ASCONA B C20LET !!!CHASSIS VERKOCHT!!

Forumindex Forums Modellen Ascona ASCONA B C20LET !!!CHASSIS VERKOCHT!!

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 393)
  • Auteur
    Berichten
  • #17747294
    SanguiniusNL
      Lid sinds:
      22 April 2011

      En, nog wat gedaan?

      #17747175
      mugenpower
        Lid sinds:
        31 May 2005

        Die remmen zien er wel gaaf uit. Zou nog leukere foto zijn geweest als mijn standaard 1.9 remmetjes naast die geboorde schijven stonden. :lol:
        Mijn pedaal voelt trouwens ook sponzig. Pas bij de 2e x opnieuw aanleggen heeft die een correcte remdruk. Eerste x trap ik hem tot 60% weg voordat er wat gebeurd..

        #17747155
        remo 07
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 May 2010

          Ok ff een vraagje:Op de tandwiellen van mn achteras van( mn ascona b 1.6n) staat een nummer.
          Dit nummer is:AH2892072.9.33×378 / 296c en op mn kleine tandwiel 296

          Op mn nieuwe as van rik staat nr:2892072 933 84GM 670H en op mn kleine tandwiel 670

          Wat is nu precies het verschil hier tussen?kom er ff niet uit wat nou wat is.

          Rik zn as is een 3.67 as maar wat is mn oude nou voor overbrenging?

          Op manta blog kom ik er ook niet uit,mijn oude as is veeeel te kort.

          Hoor t graag…….

          Ook nog een onderdelen update:andere 4 punts gordels(Sparco blauw)
          Achteras onderdelen compleet voor ombouw schijven.
          Andere kleppen deksel(wit)met rode “L”
          Stalen staartstuk incl nieuwe rubber bussen.

          #17747134
          RacesconaB204
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 December 2009

            @remo 07 wrote:

            Ok ff een vraagje:Op de tandwiellen van mn achteras van( mn ascona b 1.6n) staat een nummer.
            Dit nummer is:AH2892072.9.33×378 / 296c en op mn kleine tandwiel 296

            Op mn nieuwe as van rik staat nr:2892072 933 84GM 670H en op mn kleine tandwiel 670

            Wat is nu precies het verschil hier tussen?kom er ff niet uit wat nou wat is.

            Rik zn as is een 3.67 as maar wat is mn oude nou voor overbrenging?

            Op manta blog kom ik er ook niet uit,mijn oude as is veeeel te kort.

            Hoor t graag…….

            Ook nog een onderdelen update:andere 4 punts gordels(Sparco blauw)
            Achteras onderdelen compleet voor ombouw schijven.
            Andere kleppen deksel(wit)met rode “L”
            Stalen staartstuk incl nieuwe rubber bussen.

            Het makkelijkste is even met z’n twee-en een aantal omwentelingen tellen, dan doen alle nummers er niets meer toe.

            Vooraf: 3,67 reductie houdt in dat de achterwielen (wanneer ze allebei draaien) 3,67 zo langzaam draaien als de cardanas. Ofwel, wanneer je de cardanas 36,7 x rond draait dan draaien beide achterwielen 10x rond ECHTER, wanneer je 1 wiel tegen houdt (op de grond laat staan en de auto aan 1 kant opkrikt) dan draait het vrijlopende wiel een keer zo snel als wanneer ze beide draaien. Dus wanneer je het wilt controleren met 1 stilstaand wiel dan is de reductie maar de helft van die van normaal.

