as kapot ?

Forumindex Forums Modellen Corsa as kapot ?

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17220470
    nova07
      Lid sinds:
      31 January 2010

      hey,

      ik lees net het volgende :
      Assen controleren, maak een bocht en belast de as door gas te geven, als deze tikt/klikt is deze niet in orde.

      dit ben ik tegen gekomen omdat ik opzoek ben waarom mijn rechter voorwiel klikt. ik ben een keer uit de bocht gevlogen en toen heb ik de klap opgevangen met het rechter voorwiel. ik heb toen mijn draag arm , fusee kogel veer poot etc vervangen. nu heb ik nog last van een klikkend geluid in een bocht als ik gas geef. Het lijk net of het wiel los zit , terwijl hij muur vast zit.
      Dit is ook alleen in een bocht als ik gewoon recht rij en ik geef gas en laat het los dan is er niks aan de hand doe ik dit in een bocht dan klikt het en lijkt het alsof het wiel los zit.

      kan dit aan de as liggen , en is na te checken. Mocht het de as zijn is dit dan goed zelf te vervangen of moet ie dan naar de garage.

      alvast bedankt :thumbup

      #17662740
      Jurgen
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 September 2007

        homokineet kaput lijkt me. Die as is goed zelf te vervangen, ligt een beetje aan het motortype enzo. Gewoon het wiel eraf, fusee loshalen en dan kun je vaak zo de as eruit trekken (soms met een beetje geweld). Even een ander asje scoren of een nieuwe homokineet halen en deze op de oude as zetten. Kind kan de was doen ;)

        #17662741
        nova07
          Lid sinds:
          31 January 2010

          okee ..
          zit de homokineet aan de as vast ?
          is het niet makkelijk om gelijk zo een as met homokineet van een andere sloop corsa af te halen
          of is zo een homokineet ook goed zelf over te zetten ?

          oja heb btw een corsa A 1.6 gsi uit 92

          #17662742
          Jurgen
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 September 2007

            Is het trouwens continue tikken of slechts 1 tik? En de homokineet zit op de as vast met een borgclipje meestal waar je niet bij kunt. Je zult de homokineet eraf moeten tikken/meppen met een hamer. Makkelijker is idd misschien om een 2e hands as te scoren, alleen weet je dan natuurlijk ook de staat niet van die homokineet.

            #17662743
            nova07
              Lid sinds:
              31 January 2010

              het is af en toe een tik , de tik is ook alleen in een bocht.
              stel ik stuur naar rechts, en geef gas en laat gas weer los dan hoor je een tik , geef ik weer gas en laat is gas los hoor je de tik weer.
              eigenlijk zodra er kracht op komt te staan en de kracht gaat er weer vanaf dan klikt het.

              ik heb even opgezocht hoe de as en homokineet eruit ziet en ik snap het principe het is een soort van kogelgevricht.
              ik denk dat de homokineet dus het loodje heeft gelegd aangezien hij de klap heeft opgevangen.

              #17662744
              nova07
                Lid sinds:
                31 January 2010

                en kan ik ik gewoon een as van een 1.4 pakken of moet ik er perse eentje van een 1.6 gsi zoeken ?

                mm en ik zie niet iets staan met 22 tandig assen. is de as van een corsa A gsi 22 tandig ?
                ik weet dat ik een f13 bak heb , zitten hier 22 tandige assen in

                #17662745
                Corsa_GSi
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  30 June 2004

                  Bij die tanden gaat het toch om wielzijde homo en niet bakzijde homo??

                  En mappen terwijl de borgclip ernog op zit is geen goed idee lijkt mij.
                  Hier zijn mooie tangetjes voor te koop hoor.

                  #17662746
                  Jurgen
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 September 2007

                    origineel gepost door Corsa_GSi
                    Bij die tanden gaat het toch om wielzijde homo en niet bakzijde homo??

                    En mappen terwijl de borgclip ernog op zit is geen goed idee lijkt mij.
                    Hier zijn mooie tangetjes voor te koop hoor.

                    OK, dus bij het borgclipje kun je wel bij? Dacht namelijk dat de homo eroverheen schuift.


                    @Nova07
                    : homokineten tikken voortdurend als je door een bocht gaat, dus dan lijkt het me wat anders te zijn. Misschien een naaf/wiellager ofzo?

                    #17662747
                    nova07
                      Lid sinds:
                      31 January 2010

                      ja maar het is echt een voelbare klik , alsof het wiel gewoon los zit.
                      laats zette ik een burn in het gras en een vriend van mij zag me wiel bewegen alsof er een slag in zat ?
                      toen ik de burn zet was ik ook naar rechts aan het sturen dus het verhaal van de bocht komt ook weer een beetje terug
                      zou dit het wiel lager zijn dan ?
                      als ik me auto op krik en ik probeer het wiel te bewegen zit er geen beweging in, hij zit gewoon vast.

                      #17662748
                      CarloAstra
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        18 December 2006

                        Ligt echt aan de homokineet.

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.