ARP bouten

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) ARP bouten

• Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    skilder

wat is nu eigenlijk het verschil tussen

standaard drijfstangbouten
      en
      Arp drijfstangbouten

Behalve het prijskaartje

ik neem aan dat je die arp drijfstang bouten op een hoger moment moet vastzetten

iemand enig id wat dat voor type bouten zijn?
      8.8 of 10.9 of 12.9 of nog hoger?

en maakt het uberhoud verschil uit als je arp bouten erin zet of gewoon normale?

otdh
      Deelnemer

arp bouten kunnen meer hebben, en kan je hergebruiken ( een aantal keer )

over het aandraaien:
        arp bouten draai je alleen op moment aan, en orriginele draai je eerst op moment en daarna nog 2x op graden na, dit zijn dan ook rekbouten

als je met een redelijk orriginele motor rijd kan je er rustig orriginele indraaien, maar ga je m aardig kietellen dan beter alvast arp erin

als je een c20let als voorbeeld neemt, kunnen de orriginele meen ik de evo260 chip hebben, en daarboven raden ze arp aan ( orrigineel 204pk )

skilder

dus normale bouten zijn rek bouten.

en arp zijn gewoon weg verstevigde bouten zegmaar.

maar kunnen er niet gewoon andere universele 12.9 bouten in bijvoorbeeld.?

corsaboy
          Deelnemer

Originally posted by skilder
            dus normale bouten zijn rek bouten.

en arp zijn gewoon weg verstevigde bouten zegmaar.

maar kunnen er niet gewoon andere universele 12.9 bouten in bijvoorbeeld.?

nee, hebben ze ooit eens bij een blokje gedaan wat ik gekocht had. Nooit dat blok open gehaald en gewoon ingebouwd omdat de verkopende partij een goeie naam had.

Na 200 km lag het gehele blok in puin omdat de vervangen bout het niet kon houden.

Orgineel of arp halen, geen andere zooi…

otdh
            Deelnemer

uhm nee ik zou ook geen normale bouten erin doen,

dit omdat t niet echt geharde bouten zijn, en omdat de bouten die erin moeten een soort van opstaande rand hebben die precies in je lagerkap past, en dan dus pas speling vrij is

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.