Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona A vooras: kogelgewrichten en boutenset
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
16 april 2015 om 11:17 #17271516
Hoi iedereen,
na het (laten) uiteen halen van de vooras van mijn Ascona A 1.6s en poederlakken van alle onderdelen ben ik nu toegekomen aan de wederopbouw, maar hier stellen zich enkele problemen:
– nieuwe bovenste kogelgewrichten voor de vooras spindels op te monteren (komende van bij YSN in DE) hebben een iets langere kraag en er zat een briefje bij dat ze langs boven in de bovenste draagarm gemonteerd moeten worden…
Kan dit kwaad indien ik nieuwe, sterke, bouten gebruik om deze vast te zetten of doe ik dit best niet om ongelukken te voorkomen. Waar normaal de veerspanning zou trekken aan de bouten bij stilstand zou dit nu veel sterker zijn doordat het trekt aan de gehele kogelgewrichtbehuizing. Maar uiteraard bij rijden zal er bij wegdek verschillen waarbij het wiel omhoog geduwd worden flink aan de bouten getrokken worden, met een groter kracht lijkt me dan de veerspanning. Het kogelgewricht kan waarschijnlijk ook simpelweg langs onder gemonteerd worden maar of dit een probleem geeft met de uitlijning is me niet bekend, kan het namelijk moeilijk meten zonder montage of er daadwerkelijk een verschil in lengte is en ook hoeveel dit dan bedraagt.– zijn er boutensets (al dan niet RVS) te verkrijgen voor een Ascona A vooras, die van goede kwaliteit en de juiste sterkte zijn zodat ik alles netjes kan monteren? Het is namelijk zo dat ikzelf de as niet uit elkaar genomen heb (omdat het makkelijker was een wagen op de assen te transporteren dan als losse carosserie) en een aantal bouten zijn afgebroken/ beschadigd of gewoon niet meer te vinden in de zak / doos met losse boutjes… Er zijn er bv voor Kadett C en Ascona / Manta B te vinden, maar deze asopbouw wijkt op sommige punten toch af van de Ascona A zodus twijfel ik of het wel past en of de kwaliteit / sterkte wel goed zitten.
Een voorbeeld van zulke set van Edelschmiede:
http://www.edelschmiede.com/shop/schruabenset-vorderache-kadett-c” onclick=”window.open(this.href);return false;Het merk en eventuele afbeelding van de kogels kan ik eventueel straks toevoegen…
Mvg,
Davy -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.