Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › Ascona a 1.9s koeling
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
4 februari 2015 om 21:58 #17270396
Heb hier een probleempje met de asci van mn maat. Een 1.9s cih. We moeten steeds koelvloeistof bij vullen. Maakt niet uit of er veel gereden is, of een paar kleine stukjes. Elke keer als we checken, moet er ongeveer 2,5 liter koelvloeistof bij. Al is t een paar dagen geleden, of een maand geleden na de voorlaatste peiling. Ook wel sludve in de motorolie, maar er wordt ook niet lang mee gereden. Steeds maar stukjes van 7 km. Enkele uitschieter daar gelaten. De motor loopt verder als een zonnetje. Niks mis mee. Ik wil t niet gelijk op de koppakking gokken. Ik wil n lekke radiateur ook niet uitsluiten. Is niet zo netjes meer, met lekkage vlekken, maar geen echte natte plekken. En mij is nu opgemerkt dat de koelvloeistof schuimt als de motor loopt. Of dat door t anti-lek-goedje komt wat er laatst is bij gegooid… Raaaaarrrrrrr….. Iemand nog suggesties?
4 februari 2015 om 22:03 #18272026Oh ja. Staat geen overdreven veel druk op de koelslangen. Kan ze gewoon inknijpen.
4 februari 2015 om 22:20 #18272027Antilek gaat idd wel eens schuimen. Dus dat kan je uitsluiten.
Van sludge kan je ook niet altijd meer uitgaan. Mijn 2.2 heeft ook altijd sludge aan de dop. Maarja, ik rij op lpg en als ik langer dan 15 minuten rij elke keer is het al veel ;) Met andere woorden, ik rij er ook korte stukjes mee :vertag
Ik werk met een vloeistof tester. Snuffeltest.
Dat is een potje met vloeistof die je boven het koelvloeistof reservoir houd, als de motor warm.
De vloeistof verkleurd als er uitlaatgassen in de vloeistof terecht komt.
Dan heb je dus een lekke koppakking.voor mij geen andere manier om een koppakking te testen iig.
5 februari 2015 om 05:58 #18272025Snuffeltest ken ik ja. Al eens bij mn vectra b1 gedaan. Was n dure snuffeltest: koppaking door haha. Als ik n keer tijd heb, zal ik de asci van mn maat eens mee pikken en naar de lokale garage rijden. En dat schuimen: mooi dat ik t weet dat die antilek ook kan schuimen. Hoef ik mn maat niet gelijk n hartaanval te bezorgen door t gelijk op de koppakking te gooien
6 maart 2015 om 05:49 #18272028Elke keer als we checken, moet er ongeveer 2,5 liter koelvloeistof bij.
Dat verdwijnt niet zo maar van zelf, als er een lekkage is slangen radiateur dan zie je dat wel onder de ascona liggen.
En mocht het in het blok terecht komen.
Oliepeil boven normaal.
2,5 Liter is veel erg veel.
Dat moet wel opvallen6 maart 2015 om 09:13 #18272029Gaan er ook koelslangen naar binnen voor de kachel?
Bij mn lada was de kachelaansluiting stuk( bedieningskraan)daar door iedere keer
de nodige liters achter het dashboard leeg gedupt op de vloer….kwam er toevallig achter dat de
vloerbedekking nat was en naar koelvloeistof rook.gr ronald
6 maart 2015 om 10:22 #18272030Het kan ook het lager van je waterpomp zijn dan merk je er ook vrij weinig van dan lekt hij aan de binnen zijde van je waterpomp pulley en door de centrifugaal krachten zie je niets lekken.
Dit kan je controleren met een blauwe lamp dan zie je nevel als je kvs gebruikt. (bij een draaiende motor)6 maart 2015 om 13:23 #18272031@RamSwa72 wrote:
Het kan ook het lager van je waterpomp zijn dan merk je er ook vrij weinig van dan lekt hij aan de binnen zijde van je waterpomp pulley en door de centrifugaal krachten zie je niets lekken.
Dit kan je controleren met een blauwe lamp dan zie je nevel als je kvs gebruikt. (bij een draaiende motor)Als dat zo was heb je ook sporen op het motorblok.
De waterslangen en kachelradiateur in goede staat?
Het systeem op druk zetten met zo`n pomp op de radiateur, evt. met koude dan wel warme motor.
Geen lekkage?
Dan met de snuffeltest kijken of er verbrandingsgassen in het koelwater komt.
Ook goed? trek dan de kop er maar af.11 maart 2015 om 10:50 #18272032En, al verder met je problemo?
Soms is het anders dan je denkt. ;) ;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.