Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › ascona b 1.3
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
7 november 2011 om 22:23 #17243076
hei manne
dit is voor jullie als ascona kenners waarschijnlijk een hele domme vraag
is er ooit een ascona b 1.3 uitgebracht?
ik heb net een 4deurs gekocht, en tot men verbazing zat er een 1.3ohc blok in
nu bij manta weet ik dat ze bestaan, maar in een ascona b had ik het nog nooit gezienje denkt dan ja kijk even op de papieren, maar die zijn ze nog aant zoeken, net als het typeplaatje
8 november 2011 om 07:55 #17939312Jah die bestaat. Dat is dan wel een model uit ’80 als ik me niet vergis.
1980 Opel Ascona Coupe 1.3 by FiatTipoElite, on Flickr8 november 2011 om 08:01 #17939313ja hoor,ik rij er eentje en is al mijn 3de 1.3 ohc ascona
8 november 2011 om 10:09 #17939314owke bedankt
:Der was nog een maat van me die zei ook dat ze dat nooit gemaakt hadden
wij 2 waren er eigenlijk redelijk van overtuigd :shock:maar dus hebben we weer wat bijgeleerd
en moet ik iemand gelijk gaan geven, die nog een dikkere nek zal gaan krijgen :jerry
heb je die dan ook in 1.3n en 1.3s?
8 november 2011 om 13:37 #17939315Ik dacht alleen de 1.3 cih in de B serie’s… :???:
8 november 2011 om 17:23 #17939316De A-serie en ook de B-serie had een 1.2 OHV motor, de 1.3(N) was een OHC en die zat dus alleen in de B serie.
1.3 CIH bestaat niet.
8 november 2011 om 18:47 #179393171.3 cih bestaat idd niet
dus die ascona heeft zowizo een dunne as alst altijd een 1.3n is
jammer :)8 november 2011 om 20:04 #17939318zo uit m’n hoofd zat de 1.3S (origineel) alleen in de Manta, maar ik heb een ander link die zegt dat een 1.3S ook mogelijk was in de B-ascona.
dus beide kan.
9 november 2011 om 15:05 #17939319Klopt, de 1.3N zat in de Ascona B, maar die is overigens nooit in Nederland geleverd geweest. Ik weet eigenlijk ook niet eens of dat het geval was met de 1200. In Nederland hadden we wel de Ascona C 1.3N en 1.3S. De Vectra A schijnt er ook als 1.4 geweest te zijn maar ook die hebben we in Nederland nooit gehad. Ik denk dat die modellen er zijn geweest omdat je in sommige landen belasting betaald naar vermogen en/of cilinderinhoud.
9 november 2011 om 16:44 #17939320Ze zijn hier wel geleverd, maar zeeer, zeer weinig. in het buitenland veel meer vanwege belastingvoordeel op motorinhoud.
9 november 2011 om 18:23 #17939321ik moet zeggen echt goed ryd dat niet de 1300n in de ascona
9 november 2011 om 19:14 #17939322Dat geloof ik gelijk ;) een 1.3s is al geen strepentrekker in de manta, dus volgens mij kan ik hem met de kadett wel hebben :jerry
9 november 2011 om 19:47 #17939323De Ascona J is ook uitgebracht met een 1300 motor voor de jeugdige rijder.
9 november 2011 om 20:08 #17939324Ik heb in 1984 een B Ascona 1.3 OHC gehad. Ik trok er met gemak een CIH 1.6 uit, ongelogen waar. Ik heb wel in een jaar tijd twee blokken naar de galmiezen gereden want echt sterk en betrouwbaar waren ze niet in die jaren. De mijn kwam uit Duitsland, importje dus. En had een geweldige vaal groene kleur. Heb hem later helemaal overgespoten in dat Beige metalic waar toen de Manta GSI veel in werd geleverd. Nog een jaartje mee gereden en toen ingeruild bij Wolves Opel dat toen nog in Enter zat op een D Kadett SR.
9 november 2011 om 20:34 #17939325Oww maar ik weet dat die 1.3-tjes als je ze goed inreed best levendige motoren waren, lekker fel op het gas. Ik heb weleens met een 1.3n kadett d gereden, dat ding wilde lekker gretig vooruit.
9 november 2011 om 22:07 #17939326@Astraman wrote:
Oww maar ik weet dat die 1.3-tjes als je ze goed inreed best levendige motoren waren, lekker fel op het gas. Ik heb weleens met een 1.3n kadett d gereden, dat ding wilde lekker gretig vooruit.
Ze waren inderdaad veel veller op het gas dan die ouwde bejaarde 1.6 motoren uit die tijd. Ik heb er twee echt compleet opgeblazen, de eerste hier op de Hoofdweg ten hoogte van garage Godeke hahahaha. wat een rook. De tweede heeft een zuiger een eigen leven geleid, zat een barst in net onder een zuigerveer.
9 november 2011 om 22:58 #17939327die ryd inderdaad wel vlot door,maar zoals je zegt strepen trekken r mee doe je niet.
en ook heel hoog in de toeren steeds,bij 130km/u ontploft het ding zowat -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.