Ascona 16SH loopt niet lekker

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona 16SH loopt niet lekker

• Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    asconahobbyist
    Deelnemer

De Ascona C Cabrio van een kennis van mij loopt niet lekker.
      Het is een 16SH met varajet 2 met automatische choke uit 1984.
      Koude start is prima,loopt stationair keurig,fel accelereren,niets aan de hand maar constante snelheden is ie vaak wat schokkerig,en met rustig accelereren schokt ie best wel behoorlijk,ontsteking kan ik uitsluiten,bobine,rotor kap en kabels alsmede de stroomverdeler uitgewisseld met mijn eigen goedlopende ascona,ook de bougies zijn vervangen.
      Ikzelf0 heb het idee dat het een brandstofkwestie is,maar ik blijf de varajet2 een duister rotding vinden.
      Ter info,de auto rijft bijzonder weinig en staat vaak lang stil,wel zit er inmiddels een volle tank verse benzine in,maar dit geeft geen resultaat. Iemand suggeties?

Arjen
      Deelnemer

Drap in de tank? Heb ik ook gehad.

opelpower89
        Deelnemer

idd zooi in de tank en zou dat pleures ding van een varajet eens eraf halen en goed schoonmaken heb ik bij mijne ook gedaan

wim-v6
          Deelnemer

Mijne loopt gelukkig alleen Rottig stationair.

Maar lees een hoop ellende, er is hier iemand die Afstelgegevens heeft voor deze.

Hij is akelig ingewikkeld inderdaad.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

jethro
            Deelnemer

Als ik zo`n VARAjet zie dan roep ik: heb liever een AVROjet. ;) ;)

ascona2.0n

Ik heb zelf een varajet op me ascona zitten en inderdaad als je vol gas geeft is er niks aan t handje maar als je rustig wilt accelereren dan schokt hij inderdaad.
                Het probleem bij die dingen zit hem in de tweede trap, die gaat open en als je weinig gas geeft dan krijgt hij een verkeerd mengel en begint te stotteren, bij mij was het teveel brandstof.

Mijn tip is gooi dat ding eraf ;) ;) :thumb

wim-v6
                Deelnemer

Choke iets uittrekken, dan blijft de 2e trap dicht.

(Indien handchoke uiteraard)

asconahobbyist
                  Deelnemer

Wim,hij heeft dus een automaatchoke. Heb vandaag de brandstofslang eraf gehaald en vrouwlief laten starten heb m dus via de brandstofaanvoer een halve bus carburateurreiniger te drinken gegeven. Na een hoop geproest en roken rijdt ie nu wel een stuk beter. Het is niet helemaal over,maar wel veel minder. Deze behandeling dus nog maar eens herhalen.

jethro
                    Deelnemer

Als je het binnenwerk verbrandingsruimte, kleppen weer netje`s schoon wilt hebben heb ik nog een tip voor je.
                      Deksel luchtfilter er af, motor aan loop op verhoogt toerental, giet dan remolie in de carburateur, een paar doen en zet de motor af.
                      Deksel er weer op, dan ff aan de koffie en koek.
                      Na een half uurtje met de auto aan de rit, deze zal roken als de beste, net zo lang rijden tot dat de rook weg is.
                      Tip nr. 2: is wel handig dat je niet in een woonwijk gaat zitten roken. ;)
                      Alhoewel…
                      Komen bij tip 3: Doe het in b.v. waar men de diesel heeft verboden. ;)

:jerry :jerry :thumb

jojonopel
                      Deelnemer

Het eerste wat je moet doen bij een oude Varajet , die dunne vacuumslangetjes vervangen,
                        die zuigen allemaal valse lucht en dan gaat die “raar” doen.
                        Die slang kan je aan de meter kopen bij je auto onderdelenzaak !
                        Dat lost dikwijls al veel problemen op. Niet te snel beginnen vijzen, deze carburators
                        ontregelen zelden !

wim-v6
                        Deelnemer

Mijn 1.6S loopt stationar rommelig.

Alle borgdopjes zitten er nog op.
                          Ik laar het lekker zo.

Van de week nog 195teller kms op de snelheidsmeter, loopt verder nog prima dus.

Bij mij ook alle vacuumslangen vervangen, maar dat hielp een weinig.

Heb een Varajet II met handchoke

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.