Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona B C20LET circuitwagen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 april 2010 om 12:45 #17630537
probleem onstaan *zucht*
Van het weekend de ascona even stationair laten draaien en enkele minuten later klets bang boem motor stil.
Wist meteen dat er iets niet goed zat. Na inspectie op de brug erachter gekomen dat de krukasbout nooit goed vast had gezeten, gevolg dat deze is losgelopen met waarschijnlijk enkele kromme kleppen.
Weer een reden waarom ik liever me spullen op voorhand laat reviseren en niet blind ervan uit ga dat de vorige eigenaar het goed had gedaan…. Had ik dat nu ook maar gedaan…..
Maar goed we moeten verder en daarom bij deze de vraag of iemand mij kan helpen aan een knappe krukastandwiel met ronde vertanding. De spiebaan van die van mij is verrot…
Hopelijk kan iemand mij hierin helpen zodat de auto op tijd klaar is voor het circuit…..:thumbup
12 april 2010 om 18:03 #17630538is die van een NE hetzelfde? dan kan ik mischien wel even aan mijn maat vragen die heb wss nog wat van dat spul liggen.
Jammer weer van deze tegenslag Kees, maar suc6 met het herstellen ervan!
17 mei 2010 om 12:06 #17630539Motor doet het weer naar behoren, dus daar weer erg blij mee!!
Woensdag komt er een nieuwe uitlaat onder, dan nog wat kleine zaken oplossen en dan eindelijk de weg op met dat ding! Ben erg benieuwd~:afro
17 mei 2010 om 12:07 #17630540Kwam dit weekend nog een setje windvangers tegen voor in de voorramen. Heb misschien hier iemand een idee hoe deze vast gezet dienen te worden (dmv clipjes?)
Zal eens kijken of ik een foto kan posten wat ik bedoel.
23 mei 2010 om 08:57 #17630541Eindelijk een uitlaat onder de auto gezet van 76mm voor naar achter.
Motor loopt nog wel hoog stationair 1500 toeren, dus moet nog even kijken wat het probleem is. Ook is het druklager helaas overleden, dus moet even een nieuwe in…..
Nu de kleine punten op de i zetten voor de keuring en Nederland is weer een ascona b rijker op de weg!
Foto’s:
Op deze foto zie je duidelijk dat de uitlaat naar de andere kant van de auto is gebracht. Dit is om ervoor te zorgen dat we in de toekomst met gemak een extra demper kunnen monteren op het moment dat we problemen met het geluid krijgen.23 mei 2010 om 09:05 #17630542nice kerel ziet er mooi uit
23 mei 2010 om 17:42 #17630543whoow echt te gek!! waar heb je die uitlaat eronder laten zetten? dat wil ik ook!
alleen dan wel met een extra demper. ik wil alleen maar turbo kunnen horen!!
was je veel kwijt voor die pijp??23 mei 2010 om 21:46 #17630544uitlaat gemonteerd bij JM tuning in Dirkhorn, ligt bij mij om de hoek en de jongen daar levert gewoon goed werk af. Was totaal €750 kwijt, dat is al meer dan €400 goedkoper als dat ik bij EPS kwijt was met mijn vorige auto
Bedrijf staat nog in de kinderschoenen, dat kan je ook merken als je er bent, maar het geleverde werk is van topkwaliteit, mooiere lassen als EPS bijvoorbeeld. Die jongen komt er wel.
23 mei 2010 om 21:55 #17630545ziet er weer netjes uit kees!
moet steeds eens buurten bij je kom zsm wel even aanwaaien!
24 mei 2010 om 14:23 #17630546en hoeveel mm is die pijp dan? ziet er groter uit als een groep a!
24 mei 2010 om 14:44 #17630547Sow super:)..goed bezig, en maak me geen enkele zorgen over het eind resultaat! Top project!:D
24 mei 2010 om 20:46 #17630548origineel gepost door larsjeG40
en hoeveel mm is die pijp dan? ziet er groter uit als een groep a!Had ik er wel bij gezet. De diameter is 76mm van voor naar achteren.
Lekker groot dus….:thumbup
18 juni 2010 om 19:44 #17630549Eindelijk weer eens een update.
Auto is gekeurd en mag eindelijk de weg op. Hieronder dan ook een klein voorproefje van de auto.
Auto loopt op druk niet altijd perfect, dus even naar kijken nog.
18 juni 2010 om 22:30 #17630550op hoeveel bar druk rijd je, en de overboost?
kon zo even niet vinden in je topic wat voor remmen je gebruikt, ik verkoop mijn set namelijkvolvo 4 pots met pagid remblokken en brembo schijven.
19 juni 2010 om 08:49 #17630551Rij nu met 0,9 bar met 1.2 overdruk.
Net de eerste testrit ermee gereden en niet ontevreden moet ik zeggen.
Remmen zijn nu nog even standaard, maar voor een kleine test natuurlijk prima. Heb ook volvo 4-pots liggen, moet die alleen nog even reviseren.
Wat moet jij voor de set hebben eigenlijk? Misschien niet zo zeer voor mij, maar misschien een vriend van me die interesse heeft als de prijs goed is natuurlijk :D
19 juni 2010 om 16:03 #17630552en mocht die vriend van je niet geinteresseerd zijn, dan heb ik er misschien ook wel belang bij :)
20 juni 2010 om 07:53 #17630553En anders heb ik ook wel belang bij de remmen !
moeten op de rally ascona komen :agent20 juni 2010 om 16:21 #17630554alle 3 u2u!
1 juli 2010 om 14:39 #17630555Hier ook even de nieuwste filmpjes neergezet en een paar foto’s:
1 juli 2010 om 15:29 #17630556heel netjes :wors
verder nog plannen?
1 juli 2010 om 20:27 #17630557Nee eigenlijk niet. Auto is in principe alweer verkocht, maar blijft in mijn vriendenkring.
Hij wil er een mooie set wilwoods onder doen, sper-as en noem maar op….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.