Ascona B in dagelijks gebruik. Paar vraagjes.

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona B in dagelijks gebruik. Paar vraagjes.

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17241282
    Martin 2.0S
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2008

      De Ascona die ik heb, heb ik een aantal jaren geleden opgeknapt/gerestaureerd. Alleen nu rijd ik er eigenlijk nooit in. Sinds ik dichter bij huis werk, is het wat makkelijker om er mee naar het werk te rijden.
      Nu heb ik alleen een paar vraagjes:
      Is het zinvol om hem te laten taxeren? En dan gaat het mij vooral om een vervangingswaarde omdat er toch redelijk wat geld en veel tijd in is gaan zitten.
      Moet ik er loodvervanger inkieperen? Er zit een 2.0S blok uit 1980 in. Rijden jullie met of zonder dit goedje?

      #17917237
      Opelasco
        Lid sinds:
        1 July 2006

        Martin,
        Taxeren moet je altijd doen.
        Heb zelf een b- ascona beige 2.0 s op gas bj 77 , wel mooi maar geen super strakke.
        Getaxeerd op 4750 euro.
        Hier zit een oldtimer verzekering op all risk voor ongeveer 200 euro per jaar.
        De premie betaal je dan naar taxatie waarde.
        De taxatie is 2 of 3 jaar geldig afhankelijk van de verzekeringsmaatschappij.
        Ik raad het dus aan om te taxeren, want de dagwaaarde is vanwege het bouwjaar maar een paar honderd euro.
        Probeer zoveel mogelijk rekeningen aan de texateur te laten zien wat de restauratie je gekost heeft
        Ik rij gewoon op euro 95 , zonder loodvervanger .
        Verschillende ascona’s 2.0 s gehad en nooit problemen met de kleppen of andere slijtage delen van de motor gehad.

        Opelasco

        #17917238
        Martin 2.0S
        Deelnemer
          Lid sinds:
          4 July 2008

          Dank je voor je reactie. Rekeningen wordt een beetje moeilijk, maar goed. Bij welke taxateur ben je geweest? Ik vermoed dat niet elke taxateur Opel-kenner is.

          #17917239
          spy675
          Deelnemer
            Lid sinds:
            18 May 2008

            Ha die Martin,altijd je ascona laten taxeren,dan heb je een waarde die altijd meer is als dagwaarde,oke het kost je meer premie per maand of jaar,er wordt wel gezegd,:”de mijne is verzekerd voor 5,75″,maar is hij dan ook verzekerd naar waarde,nee echt niet,gewoon laten taxeren en je betaald de permie naar waarde,ik heb zelf een b-ascona uit 1981 waar ik in de afgelopen 2 jaar al meer dan 12500 euro in gestopt heb,hij is een paar weken geleden getaxeerd op 16500 euro,dus ja ik betaal meer dan 5,75 maar als hij weg gehaald zou worden wordt er wel 15000 euro gestort op mijn rekening(audio is apart verzekerd),ik zou er niet aan moeten denken dat ik dagwaarde krijg,dat zal nooit meer dan 1250 euro zijn!!!,dus mijn raad,laat hem taxeren en verzeker hem ook tegen diefstal en personen die hem bekrassen en slopen,veel plezier met je ascona,los balos amigo :wors :wors

            #17917240
            Tiedo
              Lid sinds:
              7 December 2008

              ik rij met een 2.0E en daar smijt ik altijd 98 mlv in.
              (dat is hier trouwens behoorlijk goedkoper dan euro 95 :thumbup )

              #17917241
              Opelasco
                Lid sinds:
                1 July 2006

                Martin.
                Deze firma heeft toen mijn ascona getaxeerd.
                Doet veel opel taxatie.
                Je maakt een afspraak en dan komen ze bij jou langs om te taxeren aan huis.

                BV Expertisebureau RDM

                Postbus 64658

                2506 CB Den Haag

                tel 070 – 3686460

                fax 070 – 3250608

                info@rdm.nl

                Als u gebruik wilt maken van ons contactformulier klikt u hier

                taxatieopdrachten –> taxatie@rdm.nl

                expertiseopdrachten –> expertise@rdm.nl

                Opelasco

                #17917242
                kadettsr
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  23 March 2006

                  heeft mijn manta 400R ook getaxeerd! goed geregeld allemaal!

                  #17917243
                  Martin 2.0S
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    4 July 2008

                    Ondertussen eindelijk de olie ververst en voorzien van een nieuw luchtfilter. Aan die laatste was nog lastig aan te komen. Volgens Brezan wordt deze niet meer gemaakt :wtf Na een beetje rondbellen vonden zij er eentje die nog op voorraad lag.
                    De planning is dat er volgende week een andere kriksteun rechtsvoor onder komt. Na een tijdje starten, sloeg die eindelijk aan en daarna vrijwel geen slag verkeerd.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.