ascona b turbo?

Forumindex Forums Modellen Ascona ascona b turbo?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    asconaB2.0
    Deelnemer

Beste liefhebbers,
      Ik heb een vraagje over mijn ascona b 2.0 benzine.
      Ik dacht dus dat als ik een zelf gelast spruitstuk maak voor op de kelken te zetten van mijn dubbele solex carburateurs zodat er een turbo op kan die de lucht met meer kracht door de carburateurs zuigt ik moet dan grotere sproeiers erin doen maar heb gehoord dat t niet kan denken ze ik denk van wel wat denken jullie?

kiyamizio

Ja dat moet zeker en je moet je solex ombouwen voor de overdruk die erop komt te staan. En het mooiste is afstellen op een rollenbank!

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

giuliettaevo
        Deelnemer

Minder denken,meer lezen…

Verdiep je in de materie voor je vragen gaat stellen, dan nemen mensen je sneller serieus en krijg je antwoorden waar je iets aan hebt.

Haasje17
          Moderator

Ik neem even aan dat je dus een 2.0n of 2.0s hebt? Welke orgineel een varjet II of Zenith carberateur hebben?
            Nu heeft de 2.0n de laagste compressie en zou die het beste zijn voor een turbo ombouw maar den 2.0s heeft ook geen hele hoge compressie verhouding dus kan ook prima.

Nu gaat je grootste probleem worden het afstellen van het geheel.
            Ik neem aan dat je nu nog gebruik maakt van de traditionele rotor met vacuüm vervroeger?

Is het blok goed onderhouden? Wellicht eens ombouwen naar elektronische ontsteking en kleppen stellen. Daar gaan ze ook al beter van lopen alvorens diverse trucjes uit te halen om hem sneller te krijgen.

Nu heb ik helemaal geen ervaring met de bouwkwaliteit van de cih bloken, wel van de voorlopers, en die zijn oerdegelijk op de lagers en het ontbreken van een oliefilter na.

Maar ik denk dat de cih drijfstangen niet gemaakt zijn voor drukvulling.

asconaB2.0
            Deelnemer

Dus hij kan de druk niet aan ? Ik ken een adreshe in duitsland voor een 16klepper kop op een 4cilinder te laten bouwen die oorspronkelijk van een 3.0l komt
              Kan ik dan niet laten ombouwen zodat hij is gebouwd op hoge druk dat ik er een compressor /supercharger op doe die continue vermoge levert dus hetzelfde als nornaal alleen zuipt ie dan meer door de grotere sproeiers en de hoeveelheid lucht het blok licht uit de auto in de auto zit een 2.0s maar ik wil het doen bij de 1900 blok die ik heb liggen

Stender
              Moderator

Het lijkt mij beter om het opvoeren van je Ascona in 1 topic te houden: viewtopic.php?f=11&t=193842

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Het onderwerp ‘ascona b turbo?’ is gesloten voor nieuwe reacties.