            Wat zou je kunnen doen:
            – krik de auto met 1 achterwiel vrij van de grond (of zorg bij een losse as ervoor dat 1 kant niet mee kan draaien)
            – markeer 1 wieltapeind met plakband of typex, zodat je goed het aantal omwentelingen kan tellen (en ook halve of een kwart). Markeer ook de cardanas zodat je ook hier het aantal omwentelingen goed kunt tellen.
            – Laat 1 iemand een vooraf afgesproken aantal omwentelingen het vrije wiel rond draaien (bijvoorbeeld 20 hele omwentelingen) en tel zelf het aantal omwentelingen dat de cardanas maakt (die maakt er wat meer). Stel dat je hebt geteld dat de cardanas hierbij ca. 36,7 omwenteling heeft gemaakt, dan is de overbrenging van de as 2x (36,7:20)=2x 1,835 =3,67.

            Stel dat de cardan bij 20 wielomwentelingen ca. 38,9 omwentelingen heeft gemaakt, dan is de overbrenging van de as 2x (38,9:20) = 2x 1,945 =3,89.

            Wanneer je het zo doet dan zijn 20 wielomwentelingen wel handig, want dan is het aantal omwentelingen van de cardan:10 ook meteen de eindoverbrenging.

            Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!

            PS.
            Mij zeggen die nummers op de as ook niets.

            #17747058
            RacesconaB204
            Deelnemer
              Lid sinds:
              11 December 2009

              Trouwens, wanneer je de differentieel-deksels er toch af hebt en de tandwielen kunt zien, dan kun je natuurlijk ook gewoon het aantal tanden van het grote tandwiel (kroonwiel) tellen en die van het kleine tandwiel (pignonwiel).

              Het aantal tanden van het kroonwiel gedeeld door het aantal tanden van het pignonwiel is de overbrenging.

              Dus even een tand merken met typex en dan even het aantal tanden tellen totdat je de gemerkte tand weer tegen komt. Dit voor beide tandwielen; aantal tanden grote tandwiel : aantal tanden kleine tandwiel = eindoverbrenging

              #17747229
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                @Rik Ophuis wrote:

                @remo 07 wrote:

                Ok ff een vraagje:Op de tandwiellen van mn achteras van( mn ascona b 1.6n) staat een nummer.
                Dit nummer is:AH2892072.9.33×378 / 296c en op mn kleine tandwiel 296

                Op mn nieuwe as van rik staat nr:2892072 933 84GM 670H en op mn kleine tandwiel 670

                Wat is nu precies het verschil hier tussen?kom er ff niet uit wat nou wat is.

                Rik zn as is een 3.67 as maar wat is mn oude nou voor overbrenging?

                Op manta blog kom ik er ook niet uit,mijn oude as is veeeel te kort.

                Hoor t graag…….

                Ook nog een onderdelen update:andere 4 punts gordels(Sparco blauw)
                Achteras onderdelen compleet voor ombouw schijven.
                Andere kleppen deksel(wit)met rode “L”
                Stalen staartstuk incl nieuwe rubber bussen.

                Het makkelijkste is even met z’n twee-en een aantal omwentelingen tellen, dan doen alle nummers er niets meer toe.

                Vooraf: 3,67 reductie houdt in dat de achterwielen (wanneer ze allebei draaien) 3,67 zo langzaam draaien als de cardanas. Ofwel, wanneer je de cardanas 36,7 x rond draait dan draaien beide achterwielen 10x rond ECHTER, wanneer je 1 wiel tegen houdt (op de grond laat staan en de auto aan 1 kant opkrikt) dan draait het vrijlopende wiel een keer zo snel als wanneer ze beide draaien. Dus wanneer je het wilt controleren met 1 stilstaand wiel dan is de reductie maar de helft van die van normaal.

                Wat zou je kunnen doen:
                – krik de auto met 1 achterwiel vrij van de grond (of zorg bij een losse as ervoor dat 1 kant niet mee kan draaien)
                – markeer 1 wieltapeind met plakband of typex, zodat je goed het aantal omwentelingen kan tellen (en ook halve of een kwart). Markeer ook de cardanas zodat je ook hier het aantal omwentelingen goed kunt tellen.
                – Laat 1 iemand een vooraf afgesproken aantal omwentelingen het vrije wiel rond draaien (bijvoorbeeld 20 hele omwentelingen) en tel zelf het aantal omwentelingen dat de cardanas maakt (die maakt er wat meer). Stel dat je hebt geteld dat de cardanas hierbij ca. 36,7 omwenteling heeft gemaakt, dan is de overbrenging van de as 2x (36,7:20)=2x 1,835 =3,67.

