Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona B 1981
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 januari 2010 om 21:36 #17583010
best een mooi kleurtje bruin ja al zijn de voorschermen slecht gespoten (veel lichter)
op kenteken staat gewoon bruin maar waar kan ik die kleurcode vinden?
18 januari 2010 om 19:24 #17583011Onder de motorkap zit een typeplaat met chassisnummer etc. Daar moet de code aan de rechterkant staan.
21 januari 2010 om 16:01 #17583012martin
ik heb net even voor je gekeken wat de kleur is
A463 107 staat er op het plaatjevandaag begonnen met schuren van de voorschermen en dat vergt nogal wat werk
heb ze er gewoon op laten zitten zodat ik er gewoon mee kan blijven rijden voorlopigheb net ook een paar gaatjes ontdekt in mijn deuren
daarbij zit er ook een serieuze kras op dus ik begin me steeds meer af te vragen wat ik het beste kan doen met spuiten
ga volgende week denk ik eens langs met de vraag wat zoiets gaat kosten
heeft iemand een idee wat een reële prijs is om hem helemaal te laten spuiten?
denk dat donkerblauw wel mooi staat…..21 januari 2010 om 19:26 #17583013Bedankt:thumbup
volgens dit (klik) topic is
463 Haselnußbraun21 januari 2010 om 19:47 #17583014Stoer ding zoals die erbij staat hoor!
Wat doe je met het sky dak?
21 januari 2010 om 21:09 #17583015ik heb de neiging om het eraf te halen maar aan de andere kant is het gewoon zonde aangezien het nog in topstaat is
ik heb geen idee wat het allemaal gaat kosten wat ik wil maar daar is het ook afhankelijk vanhet is zelfs zo, dat als ik een geschikte c-kadett vindt de ascona helemaal niet uit elkaar gaat
maar die kadett laat zich nog niet zomaar vinden…………21 januari 2010 om 21:39 #17583016Ascona is toch veel stoerder joh! king:
22 januari 2010 om 10:05 #17583017ja ascona is natuurlijk groter en breder dus ook wat stoerder
maar een c-kadett is als een soort van kinderwens en ook heel leuk om aan te sleutelen denk ik
(stiekem zou ik ook nog wel een manta a willen :D)mijn ascona ziet er zo ook wel stoer uit maar begint toch ook wat gebreken te krijgen
ach ja, hij dan ook al 29 lentes jong22 januari 2010 om 16:07 #17583018gave ascona man vooral die velgen , maak er wat mooi,s van
succes ermee coot en hou ons op de hoogte met:kewlpics.
:thumbup26 januari 2010 om 10:31 #17583019gister weer een probleempje ontdekt
ik kreeg geen warme lucht meer in mijn stuurhut
kachelmotor kapot? hoe test ik dit? wat zit er allemaal in dat ding?26 januari 2010 om 12:36 #17583020als je em aanzet hoor je hem binnen wel duidelijk blazen hoor, wel middenste twee gaten dichtdoen want das voor frisse lucht.
en ik denk als je buiten de auto staat je dit ook duidelijk kan horen of hij werkt als je aan passagierszijde je oor tegen het rooster legt.
Veelal de kachelmoter eens uithalen en weer gangbaar maken is de oplossing.
Maar nu ik het zo lees. Je zekering van de motor al es gecheckt? bij mij durft die al es de geest geven.
Hij zit samen met de mistlamp achter als je die hebt. Succes26 januari 2010 om 21:52 #17583021ja hij blaast nog wel maar warme lucht krijg ik niet meer
zou normaal toch wel warm moeten zijn na 15 minuten rijden…………27 januari 2010 om 19:40 #17583022kachel leiding verstopt?
27 januari 2010 om 19:43 #17583023kabeltje van je kachelklep los?
