Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › arp drijfstangbouten
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 december 2010 om 17:38 #17229499
vanaf welke vermogen moet je arp drijfstangbouten
monteren op een z20let12 december 2010 om 12:38 #17774366vanaf std mag je die al steken :D
12 december 2010 om 13:31 #17774367boven 7000 toeren, hebben niet veel met vermogen te maken alleen met toeren
12 december 2010 om 16:19 #17774368Dat klopt helemaal geert :thumbup
Een stukje theorie:
De krachten die op de bouten komen te staan ontstaan door de massa van de lagerkap die een versnelling ondervind.
De versnelling van de lagerkap word groter naarmate het toerental van de motor hoger word.F = m x a
Kracht is massa maal versnelling
13 december 2010 om 06:43 #17774369Ik heb gisteren gezien als je het niet doet en wel alles eruit wilt halen van wat erin zit.
Je hebt kans dat de bout knapt, onbalans in de motor, als je pech hebt komt de stang door het blok naar buiten. Weg blok, klaar.
13 december 2010 om 10:55 #17774370origineel gepost door freek corsa
Dat klopt helemaal geert :thumbupEen stukje theorie:
De krachten die op de bouten komen te staan ontstaan door de massa van de lagerkap die een versnelling ondervind.
De versnelling van de lagerkap word groter naarmate het toerental van de motor hoger word.F = m x a
Kracht is massa maal versnelling
Volgens mij trekt de drijfstang en de zuiger alles uitelkaar na de arbeidsslag, die drijfstangkap doet niet zoveel.
13 december 2010 om 10:56 #17774371origineel gepost door tijgetje57
Ik heb gisteren gezien als je het niet doet en wel alles eruit wilt halen van wat erin zit.Je hebt kans dat de bout knapt, onbalans in de motor, als je pech hebt komt de stang door het blok naar buiten. Weg blok, klaar.
Als je alles eruit wilt halen, moet je ze zeker vervangen, als je nooit boven de 7000toeren komt kun je ze gewoon laten zitten.
En alleen ARP bouten die blinken zijn goed, die zwarte zijn maar net iets beter als origineel!13 december 2010 om 16:02 #17774372origineel gepost door geert666
origineel gepost door freek corsa
Dat klopt helemaal geert :thumbupEen stukje theorie:
De krachten die op de bouten komen te staan ontstaan door de massa van de lagerkap die een versnelling ondervind.
De versnelling van de lagerkap word groter naarmate het toerental van de motor hoger word.F = m x a
Kracht is massa maal versnelling
Volgens mij trekt de drijfstang en de zuiger alles uitelkaar na de arbeidsslag, die drijfstangkap doet niet zoveel.
We hebben het allebei een beetje fout :P
De zuiger word naar beneden geduwd, alleen tijdens de inlaat slag word er getrokken aan de drijfstang/zuiger.
Tijdens de compressie en arbeid slag en uitlaatslag staat er druk boven op de zuiger.
Maar de moraal van het verhaal is nog wel steeds dat de sterkere bouten nodig zijn bij hogere toeren :thumbup
13 december 2010 om 19:35 #17774373bedankt voor de informatie jongens
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.