iemand een ander merk/type heeft met goed of slechte ervaringen, dan zou ik dat ook graag weten (Billstein, apex, autostyle, monroe, etc)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.