Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Ascona B – Verbreden: Hoe, wat , waar ?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 juni 2011 om 07:26 #17238146
Ja!
Ik hoop dat ik jullie restauranten even om wat hulp mag vragen:
Ik ben een Ascona B aan het opknappen, en het doel is dat het uiteindelijk een nette B wordt, met een vleugje rallysaus er overheen.
Nu heb ik de mogelijkheid om aan ‘Gruppe 2’ brede randen te komen, maar ik heb een aantal vragen over dit idee.
Om de randen te monteren moeten er eerst flinke stukken uit de wielkast en binnenkuip(achter) worden geslepen. Daarna last men een nieuwe stuk scherm in om de boel weer aan elkaar te verbinden.
Vraag 1: Kan men nadat er een nieuw, wijder scherm is ingelast achter nog wel de originele achterbank monteren?
Vraag 2: Kan men na het inlassen van het scherm van alle kanten het nieuwe metaal in de primer zetten en met anti-roest behandelen?
Vraag 3: Bij de i400 kit laat men soms de nieuwe schermen naar buiten steken, zodat deze de buitenkant van de randen tegemoet komen. Is dit ook nodig bij de ‘Gruppe 2’ uitbouw?Daarna is het tijd om de randen te monteren. Hierover heb ik verschillende verhalen gehoord, over de werkwijze. Sommigen monteren ze alleen met kit, andere gebruiken foam en schroeven, zodat de randen nog losgehaald kunnen worden, zonder de auto opnieuw te hoeven spuiten.
Mijn Ascona gaat niet gebruikt worden in de autosport, dus wil ik het er wel een beetje beschaafd uit laten zijn.(lees: niet te veel schroeven aan de buitenkantVraag 4: Wat zou voor mij de beste manier zijn om ze te monteren? Bedoeling is dat de auto in zijn geheel (inclusief) randen in 1x wordt gespoten, en hopelijk daarna lange tijd niet meer
Vraag 5: Welke kit kan er het beste worden gebruikt als hechtmiddel?
Vraag 6: Waarmee klem je de randen op de carroserie om de kit te laten drogen.
Vraag 7: Een mogelijkheid is om naast kit de randen vast te schroeven met verzonken schroeven. Is het slim om dit te doen? Of barst de plamuur er vroeg of laat weer af?Als het me ooit zou lukken :???: om zo ver te komen dat de randen gemonteerd zijn en de wagen is weer roest vrij/bestendig en gespoten, dan is het zaak om een set mooie wieltjes te vinden.
Aangezien mijn budget beperkt is, kan ik helaas niet ala 400-achtige wielen met 10j breedte monteren, maar zal het hoogstwaarschijnlijk beperkt zijn tot 8j.
Vraag 8: Als ik 8j wielen wil gebruiken, welke ET waarde is dan meest geschikt om een beetje de ‘originele’ breedte van de ‘Gruppe 2’ te benaderen? De wielen hoeven niet op de meest uiterste breedte uit te komen, ik wil nog wel enigszins comfort hebben bij het sturen…. maar ze moeten ook niet te ver naar binnen, want dat ziet er weer zo ‘lullig’ uit.
Vraag 9: Welke bandenmaat bij 15″ wielen? Ik houd absoluut niet van getrokken banden, dus het zo mooi zijn als de banden hun wangen recht kunnen houden.Zo… hoop vragen weer! :wors
Ik moet dit serieus afwegen, aangezien het totale kostenplaatje weer met zo’n 1000 euro hoger uit zal vallen ben ik bang.
Alvast bedankt,
McLambo :agent7 juni 2011 om 10:10 #17883954Vraag 1: ja, dat kan.
Vraag 2: ja, dat kan.
Vraag 3: dat hoeft niet.
Vraag 4: Montage met grote popnagels (grote diameter qua kop, minder kans op scheuren)
Vraag 5: een soort montagekit welke ook lijmt, maar ook genoeg werking heeft om beweging op te vangen, geen siliconenbasis gebruiken!!!
Vraag 6: kan op verschillende manieren, er zijn van die aparte bouten die tijdelijk door het popnagelgat gezet kunnen worden, handiger is om gewoon met montage meteen de kit laag mee te nemen, dan komt hij nooit meer los en krijg je ook geen vocht bij de rand.
Vraag 7: niet handig, meerdere redenen.
Vraag 8: plusminus tussen de ET15-ET10
Vraag 9: 225 is de std. maat, 205 kan ook nog.7 juni 2011 om 10:36 #17883953Hah Bedankt Henk!
Kant en klaar!, zo zie ik het graag.
Nu houdt ik al een week of 3 goed MP en ebay in de gaten voor klassieke 8j velgen (met een lage ET waarde), maar die markt is vrij schraal… is dit representatief voor de werkelijkheid? Of zit ik op de verkeerde plekken te kijken?
7 juni 2011 om 10:44 #17883952Op zich niet, maar de juiste velg voor een leuke prijs vinden vergt nogal wat geduld en geluk, 15″ is niet meer zo’n gangbare maat, tegenwoordig is 16″ en 17″ wat makkelijker te krijgen, daarnaast velgen met lage ET-waardes zie je ook niet veel.
