Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › ASCONA B C20LET !!!CHASSIS VERKOCHT!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
2 maart 2012 om 21:39 #17747294
En, nog wat gedaan?
8 maart 2012 om 22:56 #17747175Die remmen zien er wel gaaf uit. Zou nog leukere foto zijn geweest als mijn standaard 1.9 remmetjes naast die geboorde schijven stonden. :lol:
Mijn pedaal voelt trouwens ook sponzig. Pas bij de 2e x opnieuw aanleggen heeft die een correcte remdruk. Eerste x trap ik hem tot 60% weg voordat er wat gebeurd..13 maart 2012 om 20:12 #17747155Ok ff een vraagje:Op de tandwiellen van mn achteras van( mn ascona b 1.6n) staat een nummer.
Dit nummer is:AH2892072.9.33×378 / 296c en op mn kleine tandwiel 296Op mn nieuwe as van rik staat nr:2892072 933 84GM 670H en op mn kleine tandwiel 670
Wat is nu precies het verschil hier tussen?kom er ff niet uit wat nou wat is.
Rik zn as is een 3.67 as maar wat is mn oude nou voor overbrenging?
Op manta blog kom ik er ook niet uit,mijn oude as is veeeel te kort.
Hoor t graag…….
Ook nog een onderdelen update:andere 4 punts gordels(Sparco blauw)
Achteras onderdelen compleet voor ombouw schijven.
Andere kleppen deksel(wit)met rode “L”
Stalen staartstuk incl nieuwe rubber bussen.13 maart 2012 om 21:30 #17747134@remo 07 wrote:
Ok ff een vraagje:Op de tandwiellen van mn achteras van( mn ascona b 1.6n) staat een nummer.
Dit nummer is:AH2892072.9.33×378 / 296c en op mn kleine tandwiel 296Op mn nieuwe as van rik staat nr:2892072 933 84GM 670H en op mn kleine tandwiel 670
Wat is nu precies het verschil hier tussen?kom er ff niet uit wat nou wat is.
Rik zn as is een 3.67 as maar wat is mn oude nou voor overbrenging?
Op manta blog kom ik er ook niet uit,mijn oude as is veeeel te kort.
Hoor t graag…….
Ook nog een onderdelen update:andere 4 punts gordels(Sparco blauw)
Achteras onderdelen compleet voor ombouw schijven.
Andere kleppen deksel(wit)met rode “L”
Stalen staartstuk incl nieuwe rubber bussen.Het makkelijkste is even met z’n twee-en een aantal omwentelingen tellen, dan doen alle nummers er niets meer toe.
Vooraf: 3,67 reductie houdt in dat de achterwielen (wanneer ze allebei draaien) 3,67 zo langzaam draaien als de cardanas. Ofwel, wanneer je de cardanas 36,7 x rond draait dan draaien beide achterwielen 10x rond ECHTER, wanneer je 1 wiel tegen houdt (op de grond laat staan en de auto aan 1 kant opkrikt) dan draait het vrijlopende wiel een keer zo snel als wanneer ze beide draaien. Dus wanneer je het wilt controleren met 1 stilstaand wiel dan is de reductie maar de helft van die van normaal.
Wat zou je kunnen doen:
– krik de auto met 1 achterwiel vrij van de grond (of zorg bij een losse as ervoor dat 1 kant niet mee kan draaien)
– markeer 1 wieltapeind met plakband of typex, zodat je goed het aantal omwentelingen kan tellen (en ook halve of een kwart). Markeer ook de cardanas zodat je ook hier het aantal omwentelingen goed kunt tellen.
– Laat 1 iemand een vooraf afgesproken aantal omwentelingen het vrije wiel rond draaien (bijvoorbeeld 20 hele omwentelingen) en tel zelf het aantal omwentelingen dat de cardanas maakt (die maakt er wat meer). Stel dat je hebt geteld dat de cardanas hierbij ca. 36,7 omwenteling heeft gemaakt, dan is de overbrenging van de as 2x (36,7:20)=2x 1,835 =3,67.Stel dat de cardan bij 20 wielomwentelingen ca. 38,9 omwentelingen heeft gemaakt, dan is de overbrenging van de as 2x (38,9:20) = 2x 1,945 =3,89.
Wanneer je het zo doet dan zijn 20 wielomwentelingen wel handig, want dan is het aantal omwentelingen van de cardan:10 ook meteen de eindoverbrenging.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!
PS.
Mij zeggen die nummers op de as ook niets.13 maart 2012 om 21:54 #17747058Trouwens, wanneer je de differentieel-deksels er toch af hebt en de tandwielen kunt zien, dan kun je natuurlijk ook gewoon het aantal tanden van het grote tandwiel (kroonwiel) tellen en die van het kleine tandwiel (pignonwiel).