                Stel dat de cardan bij 20 wielomwentelingen ca. 38,9 omwentelingen heeft gemaakt, dan is de overbrenging van de as 2x (38,9:20) = 2x 1,945 =3,89.

                Wanneer je het zo doet dan zijn 20 wielomwentelingen wel handig, want dan is het aantal omwentelingen van de cardan:10 ook meteen de eindoverbrenging.

                Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!

                PS.
                Mij zeggen die nummers op de as ook niets.

                Je kunt ook ff de tanden tellen op het grote en het kleine tandwiel
                Dat deel je op elkaar en je hebt de overbrengings verhouding ;)

                #17747180
                remo 07
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  2 May 2010

                  Nou heb de tanden net geteld,Heb dus fijn voor jan :swear de as van Rik gekocht(wat overbrenging betreft)
                  Allebij de assen hebben 33 om 9 tanden…………mooi balen hoor! :fy1

                  Mijn probleem is dat mn let veel toeren maakt nu,bij 120 kmh +- 4000 rpm
                  Rij met een c20let en Omega r25 bak.

                  Heeft het zin om dan een 3:44 as te kopen??

                  Hoor t graag,Wil graag wat minder toeren draaien……..

                  #17747165
                  Ben_M
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    25 January 2010

                    Dat scheelt sowieso al ja. Misschien kun je nog wel een overbrengingkje langer pakken.
                    Met die turbo heb je toch koppel zat om dat op te vangen :thumb

                    Dat is weer een nadeel van die starre opel assen, daarom ga ik nu voor bmw. Lekker eenvoudig diffjes uitwisselen tot ik de juiste overbrenging vind king:

                    #17747164
                    remo 07
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      2 May 2010

                      ja idd,mag van een bekende een 3:44 proberen….

                      Ben net gebeld door die jongen en vertelde mij dat ik een record 3:27 overbrenging moet hebben.

                      Dus als iemand nog wat heeft liggen?????

                      #17747159
                      RacesconaB204
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        11 December 2009

                        @remo 07 wrote:

                        Mijn probleem is dat mn let veel toeren maakt nu,bij 120 kmh +- 4000 rpm
                        Rij met een c20let en Omega r25 bak.

                        Heeft het zin om dan een 3:44 as te kopen??

                        Hoor t graag,Wil graag wat minder toeren draaien……..

                        :shock: In mijn beleving is 3,67 in combinatie met de 0,842 5e-versnelling van een R25-bak eerder ‘onmeunig’ lang.

                        Wanneer ik even reken met 215/40-16 banden, dan kom ik op 35,25 km/h/1000rpm, ofwel:
                        bij 3000 rpm: 106 km/h (echte; meeste tellers geven dan wel al iets van 110 aan)
                        bij 4000 rpm: 141 km/h
                        bij 6500 rpm: 230 km/h

                        Bij 4000 rpm in z’n 4 ga je al 119 km/h

                        3,44 scheelt wel wat; 37,6 km/h/1000rpm, ofwel:
                        bij 3000 rpm: 113 km/h
                        bij 4000 rpm: 150 km/h
                        bij 6500 rpm: 244 km/h

                        Het is toch ook geen commonrail diesel of 5,7-V8 ;)

                        #17747295
                        bb motorsport
                          Lid sinds:
                          15 November 2009

                          het kan ook wezen dat je hooft rem cilinder stuk is
                          die kan stuk gaan als er nog erg veel lucht in je remsystem zit

                          de deur die ik van jou gekocht heb zit er in
                          stuur binne kort wel effe een foto
                          gr bas

                          #17747296
                          bb motorsport
                            Lid sinds:
                            15 November 2009

