Ascona A Hoeveel koppel op achteras maximaal ?

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona A Hoeveel koppel op achteras maximaal ?

• Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    asconarocker

hallo,
      ik ben bezig met een ombouw in een a ascona, was een 1600 eerst, nu is mijn vraag hoeveel koppel kan een standaard as ongeveer hebben zonder circuit rijden maar gewoon straatgebruik? Wat erin komt is ongeveer 175 pk en rond de 260 Nm turbomotor, wil graag de originele as (voor het aanzicht) behouden , wat zijn de mogelijkheden om deze zo te maken dat het ook heel blijft? Als iemand tips heeft hoor ik het graag.

groet :thumb

Manta-aero
      Deelnemer

Wat is de motor waar de auto origineel mee is geleverd? Een 1600S of N? Weet je toevallig welke overbrenging erin zit?

RacesconaB204
        Deelnemer

Ofwel, zit er een ‘dunne- (1.6N)’ of een ‘dikke as (1.6S>)’ onder?

Bij een dunne as zijn de asbuizen echt aanzienlijk kleiner in diameter dan bijvoorbeeld van een Manta-B met een 2-liter motor.

Een dikke as krijgt het al zwaar genoeg te verduren met jouw plannen (maar kan wel, mits je niet gaat driften/wilde sprints / burn-outs etc. in gedachten hebt).

Een dunne zou ik niet doen (gaat niet goed komen, ben ik bang), dan eerst een dikke monteren met een 3.44 einreductie erin.

Asconawasbeek

een 2.0e sport achteras kan het zowiezo hebben ook voor driften enzo

Manta-aero
            Deelnemer

Dit is een A Ascona, daar was nog geen sport van. Maar een grote achteras met 3,44 overbrenging zou het wel aan moeten kunnen. Gek doen, brengt altijd risico’s met zich mee.

asconarocker

Bedankt voor de reacties! Der zijn dus twee types 1600 as, heb ze beide liggen alleen van de dikke versie weet ik dat ie jankt,in welke modellen zit zon 3,44 overbrenging? Zit nu ook te kijken naar een Volvo 240 as, maar als deze eronder komt moeten er twee extra bevestigingen gemaakt worden aangezien hier de as direct aan het diff zit en geen staartstuk heeft, kun je dit type as bevestigen met nieuwe opel veerschotels op de originele plek en met voorste stang en dan die twee extra stangen aan de bovenkant van de as naar de carrosserie? Soort vier link zeg maar?

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.