Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona B 400R van Remo.Foto Update 25.11.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 augustus 2013 om 10:15 #18163236
En anders een brede replica, ipv een smalle :thumbup
6 augustus 2013 om 11:43 #18163237Een originele Ascona/Manta-B as is 1448mm breed dacht ik. Wanneer je nu de breedte van de Omega-as opmeet, dan zou je het verschil/2 met ET waarde moeten compenseren (als dat lukt). Je hebt nu (9×16) et 25.
6 augustus 2013 om 14:26 #18163238@2000 wrote:
En anders een brede replica, ipv een smalle :thumbup
Hahaha,HEEL goed plan,maar we doen het niet…..
@ Rik,Ik ben of was echt niet van plan om het weer om te bouwen hoor MOOI NIET!!!
Het is hooguit dat ik niet weet hoe of wat met zo’n achteras,maar daar kom ik wel uit.
Samen met de jongens, Jij Rik en henk 400 kom ik er vast wel uit.
Ik zal Erwin peters eens vragen wat er te doen is ivm de velgen achter,misschien een D kadett wielrand….
Hoop het niet want de mijne is snoeihard!!!!
Maar ik wil hem eigenlijk niet uit z’n verband trekken ivm wiel kasten.
Komt goed…. :thumb
6 augustus 2013 om 16:46 #18163239Op zich is het (iets) verbreden van de body een goed plan. Want anders blijf je in de toekomst kloten met de velgen (en de waarschijnlijk beperkte velgen keuze)
6 augustus 2013 om 17:21 #181632403. Dat los je zeker op. Misschien is er nog wel een veel eenvoudiger manier: Veren weglaten en schroefpoten van bijv. Golf 3 monteren met coil-overs. Kun je precies op hoogte instellen (staat ook nog op mijn lijstje). Ik heb er nog wel een paar goedkope liggen om te passen eventueel. Mag je zo ophalen als je wilt of toevallig een keer in de buurt bent.(geschreven door Rik)
Dat is wel een goed idee!!!zo best wel eens kunnen passen,kijk maar!!
Hier hangt de schokbreker op de gewone plek,als ik deze een heel klein beetje naar achter duw komt deze uit bij het montage punt
van de achteras.Zou dat kunnen werken met een coilover oid??
Nu nog ff in Bad bentheim zien te komen……Goed idee Rik :thumb6 augustus 2013 om 17:43 #18163241@remo 07 wrote:
3. Dat los je zeker op. Misschien is er nog wel een veel eenvoudiger manier: Veren weglaten en schroefpoten van bijv. Golf 3 monteren met coil-overs. Kun je precies op hoogte instellen (staat ook nog op mijn lijstje). Ik heb er nog wel een paar goedkope liggen om te passen eventueel. Mag je zo ophalen als je wilt of toevallig een keer in de buurt bent.(geschreven door Rik)
Dat is wel een goed idee!!!zo best wel eens kunnen passen,kijk maar!!
Hier hangt de schokbreker op de gewone plek,als ik deze een heel klein beetje naar achter duw komt deze uit bij het montage punt
van de achteras.Zou dat kunnen werken met een coilover oid??
Nu nog ff in Bad bentheim zien te komen……Goed idee Rik :thumbMocht je heen gaan, geef dan een gil. Hij heeft iets liggen wat ik graag zou overnemen. (natuurlijk in overleg met Rik)
6 augustus 2013 om 18:04 #18163242ja idd .body zag er goed uit kerel ..stik jaloers haha vond die americaan ook wel wat
ben nu bezig met je blok ..pfff toch nog veel aanpassen hoor
maar gaat vast wel lukken6 augustus 2013 om 18:23 #18163243Hmmzzz,dat zou zomaar weer eens een ritje Duitsland kunnen worden….
6 augustus 2013 om 19:35 #18163244@remo 07 wrote:
Hmmzzz,dat zou zomaar weer eens een ritje Duitsland kunnen worden….
Leuk! koffie en Duitse broodjes zorgen we voor.
6 augustus 2013 om 19:52 #181632456 augustus 2013 om 20:05 #18163246Dat zou zomaar eens kunnen passen……..lang genoeg denk ik.
Opsturen is gemakkelijker…Maar daar heb ik geen lol van!!! :jerry
We spreken binnenkort ff wat af!!Gezellig :thumb
6 augustus 2013 om 20:14 #1816324758 cm van hart onderste boutgat tot bovenkant aluminium schotel. Gebruik je de VW-rubbers dan komt er ca. 3,5cm bij en zit je 61,5 cm t.p.v. plaatwerk doorgang in de schokbreker-toren. Zou je even kunnen controleren of je daar wat mee kan.
6 augustus 2013 om 20:42 #18163248SUPER!!!ga ik ff meten :thumbup :hmmz
6 augustus 2013 om 20:53 #18163249Ik ga dit volgen king:
6 augustus 2013 om 22:46 #18163250Handig deze informatie! Ik ga binnenkort dan ook maar eens meten. Jacob Noorlander van het forum hier heeft deze schroefset al met succes in een manta met ori achteras gebouwd en dat paste volgens hem 1 op 1. Ben zelf ook van plan om golf 2/3 schroefset achter te gaan gebruiken icm de E30 achteras.
12 augustus 2013 om 16:57 #18163251Vandaag super mooie aankoop gedaan voor de Ascona………daar over later meer!!! :jerry
Dit weekend eerst naar Sevenum(Opel power Nederland weekend meeting!!)
12 augustus 2013 om 20:25 #18163252een vossenstaart! ?
12 augustus 2013 om 20:44 #18163253Hmmm :hmmz Niet helemaal Lammert…….Dit is wat minder “fluffy” :jerry
22 augustus 2013 om 11:11 #18163254AnoniemLid sinds:
1 January 1970@remo 07 wrote:
Vandaag super mooie aankoop gedaan voor de Ascona………daar over later meer!!! :jerry
Dit weekend eerst naar Sevenum(Opel power Nederland weekend meeting!!)
is 10 dagen wachten niet lang genoeg :shock:
kom op met die mooie aankoop :thumb :jerry :jerry22 augustus 2013 om 11:24 #18163255Schroefset onder Manta/Ascona is erg interessant. Ik blijf meelezen.
22 augustus 2013 om 19:04 #18163256@Stender wrote:
Schroefset onder Manta/Ascona is erg interessant. Ik blijf meelezen.
Dit komt omdat ik onafhankelijke wielophanging heb…….Omega!
22 augustus 2013 om 19:15 #18163257@louwe 16 klepper wrote:
@remo 07 wrote:
Vandaag super mooie aankoop gedaan voor de Ascona………daar over later meer!!! :jerry
Dit weekend eerst naar Sevenum(Opel power Nederland weekend meeting!!)
is 10 dagen wachten niet lang genoeg :shock:
kom op met die mooie aankoop :thumb :jerry :jerryTadaaa :thumb
23 augustus 2013 om 16:31 #18163258AnoniemLid sinds:
1 January 1970Inderdaad mooie “bekende” aankoop :thumb ;)
23 augustus 2013 om 16:38 #18163259haha…..idd van een “Duitsland connectie”….. ;)
25 augustus 2013 om 03:31 #18163260Dat is zeker een mooie aankoop! Kon je je carterpan inruilen, of moet je die van jou ook zo verminken ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.