Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › ascona 1.3n van 85..nu ook fotos.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 december 2012 om 21:47 #18088083
De trekhaak is ook meer voor een fietsenrek en afen toe een karretje haardhout.
Wat wil je ervoor hebben?Met die weerstand dat dacht ik al..
Die draden zal ik eens nazien.
Is wel handig als de radio uitgaat bij het uitzetten van de auto.Ik vond in de kofferbak ook een draad met constante voeding.
Waarvoor ligt dezedaar? Kan ik hier zo plug and play kofferbakverlichting op maken?27 december 2012 om 22:02 #18088084de opelist in enschede, deze heeft heeel veel liggen voor opel ascona C alle modellen.!
succes en veel plezier met je ascona! ga m wel een keer spot`n denk ;)
28 december 2012 om 07:29 #18088085Ah de opelist. Ga ik eens kijken.
Dat denk ik wel, De krim is ja vlak om de hoek…28 december 2012 om 08:09 #18088086die constante stroom is idd voor de kofferverlichting,de meeste latere ascona’s hebben dat wel.is een los kabelboompje maar eventueel heel simpel zelf te maken,je hebt verder alleen een lamphuisje nodig en een deurschakelaar. Zelfde met verlichting voor in het dashboardkastje,daar ligt de bedrading 100% zeker ook,alleen maar een schakelaartje en lampunit nodig,schakelaar en lampje is zelfde als in een E Kadett,leuke en praktische mods!
28 december 2012 om 08:27 #18088087Als de weerstand van een kachelmotor kapot is, is 9/10 keer het lager uitgelopen van de motor en is er te veel kracht gevraagd door de motor. Dus als je een weerstand vervangt aan zo’n kachelmotor, ook de motor goed na-kijken en evt. smeren.
En qua lampjes? Vergeet ‘t lampje in de motorkap niet :D
28 december 2012 om 09:04 #18088088De luidspaekers die erin passen zijn deze bij Conrad van daan,
2-Weg Luidspreker G-4632
Je bent wel een dag bezig met in en uitbouwen want alles wat onder het dashbord zit moet er ondervandaan om bij de speakers te komen, om de ventielatie slangen makkelijk weg te halen zou ik ze even verwarmen met een verfstripper dan zijn ze goed vormbaar een schuiven ze makkelijk van de roosters af.
28 december 2012 om 09:27 #18088089Alweer een hoop tips!.
Lampjes in dashboardkastje en onder de motorkap zijn reeds aanwezig.
De kachelmotor draaide ontzettend zwaar, daardoor zal de weerstand dan wel doorgebrand zijn.
Draait nog niet superlicht maar hij doet het eerst weer.28 december 2012 om 19:15 #18088090copeparts.nl
ook handug ;)
30 december 2012 om 21:17 #18088091Ik heb op de sloop voor een 10tje een Fijn draaiend kachelmotortje gekocht van een E-kadett, en mijn eigen weerstand erop gezet.
Mijn kachelmotor liep steeds vast.
Veel plezier met je aankoop trouwens..
Willem
30 december 2012 om 21:21 #18088092geschakelde + voor de radio komt bij mij nu achter de teller vandaan..
Willem
30 december 2012 om 22:47 #18088093Ik zal komende week eens kijken naar die geschakelde + achter de teller.
Kan ik gelijk de benzinemeter bekijken.
Waarschijnlijk ook direct maar een nieuwe accu want het vrouwtje moet nog wennen aan de handchoke en na 3 x starten is de accu leeg. 3x starten is dan incl het verzuipen…
Zal morgen ook de laadstroom nog ff nazien.
Eerst maar eens weer onder de wol waar ik vandaag de hele dag al heb doorgebracht.
Maar ik ben dit ziekzijn nu wel zat..Arnoud
31 december 2012 om 18:46 #18088094anders de draad van de meter zelf even tegen massa leggen, contact aan, moet ie naar volledig vol lopen..
Willem
17 januari 2013 om 17:20 #18088095Intussentijd de tank vervangen omdat deze lek was.
In de vervangen tank zat reeds een vlotter en ik hoopte dat deze het goed zou doen.
Dat is dus niet zo.
Nu loopt de benzinemeter alleen op met een bocht naar links daarna zakt ie weer terug.