Het aantal tanden van het kroonwiel gedeeld door het aantal tanden van het pignonwiel is de overbrenging.
Dus even een tand merken met typex en dan even het aantal tanden tellen totdat je de gemerkte tand weer tegen komt. Dit voor beide tandwielen; aantal tanden grote tandwiel : aantal tanden kleine tandwiel = eindoverbrenging
14 maart 2012 om 11:05 #17747229AnoniemLid sinds:
1 January 1970@Rik Ophuis wrote:
@remo 07 wrote:
Ok ff een vraagje:Op de tandwiellen van mn achteras van( mn ascona b 1.6n) staat een nummer.
Dit nummer is:AH2892072.9.33×378 / 296c en op mn kleine tandwiel 296Op mn nieuwe as van rik staat nr:2892072 933 84GM 670H en op mn kleine tandwiel 670
Wat is nu precies het verschil hier tussen?kom er ff niet uit wat nou wat is.
Rik zn as is een 3.67 as maar wat is mn oude nou voor overbrenging?
Op manta blog kom ik er ook niet uit,mijn oude as is veeeel te kort.
Hoor t graag…….
Ook nog een onderdelen update:andere 4 punts gordels(Sparco blauw)
Achteras onderdelen compleet voor ombouw schijven.
Andere kleppen deksel(wit)met rode “L”
Stalen staartstuk incl nieuwe rubber bussen.Het makkelijkste is even met z’n twee-en een aantal omwentelingen tellen, dan doen alle nummers er niets meer toe.
Vooraf: 3,67 reductie houdt in dat de achterwielen (wanneer ze allebei draaien) 3,67 zo langzaam draaien als de cardanas. Ofwel, wanneer je de cardanas 36,7 x rond draait dan draaien beide achterwielen 10x rond ECHTER, wanneer je 1 wiel tegen houdt (op de grond laat staan en de auto aan 1 kant opkrikt) dan draait het vrijlopende wiel een keer zo snel als wanneer ze beide draaien. Dus wanneer je het wilt controleren met 1 stilstaand wiel dan is de reductie maar de helft van die van normaal.
Wat zou je kunnen doen:
– krik de auto met 1 achterwiel vrij van de grond (of zorg bij een losse as ervoor dat 1 kant niet mee kan draaien)
– markeer 1 wieltapeind met plakband of typex, zodat je goed het aantal omwentelingen kan tellen (en ook halve of een kwart). Markeer ook de cardanas zodat je ook hier het aantal omwentelingen goed kunt tellen.
– Laat 1 iemand een vooraf afgesproken aantal omwentelingen het vrije wiel rond draaien (bijvoorbeeld 20 hele omwentelingen) en tel zelf het aantal omwentelingen dat de cardanas maakt (die maakt er wat meer). Stel dat je hebt geteld dat de cardanas hierbij ca. 36,7 omwenteling heeft gemaakt, dan is de overbrenging van de as 2x (36,7:20)=2x 1,835 =3,67.Stel dat de cardan bij 20 wielomwentelingen ca. 38,9 omwentelingen heeft gemaakt, dan is de overbrenging van de as 2x (38,9:20) = 2x 1,945 =3,89.
Wanneer je het zo doet dan zijn 20 wielomwentelingen wel handig, want dan is het aantal omwentelingen van de cardan:10 ook meteen de eindoverbrenging.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Succes!
PS.
Mij zeggen die nummers op de as ook niets.Je kunt ook ff de tanden tellen op het grote en het kleine tandwiel
Dat deel je op elkaar en je hebt de overbrengings verhouding ;)14 maart 2012 om 16:49 #17747180Nou heb de tanden net geteld,Heb dus fijn voor jan :swear de as van Rik gekocht(wat overbrenging betreft)
Allebij de assen hebben 33 om 9 tanden…………mooi balen hoor! :fy1Mijn probleem is dat mn let veel toeren maakt nu,bij 120 kmh +- 4000 rpm
Rij met een c20let en Omega r25 bak.Heeft het zin om dan een 3:44 as te kopen??
Hoor t graag,Wil graag wat minder toeren draaien……..
14 maart 2012 om 19:10 #17747165Dat scheelt sowieso al ja. Misschien kun je nog wel een overbrengingkje langer pakken.
Met die turbo heb je toch koppel zat om dat op te vangen :thumbDat is weer een nadeel van die starre opel assen, daarom ga ik nu voor bmw. Lekker eenvoudig diffjes uitwisselen tot ik de juiste overbrenging vind king:
14 maart 2012 om 19:15 #17747164ja idd,mag van een bekende een 3:44 proberen….
Ben net gebeld door die jongen en vertelde mij dat ik een record 3:27 overbrenging moet hebben.
