Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Ascona 400 Coupé breedbouw update 06-05-2014
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 januari 2010 om 15:22 #17528679
mooie manta!
6 januari 2010 om 15:33 #17528680enig idee hoeveel pk je hebt?
ik heb ook een 2.4L liggen, ook met 40mm webers, getrag 240 bak, 2.0 kop en misschien een andere nokkenas, dat weet ik niet zeker, als dat niet het geval is komt er alsnog 1 in:jerryhier komt straks ook een groep A uitlaat onder van Simons.
ben erg benieuwd hoeveel pk deze haalt.mijn tsx heb ik nog steeds staan, doe er niet veel meer mee, maar toch zonde om te verkopen:
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/1958originele nieuwstaat:thumbup kost wat, heb je ook wat:jerry
6 januari 2010 om 15:46 #17528681goed bezig ! mooie manta
6 januari 2010 om 15:57 #17528682de manta had op de test bank 137 pk zei de vorige eigenaar maar nm koppel weet ik niet en dat is juist met webers meestal belangrijk want die leveren veel meer koppel dan pk’s
maar ik heb wel een 2.4 kop :thumbup
6 januari 2010 om 16:06 #17528683137 valt me wat tegen. origineel 125. ben je er maar 12 pk op vooruit gegaan met een andere uitlaat en webers?
ik denk dat die 40mm webers wat krap zijn. 45ers of 48ers zullen het stukken beter doen, hier ben ik nog na op zoek.en 2.0 kop heeft meer compressie, zal misschien iets helpen maar ook geen wereld van verschil
6 januari 2010 om 16:38 #17528684origineel gepost door Christian-tsx
137 valt me wat tegen. origineel 125. ben je er maar 12 pk op vooruit gegaan met een andere uitlaat en webers?
ik denk dat die 40mm webers wat krap zijn. 45ers of 48ers zullen het stukken beter doen, hier ben ik nog na op zoek.en 2.0 kop heeft meer compressie, zal misschien iets helpen maar ook geen wereld van verschil
ik heb ook 45’ers liggen maardie zijn voor mun kadett gsi 16v
maar webers leveren wel veel koppel dus pk’s moet je eigenlijk niet eens naar kijken
6 januari 2010 om 17:59 #17528685Een leuke nokkenas doet dan ook wonderen natuurlijk.
6 januari 2010 om 20:10 #17528686Ik vind het wel bruut zo’n 2.4! Hoop er ook nog een te kunnen rijden!
11 maart 2010 om 18:01 #17528687vandag na lange tijd maar weer een update
begin steeds mer te twijfellen of ik hem nou moet verkopen of niet ?
vanaf volgende maand heb ik een loods voor mun werk maar daar kan ik wel een auto stallen dus miss. is dat een optie :thumbup
verder heb ik de schmidt modern line 14 inch geruild tegen 16 inch brock b2 9j :D daar heb ik de stoeprand schade afgehaald en zaterdag gaan ze weg om te laten stralen en poedercoaten
dit zijn ze nu
11 maart 2010 om 21:19 #17528688houden!!! :)
je gaat er vast spijt van krijgen, als je het kan, zou ik hem lekker zelf houden.
(ben trouwens wel nieuwsgierig hoe die b2’s onder de manta staan)
21 maart 2010 om 20:53 #17528689de manta blijft :thumbup
ik heb gister de gestraalde en gecoaten velgen opgehaald :thumbdown :fy1
wat een bras hebben ze de velgen met coaten aan een haak gehangen aan de voorkant van de velg en hebben ze dat plekje later bij getipt :argue
ziet er niet uit en de kleur is ook anders en lelijk :fy1
dus ga ze zelf maar ff strakschuren en spuiten
de 2.4 motor gaat er half april uit en wordt verkocht aan pastra voor in zijn manta :thumbup
ik ga zondag een rdw. omgebouwde 2.0xe halen met 1.8s 5bak bij een mede forumer :thumbup
heb daar alleen een uitlaat spruitstuk voor nodig waar kun je die bestellen :hmmz
mvg.arno foto’s volgen
21 maart 2010 om 22:53 #17528690mooi dat je hem houd enkel vindt ik jammer dat de cih dr uit gaat ,maar goed das ieder eigen natuurlijk
22 maart 2010 om 07:37 #17528691helemaal mee eens, zeker mooi dat ie blijft, minder mooi van je blok, komen er wel weer webers op?