Nu moet ik opzoek naar een goede radiateur. Deze lekt een paar drupjes per dag.
Tevens zijn de bougiekabels bijna vergaan. Dus hiervoor ook maar verse opzoeken samen met de verdelerkap en rotor.
Zo langzaamaan wordt het wel een goede betrouwbare opel.17 januari 2013 om 17:29 #18088096Ik ben voor een Verdelerkap, rotor en kabels zo’n 35 euri kwijt nieuw..
Willem
21 januari 2013 om 20:36 #18088097Vandaag de verdelerkap, bougies en kabels vervangen.
Auto loopt nu een stuk mooier en regelmatiger. Hij stotterde eerst bij constante snelheid maar dat is nu verdwenen.
Was dus niet voor niks.
Ook een andere vlotter in de tank gemonteerd. De benzinemeter doet het nu ook weer.
Wel handig want mijn vrouw is vanmiddag blijven staan met een lege tank.
Nadat ik er een paar liter had ingegooid wou de auto slecht tot niet starten eigenlijk wou die pas door blijven lopen nadat wij hem hadden aangesleept.Bij het vervangen van de kabels zat er een vreemd potje in de weg op het uitlaadspruitstuk.
Deze heb ik verwijdert en afgedopt.
Waar dient dit potje voor?
Deze zat in de weg met de nieuwe bougiekabels en zonder doet ie het ook goed.
Er zitten ook geen kabels of draden aan alleen een potje met een soort filtertje erin???Grt. Arnoud.
21 januari 2013 om 20:50 #18088098Moet een heerlijk gevoel geven als alles het weer doet zoals het gemaakt is, en het gevoel van wat een monteur ben ik toch.
21 januari 2013 om 21:02 #18088099Haha ja inderdaad.
Dit is dan ook leuk om te doen als het lukt wat de bedoeling is.
Hoort er trouwens ook verlichting in de lichtschakelaar en de verwarmingsknop te zitten?
Ik vind het zo donker op het dashboard.21 januari 2013 om 21:51 #18088100ja,dat hoort beide licht te geven,zit een fittinkje ingeduwd met een 1.2 w steeklampje
22 januari 2013 om 05:14 #18088101Ah dan ga ik dat binnenkort ook maar eens voorzien van nieuwe lampjes.
Na de winter maar eens aan de gang om wat roest weg te werken.22 januari 2013 om 11:02 #18088102Potje op de uitlaat, heb je daar een foto van??
Willem
22 januari 2013 om 16:04 #18088103He willem zal ik jou eens een fototje toesturen?
Ik krijg het niet voor elkaar om hier fotos te plaatsen..
Wat is dan jou mailadres?22 januari 2013 om 16:11 #18088104zal wel een soort achteraf toegevoegde EGR zijn,wel vaker gezien op die ouwere duitse dingen. Een escort 4 heeft ook zoiets op sommige latere carburateuruitvoeringen.
22 januari 2013 om 21:06 #18088105Dat hebben die latere Escortjes met 1.4 en 1.6 carburatuer motoren vrijwel allemaal.
zo ook zijn deze VEEL geleverd met DIS ontsteking..Dat hebben de Opels dan weer niet.
Foto plaatsen op het Forum:
1: Foto van de Camera, op de PC zetten op een vindbare plaats:
2: Foto via een Uploader iploaden (http://www.imageshck.us / http://www.photobucket.com etc etc).
3: daarvan de [img]linkje%20foto[/img] link plaatsen op het forumWillem
27 januari 2013 om 12:50 #18088106Gister nog ff bezig geweest met de ascona.
Draden gelegd en aangesloten naar de kofferbak voor de achterluidsprekers.
Afgelopen week een andere hoedenplank zwart gespoten en voorzien van een paar luidsprekers.
De hoedenplank heb ik bij de opelist vandaan en was cremekleurig en was voorzien van een paar lelijke vlekken. Dat paste niet bij mijn grijze interieur.
Gister ook nog bij de opelist geweest om een goede radiateur te halen.
Deze komt er binnenkort ook in maar eerst ff een kan met verse koelvloeistof halen..Grt. Arnoud.
27 januari 2013 om 14:22 #18088107Test.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.