Ascona 13s bj 81 inhouden en stotteren

Forumindex Forums Modellen Ascona Ascona 13s bj 81 inhouden en stotteren

• Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Askoontje

Ha mensen, ben nieuw hier.
      Verder perfect tevreden met mijn zeldzame erwtensoep groene Ascona 13s rijdt leuk in de stad maar boven de 90 begint hij te stotteren, heb al nieuwe bougies, puntjes, tijd afgesteld, Motor blijft net boven temp blauw staan (ging onmiddelijk koken toen ik een nieuwe Thermostaat erin deed, dus de oude er maar weer in; die blijft iets kieren. Interieur verwarming werkt prima, ook de flow van koelwater is goed.) Varajet heb ik schoongemaakt en alle vacuum slangen zijn ook ververst.
      Ook de vervroeger gaat, met mondzuigen keurig op en neer. Auto heeft 109000 gereden. Spruitstukpakking uitlaat vernieuwd………… misschien tijdstip ontsteking, moet het kerfje bij warme motor op het palletje staan? als ik met de stroboscoop kijk? of ervoor of erna??
      Tis echt een schatje, mijn askoontje.. wie weet nog een tip

Askoontje

Ben inmiddels iets wijzer,
        Bleek dat de ontsteking te laat stond, hij komt nu sneller op temperatuur.
        Varajet heeft ergens een lekje aan de chokezijde, want motor gaat harder draaien als ik daar spuit met remmenreiniger.
        Vreemd want de carburateur ziet er als nieuw uit. Ga ook het koelsysteem flushen met een middeltje en daarna grondig doorspoelen.
        Zou de smoorklepas vd carb lekken? lijkt me sterk, ding lijkt helemaal nieuw ook niet vies, zit een nieuwe pakking onder.
        Gr Askoontje

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.