22 maart 2010 om 18:51 #17528692ik heb nog 45er webers en een licht (kom) vliegwiel liggen die waren eigenlijk voor mijn kadett gsi.
maar weet nog niet wat er precies inkomt liefst een turbo :wub maar ik rij korte afstanden dus dat wordt hem niet.
voorlopig een 16v (2.8) iig.
eerst maar eens het een en ander opknappen voor dat het nieuwe blok erin gaat :thumbup
de gestraalde en gecoaten velgen :thumbdown
1 velg heb ik alweer opgeschuurd en in kleur staan daarna laat ik ze alle 4 in de blanke lak zetten en de nieuwe banden staan ook al klaar
en zo zielig staat hij er nu bij
22 maart 2010 om 19:28 #17528693als je een adress het voor dat uitlaat spruit stuk voor normale prijs laat ff weten zoek dr ook nog 1 voor mn manta :D
28 maart 2010 om 14:24 #17528694zo net bij arjan (@ ar) het 1.8s omgebouwde c20xe (2.5) opgehaald
met een radiateur met elektrische vin
luchtaanzuig buis en filter
koppelingskabelen een complete 2.8 dis ontsteking set :
cil. kop met nokkenassen
ontsteking
kabelboom
computerbinnen kort gaat de 2.4 eruit dan wordt de auto netjes gemaakt en gespoten daarna komt de 2.0 16v 2.8 erin met div. snelle ond.
28 maart 2010 om 18:27 #17528695dat 2.5 en 2.8, zijn dat bepaalde series van de onderdelen?
28 maart 2010 om 19:58 #17528696origineel gepost door McLambo
dat 2.5 en 2.8, zijn dat bepaalde series van de onderdelen?2.5 is met gewone ontsteking tot en met bouwjaar 1992
2.8 is met dis ontsteking vanaf 1993 (astra gsi bv.)29 maart 2010 om 09:55 #17528697Mooi blokkie:D
En had de velgen ook gezien, heb beter werk gezien:swear beetje jammer.
Volgende week ben je van de CIH af:jerry
En ik van mijn oude cih, en dan jou CIH na wat opleuk werk er in hangen:wubDaarna APK erop, en naar het RDW voor omkeuren naar 2.4.
Tot 2de paasdag
29 maart 2010 om 10:28 #17528698Hoe gaat dat in zijn werk dat omkeuren? iemand daar ervaring mee die dat kan delen?
kosten vallen wel mee toch?29 maart 2010 om 11:31 #17528699kost 4 of 5 tientjes tegenwoordig.
Wat ik begrepen heb kijken ze naar de manier waarop het blok geplaatst is.
Dus of het sterk en stevig genoeg is.
Ik weet niet wat er nog meer bij komt kijken:hmmz29 maart 2010 om 16:44 #17528700goed bezig,
mooi dat je hem houdt!29 maart 2010 om 16:56 #17528701zit er zelf ook aan te denken om er een ascona b neus op te zetten en dan een ascona 400 uitbouw rondom :wub
iemand toevallig wat meer info over de ombouw naar ascona neus ?
het voorfront van de manta moet er toch af omdat er wat blaasjes beginnen te kommen tussen het chassis.
kan daar zo het voorfront van een ascona op en passen de schermen en motorkap dan of moet er nog meer aangepast worden ?
mvg.arno
voorbeeld :alleen heb ik een gtgsi spoiler het liefst zou ik dan ook een ascona 400 klep spoiler willen die is wat hoger :wub
30 maart 2010 om 18:16 #17528702ben druk bezig een ascona neus te regelen
kan waarschijnlijk een complete ascona voor weinig halen
maar zou liever alleen een front kopen als iemand nog wat heeft liggen u2u aub :thumbup
30 maart 2010 om 18:22 #17528703origineel gepost door Pastra
kost 4 of 5 tientjes tegenwoordig.Wat ik begrepen heb kijken ze naar de manier waarop het blok geplaatst is.
Dus of het sterk en stevig genoeg is.
Ik weet niet wat er nog meer bij komt kijken:hmmztegenwoordig is het niet zo een probleem nee,
evt als ze eht neit vertrouwen kunnen ze een remtest uitvoeren en mocht eht nou echt twijfels hebben een weggedragstest die ksot iets van 350 euro ben je alsnog voor 430 euro klaar ipv 2 jaar geelden bijna 900 euro meen ik. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.