27 januari 2010 om 21:54 #17583024morgen zoek ik verder
kreeg straks “warme” lucht na wat met de schuifjes te spelen dus misschien een aansluiting die niet goed kloptdan controleer in direct de toestand van mijn bumper voor, die kreeg vanmorgen nogal een optater van een hoge drempel :o
30 januari 2010 om 17:43 #17583025bumper leeft gelukkig nog :D
aangezien ik toch graag warme lucht heb ben ik verder gaan zoeken
nu gaat het rechtse schuifje niet helemaal omhoog zag ik
kan het daar aan liggen?daarbij heb ik gisteren ook een kadett gekocht van ’74
die wordt volledig opgeknapt
heeft heel veel roest, heb zonder uitlaat naar huis moeten rijden, lekt nogal etc etc
zodadelijk wat foto’sik ga dus een topic beginnen bij de kadettjes
maar ik zal hier nog vaak genoeg zijn om dingen te vragen en om het werk van anderen te bekijken2 februari 2010 om 17:34 #17583026iemand toevallig nog een motor liggen die geschikt is voor mijn asci? problemen met de mijne……… hopelijk niks ergs maar ben er bang voor
hierbij nog wat foto’s van mijn kadett
2 februari 2010 om 20:12 #17583027die kadett stond toch op marktplaats? zie je namelijk niet zo vaak, een zwarte c coupe(kleur staat em niet slecht:thumbup)
2 februari 2010 om 22:43 #17583028ja heb hem hier van de marktplaats
stond ook in limburg en was een echt project en daar was ik naar op zoek
wel zonder uitlaat 90 kilometer naar huis moeten rijden maar dat is gelukkig zonder problemen verlopen26 februari 2010 om 17:09 #17583029vandaag begonnen met wat delen van de motor los te halen
voor degene die het nog niet wisten…… mijn 2.0 s is naar de kl*te dus tijd voor een c20xe met 5 bakmotor is al gevonden, steunen zijn gevonden (maar wel veel duurder dan ik had verwacht)
kabelboom wordt zelf gemaakt
nu alleen de bak nog……… moet een getrag 240 van een manta 1.8 zijn dus mocht nog iemand wat hebben of weten te liggen dan hoor ik het graag
hoe herken je trouwens die bak?hoe zit dat nou met die tunnel
past hij er zo in als ik het pookgat verslijp?verder ben ik de 2 voorschermen nog af aan het schuren want daar was ik niet meer aan toegekomen
26 februari 2010 om 20:14 #17583030AnoniemLid sinds:
1 January 1970getrag 240 van een 1.8 is qua form gelijk aan de “gewone”
240
en kel zit de bult voor de start motor aan de andere kant van t vliegwielhuis
dit is dus de “gewone” 240
die jij oet hebben ziet er ook zo uit
maar dan zit die uitstulping waar de startmotor inkomt aan de andere kant
(links ipv rechts)(als je voor tegen de bak aankijkt)en dat die steuen niet goedkoop waren had ik je vor gewaarschuwd;)
carterpan heb je ook al????en niet vergeten om even een toplagertje in je krukas te zetten
is n klein naald lagertje die de price as van je bak ondersteunt
ziet standaard niet in een c20xe
omdat een voorwiel aandrijver die niet nodig heeft
gelukkig voor ons rwd drivers hebben ze wel al de uitsparing voor dat lager in de krukas gemaakt:jerry:jerry27 februari 2010 om 13:00 #17583031je zou maar een voorwiel aangedreven auto hebben………
je had me idd gewaarschuwd maar dit had ik niet verwacht
en dat carter…….. manta 1.8 neem ik aan?27 februari 2010 om 13:13 #17583032AnoniemLid sinds:
1 January 1970inderdaad carter moet je ook van een 1.8 manta nemen
maar ook daar durven ze dikke prijzen voor te vragen
andere optie is
een pan van een c20ne 2.0 8v
die is van staal en kun je dus gemakelijk verlassen zodat het allemaal wel past in je ascona;)1 maart 2010 om 11:23 #17583033de droom van de c20xe is weer uiteen gespat dit weekend door hulp van de belastingsdienst
nu moet ik vanwege het budget weer een 2.0 s inbouwen
iedereen bedankt voor de hulp met informatie geven en onderdelen zoeken
ik hou jullie op de hoogte van de inbouw met foto’s etc9 april 2010 om 10:54 #17583034motor is afgelopen zaterdag opgehaald bij de gebroeders van Beek (2.0N met valstroom weber) :)
is vanmorgen even schoon gemaakt en krijgt hopelijk vanavond nog een nieuw kleurtjehopelijk volgende week inbouwen en rijden maar weer
kan ik direct mijn motorkennis wat opvijzelen door die kapotte 2.0s uit elkaar te trekken
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.