                            kijk maar effe op face book bij bas besseling
                            gr bas

                            #17747297
                            16v kadett c
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              2 January 2010

                              hey

                              ik heb onder mijn kadett een 3.89 korte as en ik rij 3000 toeren bij 100km
                              ik ga nu ook een 3.44 of 3.67 er in hangen denk zelf een 3.67 die kan je dan ombouwen tot sper

                              ik denk dat het een 3.89 is bij jou

                              #17747298
                              remo 07
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                2 May 2010

                                Ik weet aleen dat ik 3700 rpm maak bij 120 kmh,en dat vind ik best veel.
                                Heb ik net ff getest.

                                #17747299
                                16v kadett c
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  2 January 2010

                                  @remo 07 wrote:

                                  Ik weet aleen dat ik 3700 rpm maak bij 120 kmh,en dat vind ik best veel.
                                  Heb ik net ff getest.

                                  ik 3500 rpm bij 120 km op gps en dat nummer komt me bekent voor voor al die laats getallen

                                  #17747300
                                  Manta 24V
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    8 September 2004

                                    De overbrenging staat op het kroonwiel!

                                    En wat Rik zegt is een mooie optie als je je deksel niet demonteren wil.

                                    9:33 is 3:67
                                    9:31 is 3:44
                                    9:35 is 3:89

                                    Rene als ik een 3:27 heb bel ik je!

                                    #17747301
                                    remo 07
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      2 May 2010

                                      @bb motorsport wrote:

                                      het kan ook wezen dat je hooft rem cilinder stuk is
                                      die kan stuk gaan als er nog erg veel lucht in je remsystem zit

                                      de deur die ik van jou gekocht heb zit er in
                                      stuur binne kort wel effe een foto
                                      gr bas

                                      Nou die is al vervangen door een nieuwe hoor. :thumb

                                      #17747302
                                      mr-turbo
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        1 July 2004

                                        had de 3.27 geen 11 tanden op de pionas ?

                                        naarmate de overbrenging trouwens langer wordt, is ie ook iets sterker (zelfs met de 9 tanden) een 3.44 zal je iets minder snel stukrijden dan een 3.67, omdat het oppervlak waarmee de tandwielen in elkaar grijpen iets meer is bij een langere overbrenging

                                        ikzelf heb wel wat gemengde gevoelens bij een lange overbrenging op een dikke turbomotor

                                        #17747303
                                        Manta 24V
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          8 September 2004

                                          :thumb Ja de 3:27 heeft 11 tanden op de pignonkop

                                          #17747304
                                          remo 07
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            2 May 2010

                                            Ik ga zo maar weer eens aan mn ascona verder…….en das geeen 1 april grap! :thumb

                                            #17747305
                                            SanguiniusNL
                                              Lid sinds:
                                              22 April 2011

                                              Wat ga je doen dan? :D

                                              #17747306
                                              remo 07
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                2 May 2010

                                                Schijven op mn achteras zetten,ben nu halverwegen.
                                                Nu ff bammetje eten bij mn schoon ma en dan weer verder. :thumb

                                                #17747307
                                                remo 07
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  2 May 2010

                                                  En natuurlijk past het allemaal weer voor geen meter :fy1 :argue
                                                  Klauw past niet over de schijf heen(diameter te groot)
                                                  Ook de hoogte van de klauw/remblok is ook niet goed…pffffff
                                                  Ik heb t vermoeden dat het niet de goede schijf is.
                                                  Maar als ik het allemaal na meet moet het kloppen :wtf :wtf :wtf

                                                  #17747308
                                                  SanguiniusNL
                                                    Lid sinds:
                                                    22 April 2011

                                                    kl*te he :(

                                                    #17747309
                                                    remo 07
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      2 May 2010

                                                      Het zou idd ook wel eens leuk zijn als iets in 1 x past ja.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 251 tot 275 (van in totaal 393)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.