Nieuw is nooit zo’n probleem, maar dat heeft ook z’n prijs.
7 juni 2011 om 12:02 #17883955Je zou natuurlijk ook spoorverbreders kunnen gebruiken maar ook dat heeft zijn nadelen
Voordeel is natuurlijk dat je niet meer zo naar de ET waarde hoeft te kijkenBen benieuwd wat je ervan gaat maken
7 juni 2011 om 14:53 #17883956AnoniemLid sinds:
1 January 1970@henk 400rr wrote:
Vraag 1: ja, dat kan.
Vraag 2: ja, dat kan.
Vraag 3: dat hoeft niet.
Vraag 4: Montage met grote popnagels (grote diameter qua kop, minder kans op scheuren)
Vraag 5: een soort montagekit welke ook lijmt, maar ook genoeg werking heeft om beweging op te vangen, geen siliconenbasis gebruiken!!!
Vraag 6: kan op verschillende manieren, er zijn van die aparte bouten die tijdelijk door het popnagelgat gezet kunnen worden, handiger is om gewoon met montage meteen de kit laag mee te nemen, dan komt hij nooit meer los en krijg je ook geen vocht bij de rand.
Vraag 7: niet handig, meerdere redenen.
Vraag 8: plusminus tussen de ET15-ET10
Vraag 9: 225 is de std. maat, 205 kan ook nog.kleine aanvulling
vraag 5 sikaflex is de best kit die ik ken ;)
vraag 6 wat henk bedoeld heet clekoen voor de wielen zou je beter naar iets groter kunnen gaan b.v 16inch
dan zijn bredere banden ook betaalbaarder7 juni 2011 om 15:59 #17883957Bedankt voor de aanvulling, ik ben het met 16″eens, maar sommigen willen persé de 15″ en hebben daar hun redenen voor, ik neem aan dat in dit geval dat niet anders is.
7 juni 2011 om 21:53 #17883958Stalen wielen laten verbreden… ;)
15 juni 2011 om 04:59 #17883959@louwe 16 klepper wrote:
@henk 400rr wrote:
Vraag 1: ja, dat kan.
Vraag 2: ja, dat kan.
Vraag 3: dat hoeft niet.
Vraag 4: Montage met grote popnagels (grote diameter qua kop, minder kans op scheuren)
Vraag 5: een soort montagekit welke ook lijmt, maar ook genoeg werking heeft om beweging op te vangen, geen siliconenbasis gebruiken!!!
Vraag 6: kan op verschillende manieren, er zijn van die aparte bouten die tijdelijk door het popnagelgat gezet kunnen worden, handiger is om gewoon met montage meteen de kit laag mee te nemen, dan komt hij nooit meer los en krijg je ook geen vocht bij de rand.
Vraag 7: niet handig, meerdere redenen.
Vraag 8: plusminus tussen de ET15-ET10
Vraag 9: 225 is de std. maat, 205 kan ook nog.kleine aanvulling
vraag 5 sikaflex is de best kit die ik ken ;)
vraag 6 wat henk bedoeld heet clekoen voor de wielen zou je beter naar iets groter kunnen gaan b.v 16inch
dan zijn bredere banden ook betaalbaarderThanks! ziet er apart uit; nog nooit van gehoord!
ik denk dat ik ze tegelijk kit en pop, heb geen reden om dat na elkaar te doen.Hoeveel mm popnagels worden er doorgaans gebruikt, en zijn popnagels met een brede kraag makkelijk te vinden?
Ik heb de beschikking over deze kit, die gebruik ik af en toe bij na het lassen en om dingen weer waterdicht af te sluiten.
Ook geschikt voor de randen misschien?
wat 16″ betreft.. ik moet eens kijken hoe dat staat onder een verbrede ascona… historisch gezien was ik op 15″ afgegaan.
18 juni 2011 om 11:19 #17883960Toevallig de set vandaag binnen gekregen, dus dat gaan we zsm even ‘passen’ aan de ascona..
Iemand wel eens van Tec7 kit gehoord? werd getipt over deze kit
http://www.tec7kit.nl/media/Tec7.pdf” onclick=”window.open(this.href);return false;
en als iemand me nog even kan typen over het soort popnagels, dan zou ik die persoon eeuwig erkentelijk zijn :wors
18 juni 2011 om 15:20 #17883961vanmiddag de randen uitvoerig geprobeerd op de ascona.
op zich is de pasvorm erg goed, op een eigenaardigheidje na, dat bij alle randen terugkomt
Thoughts?
18 juni 2011 om 21:21 #17883962Wie is de leverancier? zag laatst hetzelfde op een andere ascona.
18 juni 2011 om 21:26 #17883963u2u
19 juni 2011 om 17:12 #17883964Waar heb je die dingen vandaan ?
ik geloof dat wij de zelfde hebben, en met wat aanpaswerk passen ze prima,
alleen moet er nog wel wat weg gevijld worden19 juni 2011 om 18:13 #17883965die randen die wij op de ascona hebben die hadden die uitsteek randjes ook gewoon een lamelleschijf op de slijptol en eerst aftekenen op de rand tot waar je weg moet halen en zodat die ongeveer overal even breed is de rand en dan met de slijptol erlangs gaan en klaar
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.