Dus als iemand nog wat heeft liggen?????
14 maart 2012 om 20:39 #17747159@remo 07 wrote:
Mijn probleem is dat mn let veel toeren maakt nu,bij 120 kmh +- 4000 rpm
Rij met een c20let en Omega r25 bak.Heeft het zin om dan een 3:44 as te kopen??
Hoor t graag,Wil graag wat minder toeren draaien……..
:shock: In mijn beleving is 3,67 in combinatie met de 0,842 5e-versnelling van een R25-bak eerder ‘onmeunig’ lang.
Wanneer ik even reken met 215/40-16 banden, dan kom ik op 35,25 km/h/1000rpm, ofwel:
bij 3000 rpm: 106 km/h (echte; meeste tellers geven dan wel al iets van 110 aan)
bij 4000 rpm: 141 km/h
bij 6500 rpm: 230 km/hBij 4000 rpm in z’n 4 ga je al 119 km/h
3,44 scheelt wel wat; 37,6 km/h/1000rpm, ofwel:
bij 3000 rpm: 113 km/h
bij 4000 rpm: 150 km/h
bij 6500 rpm: 244 km/hHet is toch ook geen commonrail diesel of 5,7-V8 ;)
17 maart 2012 om 19:45 #17747295het kan ook wezen dat je hooft rem cilinder stuk is
die kan stuk gaan als er nog erg veel lucht in je remsystem zitde deur die ik van jou gekocht heb zit er in
stuur binne kort wel effe een foto
gr bas17 maart 2012 om 19:46 #17747296kijk maar effe op face book bij bas besseling
gr bas18 maart 2012 om 09:33 #17747297hey
ik heb onder mijn kadett een 3.89 korte as en ik rij 3000 toeren bij 100km
ik ga nu ook een 3.44 of 3.67 er in hangen denk zelf een 3.67 die kan je dan ombouwen tot sperik denk dat het een 3.89 is bij jou
18 maart 2012 om 16:08 #17747298Ik weet aleen dat ik 3700 rpm maak bij 120 kmh,en dat vind ik best veel.
Heb ik net ff getest.18 maart 2012 om 16:22 #17747299@remo 07 wrote:
Ik weet aleen dat ik 3700 rpm maak bij 120 kmh,en dat vind ik best veel.
Heb ik net ff getest.ik 3500 rpm bij 120 km op gps en dat nummer komt me bekent voor voor al die laats getallen
19 maart 2012 om 21:45 #17747300De overbrenging staat op het kroonwiel!
En wat Rik zegt is een mooie optie als je je deksel niet demonteren wil.
9:33 is 3:67
9:31 is 3:44
9:35 is 3:89Rene als ik een 3:27 heb bel ik je!
20 maart 2012 om 18:37 #17747301@bb motorsport wrote:
het kan ook wezen dat je hooft rem cilinder stuk is
die kan stuk gaan als er nog erg veel lucht in je remsystem zitde deur die ik van jou gekocht heb zit er in
stuur binne kort wel effe een foto
gr basNou die is al vervangen door een nieuwe hoor. :thumb
20 maart 2012 om 21:16 #17747302had de 3.27 geen 11 tanden op de pionas ?
naarmate de overbrenging trouwens langer wordt, is ie ook iets sterker (zelfs met de 9 tanden) een 3.44 zal je iets minder snel stukrijden dan een 3.67, omdat het oppervlak waarmee de tandwielen in elkaar grijpen iets meer is bij een langere overbrenging
ikzelf heb wel wat gemengde gevoelens bij een lange overbrenging op een dikke turbomotor
21 maart 2012 om 19:50 #17747303:thumb Ja de 3:27 heeft 11 tanden op de pignonkop
1 april 2012 om 07:29 #17747304Ik ga zo maar weer eens aan mn ascona verder…….en das geeen 1 april grap! :thumb
1 april 2012 om 08:23 #17747305Wat ga je doen dan? :D
1 april 2012 om 10:24 #17747306Schijven op mn achteras zetten,ben nu halverwegen.
Nu ff bammetje eten bij mn schoon ma en dan weer verder. :thumb1 april 2012 om 14:36 #17747307En natuurlijk past het allemaal weer voor geen meter :fy1 :argue
Klauw past niet over de schijf heen(diameter te groot)
Ook de hoogte van de klauw/remblok is ook niet goed…pffffff
Ik heb t vermoeden dat het niet de goede schijf is.
Maar als ik het allemaal na meet moet het kloppen :wtf :wtf :wtf1 april 2012 om 15:06 #17747308kl*te he :(
1 april 2012 om 15:17 #17747309Het zou idd ook wel eens leuk zijn als iets in 1 x past ja.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.